Auteur Topic: Onzeker over tanden..  (gelezen 2517 keer)

marokkaansechickie

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 02 augustus 2016, 22:11:24 »
Okee, ik ga het simpel houden.

Ik ben eerlijk gezegd niet heel onzeker over mezelf. Ik vind mezelf best een mooi meisje (niet arrogant bedoelt!)

Maar iets staat me in de weg, mijn tanden. Ik heb een spleetje tussen mijn voortanden. Ik vind mezelf als ik met tanden lach meteen al een ontzettend lelijk meisje. Ik lach dan ook altijd met mond dicht. Ik schaam me ook om met mensen te praten omdat ze dan het spleetje zien.
Ik ben 16 jaar, en volgens de tandarts hoef ik geen beugel omdat mijn tanden nog groeien en het spleetje vanzelf dichtgroeit. Ik heb dit spleetje al sinds ik echt jong was.
Mijn ouders vinden het ook onnodig, als de tandarts zegt van niet dan hoeft het volgens hun ook niet.
Nu vind ik dit verschrikkelijk. Opvullen wil ik niet, want dan gaat het na een periode verkleuren en verdwijnen en moet je het telkens overdoen (ik heb geinformeerd).
Af en toe begin ik er weer over bij mijn ouders, en dan ook gewoon netjes mijn argumenten aangeven en dan zeggen ze dat het goed is. Ik weet dat ze het niet serieus nemen, en als ik er op door ga dan zeur ik en moet ik ophouden.
Nu heb ik mijn moeder een paar maanden geleden laten bellen en bleek dat er iets met de verzekering zat ofzo (ik begrijp het zelf niet precies).

Ik weet gewoon echt niet wat ik kan doen.
Ik wil zooo graag van het spleetje af, maar niemand neemt me serieus. Ik kan hier echt om huilen.
Heeft iemand tips? Advies?

En hoeveel kost een beugel eigenlijk? Loopt dat niet met een verzekering of??

Alvast bedankt!

Allimac

• **
  • That one ordinary life
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 02 augustus 2016, 22:53:11 »
Ik kan niet al je vragen beantwoorden, maar wel weet ik dat mijn beugel ruim 2000 euro is (de meesten) en maar een deel wordt verzekerd... Bedenk wel dat jij waarschijnlijk veel meer op het spleetje let dan anderen, echt niemand stoort zich er aan hoor! En anders word je gewoon een soort Lara stone, haha.

fruitella

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03 augustus 2016, 10:49:35 »
Volgens mij kan het nog wel door de verzekering betaald worden. Maar maak je er niet zo druk over x. Niemand heeft last van het spleetje en niemand stoort zich eraan. Succes! X

marokkaansechickie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 03 augustus 2016, 11:01:18 »
Hmm, vind Lara Stone helemaal niet mooi maar bedankt... hahahaha.

En verder klopt het misschien dat niemand zich eraan stoort, maar ik zelf wel echt heel erg.
Maar ja, toch bedankt!

Feelthelove

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 03 augustus 2016, 13:56:20 »
Neem anders zelf contact op met je zorgverzekeraar en vraag of orthodontie wordt vergoed aangezien een beugel echt heel duur is (bij mij wordt het gelukkig wel vergoed). Als alles wordt vergoed kun je eerst met je moeder om de tafel gaan, zeg dat je je er echt aan stoort en dat je er onzeker door bent en dat je dit al zolang hebt als je je kan herinneren en je toch wel echt een beugel wilt en geef aan dat het volledig vergoed gaat worden. Ik denk dat ze dan wel overstag gaat. Gewoon rustig blijven en op een normale manier uitleggen.

Tearjerkers

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 03 augustus 2016, 13:59:46 »
Je kan 2 dingen doen, of een beugel nemen of accepteren dat je nu eenmaal dat spleetje hebt.
Persoonlijk vind ik het altijd wel mooi als mensen een spleetje tussen de tanden hebben, is het niet een van de 7 schoonheden?
Maar als jij er zo erg mee zit waarom zou je dan niet een beugel nemen, ook al kost dat 2000 euro.

marokkaansechickie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 03 augustus 2016, 17:15:57 »
Feellthelove, goed plan, ga dat denk ik morgen maar eens doen ja, dankjewel!(:

En tearjerkens, het kan een van de 7 schoonheden zijn maar ik vind het echt niet mooi hahaha.
en de zin vind ik een beetje belachelijk want ik heb in het hele verhaal uitgelegd hoe en wat en daarbij ben ik zelf te jong om de beslissing maken. Plus wie betaald die 2000,- voor mij als mijn ouders me niet serieus nemen?: [font=Helvetica Neue]Maar als jij er zo erg mee zit waarom zou je dan niet een beugel nemen, ook al kost dat 2000 euro [/font][/size]

random

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 03 augustus 2016, 17:19:41 »
Tja je hebt twee opties: beugel nemen of het gewoon accepteren. Omdat jij het niet zo mooi vindt, let je er zelf heel veel op, maar ik denk dat niemand er op let dat jij een spleetje hebt tussen je tanden.

Feelthelove

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 03 augustus 2016, 17:28:11 »
Eerlijk gezegd vind ik ook niet dat jouw tandarts of ouders erover mogen beslissen. Je bent 16 en ik ga er vanuit dat je een gezond verstand hebt. Zolang het vergoed wordt door je verzekering is er niks aan de hand. De tandarts kan wel zeggen dat je nog in de 'groei' bent maar naar mijn inzicht groeit een spleet niet 'zomaar' dicht. Ik weet natuurlijk ook niet hoe groot de spleet tussen jouw tanden is. Dus check eerst je verzekering en ga dan met je moeder om de tafel.

Je gebit is iets wat je voor de rest van je leven bij je draagt, iets wat mensen bijna als eerste zien dus ik snap je volledig. Houd je ons op de hoogte?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 03 augustus 2016, 17:33:51 »
Wacht totdat je ouder bent.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

marokkaansechickie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 08 augustus 2016, 12:49:20 »
Feelthelove, precies! Maar goed nieuws, ik heb me moeder zover gekregen.
Vanaf Januari moeten we een jaar elke maand een bepaald bedrag betalen (heeft te maken met de verzekering) en dan kan ik hem januari 2018 krijgen. Duurt nog best lang, maar ik krijg hem gelukkig wel! (:

Bedankt voor alle reacties.

Kraplapje

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 08 augustus 2016, 14:30:30 »
Als de tandarts aangeeft dat het dicht zal groeien, dan zul je daar vanuit moeten gaan. Je tanden groeien tot ongeveer je 18e en zelfs daarna kunnen ze nog scheef of dichterbij elkaar groeien. Wacht het even af en: een spleetje tussen je tanden is zo erg niet hoor, het is best mooi.
Eet gezond! Eet altijd sla bij je frikandel!

Lisette

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 08 augustus 2016, 14:40:48 »
Je hoeft je niet te schamen voor een spleetje. Ik denk dat niemand je daarom minder knap vindt hoor! Volgens mij heeft het ook te maken met wat voor pakket je hebt bij je zorgverzekeraar. Bij ons wordt alles wel vergoed. Als je 18 bent en je hebt nog steeds een spleetje, kun je er altijd nog wat aan laten doen. :)

qwerty

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 08 augustus 2016, 20:37:49 »
Hey, ik heb tot mijn 21-22e altijd een redelijk groot spleetje tussen mijn tanden gehad, en nu is het ineens dichtgegroeid! Dus kan echt altijd nog.

ZaywyEmma

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 09 augustus 2016, 18:49:10 »
Heejj guys ik ben ook heel onzeker over m'n tanden ze zijn niet mooi en ik krijg er vaak commentaar over dat vind ik heel vervelend mijn tanden staan ver uit elkaar ik mis ook 2 Tanden (die tussen je hoektanden en voortanden horen te staan) ik word weleens uitgescholden voor draakje. Ik lach altijd met mond dicht maar zou graag anders willen.

Noa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 10 augustus 2016, 19:59:40 »
Als je er zelf heel erg mee zit gaat het je waarscheilijk niet helpen, maar er zijn heel veel modellen met een spleetje tussen hun tanden en ik vind het eerlijk gezegt best 'sexy' staan. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe groot het spleetje is. Maar ga nog eens naar je ouders toe en zeg dat je je er gewoon heel erg onzeker door voelt ( een beugel wordt voor een deel vergoed en als het een kleine ingreep is is het ook minder duur) succes x

Noa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 10 augustus 2016, 20:02:33 »
Als je er zelf heel erg mee zit gaat het je waarscheilijk niet helpen, maar er zijn heel veel modellen met een spleetje tussen hun tanden en ik vind het eerlijk gezegt best 'sexy' staan. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe groot het spleetje is. Maar ga nog eens naar je ouders toe en zeg dat je je er gewoon heel erg onzeker door voelt ( een beugel wordt voor een deel vergoed en als het een kleine ingreep is is het ook minder duur) succes x

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 10 augustus 2016, 20:06:57 »
Je gebit groeit nog aardig lang door, tot je 23e ongeveer dus het kan inderdaad zo zijn dat het alsnog dicht groeit. Alleen op je 16e word er aardig wat vergoed (ligt aan je pakket), na je 18e niet meer dus ik zou er toch nog even goed over praten met je moeder/ouders.
En mensen kunnen wel zeggen dat ze een spleetje mooi vinden (vind ik ook wel), alleen heb jij daar geen *** aan. Ik ben ondertussen heel wat behandelingen, beugels etc rijk en ik begrijp heel goed dat je het verschrikkelijk vindt!
Hoi

innufisheri

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 01 april 2021, 16:59:21 »
Je gebreken zullen je menselijk maken, als je ideaal was, zou je saai zijn, veel mensen schamen zich helemaal niet voor deze kloof, maar zelfs aangetrokken, het belangrijkste is hoe je jezelf presenteert en hoe je je imago vormgeeft

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 01 april 2021, 19:17:51 »
Oud topic, slotje
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?