Auteur Topic: Het algemene menstruatietopic  (gelezen 289090 keer)

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #3200 Gepost op: 21 juni 2018, 11:06:01 »
Oke ik zit even ergens mee. Ik had jaren dat ik regelmatig ongesteld was. Dus was echt rond de 3/4 weken. Toen ben ik aan de pil gegaan. Ging ook aantal jaren goed. Nu ben ik voor het laatst ongesteld geweest zo'n 4 weken geleden en ik ben nog steeds  (sinds die keer) heel lichtelijk aan het bloeden elke dag. Echt een klein beetje maar dit hoort niet en heb ik ook niet gehad. Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen en vooral wat ik er tegen kan doen?
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #3201 Gepost op: 21 juni 2018, 13:41:49 »
Oke ik zit even ergens mee. Ik had jaren dat ik regelmatig ongesteld was. Dus was echt rond de 3/4 weken. Toen ben ik aan de pil gegaan. Ging ook aantal jaren goed. Nu ben ik voor het laatst ongesteld geweest zo'n 4 weken geleden en ik ben nog steeds  (sinds die keer) heel lichtelijk aan het bloeden elke dag. Echt een klein beetje maar dit hoort niet en heb ik ook niet gehad. Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen en vooral wat ik er tegen kan doen?
Ik had er ook opeens last van, an sich is spotting niet abnormaal maar natuurlijk wel vervelend. Heb je je pil goed ingenomen in die 4 weken? Ik vergeet mijn pil namelijk nog weleens dus bij mij is het ook wel mijn eigen schuld haha..

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #3202 Gepost op: 21 juni 2018, 13:42:13 »
Indien je last blijft houden zou ik even overleggen met je huisarts, kan zijn dat je misschien beter een andere pil kan gaan gebruiken.

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #3203 Gepost op: 23 juni 2018, 16:34:52 »
^thanks beide. Heb volgens mij mijn pil wel goed ingenomen. Denk dat ik maar even de huisarts ga bellen.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

xhristinaserena

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3204 Gepost op: 01 juli 2018, 20:22:25 »
.
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2018, 14:58:21 door xhristinaserena »

xsunshinee.

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3205 Gepost op: 02 juli 2018, 12:43:11 »
Hey,
- ik heb eind april (27e) de map ingenomen
- 5 dagen daarna kreeg ik een lichte bloeding (2 mei)
- op 29 mei ongesteld geworden

Nu heb ik vorige week een lichte bloeding gekregen (bruin bloed, half inlegkruisje vol) (19 juni, duurde 5 dagen)
en nu moet ik rond 30 juni ongesteld worden.

Waarom duurt het nu in eens langer?

Watermeloen

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3206 Gepost op: 14 juli 2018, 13:16:20 »
Hi,
Ik ben al 1,5 jaar ongeveer ongesteld en ben het eigenlijk wel regelmatig maar voordat ik ongesteld word heb ik meestal wel puistjes in mijn gezicht en wat afscheiding maar ik word dus elke 3 weken ongesteld en dan meestal op vrijdag (eerst was het zaterdag) maar het is nu zaterdag en ik zou eigenlijk gisteren ongesteld moeten worden en ik ben het nu nog steeds niet en ik word altijd in de ochtend ongesteld maar ik zou eigenlijk maandag gaan zwemmen maar dat heb ik afgezegd want dan ben ik ongesteld en ik gebruik geen tampons dus we zouden het verzetten naar een andere dag van de week maar nu vraag ik me dus af of ik nu wel ongesteld word want ik heb helemaal geen puistjes dus ik snap het niet??! kan iemand me helpen?

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3207 Gepost op: 14 juli 2018, 18:40:07 »
Hi,
Ik ben al 1,5 jaar ongeveer ongesteld en ben het eigenlijk wel regelmatig maar voordat ik ongesteld word heb ik meestal wel puistjes in mijn gezicht en wat afscheiding maar ik word dus elke 3 weken ongesteld en dan meestal op vrijdag (eerst was het zaterdag) maar het is nu zaterdag en ik zou eigenlijk gisteren ongesteld moeten worden en ik ben het nu nog steeds niet en ik word altijd in de ochtend ongesteld maar ik zou eigenlijk maandag gaan zwemmen maar dat heb ik afgezegd want dan ben ik ongesteld en ik gebruik geen tampons dus we zouden het verzetten naar een andere dag van de week maar nu vraag ik me dus af of ik nu wel ongesteld word want ik heb helemaal geen puistjes dus ik snap het niet??! kan iemand me helpen?
Heb je geen (onveilige) seks gehad? Of anders kan een periode van veel stress of bijvoorbeeld in een keer veel afvallen/ondergewicht er voor zorgen dat je later of niet ongesteld word.

Watermeloen

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3208 Gepost op: 14 juli 2018, 19:08:16 »
Heb je geen (onveilige) seks gehad? Of anders kan een periode van veel stress of bijvoorbeeld in een keer veel afvallen/ondergewicht er voor zorgen dat je later of niet ongesteld word.

ben nog maagd haha  :fieuw: maar ik heb geen ondergewicht en heb de laatste periode ook geen stress gehad dus ik snap het niet

ChocolateMuffin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3209 Gepost op: 14 juli 2018, 22:40:57 »
Hi,
Het zou ook gewoon een rare menstruatie kunnen zijn. Ik zou gewoon afwachten en als je niet ongesteld wordt of je het echt dwarszit naar de huisarts gaan :)
The world breaks everyone, and afterward, many are strong at the broken places

ChocolateMuffin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3210 Gepost op: 03 augustus 2018, 15:06:51 »
Hoihoi,
Ik heb wel een onregelmatige menstruatiecyclus, maar het is nu al dag 41 en ik ben nog niet ongesteld geworden(niet dat ik het erg vind xD).

Is dit abnormaal of moet ik me zorgen maken?

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #3211 Gepost op: 03 augustus 2018, 15:48:31 »
^ Is wel redelijk normaal. Ik was het ook jarenlang zo onregelmatig voordat ik aan de pil ging.
 The darker and dirtier the bass, the better ♥ || Drums, basslines, kicks and snares

ChocolateMuffin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3212 Gepost op: 04 augustus 2018, 12:40:36 »
^Dankje! Ben vandaag ook ongesteld geworden, lol.

Nadia_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3213 Gepost op: 05 augustus 2018, 12:37:42 »
Ik dacht dat er ook een topic was over de anticonceptiepil, deze kon ik even niet vinden dus ik plaats mijn vraag even hier.

Ik heb deze week 3 pillen niet ingenomen, omdat ik mijn strip kwijt was (Het was de laatste week van de strip, dus de week voor de stopweek). Nu heb ik na die 3 keer de pil niet ingenomen te hebben weer de pil geslikt. Nu ben ik dus ongesteld geworden, terwijl ik morgen op vakantie ga. Ik baal hiervan, en ben van plan de pil gewoon door te slikken tijdens mijn bloeding in de hoop dat de menstruatie sneller stopt haha. Is dit verstandig en niet schadelijk of iets?
Hopelijk weet iemand hier antwoord op :)

Ik hoef geen rekening te houden met anticonceptie!

Feelthelove

• Bekijk profiel
« Reactie #3214 Gepost op: 01 september 2018, 11:19:44 »
Ik ben 26 en vrijwel altijd regelmatig ongesteld geweest. Bij mij duurt vrijwel altijd een week. De laatste keer dat ik ongesteld ben geweest is 17 juli. Ik heb geen seks gehad, dus wat kan er zijn? Zou het kunnen zijn dat ik 2-3 weken tramadol heb geslikt en hiermee sinds 2.5 week (plusminus) mee gestopt ben? Ik heb wel veel stress (wel wat minder dan voorheen) maar met die stress werd ik eerder wel gewoon ongesteld en nu ben ik dus gewoon 2 weken te laat..

Feelthelove

• Bekijk profiel
« Reactie #3215 Gepost op: 06 september 2018, 21:18:58 »
Iemand? :’)

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #3216 Gepost op: 06 september 2018, 21:22:04 »
Stress kan de zorgen dat je maand overslaat.

xx.HEAVEN

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3217 Gepost op: 10 september 2018, 00:02:53 »
Ik ben ongeveer een jaar geleden gestopt met de pil na hem zo'n 3/4 jaar geslikt te hebben en ik ben in de tussentijd nog niet ongesteld geworden. Vroeg me af of dit "erg" is? Mijn moeder maakt zich zorgen, maar ik vind het eigenlijk best chill haha
You never kissed that girl, I wasn't scared of heights. Your parents didn't fight, I wasn't so far away. We both got enough sleep. We never screamed "I hate you" at each other at your older sister's house. We never forgot we loved each other.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #3218 Gepost op: 10 september 2018, 09:59:38 »
Ik heb even gegoogeld maar ik zou toch wel naar de huisarts gaan voor de zekerheid.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #3219 Gepost op: 12 september 2018, 18:53:35 »
Hebben meerder mensen last van doorbraakbloedingen als ze de pil proberen door te slikken. Ken zoveel vrouwen die regelmatig een keer doorslikken zonder problemen, maar elke keer als ik dat doe krijg ik op een gegeven moment een doorbraak bloeding...

Adore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3220 Gepost op: 12 september 2018, 23:04:03 »
^ Is heel normaal. Ik heb een keer in de drie maanden een doorbraakbloeding dus ik slik hem gewoon twee maanden door en de derde maand doe ik dan wel een stopweek. Zo heb ik geen doorbraakbloedingen meer.

Frecklecheek

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3221 Gepost op: 19 september 2018, 20:51:34 »
Hey allemaal,
Ik heb misschien een wat gekke vraag...Ik ben 15 jaar en ik heb nog nooit tampons gebruikt. Ik ben ongesteld sinds mijn 12e, maar het is me nog nooit gelukt om hem in te brengen. Het idee is best wel terrifying, maar ik heb het een aantal keer geprobeerd ook met 1 been op de wc enzo maar ik ben er nog nooit echt in geslaagd

Weet iemand of dit raar is voor mijn leeftijd en ik het al lang had moeten gebruiken?
Waarschuwing: frietjes zorgen ervoor dat je kleding krimpt!

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #3222 Gepost op: 21 september 2018, 18:10:36 »
Wie gebruikt wasbaar maandverband? Ik zit er aan te denken om het aan te schaffen maar ik vraag me af hoe je het dan wast? Gewoon in de wasmachine en elke dag? Want het lijkt mij ook niet lekker om een doekje vol bloed te laten wachten tot je weer gaat wassen..

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #3223 Gepost op: 15 oktober 2018, 10:57:00 »
Hallo meiden,

Bij een doorbraakbloeding krijg je toch eerst oud bloed en daarna nieuw bloed? Het rare is dat ik nu spontaan een doorbraakbloeding heb gekregen met vers bloed. Is dit normaal?

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #3224 Gepost op: 15 oktober 2018, 13:39:16 »
^ Lijkt me van wel. Ik heb altijd vers bloed bij een doorbraakbloeding.
''Syncopate my skin to your heart beating.''