Okee, ik ga het simpel houden.
Ik ben eerlijk gezegd niet heel onzeker over mezelf. Ik vind mezelf best een mooi meisje (niet arrogant bedoelt!)
Maar iets staat me in de weg, mijn tanden. Ik heb een spleetje tussen mijn voortanden. Ik vind mezelf als ik met tanden lach meteen al een ontzettend lelijk meisje. Ik lach dan ook altijd met mond dicht. Ik schaam me ook om met mensen te praten omdat ze dan het spleetje zien.
Ik ben 16 jaar, en volgens de tandarts hoef ik geen beugel omdat mijn tanden nog groeien en het spleetje vanzelf dichtgroeit. Ik heb dit spleetje al sinds ik echt jong was.
Mijn ouders vinden het ook onnodig, als de tandarts zegt van niet dan hoeft het volgens hun ook niet.
Nu vind ik dit verschrikkelijk. Opvullen wil ik niet, want dan gaat het na een periode verkleuren en verdwijnen en moet je het telkens overdoen (ik heb geinformeerd).
Af en toe begin ik er weer over bij mijn ouders, en dan ook gewoon netjes mijn argumenten aangeven en dan zeggen ze dat het goed is. Ik weet dat ze het niet serieus nemen, en als ik er op door ga dan zeur ik en moet ik ophouden.
Nu heb ik mijn moeder een paar maanden geleden laten bellen en bleek dat er iets met de verzekering zat ofzo (ik begrijp het zelf niet precies).
Ik weet gewoon echt niet wat ik kan doen.
Ik wil zooo graag van het spleetje af, maar niemand neemt me serieus. Ik kan hier echt om huilen.
Heeft iemand tips? Advies?
En hoeveel kost een beugel eigenlijk? Loopt dat niet met een verzekering of??
Alvast bedankt!