Auteur Topic: Het krullentopic  (gelezen 210896 keer)

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:44:35 »

Ik heb krullen type 2b.   Zelf gebruik ik naast shampoo en conditioner en haarmasker geen sprays, maar ik vind de Ion Tech borstel van Braun wel superfijn
!

Een borstel werkt echt niet bij krullen van 3A of erboven hihi
Ik kam alleen mijn haar onder de douche
no standing - only dancing || travel blog || vegan + travel instagram

eyjoonam

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:45:00 »
Ik vind het trouwens vet irritant dat er in Nederland geen morrocan oil wordt verkocht. Op youtube zijn die meiden er vet enthousiast over :(

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:48:21 »

Ik heb 2B en 2C, aan de bovenkant is het golvend en onderin zijn het middelgrote krullen. Ik heb best veel producten gebruikt maar daar werd het alleen maar pluizig van ( vooral de prefecte krul lijn van adrélon.. die werkt dus echt niet bij mij :p) Ik doe er nu na het douchen een mousse( merkloos) in en daarna doe ik er serum in van de action ( als het opgedroogd is). Dat houdt de pluis een beeeeetje tegen. Maar ik gebruik dus geen conditioner omdat mijn haar daar ong 4 jaar terug van uitviel. Wat doet conditioner dan als je het krullend haar doet?

Het idee van serum is juist dat je het nog in je zeiknatte haar doet zodat het op een goede manier opdroogt :)
En over de conditioner: ik denk niet dat je je haar zacht krijgt zonder conditioner. Dit is toch echt wel een must voor krulletjes. Van welke conditioner viel je haar uit dan?

xAnoniempje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:49:08 »
zit tussen de 2c & 3a.  

Eigenlijk heb ik 3a, dat is gwn mijn 'natuurlijke haar'

Maar als ik er allerlei middeltjes er doorheen gooi komt het uit tussen de 2c en 3A haha.
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2011, 13:52:23 door Claimer »

GLAMOURMOES

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:51:14 »
Ik heb iets tussen 2c en 3a ;)

Ik gebruik op dit moment de curl shampoo van de Action (van het merk Hegron) en mijn haar krult echt super mooi.

Ik gebruik voor de styling mousse van Fructis of Wella Flex! Verder heb ik al heel veel mousse geprobeerd, maar deze vind ik het fijnste.

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:55:03 »

[...]

Een borstel werkt echt niet bij krullen van 3A of erboven hihi
Ik kam alleen mijn haar onder de douche

Tuurlijk wel, daar heb je conditioner voor. Als je het kroeshaar hebt is het moeilijker, maar ik heb ook dikke krullen maar met conditioner kom ik er wel door hoor.

eyjoonam

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:57:11 »

[...]

Het idee van serum is juist dat je het nog in je zeiknatte haar doet zodat het op een goede manier opdroogt :)
En over de conditioner: ik denk niet dat je je haar zacht krijgt zonder conditioner. Dit is toch echt wel een must voor krulletjes. Van welke conditioner viel je haar uit dan?

Dat heb ik wel geprobeerd maar het serum werkt beter als ikhet in droog haar smeer ;p Ik gebruikte toen een conditioner van Adrelon.. maakt conditioner je haar alleen maar zachter? Op zich is mn haar wel heel zacht alleen ook erg pluizig..
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2011, 13:58:30 door UNDERCONTROL »

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 20 oktober 2011, 14:12:24 »
Conditioner maakt je haar idd zachter en daardoor kambaar. Krullen moet je sowieso nooit droog kammen.

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 20 oktober 2011, 14:15:30 »

[...]

Tuurlijk wel, daar heb je conditioner voor. Als je het kroeshaar hebt is het moeilijker, maar ik heb ook dikke krullen maar met conditioner kom ik er wel door hoor.

Maar met die borstel mag je toch niet onder water lijkt mij? :)

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 20 oktober 2011, 14:16:59 »

[...]

Dat heb ik wel geprobeerd maar het serum werkt beter als ikhet in droog haar smeer ;p Ik gebruikte toen een conditioner van Adrelon.. maakt conditioner je haar alleen maar zachter? Op zich is mn haar wel heel zacht alleen ook erg pluizig..

Niet alle conditioners zijn zoals die van Andrelon hoor, probeer anders eentje van Elvive of Palmolive, die zijn beide erg fijn. Conditioner is eigenlijk gewoon een verzorgingsproduct en krullen hebben gewoon verzorging nodig :)

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 20 oktober 2011, 14:24:01 »

Ik heb iets tussen 2c en 3a ;)

Ik gebruik op dit moment de curl shampoo van de Action (van het merk Hegron) en mijn haar krult echt super mooi.

Ik gebruik voor de styling mousse van Fructis of Wella Flex! Verder heb ik al heel veel mousse geprobeerd, maar deze vind ik het fijnste.

Ik heb al hele goede dingen gehoord over de haarverzorgingsproducten van de Action, wat een wonder eigenlijk he hahaha

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 20 oktober 2011, 14:28:19 »
Welke producten van de Action vinden jullie het fijnste? Want dan ga ik daar zo misschien eventjes heen :)

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 20 oktober 2011, 14:28:22 »

[...]

Maar met die borstel mag je toch niet onder water lijkt mij? :)

..hoezo mag een borstel niet nat worden? Ik heb het nu over een 'gewone' borstel heh.

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 20 oktober 2011, 14:28:43 »

[...]

..hoezo mag een borstel niet nat worden? Ik heb het nu over een 'gewone' borstel heh.

Hahaha ik had het over die elektrische de hele tijd xd

Roomboterkoekje

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 20 oktober 2011, 15:17:44 »
Ik heb geen van allen denk ik zo maar. Kom het dichts bij Shakira's haar, dus 2c. Maar mijn haar is erg pluizig. Als 4a.
Zit er helemaal doorheen met me haar, want ik kan niets anders dan het vast houden in een knot. Anders pluist het super erg als ik ook maar 2 min buiten loop met een beetje wind.
Als ik wakker wordt, ook. Het staat iedere kant op, pluist als een gek en ik moet het dan eerst helemaal nat maken onder de douch voordat ik het uberhaupt in een knot kan doen.
En ik voel me gewoon niet fijn erbij als mijn haar hardstikke pluizig is. Dan kan ik echt janken, want ik vind dat zelf zooo lelijk. En een afro is dus ook niets. (ik ben gewoon blank :p)

SilverBlueberry

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 20 oktober 2011, 15:18:16 »
Ik gebruik een borstel alleen na het douchen. Ben te ongeduldig om dan met een kam erdoor heen te gaan want dat duurt echt lang. (misschien wel niet gezond voor je haar om dan keihard met een borstel erdoorheen te gaan maar ja). En als het droog is altijd een kam. Heb het gevoel dat het dan minder pluist ofzo!

Hebben jullie ook van dat irritante haar na het douchen?? Ik bedoel dat je er moeilijk doorheen gaat met een kam.
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2011, 15:18:52 door SilverBlueberry »
To judge a man by his weakest link or deed is like judging the power of the ocean by one wave

Sjaak

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 20 oktober 2011, 15:27:01 »
mijn haar lijkt het meest op 3A denk ik.. maar als het kort is heb ik juist meer krullen dan als het lang is, in plaats van andersom

cup_a_cake

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 20 oktober 2011, 15:30:52 »
ik heb ongeveer 3A maar tien cm vanaf mijn haar wortel is nog stijl, en daarna heel klein stukje golf dat overloopt in pijpenkrullen xd écht heel vaag haar eigelijk! en ik heb super dun en weinig haar, maar het pluist laatste tijd niet meer zo heel erg! ik gooi er ook wel redelijk wat spul in maar wat mij echt helpt is een creme van garnier, wat je na het wassen in smeert (een soort van cremespoeling wat je laat zitten) en mijn haar word er niet door verzwaart dat is nog het fijnst! (ik weet niet meer precies de naam van dat spul, maar ik heb het van de action en tis allemaal spaans xd maar het is groen en zit in een tube :P) en het is mijn redding! :D maar daarnaast gebruik ik ook nog andrelon perfect krul(antipluis spul) en ook nog beetje haarmous als het vochtig weer is, want anders zie ik er als nog uit als een poedel als ik heb gefietst  :S

cup_a_cake

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 20 oktober 2011, 15:35:42 »

Ik gebruik een borstel alleen na het douchen. Ben te ongeduldig om dan met een kam erdoor heen te gaan want dat duurt echt lang. (misschien wel niet gezond voor je haar om dan keihard met een borstel erdoorheen te gaan maar ja). En als het droog is altijd een kam. Heb het gevoel dat het dan minder pluist ofzo!

Hebben jullie ook van dat irritante haar na het douchen?? Ik bedoel dat je er moeilijk doorheen gaat met een kam.

ik ken dat! maar daarom doe ik het onder de douche! als ik cremespoeling in heb, dan ga ik met een een grove kam er door heen zodat het niet zo heel erg meer klit en dan spoel ik het uit en en als ik klaar ben doe ik nog creme van garnier in en doe ik zoon tulband-haarhandoek-ding in en als het minder nat is (handoekdroog) dan kam ik het nog voorzichtig met een normale kam, dan gaat het heel makkelijk bij mij en het voelt zachter en minder pluizig aan!

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 20 oktober 2011, 16:07:39 »
Aaaah ik wil zo veel nieuwe producten uitproberen maar ik heb nog zoveel staan wat nog op moet voordat ik wat nieuws kan kopen :(

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 20 oktober 2011, 16:08:03 »
Ik ga morgen trouwens het kokosvet masker proberen, ik zal laten weten hoe het resultaat is :)

cup_a_cake

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 20 oktober 2011, 16:17:00 »

Ik ga morgen trouwens het kokosvet masker proberen, ik zal laten weten hoe het resultaat is :)

is dat om meer krul te krijgen? want ik had een keer gewoon een gat gemaakt in een kokosnoot en dat kokoswater over mijn haar gegoten en daar krijg je enorm veel slag en krul van :P best leuk voor een keertje! krijg je echt zo'n strand-look van.
EDIT: maar mijn haar leek daar juist beetje stug van te worden en niet vet?
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2011, 16:18:19 door cup_a_cake »

xAnoniempje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 20 oktober 2011, 16:45:45 »

Welke producten van de Action vinden jullie het fijnste? Want dan ga ik daar zo misschien eventjes heen :)

Hergon haarserumm

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 20 oktober 2011, 16:52:06 »

[...]

is dat om meer krul te krijgen? want ik had een keer gewoon een gat gemaakt in een kokosnoot en dat kokoswater over mijn haar gegoten en daar krijg je enorm veel slag en krul van :P best leuk voor een keertje! krijg je echt zo'n strand-look van.
EDIT: maar mijn haar leek daar juist beetje stug van te worden en niet vet?

http://www.beautygloss.nl...ade-kokosolie-haarmasker/

:)

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 20 oktober 2011, 16:52:38 »

[...]

Hergon haarserumm

Ja daar heb ik veel goede dingen over gelezen van bloggers, die moet ik echt een keertje halen!

En voor derest?