Auteur Topic: Het algemene menstruatietopic  (gelezen 261723 keer)

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #775 Gepost op: 24 mei 2013, 14:39:31 »
Oké, is het mogelijk dat je door een zeer zware verkoudheid en ziek zijn je menstruatie gewoon een maandje overslaat?
Ik ben niet ongesteld geworden en nee ik ben ook niet zwanger aangezien ik 3 testen heb gedaan en verder nergens last van heb.
Ja, dat kan prima. Ik ga er hiermee ook van uit dat je niet aan de pil bent, want dan gaat het natuurlijk op omdat je dan je menstruatie als het ware opwekt. Maar een normale menstruatie is ook een teken dat je lijf gezond is en functioneert. Als je erg ziek bent geweest, is het niet gek dat het even een maandje uitblijft. Dat is toch een hele aanslag op je lijf, ziek zjn.

Antsje

• If you like it, do it
    • Bekijk profiel
« Reactie #776 Gepost op: 24 mei 2013, 14:47:01 »
Arghh.. die bijwerkingen van de pil ook altijd..

Watermelon

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #777 Gepost op: 24 mei 2013, 21:30:29 »
Ik krijg een tampon altijd heel makkelijk in maar daarna krijg ik een raar gevoel. Soms een beetje buikpijn of rare hoofdpijn, kan het niet echt beschrijven. Ik weet zeker dat dit geen gewone menstruatiepijn is want zodra ik maandverband draag heb ik nergens last van. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Up. Is het een soort heel erge duizeligheid? Ik had dit ook en heb dit gevraagd in dit topic, ze zeiden dat ik er niet echt zo bezig mee moet zijn.
Me, myself & i

Nontimebomala

• Adults are only kids grown up, anyway.
    • Bekijk profiel
« Reactie #778 Gepost op: 25 mei 2013, 00:47:47 »
Ja, dat kan prima. Ik ga er hiermee ook van uit dat je niet aan de pil bent, want dan gaat het natuurlijk op omdat je dan je menstruatie als het ware opwekt. Maar een normale menstruatie is ook een teken dat je lijf gezond is en functioneert. Als je erg ziek bent geweest, is het niet gek dat het even een maandje uitblijft. Dat is toch een hele aanslag op je lijf, ziek zjn.

Bedankt voor jullie reacties :) ik ben wel aan de pil dus daarom vond ik het ook juist heel raar omdat ik dit nooit eerder heb gehad. Als ik niet aan pil was geweest had ik er in eerste instantie al helemaal niets achter gezocht.

Ik wacht nog even twee weken af totdat ik sowieso weer ongesteld ben/had moeten worden.
~Non de tweede als president de eerste!
~For the flaw lies in your head, not in your heart. Now we're heading up high, now it's a long way down.

Andy

• Earth without art is just ‘eh’.
    • Bekijk profiel
« Reactie #779 Gepost op: 25 mei 2013, 01:30:56 »
Vandaag weer een soort van 'out' gegaan door de menstruatiepijn  :hamer:  Overgeven, heel erg trillen, raar geluid in mijn oren, gevoel alsof ik koorts had, en ik trok gewoon helemaal weg. Dit is echt keer nummer 10 ofzo, en als het gebeurt, dan ben ik altijd ongesteld en heb ik heel veel last van kramp. Zijn er meer mensen die dit hebben?
Ik ga woensdag naar de dokter, joy :P Maar weer aan de pil ofzo, was er een tijd mee gestopt, doordat het allemaal zo in het nieuws was en ik er toch niet echt behoefte aan had... Misschien helpt het.
 Listen to the music of the night... Papierpropjes! ~Always~

Antsje

• If you like it, do it
    • Bekijk profiel
« Reactie #780 Gepost op: 25 mei 2013, 10:26:40 »
het is weer feest vandaag jongens!  <_<

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #781 Gepost op: 25 mei 2013, 10:29:35 »
Bedankt voor jullie reacties :) ik ben wel aan de pil dus daarom vond ik het ook juist heel raar omdat ik dit nooit eerder heb gehad. Als ik niet aan pil was geweest had ik er in eerste instantie al helemaal niets achter gezocht.

Ik wacht nog even twee weken af totdat ik sowieso weer ongesteld ben/had moeten worden.
Ja, zou ik ook doen. Mocht het dan weer uitblijven, kun je altijd nog even je huisarts bellen als je je zorgen maakt.

Antsje

• If you like it, do it
    • Bekijk profiel
« Reactie #782 Gepost op: 25 mei 2013, 10:47:17 »
En ik heb ook heel erg last van de bijwerkingen van de pil :(

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #783 Gepost op: 25 mei 2013, 10:49:04 »
Waar heb je dan last van, als ik vragen mag?

Infinity♥

• A freak like me, just needs infinity.
    • Bekijk profiel
« Reactie #784 Gepost op: 25 mei 2013, 10:52:27 »

Echt? Welke slik je? ik heb namelijk nergens last van...ja in het begin van gevoelige borsten maar dat was de eerste 3 weken, nu niet meer.
My dream is to fly, over the rainbow so high.

Lavore

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #785 Gepost op: 25 mei 2013, 10:56:10 »
Hoi meiden, is het normaal wanneer je een langdurige, hevige menstruatie hebt? (Dan heb ik het over 2 en een halve week hevig menstrueren.)

Infinity♥

• Bekijk profiel
« Reactie #786 Gepost op: 25 mei 2013, 10:58:41 »
Hoi meiden, is het normaal wanneer je een langdurige, hevige menstruatie hebt? (Dan heb ik het over 2 en een halve week hevig menstrueren.)

Mmm...ik zou me wel zorgen maken. Ook omdat je veel ijzer verliest etc. Dus even langs de dokter lijkt me een slim idee.

Antsje

• If you like it, do it
    • Bekijk profiel
« Reactie #787 Gepost op: 25 mei 2013, 11:10:38 »
Waar heb je dan last van, als ik vragen mag?
Echt? Welke slik je? ik heb namelijk nergens last van...ja in het begin van gevoelige borsten maar dat was de eerste 3 weken, nu niet meer.
Misselijkheid, pijn in mn onderbuik, licht gevoel in mn hoofd en doorbraakbloedingen bah..
Het doosje ligt nog bij mijn moeder, daar ga ik vanmiddag weer heen dan laat ik het even weten, de sterkte is 20.

Lavore

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #788 Gepost op: 25 mei 2013, 11:13:23 »
Mmm...ik zou me wel zorgen maken. Ook omdat je veel ijzer verliest etc. Dus even langs de dokter lijkt me een slim idee.
Ja, ik heb vanmiddag al een afspraak bij de huisarts omdat ze al vermoeden dat ik mogelijk bloedarmoede heb, waarvan ik al wat langer zowel bijna alle symptomen bezit. Ook voor deze langere menstruatie al. 

Infinity♥

• Bekijk profiel
« Reactie #789 Gepost op: 25 mei 2013, 11:21:15 »
Misselijkheid, pijn in mn onderbuik, licht gevoel in mn hoofd en doorbraakbloedingen bah..
Het doosje ligt nog bij mijn moeder, daar ga ik vanmiddag weer heen dan laat ik het even weten, de sterkte is 20.

Hoelang slik je al?

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #790 Gepost op: 25 mei 2013, 11:27:44 »
Hm, nou ik was voordat ik aan de pil ging, ook wel dik een week minstens ongesteld. Maar als het echt twee weken duurt en heel heftig is, kun je beter naar je huisarts gaan.

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #791 Gepost op: 25 mei 2013, 11:30:17 »
En slik je je pil door of stop je gewoon elke strip? Klinkt alsof je misschien baat zou hebben bij een andere pil, deze is misschien ook gewoon te licht voor jou. Ik slik al jaren (lees een jaar of 8) dezelfde pil en ik slik hem al zeker 3 jaar door en dan stop ik bij een doorbraakbloeding, maar die krijg ik pas na 3/4 maanden. Ik slik wat vroeger volgens mij micorgynon 2000 ofzo was, in ieder geval de lichtste pil en die doet het gelukkig prima bij mij.

kusjexMonique

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #792 Gepost op: 25 mei 2013, 11:51:06 »
Ik ben altijd heel lang ongesteld, bijv. vorige week donderdag was ik ongesteld geworden en nu ben ik nog steeds ongesteld... Nu is het wel echt bijna niks meer, maar dan nog, is dat niet heel lang?

Infinity♥

• Bekijk profiel
« Reactie #793 Gepost op: 25 mei 2013, 12:14:17 »
Ik ben altijd heel lang ongesteld, bijv. vorige week donderdag was ik ongesteld geworden en nu ben ik nog steeds ongesteld... Nu is het wel echt bijna niks meer, maar dan nog, is dat niet heel lang?

Hoelang ben je al ongesteld?

Natasja

• ⚓ † ♥
    • Bekijk profiel
« Reactie #794 Gepost op: 25 mei 2013, 18:15:04 »
-
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2014, 15:32:08 door Natasja »
she stood in the storm and when the wind did not blow her away, she adjusted her sails  ||

kusjexMonique

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #795 Gepost op: 25 mei 2013, 22:49:48 »
Hoelang ben je al ongesteld?

Een half jaar/driekwart jaar denk ik, maar toch ben ik maar iets van 4 keer ongesteld geweest ofzo. Heel onregelmatig dus en elke keer zo lang...

Antsje

• If you like it, do it
    • Bekijk profiel
« Reactie #796 Gepost op: 26 mei 2013, 16:42:57 »
Hoelang slik je al?
Net, misschien een maandje ofzo !

Infinity♥

• Bekijk profiel
« Reactie #797 Gepost op: 26 mei 2013, 16:43:31 »
Een half jaar/driekwart jaar denk ik, maar toch ben ik maar iets van 4 keer ongesteld geweest ofzo. Heel onregelmatig dus en elke keer zo lang...

Geen zorgen maken, wordt vanzelf beter.

Antsje

• If you like it, do it
    • Bekijk profiel
« Reactie #798 Gepost op: 26 mei 2013, 16:44:36 »
En slik je je pil door of stop je gewoon elke strip? Klinkt alsof je misschien baat zou hebben bij een andere pil, deze is misschien ook gewoon te licht voor jou. Ik slik al jaren (lees een jaar of 8) dezelfde pil en ik slik hem al zeker 3 jaar door en dan stop ik bij een doorbraakbloeding, maar die krijg ik pas na 3/4 maanden. Ik slik wat vroeger volgens mij micorgynon 2000 ofzo was, in ieder geval de lichtste pil en die doet het gelukkig prima bij mij.
Ik slik de pil op de dag van mijn menstruatie en ik heb dezelfde pil als jou! ook 2000!

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #799 Gepost op: 26 mei 2013, 16:45:08 »
Dat is (helaas) heel normaal als je nog niet zo lang ongesteld bent. Dat hebben veel meisjes, maar bij de meeste meiden komt dat ook gewoon wel weer goed, als in dat je een regelmatigere menstruatiecyclus krijgt als je wat ouder/langer ongesteld bent.