Auteur Topic: Het algemene piercing topic  (gelezen 2197667 keer)

Davillage

• Bekijk profiel
« Reactie #21250 Gepost op: 08 oktober 2018, 16:39:52 »
vraagje;

ik heb van de week een piercing laten zetten (derde gaatje eigenlijk maar wel laten piercen haha) en ik heb gewoon zo'n knopje erin gekregen. Kan ik deze na de 3-4 maanden er zelf uit halen gewoon?
Me gusta

Mouse

• **
  • imagine
    • Bekijk profiel
« Reactie #21251 Gepost op: 09 oktober 2018, 13:42:54 »

Nieuwe toevoeging! De helix deze keer. Ben er blij mee :)
with a heart like that, you deserve the world

Innocence

• Actually A Badass...
    • Bekijk profiel
« Reactie #21252 Gepost op: 09 oktober 2018, 17:39:53 »
Vraagje: in december word ik 16 en ik wil al een paar maanden een helixpiercing en tweede gaatje laten zetten. Probleem is dat ik aan watersport doe en daarbij een helm draag die over mijn oor gaat. Water in oren is niet echt een ding, tenzij je kajak ondersteboven ligt natuurlijk.
Nu is de kans vrij groot dat ik tot half februari (door het weer) niet train, omdat het dan simpelweg te koud is om te trainen. Is het na die periode voldoende om de piercing af te dekken met een pleister? Of kan ik beter op een ander moment piercen/ een tijdje niet trainen?
I'm sorry I can't be perfect... Simple Plan
Fangirl Instagram🎧😍

Opblaaskrokodil

• Bekijk profiel
« Reactie #21253 Gepost op: 09 oktober 2018, 19:03:06 »
Vraagje: in december word ik 16 en ik wil al een paar maanden een helixpiercing en tweede gaatje laten zetten. Probleem is dat ik aan watersport doe en daarbij een helm draag die over mijn oor gaat. Water in oren is niet echt een ding, tenzij je kajak ondersteboven ligt natuurlijk.
Nu is de kans vrij groot dat ik tot half februari (door het weer) niet train, omdat het dan simpelweg te koud is om te trainen. Is het na die periode voldoende om de piercing af te dekken met een pleister? Of kan ik beter op een ander moment piercen/ een tijdje niet trainen?

Ik heb sinds zaterdag een helix piercing. Mij werd aangeraden om de eerste 8 weken niet te gaan zwemmen. Daarna zou het wel weer kunnen mits je het na het zwemmen goed droog maakt.

Viel mij trouwens reuze mee het zetten van een helix, voelde er haast niks van en super blij mee  :bounce:
Ik ben opblaasbaar, jij lekker niet he .. ? Verkooptopic.

awkohawkoh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21254 Gepost op: 11 oktober 2018, 21:50:47 »
Wat voor lengte piercingsieraad voor een helix dragen jullie? Ik heb het idee dat 6mm namelijk te lang is omdat mijn haar daar achter blijft hangen

Mouse

• **
  • imagine
    • Bekijk profiel
« Reactie #21255 Gepost op: 11 oktober 2018, 22:28:58 »
^
Ik weet dat de standaard maat volgens mij inderdaad 6/7 mm is. Je kunt ook proberen om er 5 mm in te dragen?

Yahya

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21256 Gepost op: 12 oktober 2018, 12:51:41 »
Ik heb sinds 2 maanden tepelpiercings, maar nu zijn mijn tepels zo droog doordat ik het elke dag schoonmaak met Unicura zeep. Er zitten droge velletjes en gisteren zat er zelfs een beetje opgedroogd bloed. Kan ik hier iets aan doen met een creme of zo? Bepanthen? Of moet ik het minder vaak schoonmaken? Ik heb nog wel last van wondvocht dus minder vaak schoonmaken is eigenlijk geen optie.
Perseverance.

Snorlaxx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21257 Gepost op: 15 oktober 2018, 13:02:43 »
vraagje;

ik heb van de week een piercing laten zetten (derde gaatje eigenlijk maar wel laten piercen haha) en ik heb gewoon zo'n knopje erin gekregen. Kan ik deze na de 3-4 maanden er zelf uit halen gewoon?

Ja hoor, dat kan prima :) Zodra ze helemaal geheeld zijn, kun je ze gewoon zelf eruithalen en er iets anders in dragen.

Snorlaxx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21258 Gepost op: 15 oktober 2018, 13:08:49 »

Ik weet niet hoe vaak je echt in het water belandt met kajakken, maar ik heb altijd gehoord dat je niet mag zwemmen met een kraakbeen piercing totdat deze genezen is. En de genezingstijd is gemiddeld 6 tot 9 maanden dus tja.. Het lijkt me ook niet prettig om een helm te dragen wanneer je piercing nog niet volledig genezen is. Ik weet niet hoe strak je helm over je oren zit, maar als die teveel druk geeft op een piercing is de kans groot dat de piercing weer gaat opzwellen etc. Ik denk dat je tweede gaatjes wel kunt doen, die genezen een stuk sneller, maar als ik jou was zou ik nog even goed nadenken over de helix :)

awkohawkoh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21259 Gepost op: 15 oktober 2018, 21:23:37 »
^
Ik weet dat de standaard maat volgens mij inderdaad 6/7 mm is. Je kunt ook proberen om er 5 mm in te dragen?

Thanks voor je reactie! Ik denk dat ik dat inderdaad ga proberen.

buttercupje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21260 Gepost op: 23 oktober 2018, 23:09:06 »
heyhoi, ik zit al een tijdje na te denken over het zetten van een tepelpiercing. Het enige dat me laat twijfelen is de pijn. Nu heb ik zelf compleet geen gevoelige tepels, en vroeg ik me af of de pijn dan misschien minder is... :fieuw: iemand die hier ervaring mee heeft?

Mouse

• **
  • imagine
    • Bekijk profiel
« Reactie #21261 Gepost op: 28 oktober 2018, 16:57:27 »
^
Ik heb ze zelf 2 x laten piercen. De eerste keer allebei, de tweede keer maar 1. De pijn is wel even een steek maar ik vond het opzich wel meevallen vergeleken met alle horrorverhalen die ik had gelezen!

Yahya

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21262 Gepost op: 31 oktober 2018, 20:29:55 »
heyhoi, ik zit al een tijdje na te denken over het zetten van een tepelpiercing. Het enige dat me laat twijfelen is de pijn. Nu heb ik zelf compleet geen gevoelige tepels, en vroeg ik me af of de pijn dan misschien minder is... :fieuw: iemand die hier ervaring mee heeft?

Ik heb zelf ook geen gevoelige tepels en het piercen deed wel pijn, maar dat duurde echt maar 2 seconden. Het is het waard!
Perseverance.

rainbowpooper

• **
  • Our little infinity
    • Bekijk profiel
« Reactie #21263 Gepost op: 01 november 2018, 15:41:02 »
Ik heb niet echt gevoelige tepels, maar het zetten deed behoorlijk veel pijn xD Andere piercings zoals industrial of tragus vond ik niet bepaald pijn doen dus het ligt niet aan mijn pijngrens. Voelde het na het piercen nog wel een paar uur branden, maar ik vond ze zoooo mooi dus toen was het niet erg meer.

Heb ze eruit moeten halen want na een jaar waren ze nog steeds niet genezen en wilde niet nog langer wachten. Kon niet normaal ergens tegenaan liggen en moest zo voorzichtig doen met afdrogen na douchen en dergelijke dingen.
Niet om je af te schrikken, ben gewoon nog steeds sad dat ze niet wilde genezen  :(