Auteur Topic: Het algemene tattoo topic #2  (gelezen 3039267 keer)

Cavalerie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 25 januari 2012, 20:04:41 »
@ H_0909, ik zou het je ouders van te voren vertellen, want anders is het alleen maar erger. Als ze het niet willen dan kun je ze vertellen dat je 18 bent en als je zou willen het gewoon kan doen, je kan ze desnoods vertellen dat je je niet gelijk helemaal onder laten.  Van jou kant moet je ook snappen dat je ouders het niet zo chill vinden misschien, maar jíj bepaalt, dus als jij een tattoo wilt dan kan dat gewoon.

@ tattoeage-plagiaat
Trouwens mijn tattoages staan op de facebook van de artist,
en ik ben inderdaad bijvoorbeeld de vogel nog eens tegengekomen..
En daar schrok ik eerst wel van inderdaad, maar als ik eerlijk ben..
omdat ik realistische tattoo's heb is het niet naar een design van de artist maar gewoon naar een professionele foto nagemaakt, er is namelijk een site met ontzettend veel mooie foto's van mensen met sicke camera's... dus het is natuurlijk vrij toegankelijk allemaal.

Gelukkig was 'dezelfde' tattoo wel vele malen lelijker (vond ik ten minste) en tsja.. deze persoon loopt rond in hongarije ofzo, dus echt problemen heb ik er ook niet mee. Hoeveel mensen lopen niet rond met dezelfde soort sterren/zwaluwen/teksten? Natuurlijk is het wel vervelend als de artist speciaal voor jou een ontwerp heeft gemaakt en dat wel nagemaakt is!

Wel vet, zo op je handen Cherryblossom, gewaagd! :)
Audaces fortuna iuvat

Louzel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 25 januari 2012, 20:36:55 »
Leuk dat er een nieuw topic is, ik heb zelf sinds twee jaar een tattoo en ben sinds toen aan het nadenken over een nieuwe (verslavend!) en ik weet nu voor ongeveer 90% dat het een dromenvanger gaat worden. Ben alleen erg aan het twijfelen of ik hem in zwart/wit of in kleur wil!

Cavalerie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 25 januari 2012, 21:46:33 »
@ H_0909 haha nee dat dacht ik ook niet, wel leuk & spannend, succes met de ouders :P
Audaces fortuna iuvat

emela

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 26 januari 2012, 12:00:28 »
Ik had een vraagje ben niet zo,n fan van tatoeages sommige vindt ik wel mooi hoor maar is dat wat CHERRYBLOSSOMS heeft een echte tatoeage ? Of is dat zo,n tijdelijke ?
Peace is more than two fingers !

emela

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 26 januari 2012, 12:24:03 »
^ okee thnx dat je antwoord gaf hij is wel heel mooi vindt ik !
Peace is more than two fingers !

Marije

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 26 januari 2012, 13:26:02 »
Hi, ik kom er maar niet uit waar ik mijn tattoo wil zetten. Het is een hartje, inhgekleurd. Zonder vanalles er omheen. gewoon een hartje. Maar waaaaaar? Iemand ideeën? :)

Movember

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 26 januari 2012, 13:53:09 »
@CHERRYBLOSSOMS Je nieuwe tattoo is echt awesome! Mooi die kleuren bij elkaar en t' ontwerp is ook echt mooi! Heb je dat zelf ontworpen? (:
 ▽

Lotje123

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 26 januari 2012, 13:55:30 »
@ thatsmemarije
aan de binnenkant van je pols, op je voet, je enkel, rechts of links onder bij je buik, je schouderblad.
vind ik wel leuke plaatsen voor een tattoo;)

Cavalerie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 26 januari 2012, 19:18:04 »
Ik denk sowieso dat het niet heel handig is om je eigen tattoo echt.. te ontwerpen! Natuurlijk kan je wel een tekening maken van hoe en wat ongeveer, maar ik zou de tattoo-artist het uiteindelijke plan laten tekenen immers: Je kijkt altijd anders tegen je eigen tekeningen aan! Ik teken zelf heel veel, en ik kan redelijk tekenen, maarja soms vind je je eigen tekening echt heel mooi, omdat je er maar op één manier tegen aan kan kijken. Dan zijn andere mensen minder enthousiast, en je merkt pas waarom als je hem nog eens bekijkt na een aantal maanden.

Daarom denk ik dat het goed is als de artist hem zelf uiteindelijk tekent! Tenzei je echt rembrandt bent ofzo :P

wat jullie?
Audaces fortuna iuvat

Cavalerie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 26 januari 2012, 19:19:56 »
@ thatsmemarije, ik raad je aan, als je zo'n kleine tattoo wil ook op een plek te zetten waar je toch al niet zo snel meer zou willen zette, zoals voet/enkel/pols.. als je bijvoorbeeld een hartje op je schouderblad, schouder, buik ofzo hebt wordt het gelijk heel erg lullig snapje? En misschien krijg je er dan sneller ook spijt van mocht je ooit nog iets willen zetten op die plek!
Audaces fortuna iuvat

Hipsterduck

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 26 januari 2012, 19:27:17 »
Citaat
over de G-sleutel kwestie;

Ik zou zelf ook graag een G-sleutel willen, vanwege het feit dat het aan het begin van een muziekstuk staat 'het begin van iets moois' en letter het 'sleutel' ik wil hem nl heel klein op mijn pols als in 'de sleutel tot je probleem is altijd buiten handbereik'

hebben veel mensen deze tatoo al? ja. Maar het gaat er toch niet om om wat andere mensen hebben? Het gaat er toch om dat jij het mooi vind en dat het persoonlijk is voor JOU? ik vind dit onder hetzelfde gezeik vallen als 'omg zij heeft hetzelfde shirt aan als ik!'
Daarbij is een G-sleutel een G-sleutel. Daar bedoel ik mee, het is geen karper, boom, veertje, draak of wat dan ook die je op tig manieren kunt maken. Het is een vastgesteld symbool als het peace-teken of het infinity symbool.

Tot slot: het is iets wat je voor eeuwig bij je draagt, maak je maar meer zorgen over hoe speciaal het is voor jezelf, dan over hoe speciaal (of uniek) het zal zijn voor anderen

Amen.
Er zal altijd wel eentje zijn die er idd een mening over heeft. :)

En eigenlijk is elke tattoo op zichzelf al uniek.
Er zal niet precies hetzelfde lijntje of wat dan ook erop gezet worden.

@Alerion.
Ik vind het raar dat je mijn excuus lame vindt.
Want dan vindt je misschien duizende anderen lame.
Het is niet dat ik zomaar wat laat neerzetten. Mijn tattoo mag misschien niet 'uniek' zijn of 'gekopieerd', maar de betekenis blijft uniek.
En dat zal ook voor die anderen zijn die allemaal sterren of wat dan ook hebben.

I rest my case. :)
Cheesecake?

Marije

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 26 januari 2012, 19:28:45 »
Het probleem is alleen wel dat veel plekken al afvallen vanwege werk. Het moet op een plek zijn die goed 'onzichtbaar' is te maken ook met warm weer. Dus kan wel op mijn pols maar dan mag ik lange mouwen gaan dragen met 30 graden :P

Lotje123

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 26 januari 2012, 19:49:35 »
in je nek dan? en je enkel, voor een hartje is de enkel echt een heel goede plaats:)

unapologetic

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 26 januari 2012, 23:48:00 »
@CherryBlossoms Waaauw wat vind ik 'm mooohoooooooi ;D

ik mag morgen joeeeeeehoeee.
got hot sauce in my bag, swag

chicaddict

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 26 januari 2012, 23:53:45 »
Ik vraag me af he, is een zichtbare tattoo echt zo lastig met werk? Ik loop stage bij een (grooooooot) adviseurs en ingenieurs bedrijf, en ze hebben er geen probleem mee dat mijn tattoo in mijn nek zichtbaar is als ik een knotje in heb. Ik wil graag nog iets op mijn pols, zijkant van mijn hand of binnenkant van mijn arm. Maar ik twijfel of ik het moet doen of niet. Ik doe een secretaresse opleiding.
i dont go looking for trouble. trouble usually finds me.

chicaddict

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 26 januari 2012, 23:54:10 »
Oh en ik wil er niks mee doen haha. Ik wil door studeren naar een grafische opleiding.
i dont go looking for trouble. trouble usually finds me.

unapologetic

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 26 januari 2012, 23:58:09 »
^ Ja dat heb ik dus ook :') Maar ik weet het zelf niet. Ik ga stage lopen bij een centerparks. in de kidsclub, maar toch
got hot sauce in my bag, swag

Ririmua

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 27 januari 2012, 09:14:16 »
[afbeelding]

Dit is mijn tattoo.. Gezet begin november en ben er nog steeds blij mee!

Avocadolover

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 27 januari 2012, 09:16:17 »
^Wow die is mooi! Waar staat het voor? :')
Cheers to the frickin weekend

Ririmua

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 27 januari 2012, 09:22:16 »
^ Dankjewel! Het is het zodiac teken van mijn sterrenbeeld (♏ schorpioen) en dan een iets ander onderwerp ervan :) anders leek het te veel op een M.

Cavalerie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 27 januari 2012, 14:18:42 »
Tsja, bij sommige banen is het eenmaal niet zo handig een tattoo te hebben, ik bedoel.. de meeste mensen zullen het raar vinden als een begrafenisondernemer of iemand in een superchic restaurant een dikke opvallende tattoo heeft (en ze die dus kunnen zien). Maar bij ontzettend veel beroepen mag het wel!

Wie boeit het als op kantoor iemand je tattoo ziet. Als ik ga solliciteren (maar ook bij hospiteren voor kamers) verberg ik mijn tattoo's wel, maar dat is alleen omdat ik niet wil dat er gelijk een oordeel over mij geveld wordt. En ik vind het controversieel, want het liefst zou ik me er niet druk over maken want ik heb er zelf voor gekozen. Maarja, mensen hebben een mening en ik wil niet mijn kans op een baantje verkleinen!

Vooral sinds mijn 2e, grote en volledig ingekleurde tattoeages zie ik veel meer afkeurende blikken, terwijl bij mijn 1e tattoo, die heel zacht en daardoor ook wat meer onopvallend is dat niet had.
Audaces fortuna iuvat

Nadia

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 27 januari 2012, 18:15:33 »
Ja maar het slaat ook nérgens op dat je minder sociaal ofzo zou zijn met een tattoo :/
Ik studeer geneeskunde en als arts ga ik er ook maar vanuit dat ik geen zichtbare tattoos mag hebben.. En die baan is me toch wel meer waard dan een tattoo helaas.
Insert all Muse lyrics here

Anonymous

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: 27 januari 2012, 18:22:56 »
Ik wilde eerder altijd een tattoo op mijn pols, maar ik wil verpleegkunde doen en ik heb nog nooit een verpleegster gezien met een tattoo :') Heb echt geen idee of dat zou mogen. Maja ik wil toch tot mijn 20e wachten en heb meerdere ideetjes hihi.

KurtCobain

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 27 januari 2012, 18:24:36 »
Ik kan serieus heel kwaad worden van dat hele gedoe met een alternatief uiterlijk en werk enzo. Serieus, dikke care, het gaat om kwaliteiten, niet zozeer om uiterlijk. Maar ja, het weigeren van iemand met tattoos is supernormaal. Als iemand dalijk een bedrijf opstart en besluit geen negers aan te nemen dan is het weer een ander verhaal. Ja sorry kutvoorbeeld maar goed. :')
Cherry, waarom mag je niet meer met mensen werken?

Anonymous

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: 27 januari 2012, 18:26:56 »
Oh dat artikel ga ik even lezen.

edit: wtfff.