Auteur Topic: Ik word niet serieus genomen door huisarts  (gelezen 989 keer)

Nutella

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 13 november 2018, 21:00:51 »
Hoi girls,
Ik heb even een probleem.
Ik heb al langere tijd haaruitval en ik schaamde me hier heel erg voor. Het was ook echt een hele drama,omdat ik ook allemaal dingen probeerde op te zoeken op Google bijvoorbeeld de oorzaken en wat kan helpen maar er stond zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Zoveel informatie,oorzaken,producten etc. Ik dacht dat het misschien beter was om naar de huisarts te stappen om het daar aan te kaarten want misschien zouden zij de oorzaak van mijn haaruitval kunnen onderzoeken? Een maandje of twee treuzelde ik heel erg en ondertussen werd mijn haaruitval erger en ontstonden er kale plekken. Ik ben toch maar naar de huisarts gegaan en meteen bij de eerste afspraak ging het al slecht.

Ik merkte al direct dat ik (weer) als kind word behandeld. Nu ben ik bijna volwassen,maar er stonden ook heel veel andere bejaarden en volwassenen te wachten in de wachtkamer. Alles moest snel,ik dacht dat ik even eerst kon praten en mijn verhaal vertellen (wat ik heel vaak geoefend had) maar ik moest meteen mijn haar los doen en de huisarts zei dat ze het helemaal niet erg eruit vond zien en dat het wel oké was terwijl dat het dus helemaal niet is. Mijn haar hiervoor was veel dikker en gezonder en nu is het zo dun dat ik mijn schedel zelfs akelig goed voel. Ik moest haar letterlijk ervan overtuigen dat het niet oke was en dat het al maanden aan de gang is. Ik was zenuwachtig en het ging niet echt de goede kant op,het gesprek dus was ik een beetje paniekerig aan het doen. De huisarts had toen toch maar een afspraak gemaakt voor het bloedprikken en ze zei dat ze me een roosshampoo zou voorschrijven omdat dat waarschijnlijk zou helpen. Dat betwijfelde ik,maar weet je ik weet er ook niks vanaf en iets is beter dan niets.