Auteur Topic: niet te harden hoofdpijn 24/7  (gelezen 484 keer)

Simoneblauwx1

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 06 november 2020, 22:21:07 »
hallo allemaal,
Ik heb al ongeveer 2 a 3 maanden last van continu aanwezige hoofdpijn, die vooral achter mijn wenkbrauwen en ogen zit. Ongeveer sinds corona heb ik erg veel last gekregen van paniekaanvallen en angststoornis gerelateerde problemen. Ik zat totáál niet goed in mijn vel en kreeg ook last van hyperventilatie waardoor ik continu duizelig was en allemaal klachten kreeg. Ik ben toen begonnen bij een psycholoog en een coach die mij hielp met hyperventilatie. Dit heeft me allemaal erg goed geholpen en ik ben ook echt weer op de goede weg. Ik ben nog steeds vaak angstig en gespannen maar ik weet er wel al veel beter mee om te gaan. Eigenlijk vanaf het moment dat het beter ging kreeg ik alleen extreme last van hoofdpijn. Nou ben ik in Augustus ook gestopt met de pil dus in eerste instantie dacht ik dat het daaraan lag. Ondertussen ben ik 3 maanden verder en is het er nog steeds. Ik ben ook nog bij een kaakfysio geweest omdat er veel spanning op stond en dat de reden kon zijn voor hoofdpijn. Na een paar sessies hebben we geconcludeerd dat dat waarschijnlijk niet de oorzaak kon zijn. Nou ga ik ook nog naar de kno arts om te kijken of het misschien iets met mijn voorhoofdsholten te maken heeft aangezien ik wel vaak een verstopte neus heb en mijn oren ook aan alle kanten ploppen en suizen als ik moet gapen of slik. Kortom, er zijn heel veel verschillende redenen waar het vandaan kan komen en ik zie door de bomen het bos niet meer en wordt helemaal GEK van de hoofdpijn. Heeft iemand misschien tips of herken je iets laat het me alsjeblieft weten!!!

fitgirlangella

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 13 december 2020, 08:42:50 »
Wat vervelend dat je hier last van hebt. Het is voor mij heel erg herkenbaar. Door psychische gerelateerde problemen heb ik een spanningshoofdpijn ontwikkeld die elke dag aanwezig is. In het begin voelde deze heel heftig aan maar nu ben ik er hoe gek ook aan gewend geraakt. Sommige dagen is hij meer aanwezig dan andere. Op dagen dat ik heel moe of overprikkeld ben heb ik er meer last van. Naast mijn spanningshoofdpijn heb ik een enorme piep (tinnitus) in mijn oren. Helaas kan ik hier niet veel aan veranderen en moet ik het voor nu accepteren dat het er is. Wanneer de spanning in mijn lijf verdwijnt moeten deze klachten ook minder worden en daar hoop ik dan maar op. Naast de spanningshoofdpijn heb ik ook meerdere keren per week last van mega migraine aanvallen als die over zijn ben ik altijd opgelucht dat ik alleen maar met de spanningshoofdpijn rondloop.