Auteur Topic: Prikangst  (gelezen 170 keer)

B

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 04 mei 2020, 23:00:26 »
Hoi allen,

Ik heb last van een enorme angst voor prikken. Ontstaan toen ik geopereerd bij toen ik 5 was. Ik wilde volgde jaar stage gaan lopen in Maleisië waar ik inentingen voor nodig had. Was heel erg enthousiast om te gaan zoeken, tot ik erachter kwam dat er dus inentingen nodig zijn. Omdat ik toch wel graag wilde ben ik hulp gaan zoeken bij door middel van EMDR. Echter ben ik al een paar weken bezig en is er weinig vooruitgang te zien. De psycholoog heeft mij als opdracht mee gegeven dat ik moet nadenken of de angst en ik mijn 5 jarige ik erbij moet halen, hoe dan?

Ik wil merk gewoon dat dit misschien niet de juiste behandeling is voor mij en het alleen maar frustratie oproept, en niet de goede soort. Maar ik wil niet stoppen omdat het mijn laatste kans ik om er vanaf te komen. Heb alles al geprobeerd. Ben bang dat als ik stop ik er nooit vanaf kom.

Ik weet dat weinig mensen hiermee te maken hebben maar ik heb een knoop ik mijn maag om hier een beslissing over te maken. Misschien heeft iemand raad??

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 05 mei 2020, 09:52:08 »
Exposure onder begeleiding van een goede psycholoog? =)

Luna743

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 08 mei 2020, 12:50:07 »
Hey, ik heb zelf ook heel lang prikangst gehad door vervelende ervaring, nu ben ik er zo goed als over heen gekomen. Prikangst is echt zo’n dingetje wat je moet overwinnen, praten help bij het proces maar als het echt moet doen dan pas kom je er achter of het heeft geholpen.

Zelf moest ik redelijk vaak geprikt worden door gezondheidsredenen dus dan heb je geen keus meer.

Een paar tips:

Neem iemand mee naar het prikken waar je een gesprek mee kan voeren tijdens het prikken ( zorgt voor afleiding). Dit kan je ook aan de prikker zelf vragen als je aangeeft dat je prikangst hebt.

Vraag of ze niet willen aftellen sommige prikkers tellen af voor ze prikken die werkt voor mij echt niet zodat als je in gesprek zit en iemand prikt je je het amper door hebt en niet weg kan trekken.

Ik hoop dat dit je misschien kan helpen als je geprikt moet worden.