Auteur Topic: Het algemene menstruatietopic  (gelezen 289172 keer)

cup_a_cake

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 17 maart 2012, 15:44:36 »
oohja en ik vind het altijd zo eng als ik weet dat ik weer bijna ongesteld ga worden! ik draag altijd een week van tevoren een inleg kruisje xd
ben 1x doorgelekt en dat was echt genaaaant! dus dat mag me nooit weer overkomen xd haha dan maar een week lang onnodig inlegkruisje dragen :P

sun

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 17 maart 2012, 18:48:28 »
ik ben ondertussen 17 jaar en nog nooit ongesteld geweest.. ik weet niet wat ik moet doen en durf het niemand te vertellen.. wat moet ik doen? ik heb al 3 jaar een vriend en we willen het graag eens doen maar ik moet dan steeds als hij me aanraakt maar weer een smoes verzinnen van sorry komt ff niet uit enzo.. wat moet ik doen? ;p

Phaedra

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 17 maart 2012, 18:50:59 »

ik ben ondertussen 17 jaar en nog nooit ongesteld geweest.. ik weet niet wat ik moet doen en durf het niemand te vertellen.. wat moet ik doen? ik heb al 3 jaar een vriend en we willen het graag eens doen maar ik moet dan steeds als hij me aanraakt maar weer een smoes verzinnen van sorry komt ff niet uit enzo.. wat moet ik doen? ;p
Zoals ik net al zei: je kunt gewoon seks hebben als je nog niet ongesteld bent, je moet het alleen wel gewoon veilig doen.
Verder zou je eventueel naar de huisarts kunnen gaan. 17 is vrij aan de late kant.

Sweetprincess20

• Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 17 maart 2012, 19:34:16 »
pff kmoet nog 2 pillen en ben nu al lichtelijk ongesteld -.-'' klote nou weer... kheb sinds een tijd ook een andere pil gezien Lovette van de markt is gehaald grrr :@
En waar ik ook altijd last van heb is dat ik de week voor mn ongesteldheid juist mega humeurig ben en soms uit het niets(of om iets kleins) kan gaan janken en dan heb ik ook de vreetbuien en zin in friet,gebak enz. Maar tijdens mn ongesteldheid zelf heb ik weer nergens last van en is mn ritme weer normaal.
Iemand die dit herkent?

Kaatje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 17 maart 2012, 19:59:32 »

ga naar de dokter echt waar! niemand hoeft het dan ook te weten ;)
een vriendin van mij had hetzelfde en ze moest een paar weken hormoonpilletjes slikken en toen werd ze het
sommige meisjes hebben net een te lage concentratie van een bepaald hormoon in het bloed, als er meer aan de hand is is het ook fijn als je er vroeg bij bent
en ongesteld of niet heeft niks te maken of je het kan doen met je vriend
~ This girl is on fire ~

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #80 Gepost op: 26 maart 2012, 13:07:30 »
VRAAGJE!!

Als je niet meer ongesteld word (door medicijngebruik, ziekte, ondergewicht) hoe en wanneer kan je je menstruatie weer opwekken?
Kan dat zomaar, hoe werkt dat en wat zijn de risico's? Ik weet dat er medicijnen voor bestaan, maar was daar altijd huiverig voor. Plus dat ik echt al een mega medicijn geschiedenis heb, dan ik echt anti-pil ben geworden. Ik vind het al verschrikkelijk als ik toch 500gram paracetamol moet nemen. Dat stel ik zo lang mogelijk uit..

Maar nu begin ik het echt zat te worden dat ik niet meer ongesteld ben; 3 jaar al zeker niet meer!!!

Dus wie heeft hier wat verstand van/info over/advies/sites.. wat dan ook!?!?!
Dankje (:

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #81 Gepost op: 26 maart 2012, 13:49:37 »
up!

jemeenthet

• Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 26 maart 2012, 14:11:11 »

VRAAGJE!!

Als je niet meer ongesteld word (door medicijngebruik, ziekte, ondergewicht) hoe en wanneer kan je je menstruatie weer opwekken?
Kan dat zomaar, hoe werkt dat en wat zijn de risico's? Ik weet dat er medicijnen voor bestaan, maar was daar altijd huiverig voor. Plus dat ik echt al een mega medicijn geschiedenis heb, dan ik echt anti-pil ben geworden. Ik vind het al verschrikkelijk als ik toch 500gram paracetamol moet nemen. Dat stel ik zo lang mogelijk uit..

Maar nu begin ik het echt zat te worden dat ik niet meer ongesteld ben; 3 jaar al zeker niet meer!!!

Dus wie heeft hier wat verstand van/info over/advies/sites.. wat dan ook!?!?!
Dankje (:

Als je ondergewicht hebt, weer op een gezond gewicht komen. Dan zal de menstruatie als het goed is vanzelf weer starten.
Als het door medicijngebruik komt, kan je met je arts overleggen of het mogelijk is ermee te stoppen of een alternatief medicijn te gebruiken.
Ik heb nog nooit gehoord van een ziekte die de menstruatie stopt, dus daar heb ik ook geen tips voor.

Maar als ik jou was zou ik naar de dokter gaan. Drie jaar niet meer ongesteld zijn is echt heel erg lang.
My presence is a present, kiss my ass.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #83 Gepost op: 26 maart 2012, 14:32:00 »
Dankje.
Ik slik die medicijnen al een tijd niet meer, maar het is dus niet meer teruggekomen door het ondergewicht. Nu zit ik nog steeds niet op een heel gezond gewicht, bijna.. maar wil wel gewoon weer ongesteld worden.. het voelt niet fijn.

Pff.. misschien dat een afspraak met de gynaecoloog geen slecht plan is. Die weet er meer van als mijn huisarts, dat is zo'n oude vent die nodig met pensioen moet :')

cowabunga

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 01 april 2012, 14:05:16 »
ik heb een vraagje xD
ik heb geen contact met mijnmoeder en met mijn vader hierover praten is beetje awkward :P
Ik ben vorige maand voor de 2e x ongesteld geweest en toen 1 dag zo weinig, dat je het niet in het inlegkruisje zag maar alleen bij afvegen xD en toen 2/3 dagen niet en dan weer 1 dag zo weinig.
gister was ik voor de 3e x, nu wel meer.
maar het begon vrijdagavond met weinig en zaterdag overdag dan wat meer en zaterdagavond laat was het weer over. ddus maar 1 dagje!
Is dit allemaal normaal? ik weet dat het in het begin onregelmatig is maar wil gewoon even zekerheid...
iemand die iets weet?
ik ben 15, dus beetje late kant....

thanx:)

Krommebanaan

• Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: 01 april 2012, 14:09:02 »
@cowabunga

Ja dit is normaal. Ik ben al zeker een aantal jaren ongesteld en ook ik heb er nog wel eens last van dat ik niet meer ongesteld ben en een dag later ineens wel weer.
Niks aan de hand.
to pee or not to pee, that\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s the question.

woaahh

• Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 01 april 2012, 14:43:43 »
vanochtend voelde ik me echt ontzettend beroerd door de buikpijn. werd er ook misselijk van. echt vervelend! net even paracetamol gehad en nu gaat het weer beter.

cowabunga

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 02 april 2012, 15:50:49 »

@cowabunga

Ja dit is normaal. Ik ben al zeker een aantal jaren ongesteld en ook ik heb er nog wel eens last van dat ik niet meer ongesteld ben en een dag later ineens wel weer.
Niks aan de hand.

Dankjewel!
Toch ff fijn te weten dat het zo hoort:)

Untouchable

• Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 02 april 2012, 16:04:34 »
Bleh, ik ben vanmorgen ongesteld geworden -____-'
Never let the fear of striking out, keep you from playing the game.

Evelien

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: 02 april 2012, 16:39:58 »
Misschien heel raar hoor, maar zaterdag was ik ongesteld geworden, en als ik dan te lang  stil stond kreeg ik onwijze pijn net onder m'n billen zegmaar. Het was vreselijk! Als ik dan liep was het over, maar als ik stilstond was het weer zo erg. Die dag erna was het weg. Heeft iemand dit ook al een keer gehad?

WILDFIRE

• toezichthouder
    • Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: 02 april 2012, 16:47:35 »
-
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2013, 15:55:44 door LaManzana »
Wat doe ik hier nog

Lotje123

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 02 april 2012, 21:51:57 »
oké ik ben er ook helemaal klaar mee..
Ben 17,5 ben al maanden niet meer ongesteld geweest en heb cup A en heb niet het gevoel dat nog groeien -,-
Dit is toch niet normaal? en heb verder wel brede heupen en een kont enzo.
Wat adviseren jullie mij?

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #92 Gepost op: 03 april 2012, 11:29:23 »

oké ik ben er ook helemaal klaar mee..
Ben 17,5 ben al maanden niet meer ongesteld geweest en heb cup A en heb niet het gevoel dat nog groeien -,-
Dit is toch niet normaal? en heb verder wel brede heupen en een kont enzo.
Wat adviseren jullie mij?

Snap niet wat je nu precies wilt zeggen...
Maar dat je een paar maanden niet ongesteld bent gebeurt vaker.
En kan ook gebeuren door stress/afvallen/verminderde voedselinname/te veel sporten/spanningen of hormonale schommelingen in je lichaam zelf.
(ook medicatie kan een rol spelen :))

Lotje123

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 03 april 2012, 15:22:06 »
^ dat ik 3,5 jaar geleden ongesteld werd maar dan nog steeds niet op regel?
Ik zou het toch al een beetje op regel moeten hebben nu?
DAt bedoelde ik :)

PureVision

• Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 03 april 2012, 16:05:25 »
Misschien is het een idee om aan de pil te beginnen, om er wél wat regelmaat in te brengen? Zonder pil is het bij mij ook een zooitje ongeregeld.

Telephonic

• Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 03 april 2012, 16:11:28 »

Ik ben voor de eerste keer ongesteld geworden, eind december geloof ik. Het is nu maart en ik ben het nog niet. :o

En ik ben het, een maand later inmiddels, nog niet.
Words like a loaded gun

Telephonic

• Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 03 april 2012, 16:18:40 »

^ Dat is normaal hoor. Toen ik voor het eerst ongesteld was zaten er zeker 6maanden tussen toen ik het uiteindelijk nog eens was.

Wow! Oke dan hoef ik me zeker geen zorgen te maken, haha.
Words like a loaded gun

Pursuit of Happiness

• Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 03 april 2012, 16:25:37 »
Ik ben héél onregelmatig ongesteld. Op het begin was dit maar een paar dagen, maar de laatste tijd wordt het steeds later, deze keer zelfs 3 weken. Ik weet dat dat normaal is op het begin, maar na 5 jaar ongesteld te zijn toch niet meer, of wel? Weet iemand wat hier oorzaken van zouden kunnen zijn? Ik heb verder geen ondergewicht en zit ook niet aan medicijnen.

Nadine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 03 april 2012, 16:32:52 »
Ik heb een hekel aan ongesteld zijn! Nu ben ik het.. Of naja ik moet het worden.. Dit wordt een leuke week (-.-')
Nobody Knows But Me..

Lotje123

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 03 april 2012, 16:48:34 »

Misschien is het een idee om aan de pil te beginnen, om er wél wat regelmaat in te brengen? Zonder pil is het bij mij ook een zooitje ongeregeld.

Heb al een jaartje aan de pil gezeten, maar kwam ervan aan en vond het niet zo'n prettig idee dat er allemaal zware troep in die pil zat..