Auteur Topic: Het algemene menstruatietopic  (gelezen 276439 keer)

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3250 Gepost op: 05 februari 2019, 11:15:42 »
  Heel erg bedankt voor je antwoord! maar moet pas over 2 weken ongesteld zijn  :blink:

Misschien nog oud bloed?
Nja, het lijkt me onschadelijk. Ik heb het ook weleens.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Rrrr-Meeuwtje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3251 Gepost op: 15 maart 2019, 22:15:09 »
Oh joy. Net ongesteld geweest en direct opnieuw PMS-klachten, nu al bijna een week... Heb ik nooit eerder gehad zo snel, dus geen idee of het nu iets anders is (al lijkt het wel gewoon exact mijn gebruikelijke klachten), of dat er, hoe bizar ook, alweer een nieuwe menstruatie aan komt. :')

Dit is geen hulpvraag hoor (al zijn behulpzame ideeën natuurlijk altijd welkom), ik moest gewoon even klagen. :')
"In overgave vind ik vrede en ongewapend ga ik de weg. Vrede wens ik vriend en vijand."

schilpad2003

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3252 Gepost op: 25 april 2019, 11:14:12 »
hee
ik heb n vraagjee, Ik ben dus eergisteren ongesteld geworden (het was eigenlijk al een week te laat) en omdat ik net een menstruatiecup heb gekocht ben ik die dus gaan gebruiken, gaat allemaal prima. Maar nu heb ik het idee dat ik veel meer bloed verlies als normaal. Normaal doe ik namelijk 3 à 4 uur met een grote tampon op mijn zwaarste dagen. Terwijl ik het nu 4 uur volhoud met mijn menstruatiecup waar ongeveer 2 à 3 grote tampons "inpassen". Wat dus betekent dat ik ongeveer 2 x zoveel bloed verlies als normaal :( . Ik denk dat het misschien kan komen doordat ik wat later ben en al het bloed van heel mijn menstruatie was opgehoopt en nu in deze 2 dagen eruit komt. Heeft iemand hier ervaring mee?

xx een hopeloos meisje

ps ik ga morgen winkelen en overmorgen weg met koningsdag dus ik hoop echt dat het dan minder zal zijn.

Lucille

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3253 Gepost op: 06 mei 2019, 19:19:47 »
Ik ben rond september 2018 overgestapt op een andere pil.
Ben van de 21 dagen pil en dan 1 week stoppen naar de 24 +4 pil gegaan omdat ik altijd vergeet om na de stop week weer te beginnen.
Echter zit ik me nu in te lezen over een spiraaltje en dat lijkt me in mijn geval zeker handig. Iemand hier ervaring mee?
Trouwens is het raar als ik weer naar de dokter ga om een andere anticonceptie?
She found us.

Lucille

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3254 Gepost op: 06 mei 2019, 19:22:22 »
Hey,
Logisch dat je zo denkt, maar houdt er wel rekening mee dat een cup niet het bloed absorbeert. Een cupje vangt alleen op intekenstelling tot tampons. Zelf heb ik verder geen ervaring met een cup. Misschien zoals je zelf aangeeft heeft het te maken dat je iets meer bloed verliest doordat je aan de late kant bent.
hee
ik heb n vraagjee, Ik ben dus eergisteren ongesteld geworden (het was eigenlijk al een week te laat) en omdat ik net een menstruatiecup heb gekocht ben ik die dus gaan gebruiken, gaat allemaal prima. Maar nu heb ik het idee dat ik veel meer bloed verlies als normaal. Normaal doe ik namelijk 3 à 4 uur met een grote tampon op mijn zwaarste dagen. Terwijl ik het nu 4 uur volhoud met mijn menstruatiecup waar ongeveer 2 à 3 grote tampons "inpassen". Wat dus betekent dat ik ongeveer 2 x zoveel bloed verlies als normaal :( . Ik denk dat het misschien kan komen doordat ik wat later ben en al het bloed van heel mijn menstruatie was opgehoopt en nu in deze 2 dagen eruit komt. Heeft iemand hier ervaring mee?

xx een hopeloos meisje

ps ik ga morgen winkelen en overmorgen weg met koningsdag dus ik hoop echt dat het dan minder zal zijn.
She found us.

Feelthelove

• Bekijk profiel
« Reactie #3255 Gepost op: 15 juli 2019, 20:43:38 »
Ik heb in juni uitstelpilletjes gebruikt omdat ik naar een wellnesscenter ging. Dus ik werd op de 6e ongesteld en ik weet dat mijn lichaam daarna nog een beetje van slag is, maar nu is het de 15e en ik ben nog niet ongesteld.. (geen seks gehad haha)

Happyspacecat

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3256 Gepost op: 22 juli 2019, 18:11:16 »
Heey heey allemaal,
Ik ben een een meisje van nu 14 jaar. Begin maart werd ik voor de eerste keer ongesteld dus alles was helemaal nieuw voor mij. Maar het probleem is, ik ben het daarna niet meer geworden dus bijna een half jaar en ik heb geen idee wat ik moet doen. Weet iemand wat ik het best kan doen? En hebben jullie dit ookal een keer meegemaakt?

Feelthelove

• Bekijk profiel
« Reactie #3257 Gepost op: 23 juli 2019, 22:59:53 »
Ik heb in juni uitstelpilletjes gebruikt omdat ik naar een wellnesscenter ging. Dus ik werd op de 6e ongesteld en ik weet dat mijn lichaam daarna nog een beetje van slag is, maar nu is het de 15e en ik ben nog niet ongesteld.. (geen seks gehad haha)

Inmiddels zijn we 8 dagen verder en ik ben nog steeds niet ongesteld. Wel puistjes die komen en gaan in mijn gezicht dus het lijkt erop dat het eraan zit te komen, maar het komt maar niet..

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #3258 Gepost op: 04 augustus 2019, 14:21:15 »
Iemand hier die wasbaar maandverband gebruikt? Is het handig in gebruik? Ik twijfel om het te kopen.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Feelthelove

• Bekijk profiel
« Reactie #3259 Gepost op: 18 augustus 2019, 20:59:52 »
Inmiddels zijn we 8 dagen verder en ik ben nog steeds niet ongesteld. Wel puistjes die komen en gaan in mijn gezicht dus het lijkt erop dat het eraan zit te komen, maar het komt maar niet..

Inmiddels nog steeds niet ongesteld geweest. Ik heb het aan de dokter gevraagd en die zegt dat ik het even een paar maanden moet aankijken..

Feelthelove

• Bekijk profiel
« Reactie #3260 Gepost op: 29 september 2019, 19:33:53 »
Afgelopen donderdag na 3 maanden en 20 dagen eindelijk weer ongesteld geworden. Ik heb nu wel de pijn van 3 maanden in één keer pf. Normaal is de pijn al niet te doen, nu al helemaal niet.

Janneke

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3261 Gepost op: 16 oktober 2019, 18:27:17 »
@Rrr-meeuwtje. Zou denken aan ontregelde hormonen. Veel dames hebben te maken met insulineresistentie/oestrogeendominantie. En denk aan tekorten aan voedingsstoffen.
@Feelthelove, denk ook aan ontregelde hormonen. Onregelmatige cyclus kan te maken hebben met insulineresistentie. Een natuurgenezer zou je advies kunnen geven maar blijf goed luisteren naar jezelf.
En voor dames die de pil hebben gebruikt: die ontregelen je hypofyse en hele hormoonhuishouding voor langere tijd. Ook zorgt hormonale anticoneptie ervoor dat je vitaminen en mineralen kwijtraakt.

Feelthelove

• Bekijk profiel
« Reactie #3262 Gepost op: 20 oktober 2019, 17:38:32 »
26 september was ik na 3.5 maand weer ongesteld, gelukkig. Normaal ben je het liever kwijt dan rijk maar nu was ik wel blij. Ik had alleen wel de klachten van 3 maanden in 1x haha. Ik merk nu ook weer wat lichte klachten, dus hopelijk is het vanaf nu weer regelmatig.