Auteur Topic: Ontstoken amandelen? En hoe verder  (gelezen 330 keer)

happinesss

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 25 december 2019, 22:23:49 »
Hopelijk zijn er hier mensen die er meer van weten. Sinds de zomer zag ik dat aan 1 kant mijn keelamandel veel dikker is en mee uitsteekt dan de andere kant. Omdat ik er toen geen last van had heb ik het gelaten. Nou heb ik al een paar dagen hele erge keelpijn en moeite met ademen en griepachtige klachten. Ook ziet mijn keelamandel er nog steeds zo uit als de zomer. Nou heb ik een paar maanden geleden last van een nierbekkenontsteking gehad (ik las dat het daar mee te maken kon hebben). Is her mogelijk dat ik dus een amandelontsteking heb ? Zoja hoe zou een behandeling eruit zien?

Balletqueen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 25 december 2019, 22:26:32 »
Hopelijk zijn er hier mensen die er meer van weten. Sinds de zomer zag ik dat aan 1 kant mijn keelamandel veel dikker is en mee uitsteekt dan de andere kant. Omdat ik er toen geen last van had heb ik het gelaten. Nou heb ik al een paar dagen hele erge keelpijn en moeite met ademen en griepachtige klachten. Ook ziet mijn keelamandel er nog steeds zo uit als de zomer. Nou heb ik een paar maanden geleden last van een nierbekkenontsteking gehad (ik las dat het daar mee te maken kon hebben). Is her mogelijk dat ik dus een amandelontsteking heb ? Zoja hoe zou een behandeling eruit zien?
als ik jou was zou ik zeker bij de huisarts informeren. Zelf weet ik hier niet veel van😂 veel beterschap 😘

xJamie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 28 december 2019, 22:18:50 »
Hallo, ik heb zelf ook constant last van mijn amandelen (wel neusamandelen) en ben ook 100x naar de dokter geweest. Het beste wat je tegen de dokter kan zeggen is: ik heb heeeel veeel last van mijn amandelen al super lang. En ik heb het ook vaker. Ik zou graag naar de KNO arts willen.

Gewoon een beetje overdrijven, en dan hopen dat ze je doorsturen naar de KNO arts in het ziekenhuis. Als je eenmaal bij de KNO arts loopt, vertel je hetzelfde verhaal als wat je tegen de dokter zei, en dan gaat de KNO arts meestal onderzoek doen en de oplossingen ervoor bespreken. Het kan zijn dat je dan een operatie krijgt, maar het kan ook zijn dat ze je eerst antibiotica of andere medicijnen voorschrijven en je dat eerst moet proberen.

Heel veel sterkte xx
la vie est belle

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 december 2019, 16:53:32 »
Ga naar de huisarts.
Mooier kan het niet --- Wil jij ├ęcht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 31 december 2019, 13:05:47 »
Ik zou naar je huisarts gaan. Die zal je wellicht doorsturen naar een KNO arts en misschien moeten ze er dan uit. Dat is een redelijke nare ingreep na je kindertijd maar helpt je wel van je problemen af in de meeste gevallen.

Carmella Michael

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 15 januari 2020, 12:56:05 »
As an assignment writer at nursingessays.co.uk in this regard I would say that there are several home remedies which can effectively cure the inflammation or diminishing the symptoms of tonsils like gargling with warm salty water can reduce the intensity of the soreness of throat. Besides that warm tea with raw honey also comes very handy in order to regulate the intensity of pain