Auteur Topic: Stel hier al je medische vragen  (gelezen 499696 keer)

AssiePoester

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 05 februari 2010, 17:14:29 »

[...]

Valdispert.
Er staat op dat het de nachtelijke rust bevorderd.

En bedankt voor je tips&hulp (:

Middelen van de drogisterij en vooral slaapmiddelen helpen nauwelijks, omdat er gewoonweg te weinig van het slaapmiddel (o.a. melatonine) in zit. Voor hogere concentraties is er een recept voor nodig.

AssiePoester

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 05 februari 2010, 17:18:23 »
@ Elril: Vind het een erg goede topic! Ik zit ook in de 5e jr van geneeskunde :)

Elril

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 05 februari 2010, 17:24:11 »

@ Elril: Vind het een erg goede topic! Ik zit ook in de 5e jr van geneeskunde :)

oh handig! wil je meehelpen? Dan verdelen we het werk hier wat :)

AssiePoester

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 05 februari 2010, 17:28:57 »

[...]

oh handig! wil je meehelpen? Dan verdelen we het werk hier wat :)

Haha nee sorry schat, heb weinig tijd om elke dag iets te beantwoorden. Ben bezig met de coschappen ;) Toevallig was ik vandaag eerder klaar bij coschap psychiatrie en ben per toeval in deze topic terecht gekomen.  
Dus kan niks beloven, sorry! Ik ga deze topic wel vaker bezoeken en als er vragen onbeantwoord zijn dan beantwoord ik ze wel, maar kan het niet garanderen.

Elril

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 05 februari 2010, 17:32:09 »

[...]

Haha nee sorry schat, heb weinig tijd om elke dag iets te beantwoorden. Ben bezig met de coschappen ;) Toevallig was ik vandaag eerder klaar bij coschap psychiatrie en ben per toeval in deze topic terecht gekomen.  
Dus kan niks beloven, sorry! Ik ga deze topic wel vaker bezoeken en als er vragen onbeantwoord zijn dan beantwoord ik ze wel, maar kan het niet garanderen.

Ik heb volgend jaar m'n stages.

Als er vragen zijn waar ik echt niet uit geraak note ik je wel.

daimy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 05 februari 2010, 17:35:56 »
Als je teennagels en regelmatig afvallen waar kan dit dan aan liggen?

Spykie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 05 februari 2010, 18:33:02 »
Als ik me een tijdje buk (ook al doe ik het maar 20 seconden) heb ik als ik rechtkom pijn in het midden van mijn onderrug/ op het punt totwaar je onderbroek zegmaar komt ... dit heb ik nu al enkele weken. Het duurt niet zo lang, maar is wel érg vervelend en pijnlijk

Wat is de oorzaak / wat kan ik hier aan doen?

en

Ik heb al ongeveer een half jaar een cyste op mijn voet (wreef) en moest er van de dokter ijs op leggen (ik ben een paar maand geleden geweest). Nu is deze echter nog niet kleiner geworden :s Denk je dat er nog een kans bestaat dat deze vanzelf weggaat? Zodat ik in de zomer terug op ballerina's kan lopen zonder een bult te hebben.

Dankje!
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2010, 11:44:16 door spykie »

BODYSWAP

• Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 05 februari 2010, 18:49:18 »
Even nog een vraagje;

is het slecht om te bukken met een kromme rug? want mijn rug gaat daar de laatste tijd zeer van doen, en dan probeer ik altijd met een rechte rug te bukken (dus met mijn benen inzakken, wat erg vermoeiend is voor mijn benen) maar dat houdt ik ook niet te lang vol aangezien ik dat eerste makkelijker vind.

Bootlegs

• Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 06 februari 2010, 12:08:00 »

[...]

In de eerste plaats: de irritatie vermijden!
Dus geen zeep meer gebruiken op die plaats, niet schrobben, en zachtjes deppen met een handdoek, niet wrijven.
Een vette crème kan ook helpen.

Als het hiermee niet betert: naar de dokter, voor het geval het toch wat anders is.

Dankje! :D
You're not the same as you were before, You were much more...muchier...you've lost your muchness - Mad Hatter          http://courageinred.blogspot.com

pietjepuk

• Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 06 februari 2010, 12:17:03 »
Ik heb de laatste tijd best wel veel haaruitval, meer dan normaal, en mijn hoofd jeukt. Ik heb soms roos (op verschilledne plekken) maar dan echt grote stukken.. wat kut is omdat ik donker bruin haar heb. Ook heb ik kleine rode plekjes op mijn hoofd
Wat kan het zijn?
Test

Melanie

• Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 06 februari 2010, 12:21:31 »
je was mij vergeten:)hier mijn antwoorden op jou vragen..
Duizelig misselijk en constante druk in het hoofd daar ging het over

Ik ga je eerst een paar extra vragen stellen over de duizeligheid:
- gaat deze samen met een bewegingsgevoel (bv draaisensatie) of is het eerder een 'licht in het hoofd'-gevoel?
ja meestal als het heeel erg is draait het helemaal.maar als het niet zo erg is dan lijkt het gewoon alsof ik de hele dag licht in me hoofd ben ofzo heel vreemd.
- komt het voor in aanvallen? hoelang duurt dit?
Dat draaien enzo wel maar verder heb ik er bijna de hele dag wel last van de laatste tijd gewoon constante druk en licht in het hoofd enzo gelukkig valt de misselijkheid wel mee..maar dat draaie is echt een aanval eigenlijk dat duurt denk 10 a 15 min als ik ga zitten dan trekt t meestal wel weg..
- zijn er andere klachten zoals: tintelingen, oorsuizen, niet goed horen, warmtegevoel, hartkloppingen, gebrek aan lucht, zweten, zwart worden voor de ogen, ...
Ik heb het wel ontzettend warm de laatste tijd een soort van opvlieger lijkt het heel vreemd..!:Sen heb last van me oren(maar dat had ik vroeger ook dus weet niet of het daardoor komt)afentoe weer een soort van oorpijn ofzo aan allebei de oren!
- worden de aanvallen ergens door uitgelokt bv verandering van houding, draaien van het hoofd, ...
Nee ik kan het ook gewoon krijgen als ik rustig zit of gewoon even ergens sta.

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 06 februari 2010, 12:23:14 »

[...]

Ah, deze had ik blijkbaar overgeslagen, excuus daarvoor.

Ik moet zeggen dat ik dit niet meteen weet...
Is het echt alleen thv de navel gelokaliseerd, en een scherp pijngevoel?
Dan is het hoogstwaarschijnlijk van de huid zelf, en niet van de organen eronder. (Pijn uit organen is immers veel vager qua lokalisatie en eerder een doffe, drukkende pijn)
Je kan eens kijken of er iets abnormaals te zien is aan de huid op en rond je navel. Het zou ook kunnen dat er een klein huidzenuwtje beschadigd of gekneld is.
Als je niets raars aan de huid rond je navel ziet en het blijft echt klachten veroorzaken waar je vanaf wil kan je best eens langs je huisarts.
(En laat me weten wat het was want ik ben benieuwd)

Dat van het beknellen klinkt wel vrij logisch. Ik zal wat meer op mn houding moeten letten, dank je n__n

ooii

• Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 06 februari 2010, 13:06:51 »
Wat goed dat je dit doet! Pas op dat je er niet te veel tijd aan gaat besteden :)

Ik heb ook een vraag voor je, ik gok dat het een lastige is. Ik heb snel last van mijn gewrichten, met name polsen, handen, knieën en ellebogen.
Soms beetje zeurend, soms ook echt steken. Vooral bij turnen (ja, slecht voor gewrichten, ik doe het erg rustig aan) kan ik de laatste 3 weken bijna niks met mijn polsen, als ik er op steun krijg ik echt pijnscheuten. Dit gebeurt soms ook al als ik alleen een boek oid vasthoudt. Terwijl als ik niks doe er helemaal geen last van heb. Deze steken zijn nieuw voor mij, eerst was het vooral alsof ze te zwak waren, het werd geleidelijk aan steeds pijnlijker en zeurender.

De klachten lijken ook in periodes te verschillen. In de zomer een paar maanden last gehad, toen zakte het weer af en nu wordt het weer erger.
Knieën heb ik al meer dan een jaar last van, toen gediagnosticeerd als chondropathie, maar dit is gelukkig nu lang niet zo erg meer. In augustus ben ik bij de dokter geweest en heeft met bloedonderzoek en een rontgenfoto ernstige dingen uitgesloten. Hij wilde mij  wel doorsturen naar reumatoloog, maar dacht zelf dat het niet veel nut zou hebben en zo erg was het ook niet, dus heb het daar maar bij gelaten. Hij zei dat vage gewrichtsklachten vaker voorkwamen, maar er nog niet echt veel over bekend was.

Wat denk jij? Herken je het dat gewrichtsklachten vaak onbegrepen klachten zijn? Wanneer wordt het tijd om weer naar een dokter te gaan? Want nu heb ik er op zich niet veel last van, alleen een beetje zeurend en af en toe dus een pijnscheut.
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2010, 13:39:20 door ooii »
Happiness never decreases by being shared (:

s.a

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 06 februari 2010, 13:24:35 »

Als ik me een tijdje buk (ook al doe ik het maar 20 seconden) heb ik als ik rechtkom pijn in het midden van mijn onderrug/ op het punt totwaar je onderbroek zegmaar komt ... dit heb ik nu al enkele weken. Het duurt niet zo lang, maar is wel érg vervelend en pijnlijk

en

Ik heb al ongeveer een half jaar een cyste op mijn voet (wreef) en moest er van de dokter ijs op leggen (ik ben een paar maand geleden geweest). Nu is deze echter nog niet kleiner geworden :s Denk je dat er nog een kans bestaat dat deze vanzelf weggaat? Zodat ik in de zomer terug op ballerina's kan lopen zonder een bult te hebben.

Dankje!

ja dat heb ik ook! bv wanneer ik mijn schoenen aantrek,
het lijkt wel of mn huid scheurt (weet niet hoe ik het moet uitleggen)

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #114 Gepost op: 06 februari 2010, 13:30:33 »
Zenuwtrekken, en dan niet een beetje  maar heel erg. Steeds houdt het een tijdje aan op een bepaalde plek en gaan de zenuwen plots samentrekken. Eerst was het achter op mijn schouder, toen ontzettend lang onder mijn oog (je zag het ook bewegen), toen een tijd in mijn been en nu in mijn onderbuik. En mijn vingers hebben dit ook vaker..
Geen idee of dit iets is om me zorgen over te maken. Maar alvast bedankt!

Wipneusje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 06 februari 2010, 13:46:51 »

[...]

Ja inderdaad, daar ben ik me ten volle van bewust, daarom ben ik erg voorzichtig met wat ik zeg.
Zodra ik een 'niet-pluis' gevoel heb zal ik altijd doorverwijzen naar de dokter.

Over je zweetprobleem:
overmatig zweten noemt men hyperhidrosis. Het is een aandoening die bij 1 op 100 mensen boorkomt, en het begint meestal tijdens je tienerjaren.
De oorzaak weet men niet. Het kan voorkomen in de familie.
Er is een overactiviteit van 1 soort zweetklier, en die zit vnl in je oksels, handpalmen en voetzolen.

Als je het overmatige zweten over je hele lichaam hebt kan er ook een andere onderliggende aandoening in het spel zijn, bv een probleem van de schildklier. Dit moet dus eerst nagekeken worden.

Er zijn verschillende soorten medicatie die het probleem kunnen verhelpen.
Om te beginnen kan je deo's met aluminiumhydroxide proberen (antiperspirant). Ik neem aan dat je deze al wel gehad hebt en dat het niet werkt?
De volgende stap is medicatie die inwerkt op je autonome zenuwstelsel (dat je organen bestuurt), en zo het zweten te doen verminderen.
Als zelfs dit niet helpt kan men een operatie doen.

De medicatie en zeker de operatie (die onomkeerbaar is) brengen wel nevenwerkingen met zich mee, dus je moet goed nadenken hoe vervelend je je probleem vindt vooraleer je hieraan begint.

(Er was zo ooit eens een geval van een pianiste die die operatie had gehad, omdat ze zoveel zweette tijdens het spelen dat haar handen uitgleden op de toetsen)

haha ik heb dat wel met mijn pc, haha glijden mun vingers weg over het muispad :P

haha ik vind het wel echt een probleem :P ik zweet zelfs onder de douche nog, en ik doe er 4 minuten over om naar school te fietsen en dan zweet ik me ook kapot, kan ook geen shirtjes aan die tegen mun oksel komen want die zijn binnen 5 minuten helemaal nat en dat ziet der ook niet uit xD maakt ook niet uit of het winter of zomer is, ik zweet gewoon veel xD en dat stinkt en ik word der gek van xD haha :P

dankje voor je antwoord :P
ik zal eens langs de dokter gaan, en eens nadenken over wat jij zei =)

oh trouwens ik weet nog wel wat :P
ik kan niet heel lang in dezelfde houding blijven liggen :P ik krijg in mijn heupen dan een heel vervelend zeurderig gevoel en dan moet ik echt andere gaan liggen, en soms is het zo erg dat ik ff moet lopen. mijn moeder had dit ook :P en weet ook niet wat dit is =)
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2010, 13:53:35 door Wipneusje »
-xXx-

GaGaloo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 06 februari 2010, 14:04:46 »
Goed topic!

Nou, ik heb dus laatst een enorme scheerwond op mijn been gemaakt, per ongeluk. Het bloedde eerst heel erg, nu is hij wel geheeld, maar hij gaat steeds open! De huid eromheen is best rood en die wond is een beetje opgezwollen, en er komt steeds spul uit (wondvocht?) wat kan ik ertegen doen?
I guess my religion is you.

xMILLZ

• Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 06 februari 2010, 14:21:00 »
Ik heb heel vaak en heel snel kramp in mn (onder)benen en voeten en soms ook op andere plaatsen in mn lichaam zoals mn nek ed. Wat zou dit kunnen zijn? het is namelijk heel pijnlijk en irritant :P
To get from mammoth to pizza took us 27, 000 well spent years

OneTwoDrie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 06 februari 2010, 14:24:10 »
fijn dat dit topic er is. Ik heb bruine vlekjes ( net iets donkerder dan mijn huidskleur) tussen mijn borsten. geen idee wat het is..

Elril

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 06 februari 2010, 14:33:52 »

Als je teennagels en regelmatig afvallen waar kan dit dan aan liggen?

Hmm weet ik eigenlijk niet (module huidziekten krijg ik nog komend semester)
Mss draag je gewoon te knellende schoenen? Of vallen ze ook af als ze nog heel klein zijn?
Het kan ook zijn dat je je nagel beschadigt en dat er zo kleine scheurtjes inkomen die hem kwetsbaarder maken.
Het kan ook gebeuren bij schimmelnagels, maar dat zou je wsl wel gemerkt hebben, je nagel wordt dan gelig, dik en brokkelig.

Verder hebben je nagels en haren vitamines nodig om mooi en sterk te kunnen groeien. Voornamelijk vitamine B. Mss heb je hier een tekort aan?
In supermarkten of drogisterijen vindt je al wel eens voedingssupplementen voor haren en nagels. Ik durf niet beweren dat deze echt werken maar je weet nooit? (Het kan geen kwaad vitamines bij te nemen TENZIJ vitamine A, daar moet je wel mee opletten)
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2010, 16:40:55 door Elril »

Elril

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: 06 februari 2010, 14:47:36 »

en

Dankje!

Rug:
onze rug is een van onze kwetsbaarste lichaamsdelen, en ontelbaar veel mensen - vooral in het westen- krijgen hier vroeg of laat last van.
Dit komt voornamelijk door een slecht gebruik van de rug: we zitten veel te vaak en meestal nemen we daarbij dan nog eens een verkeerde houding aan.

Jouw probleem lijkt mij ook te maken te hebben met een verkeerd gebruik van je rug.
Probeer er eens een dag op te letten hoe je staat, loopt en zit: zit je onderuitgezakt, scheef? Als je lang moet staan, hoe verdeel je je gewicht dan? Draag je vaak zware spullen op je rug?
Het is altijd beter om als je je wil bukken om iets zwaars te tillen dit te doen vanuit je benen en niet vanuit je rug.
Je kan dus beter bukken door je benen te plooien en met een rechte rug, dan een kromme rug te maken.
Als je jong bent kan je hier meestal allemaal nog wel tegen, maar met het ouder worden wordt dit extra belangrijk, zeker voor jou: aangezien je op jonge leeftijd al wat gevoeligheid van je rug ondervindt heb je er mss meer aanleg voor.

Andere zaken die van belang zijn voor de gezondheid van je rug is overgewicht voorkomen (ik weet niet wat je gewicht is, maar het spreekt voor zich dat hoe meer gewicht je mee draagt hoe meer je je rug belast) en het trainen van de spieren in je romp (dus rug en buik).
Je kan hiervoor naar een fitnesscentrum, waar er specifieke toestellen staan voor deze spiergroepen, of je kan bv yoga gaan doen.

Cyste:
Als je cyste niet verdwijnt met het ijs, kan je arts ze nog altijd 'leegzuigen' met een naald. Jammer genoeg komt de cyste wel vaak vanzelf terug na een tijd. Een drukverband over je voet na het leegzuigen kan dit soms voorkomen.
Zorg in elk geval dat je schoeisel draagt dat niet schuurt over de cyste, want hierdoor kan hij blijven bestaan of erger worden door de continue irritatie.

Elril

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: 06 februari 2010, 14:53:48 »

Even nog een vraagje;

is het slecht om te bukken met een kromme rug? want mijn rug gaat daar de laatste tijd zeer van doen, en dan probeer ik altijd met een rechte rug te bukken (dus met mijn benen inzakken, wat erg vermoeiend is voor mijn benen) maar dat houdt ik ook niet te lang vol aangezien ik dat eerste makkelijker vind.

Zoals ik hier net boven al zei is onze rug een van onze kwetsbaarste structuren.
Hoewel we als soort al heel lang rechtop lopen, zijn onze lichamen hier nog steeds niet goed aan aangepast. Door de hele dag te staan of te zitten worden telkens dezelfde stukken van onze rug onder druk gezet (als je op 4 poten loopt zoals dieren is dat niet zo).
Als je jong bent is dit allemaal nog niet zo'n probleem, je hebt namelijk stevige tussenwervelschijven die de druk opvangen.
Toch is het geen slecht idee om al vanaf een jonge leeftijd goed zorg te dragen voor je rug, zeker als je familieleden hebt met rugklachten of als je al vroeg regelmatig pijn hebt aan je rug.
Bukken, en vooral (zware) dingen tillen kan je rug erg belasten. Het is beter om, zeker als je dit meerdere keren per dag moet doen bv door je beroep, de juiste techniek te gebruiken. Dus door je benen gaan met een rechte rug. Dit lijkt idd nogal vreemd in het begin, maar hoe vaker je het doet hoe meer gewend je er aan raakt.
Ook als je zit kan je er best op letten niet onderuitgezakt te zitten (kaarsrecht hoeft ook niet, maar niet gaan 'hangen' in je stoel).
Verder kan je ook de spieren in je romp meer trainen zodat zij een deel van de drukken opvangen. In fitnesscentra hebben ze toestellen voor rug- en buikspieren, en ook in yogalessen wordt er veel aandacht aan de rug besteedt.

Elril

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: 06 februari 2010, 14:55:31 »

Ik heb de laatste tijd best wel veel haaruitval, meer dan normaal, en mijn hoofd jeukt. Ik heb soms roos (op verschilledne plekken) maar dan echt grote stukken.. wat kut is omdat ik donker bruin haar heb. Ook heb ik kleine rode plekjes op mijn hoofd
Wat kan het zijn?

Het zou een vorm van seborrheisch eczeem of psoriasis, of een ander soort huidaandoening kunnen zijn.
Moeilijk te zeggen aangezien ik je niet kan zien.
Je kan best een langs een huidarts gaan.
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2010, 14:55:44 door Elril »

Elril

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: 06 februari 2010, 15:07:20 »

Wat goed dat je dit doet! Pas op dat je er niet te veel tijd aan gaat besteden :)

Ik heb ook een vraag voor je, ik gok dat het een lastige is. Ik heb snel last van mijn gewrichten, met name polsen, handen, knieën en ellebogen.
Soms beetje zeurend, soms ook echt steken. Vooral bij turnen (ja, slecht voor gewrichten, ik doe het erg rustig aan) kan ik de laatste 3 weken bijna niks met mijn polsen, als ik er op steun krijg ik echt pijnscheuten. Dit gebeurt soms ook al als ik alleen een boek oid vasthoudt. Terwijl als ik niks doe er helemaal geen last van heb. Deze steken zijn nieuw voor mij, eerst was het vooral alsof ze te zwak waren, het werd geleidelijk aan steeds pijnlijker en zeurender.

De klachten lijken ook in periodes te verschillen. In de zomer een paar maanden last gehad, toen zakte het weer af en nu wordt het weer erger.
Knieën heb ik al meer dan een jaar last van, toen gediagnosticeerd als chondropathie, maar dit is gelukkig nu lang niet zo erg meer. In augustus ben ik bij de dokter geweest en heeft met bloedonderzoek en een rontgenfoto ernstige dingen uitgesloten. Hij wilde mij  wel doorsturen naar reumatoloog, maar dacht zelf dat het niet veel nut zou hebben en zo erg was het ook niet, dus heb het daar maar bij gelaten. Hij zei dat vage gewrichtsklachten vaker voorkwamen, maar er nog niet echt veel over bekend was.

Wat denk jij? Herken je het dat gewrichtsklachten vaak onbegrepen klachten zijn? Wanneer wordt het tijd om weer naar een dokter te gaan? Want nu heb ik er op zich niet veel last van, alleen een beetje zeurend en af en toe dus een pijnscheut.

In eerste instantie moet er bij dit soort verhaal natuurlijk ernstige dingen zoals reumatische artritis uitgesloten worden. Dat is blijkbaar gelukkig wel gebeurd.

Er zijn idd een reeks syndromen gekend, gekenmerkt door vage gewrichtsklachten bv fibromyalgie. Deze zitten zowat in dezelfde categorie als bv het chronisch vermoeidheidssyndrroom of functionele darmaandoeningen: we zien het regelmatig, vooral bij jonge vrouwen (vaak zelfs verschillende van deze aandoeningen bij 1 persoon) maar de oorzaak is onbekend. Vroeger dachten ze dat deze patiënten het zich inbeeldden of 'overdreven', maar tegenwoordig is er toch wel consensus dat de symptomen die deze patiënten ervaren serieus te nemen zijn.

Ik zou wel op m'n hoede blijven: vele systeemaandoeningen (ziektes die je hele lichaam omvatten) en auto-immune aandoeningen hebben gewrichtsklachten als symptoom. Dat betekent dat, stel dat je over een bepaalde tijd plots last zou krijgen van iets anders in je lichaam, het niet onmogelijk is dat het om dezelfde aandoening gaat, die nu nog in een te vroeg stadium zit om te kunnen ontdekken.
Je kan er dan best mee naar de dokter, die kan dan uitmaken of je symptomen met elkaar te maken kunnen hebben of niet.

Ik zou me dus niet onmiddellijk zorgen maken, maar wel alert blijven.

Lovegood

• Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: 06 februari 2010, 15:08:10 »
Ik heb twee vragen :3. Plus minus twee maanden geleden kreeg ik uit het niets pijn in mijn stuitje. Ik ben niet gevallen en voor zover ik weet heb ik me niet gestoten. De eerste twee dagen had ik veel pijn als ik ging zitten en als ik opstond en ik merkte dat de pijn erger was nadat ik naar school/naar huis was gefietst. Nu heb ik nog steeds af en toe pijn in mijn stuitje (vooral nadat ik naar school/naar huis ben gefietst) maar het is veel minder dan eerst. Weet jij hoe deze pijn kan zijn ontstaan en of ik, ondanks dat het nu veel minder is, beter naar de huisarts kan gaan?

Als tweede heb ik een vraag over iets dat is gebeurd toen ik plus minus twaalf was en waarvan ik nog steeds geen idee heb wat dit geweest kan zijn. Toen ik op school was kreeg ik opeens extreme hoofdpijn achter mijn wenkbrauwen. Het deed zoveel pijn dat ik op de gang ben gaan zitten met een vriendin. Toen ik op de gang zat begonnen mijn vingers één voor één te slapen en ik kreeg ze niet "wakker". Ik vond het heel vreemd en uiteindelijk ben ik naar huis gegaan. Toen ik thuis was kreeg ik bewegende vlekken die op stofdeeltjes leken voor mijn ogen en omdat dit erg vermoeiend was ben ik op de bank gaan slapen. Toen ik wakker werd voelde ik me ontzettend vreemd. Ik probeerde aan mijn ouders te vertellen dat ik me niet goed voelde, maar ik kon met geen mogelijkheid op de juiste woorden komen! Ik wist wat ik wilde zeggen maar ik kreeg het niet uit mijn mond. Toen ik wilde zeggen dat ik naar de dokter wilde omdat ik op dat moment erg in paniek was, zei ik bijvoorbeeld "auto" in plaats van "dokter". Ik ben toen met mijn vader naar de dokter gegaan en de dokter heeft gekeken of mijn evenwicht goed was en of ik in een rechte lijn kon lopen. Verder kan ik me er niet veel van herinneren. Toen we bij de dokter waren aangekomen voelde ik me beter en hoewel ik erg moest nadenken voordat de juiste woorden uit mijn mond kwamen kon ik wel op de juiste woorden komen. Weet jij misschien wat dit geweest kan zijn? En zou het misschien een extreme vorm van migraine kunnen zijn (ik heb normaal gesproken geen last van migraine)? Alvast heel erg bedankt voor je antwoorden!
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2010, 15:09:11 door Lovegood »