Auteur Topic: Het krullentopic  (gelezen 210900 keer)

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 20 oktober 2011, 11:32:27 »

Ik heb krullen type 2B/2C. Ik heb het bovenin stijl van mezelf en onderin echt krullen. Ben echt heel blij met mn haar en draag het dan ook bijna altijd los haha.
Wat ik doe:
-wassen met Syoss shampoo voor beschadigd lang haar (maakt het zooo zacht!)
-daarna Redken Fresh Curls-Curl Refiner erin smeren
-en als het bijna droog is doe ik er nog Andrelon laagjes accent paste in. Dat is een soort van dikker spul waardoor mn krullen minder pluizen en mooier/dichter tegen elkaar aan gaan zitten. Errrg fijn spul wat heel de dag goed blijft zitten! Jammer genoeg gaat dit spul uit het assortiment; heb al een paar tubes extra ingeslagen..

Ik moet zeggen dat ik echt groooot fan ben van Redken producten; zelfs op de meest bad hairday kan ik nog wat van mn haar maken als ik hun producten gebruik (de Fresh Curls lijn en de Curl&Wave lijn zijn erg fijn) maar het is zoooo ontzettend duur :( Gelukkig is mn moeder ook groot fan (en heeft zij ook krullen) dus kan ik soms wel wat van haar jatten,maar ik woon niet meer thuis dus dat is ook niet altijd mogelijk :P Op dit moment gebruik ik dus maar 1 Redken product maar als mijn budget weer wat groter is ga ik weer flink shoppen!

Zou je een foto van je haar willen maken? Ik word wel heel nieuwsgierig :)
no standing - only dancing || travel blog || vegan + travel instagram

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 20 oktober 2011, 11:33:27 »

Ik heb 3B en volgens de kapper is het niet goed voor krullend haar om andrelon producten te gebruiken want dat verzwaard je haar

Oh dat vind ik wel meevallen hoor, gewoon niet te veel van in je haar doen en dan ook niet te veel spul na het wassen in je haar doen, daar krijg je lekker luchtig haar van :)

FAKEITT

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 20 oktober 2011, 11:36:46 »

[...]

Ik denk dat je dan 3B hebt, te lezen uit je reactie. Maar als ik jou was zou ik in de ochtend je haar wassen en het dan drogen met een fohn + diffuser. En er zijn nog veel meer dingen die je kan proberen hoor :D Probeer eens serum of een andere mousse, elke mousse is verschillend! En misschien werkt een haarmasker voor jou, deze voed je haar erg goed waardoor het veel minder pluist.

Dankjewel voor je reactie! Ik ben zelf niet zo fan van je krullen fohnen omdat ik dan altijd van die pluiskrullen krijg ook met een diffuser, het lukt me gewoon niet met een fohn haha. Ik heb al wel 10 soorten mousse uitgeprobeert en ik kreeg elke keer hetzelfde resultaat als ik de dag ervoor mousse had gebruikt en dan 's morgens wakkker werd zag mn haar er niet meer uit en was er ook niks meer mee te beginnen.
Daarom gebruik ik nu vaker cremes. Welke producten denk je dat fijn zouden zijn voor mij haar?

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 20 oktober 2011, 11:39:04 »
Ik zal ook eens mijn haar uitleggen:
Ik heb 3A, netals wat wordt beschreven in het verhaaltje, heb ik aan de bovenkant wat steiler haar en steeds meer naar onderen krijg ik steeds meer krullen. Ik heb nu meerdere dingen uitgeprobeerd, want had eerst echt mooie krullen, maar vond het te pluizig (terwijl ik het achteraf nu helemaal niet pluizig vond!) dus ging ik dingetjes proberen. Nu heb ik al de curly-girl methode geprobeerd, verschillende shampoo's en conditioners en allemaal stylingsproducten. Ik ben op dit moment bezig met de conditioner-only methode (net wat anders dan de curly-girl) en dat ziet er aardig goed uit, alleen krijg ik nog niet die hevige krullen die ik eerst had (met oa pijpenkrullen ertussen). Nou heb ik me bedacht dat ik het teneerste maar eens goed moet gaan verzorgen, dus wil ik beginnen met een haarmasker maar weet dus niet welke heel erg verzorgend is! Wie kan mij helpen? Sommige hebben al hele goede tips gegeven maar wil graag allemaal verschillende maskers op een rijtje zetten en deze dan vergelijken en de beste kopen :)

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 20 oktober 2011, 11:40:54 »

[...]

Dankjewel voor je reactie! Ik ben zelf niet zo fan van je krullen fohnen omdat ik dan altijd van die pluiskrullen krijg ook met een diffuser, het lukt me gewoon niet met een fohn haha. Ik heb al wel 10 soorten mousse uitgeprobeert en ik kreeg elke keer hetzelfde resultaat als ik de dag ervoor mousse had gebruikt en dan 's morgens wakkker werd zag mn haar er niet meer uit en was er ook niks meer mee te beginnen.
Daarom gebruik ik nu vaker cremes. Welke producten denk je dat fijn zouden zijn voor mij haar?

Ik heb zelf een hele fijne mousse ontdekt van L'oreal Paris Silk en Gloss. Deze is speciaal voor krullen en ik vind dat mn krullen er heel mooi van worden. Deze is misschien juist wel heel fijn voor jou, want als je de mousse erin doet vind ik persoonlijk dat mijn krullen er heel nep uit zien, maar na een tijdje zien ze er echt heel mooi uit! Misschien een productje om te proberen?

Nymphadora

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 20 oktober 2011, 11:41:00 »
Ik heb type 3, zoals Yolanthe, maar dan dus helemaal pluis en lelijk.
Daarom steil ik het elke dag..:)

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 20 oktober 2011, 11:46:09 »

Ik heb type 3, zoals Yolanthe, maar dan dus helemaal pluis en lelijk.
Daarom steil ik het elke dag..:)

Niet doen! Daar wordt het alleen maar pluiziger van, heb ik ervaring mee. Als ik jou was zou ik juist iets zoeken waardoor het minder pluist en het van gaat glanzen :)

SilverBlueberry

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 20 oktober 2011, 11:47:29 »
Als ik gedoucht heb is mijn haar helemaal stijl en daarna komen er steeds meer krullen in en lijk ik meer op 3A.
En als ik er dan op geslapen heb is het weer tussen 2B en 2C in. Haha best vaag maarja :P

Die shampoo perfecte krul van andrelon werkt goed. Mijn haar ziet er mooier uit als ik die gebruik dan een andere shampoo. (nou voor zover het er mooi uit ziet want het pluist nogal vaak :$)
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2011, 11:47:49 door SilverBlueberry »
To judge a man by his weakest link or deed is like judging the power of the ocean by one wave

FAKEITT

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 20 oktober 2011, 12:06:08 »

[...]

Ik heb zelf een hele fijne mousse ontdekt van L'oreal Paris Silk en Gloss. Deze is speciaal voor krullen en ik vind dat mn krullen er heel mooi van worden. Deze is misschien juist wel heel fijn voor jou, want als je de mousse erin doet vind ik persoonlijk dat mijn krullen er heel nep uit zien, maar na een tijdje zien ze er echt heel mooi uit! Misschien een productje om te proberen?

Dankje, ik zal is kijken en het gaan uitproberen. Ik zal hier vertellen hoe het product was als ik het heb uitgeprobeerd!

VAMPIREzombie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 20 oktober 2011, 12:06:47 »
Ik heb iets tussen 2c en 3a in.  De dikte van de krullen van 2C en maar de krullen van 3A.
Leuk haar waar je geen flikker mee kan. Los zit redelijk maar verder; kun je er niks mee.

Gebruik elke dag na het douchen (haar natmaken en uitklitten anders krijg ik klitten die ik er never nooit meer uitkrijg) mousse en als het opgedroogd is speciale gel voor krullen.  

Ik ben eigenlijk opzoek naar andere producten aangezien ik de gel een beetje zat ben :3
she  was suddenly certain that she wanted  nothing more  than to spend hours and hours wrapped in his arms.

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 20 oktober 2011, 12:08:38 »

Als ik gedoucht heb is mijn haar helemaal stijl en daarna komen er steeds meer krullen in en lijk ik meer op 3A.
En als ik er dan op geslapen heb is het weer tussen 2B en 2C in. Haha best vaag maarja :P

Die shampoo perfecte krul van andrelon werkt goed. Mijn haar ziet er mooier uit als ik die gebruik dan een andere shampoo. (nou voor zover het er mooi uit ziet want het pluist nogal vaak :$)

Misschien is de krulactivator van Andrelon iets voor jou, helpt bij mij zeker in de ochtend! En anders misschien gewoon een waterspuit met water erin en dat 's ochtends spuiten, dat werkt ook.

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 20 oktober 2011, 12:09:24 »

[...]

Dankje, ik zal is kijken en het gaan uitproberen. Ik zal hier vertellen hoe het product was als ik het heb uitgeprobeerd!

Is goed! Hij heet iets van Powerkrullen ofzo, ik weet het precies maar het wijst zichzelf.

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 20 oktober 2011, 12:10:01 »

Ik heb iets tussen 2c en 3a in.  De dikte van de krullen van 2C en maar de krullen van 3A.
Leuk haar waar je geen flikker mee kan. Los zit redelijk maar verder; kun je er niks mee.

Gebruik elke dag na het douchen (haar natmaken en uitklitten anders krijg ik klitten die ik er never nooit meer uitkrijg) mousse en als het opgedroogd is speciale gel voor krullen.  

Ik ben eigenlijk opzoek naar andere producten aangezien ik de gel een beetje zat ben :3

Misschien wax of serum? :)

VAMPIREzombie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 20 oktober 2011, 12:19:04 »

[...]

Misschien wax of serum? :)

Wax is 'te zwaar'voor mijn haar. Dan gaan me krullen helemaal uitzakken; Maar serum is wel een goed idee!
Dankje!
she  was suddenly certain that she wanted  nothing more  than to spend hours and hours wrapped in his arms.

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 20 oktober 2011, 12:21:41 »

[...]

Wax is 'te zwaar'voor mijn haar. Dan gaan me krullen helemaal uitzakken; Maar serum is wel een goed idee!
Dankje!

Ik vind persoonlijk die van John Frieda heel fijn, daar heb je ook van die mini's van, dan kan je het uitproberen :)

lycklig

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 20 oktober 2011, 12:22:17 »
Mijn reactie op je vraag in dat andere topic: met 4 van de maskers die jij noemt (kokosolie, elvive, andrélon en dove) heb ik geen ervaring dus dat weet ik niet. Ik gebruik het deep butter masker van Guhl (dat is met amandelolie en boter) en die vind ik heel fijn, mijn haar wordt er veel mooier van. Veel glanzender, minder pluizig en mijn krullen worden gedefinieerder. De Aussie frizz remedy heb ik gisteren gebruikt en daar was ik ook heel blij mee dus ik denk dat ik in het weekend mijn Guhl masker gebruik, en dan midden in de week of eens in de twee weken een Aussie masker. Ik heb ook het reconstructor masker van Aussie gekocht, die ga ik volgende week proberen.

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 20 oktober 2011, 12:55:16 »

Mijn reactie op je vraag in dat andere topic: met 4 van de maskers die jij noemt (kokosolie, elvive, andrélon en dove) heb ik geen ervaring dus dat weet ik niet. Ik gebruik het deep butter masker van Guhl (dat is met amandelolie en boter) en die vind ik heel fijn, mijn haar wordt er veel mooier van. Veel glanzender, minder pluizig en mijn krullen worden gedefinieerder. De Aussie frizz remedy heb ik gisteren gebruikt en daar was ik ook heel blij mee dus ik denk dat ik in het weekend mijn Guhl masker gebruik, en dan midden in de week of eens in de twee weken een Aussie masker. Ik heb ook het reconstructor masker van Aussie gekocht, die ga ik volgende week proberen.

Oke heel erg bedankt!

fmm

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:19:48 »
ik zit tussen 2a en 2b in, want het is zeker niet dun, ik heb echt heel veel haar, mn hele leven al

SilverBlueberry

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:24:00 »

[...]

Misschien is de krulactivator van Andrelon iets voor jou, helpt bij mij zeker in de ochtend! En anders misschien gewoon een waterspuit met water erin en dat 's ochtends spuiten, dat werkt ook.

Dat ga ik eens proberen! Bedankt voor de tip =)
To judge a man by his weakest link or deed is like judging the power of the ocean by one wave

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:24:30 »
Ik heb tussen type 3 en type 4. Heel droge grove krullen, maar absoluut geen kroes :3

Edit: Ik denk dat ik tussen 3B/3C en 4A zit. Mijn haar is altijd anders, hangt ervanaf welke dag het is, hoe ik het gedragen heb en hoe het na het wassen is opgedroogd. Soms is het heel glanzend en mooi golvend met wat minder grove krullen en soms is het een grote kroeskop omdat ik het nodig moet wassen.  

Ik zou wel meer kapsels willen zien voor krullen. ik heb nu een paar standaard manieren, maar ik wil wel meer variëren. Verven en/of knippen doe ik sowieso niet!
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2011, 13:28:02 door Califer »

Innocent

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:24:41 »
3A maar dan wel zo dat het NOOIT goed zit en alles krult tegen elkaar in =.=
A smile is the most beautiful curve on a womans body

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:32:33 »
Ik gebruik overigens gewoon een lekker ruikende shampoo (maakt me niet uit welke, want ik zie geen verschil) en veel conditioner. Eerste paar dagen na het wassen hoe ik mijn haar in een vlecht, omdat het anders kort opkrult en zo opgedroogd blijft. Dagelijks gebruik ik of vet (kokosvet of een andere haarvet) of een haarlotion. Maar ik ben niet super tevreden hiermee. Ik ben haarproducten uit Curacao gewend, die zijn beter maar onmogelijk te krijgen in Nederland. Hier komt het er gewoon op neer dat ik vaker/sneller achter elkaar mijn haar moet wassen.

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:36:10 »

Ik gebruik overigens gewoon een lekker ruikende shampoo (maakt me niet uit welke, want ik zie geen verschil) en veel conditioner. Eerste paar dagen na het wassen hoe ik mijn haar in een vlecht, omdat het anders kort opkrult en zo opgedroogd blijft. Dagelijks gebruik ik of vet (kokosvet of een andere haarvet) of een haarlotion. Maar ik ben niet super tevreden hiermee. Ik ben haarproducten uit Curacao gewend, die zijn beter maar onmogelijk te krijgen in Nederland. Hier komt het er gewoon op neer dat ik vaker/sneller achter elkaar mijn haar moet wassen.

Ik wordt er ook een beetje moe van. Nederlandse/Westerse bedrijven willen gewoon zoveel mogelijk verkopen, ze denken niet aan wat fijn zou zijn voor het haar -_-

CHAOTICAL

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:42:20 »
Ik heb krullen type 2b.   Zelf gebruik ik naast shampoo en conditioner en haarmasker geen sprays, maar ik vind de Ion Tech borstel van Braun wel superfijn
!
And the beat goes on!

eyjoonam

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:44:06 »
Ik heb 2B en 2C, aan de bovenkant is het golvend en onderin zijn het middelgrote krullen. Ik heb best veel producten gebruikt maar daar werd het alleen maar pluizig van ( vooral de prefecte krul lijn van adrélon.. die werkt dus echt niet bij mij :p) Ik doe er nu na het douchen een mousse( merkloos) in en daarna doe ik er serum in van de action ( als het opgedroogd is). Dat houdt de pluis een beeeeetje tegen. Maar ik gebruik dus geen conditioner omdat mijn haar daar ong 4 jaar terug van uitviel. Wat doet conditioner dan als je het krullend haar doet?