Auteur Topic: Het krullentopic  (gelezen 210895 keer)

Bubbels.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1875 Gepost op: 26 februari 2017, 12:56:57 »

Misschien dat dit ooit al besproken is, maar ik ontdek dit topic net pas. Ik heb altijd een vrij standaard haarborstel, maar ik heb het idee dat die bij mij sneller kapot gaan dan gemiddeld door m'n grote hoeveelheid klitten elke dag. Hebben jullie betere ervaringen met andere soorten borstel (bijv zo'n Detangler of Paddle Brush)?

Mijn krullen zitten tussen 2C en 3A in denk ik.
Het enige wat je met liegen bereikt, is niet geloofd worden als je de waarheid spreekt - Artistoteles

ik12345

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1876 Gepost op: 28 februari 2017, 09:09:03 »
ohja en zoals LollyPop2011 zegt die wella shampoo + conditioner zijn echt fijn ja!

wat is lollypop2011? :blink:

LifeOfRoshelle

• Bekijk profiel
« Reactie #1877 Gepost op: 28 februari 2017, 09:31:37 »
Misschien dat dit ooit al besproken is, maar ik ontdek dit topic net pas. Ik heb altijd een vrij standaard haarborstel, maar ik heb het idee dat die bij mij sneller kapot gaan dan gemiddeld door m'n grote hoeveelheid klitten elke dag. Hebben jullie betere ervaringen met andere soorten borstel (bijv zo'n Detangler of Paddle Brush)?

Mijn krullen zitten tussen 2C en 3A in denk ik.

Ik gebruik de tangle teezer! Gaat echt 100000 keer makkelijker en pijnlozer door m'n haar heen. Heb ook niet het idee dat het beschadigd in ieder geval!

EvaChannel

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1878 Gepost op: 28 februari 2017, 13:39:28 »
Hee meiden,

Ik heb ook echt super veel krullen, tegenwoordig heb ik echt de perfecte producten die voor mijn haar werken daarom wil ik ze met jullie delen.

Ik maak iedere avond mijn haar nat (ik was het 2 tot 3x perweek) als ik mijn haar nat maak onder de douche meestal gewoon, dan doe ik er cremé spoeling in en doe ik doormiddel van mijn vingers de klitten eruit halen, vervolgens spoel ik het daarna uit met echt super koud water. Na het douchen op handdoek droog haar doe ik de potion van sebastiaan (best duur maar je doet er ong 6 weken mee) erin 2 pompjes, vervolgens van de kruidvat de haar voeding (kost niks €1.45 ong) ook op handdoek droog haar, daarna draai ik het op een knot en ga ik slapen. s'Morgens word ik dan wakker met nat haar dan doe ik er cremé spoeling in van andrélon tegen droog en beschadigd haar (klein beetje anders wordt het te vet meestal alleen in de voorkant) dan laat ik het zo in de buitenlucht opdrogen absoluut niet met een föhn want dat maakt het echt super pluizig en dan af en toe even door je haar woelen en je krullen zijn echt super mooi!

Ik heb lang een struggle gehad maar dit werkt echt, echt het proberen waard!

"Ohja ik heb ong type 3B met meer volume!"
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2017, 16:00:19 door EvaChannel »

Bubbels.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1879 Gepost op: 10 maart 2017, 15:15:34 »
Ik gebruik de tangle teezer! Gaat echt 100000 keer makkelijker en pijnlozer door m'n haar heen. Heb ook niet het idee dat het beschadigd in ieder geval!

Thanks, heb hem gekocht en ben er echt gelukkig mee, haha
Het enige wat je met liegen bereikt, is niet geloofd worden als je de waarheid spreekt - Artistoteles

JenniferTijgertje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1880 Gepost op: 10 maart 2017, 16:25:28 »
De Tangle Teezer is echt super fijn!!
Zit of zat je in een slechte relatie? Wordt je gestalkt? Valt je ex je lastig en weet je niet wat je moet doen? Neem dan eens een kijkje op: www.blijfvanonsaf.nl

demilovatox

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1881 Gepost op: 10 maart 2017, 18:02:29 »
Als jullie je haar borstelen gaat het dan niet enorm pluizen? Als ik ook maar een keer met de borstel door mijn haar ga, ben ik net een schaap met enorm statisch en pluizig haar. Dit is ook de reden dat ik mijn haar alleen maar voor het wassen borstel.

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #1882 Gepost op: 10 maart 2017, 18:37:38 »
^ Ja, ik borstel het alleen onder de douche, en dan borstel ik gelijk alle klitten eruit. Als ik het zou borstelen wanneer het droog is lijk ik op een poedel :')
 The darker and dirtier the bass, the better ♥ || Drums, basslines, kicks and snares

Cookiedough

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1883 Gepost op: 10 maart 2017, 23:37:14 »
Ik borstel het sowieso nooit :')

l

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1884 Gepost op: 13 augustus 2019, 19:39:57 »
hey!

(Type 3b)
Ik heb een weer eens een probleem met mijn krullen. Als ik het op de manier van normaal doe, wordt het uiteindelijk veel te volumineus en pluizig. Ik heb liever wat minder volume, plattere krullen. Maar niet dat het vettig of nat lijkt door bepaalde cremes of moesen.

De manier waarop het normaal doe:
Na het douchen doe ik het voor nog geen 5 minuten in een handdoek. (Dit tijdens het omkleden.) Dan is het nog erg nat en kam ik het HELEMAAl door. Er zit geen klein klitje meer in. Dan stop ik er krulcreme van andrelon in en krul ik het omhoog. Vervolgens laat ik het begin drogen in een t-shirt en later aan de lucht. Als het helemaal droog is is het te vol en pluizig. Terwijl ik er toch echt veel andrelon creme in doe. Meestal om het wat verzorgder er uit te laten zien doe ik het in een knotje naar achter. Maar na dat 3 jaar achter elkaar zo te doen, ben ik hier ook wel een keer klaar mee.

Iemand tips?

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1885 Gepost op: 13 augustus 2019, 20:45:13 »
Andrelon is rotzooi, koop betere producten.

isaatje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1886 Gepost op: 13 augustus 2019, 23:51:54 »
Ik borstel het sowieso nooit :')

Ik herken je probleem. Ik heb precies hetzelfde maar heb nu een goede haar routine gevonden met goede producten (even een investering maar dan heb je wat). Dit is mijn haar routine.

Na het wassen wikkel ik mijn haar in een handdoek, wanneer ik me helemaal omgekleed heb haal ik het uit de handdoek. Hierna borstel ik mijn haar door met een tangle teezer (beste borstel om je haar niet te beschadigen) eenmaal uitgeborsteld spray ik er andrelon oil&care anti klit spray in en doe ik er andrelon oil&care serum in. Hierna laat ik mijn haar simpelweg drogen aan de lucht, omdat ik krullen van mezelf heb krult het haar automatisch. Maar om elke dag mooie krullen te hebben slaap ik met een vlecht in, hierdoor wordt mijn haar niet pluizig en raakt het niet in de klit. De dag erna haal ik mijn vlecht eruit en kam ik mijn haar door met een plastic kam (geen borstel dus want daardoor wordt het pluizig). Hierna doe ik er andrelon slag mouse in en loreal stylista curl tonic/loreal stylista beachwave spray. Mijn haar is dan alleen nog van de bovenkant pluizig en daarvoor gebruik ik loreal stylista haar serum. Dit werkt voor mij perfect en de producten verzorgen mijn haar ook nog eens zonder het snel vet te maken, met het gebruik van deze producten hoef ik mijn haar maar 1x in de 4/5 dagen te wassen.

Ik hoop dat ik heb kunnen helpen.

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #1887 Gepost op: 14 augustus 2019, 08:27:23 »
hey!

(Type 3b)
Ik heb een weer eens een probleem met mijn krullen. Als ik het op de manier van normaal doe, wordt het uiteindelijk veel te volumineus en pluizig. Ik heb liever wat minder volume, plattere krullen. Maar niet dat het vettig of nat lijkt door bepaalde cremes of moesen.

Na het douchen doe ik het voor nog geen 5 minuten in een handdoek. (Dit tijdens het omkleden.) Dan is het nog erg nat en kam ik het HELEMAAl door. Er zit geen klein klitje meer in. Dan stop ik er krulcreme van andrelon in en krul ik het omhoog. Vervolgens laat ik het begin drogen in een t-shirt en later aan de lucht. Als het helemaal droog is is het te vol en pluizig. Terwijl ik er toch echt veel andrelon creme in doe. Meestal om het wat verzorgder er uit te laten zien doe ik het in een knotje naar achter. Maar na dat 3 jaar achter elkaar zo te doen, ben ik hier ook wel een keer klaar mee.

Iemand tips?
Lees jezelf online eens in over de ‘curly girl’ methode =)

N a i r o b i

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1888 Gepost op: 15 augustus 2019, 14:31:05 »
hey!

(Type 3b)

Iemand tips?

Inderdaad zoals genoemd de curly girl method! En je kan alvast proberen om je haren te drogen met een microvezeldoek ipv een gewone handdoek, dat is wat minder ruw waardoor je minder kans op pluis hebt. Borstel je haar door als er al product in zit, zo wordt je product ook goed verdeeld over al je haren
He held me in his arms, and he told me to be strong. | quid    pro    quo