Auteur Topic: Stel hier al je medische vragen  (gelezen 485745 keer)

Surreptitious

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3775 Gepost op: 08 oktober 2019, 16:12:29 »
Hoi! Ik heb nog even weer een vraag. Ik heb regelmatig als ik het echt koud heb (als een ijsblokje zoals nu) dat ik dan paarse nagels krijg (vingers van handen, niet tenen). Ik heb gegoogled maar kan hier niks over vinden, iemand een idee wat het kan zijn?

Daarnaast heb ik zo nu en dan dat mijn hand niet zo fantastisch werkt. Als ik hem plat heb gaat het prima maar zodra ik mijn vingers krom doe naar binnen dan beginnen ze keihard te trillen. Dit vind ik wel best wel irritant. Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik er van af kan komen?

Dat heb ik ook. Bij mij komt het door vitamine B12 tekort.. maar het kan heel veel zijn.. een ander vitamine tekort (zoals D) bijvoorbeeld. Kan zelfs met stress/angst te maken hebben.
Ik zou gewoon even naar je huisarts gaan.
All limitations are self-imposed.

Surreptitious

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3776 Gepost op: 08 oktober 2019, 16:13:43 »
Hoi! Ik heb nog even weer een vraag. Ik heb regelmatig als ik het echt koud heb (als een ijsblokje zoals nu) dat ik dan paarse nagels krijg (vingers van handen, niet tenen). Ik heb gegoogled maar kan hier niks over vinden, iemand een idee wat het kan zijn?

Daarnaast heb ik zo nu en dan dat mijn hand niet zo fantastisch werkt. Als ik hem plat heb gaat het prima maar zodra ik mijn vingers krom doe naar binnen dan beginnen ze keihard te trillen. Dit vind ik wel best wel irritant. Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik er van af kan komen?

Dat heb ik ook. Bij mij komt het door vitamine B12 tekort.. maar het kan heel veel zijn.. een ander vitamine tekort (zoals D) bijvoorbeeld. Kan zelfs met stress/angst of hyperventilatie te maken hebben.
Ik zou gewoon even naar je huisarts gaan.
All limitations are self-imposed.

Janneke

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3777 Gepost op: 16 oktober 2019, 18:29:49 »
Denk slechte doorbloeding. Denk aan vitamine D maar ook aan andere stofjes. Bloedonderzoek kan wel wat dingen aan het licht brengen maar er wordt toch maar op eeen paar stofjes getest. Op alternatief gebied zijn er ook andere testmethoden, zoals een spiertest.

Janneke

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3778 Gepost op: 16 oktober 2019, 18:37:55 »
@Crazycatwoman. Zou toch beginnen met je voedingspatroon. zorgen voor complexe koolhydraten, eiwit, vet en vezels bij elke maaltijd, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Zeer matig met snelle suikers en beter de geraffineerde suikers laten staan.
Dan nog wat voedingssupplementen. En zorgen voor een gezonde darmflora. Een natuurgenezer zou je kunnen helpen bij het hele plaatje en helpen je hormonen weer in balans te krijgen.
Mensen met een eetstoornis hebben meestal een tekort aan zink, vitamine B en andere stofjes en door de eetstoornis krijg je nog meer tekorten. De pil en andere hormoonhoudende anticonceptie, zorgt voor verlies aan vitaminen en mineralen, zoals zink, magnesium en vitamine B. En mensen met een eetstoornis zijn vaak bang voor alle vet, waardoor je de vetoplosbare vitaminen te weinig binnen krijgt en ook allerlei vetzuren zijn belangrijk, zoals gammalinoleenzuur (teunisbloemolie).
In edelgistvlokken en in biergist zit vitamine, B, zink en chroom, die helpen je bloedsuikerspiegel in balans te krijgen.