Auteur Topic: Het algemene menstruatietopic  (gelezen 291307 keer)

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #125 Gepost op: 24 april 2012, 11:41:30 »
Ik ben pas 12 jaar, maar ik heb echt hele heftige pijn bij menstruatie.
Ik huil niet snel om pijn (eigenlijk nooit) maar nu wel. Oke, het was meer tranen, maar ik moest overgeven enzo.
Ik ben nog maar 3 maanden ongesteld, dus ik weet niet of het normaal is
Nu heb ik een vraag, wat helpt om de pijn minder te maken?

Girlygirl112

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: 24 april 2012, 11:45:24 »
Mijn ergste periode was een paar maanden terug.

- viel flauw bij de tramhalte
- ging dood van de buikpijn / hoofdpijn / misselijk
- 3 keer (buiten) overgeven.
- en 2 dagen niks gegeten.

Gelukkig is het nu minder. Heb een beetje last van men buik. En dan is het een kwestie van snel 3 paracetamols innemen voordat de pijn begint, gauw gaan liggen met een warme kruik op je buik. (TIP)
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2012, 13:14:16 door Girlygirl112 »

Girlygirl112

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: 24 april 2012, 11:48:40 »
Wat ook super goed helpt (is wel smerig).
Water koken, met 3 eetlepels kaneel erin. Laten koken.
En opdrinken terwijl het nog warm is.

Is super smerig maar werkt geweldig. Binnen een kwartier geen pijn meer :).

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #128 Gepost op: 24 april 2012, 11:52:50 »
^ ga ik wel een keer proberen :)
nu maar een para geslikt.

Cestchouette

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: 24 april 2012, 14:08:56 »
Ik ben 15 (in september word ik 16) en ik ben (gelukkig) nog nooit ongesteld geworden.
« Laatst bewerkt op: 24 april 2012, 14:09:28 door Cestchouette »
| La vie, c'est chouette. |Tumblr |

ganjagirl

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: 24 april 2012, 15:08:17 »
ik zit lekker aan de prikpil is echt chill ben nooit ongesteld , ik had er echt zo erg last van altijd he :S

DionneGirl

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: 25 april 2012, 16:09:00 »
Fashionista99, lucky you!

Moet in de komende dagen ongesteld worden, het duurt nogal! Nouja komt vanzelf wel ;)
Heb de 1e dag altijd echt verschrikkelijke rugpijn, onderin, echt niet normaal!
Ach k overleef t wel weer :-)

SaraMia

• Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: 25 april 2012, 17:49:15 »
Altijd als ik ongesteld ben heb ik heel veel last van me rug echt rot, meestal denk ik ook als ik ongesteld ben 'was ik maar een jongen'
I need something to make me believe

LivingTheGoodLife

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: 25 april 2012, 17:56:17 »
^dat heb ik ook! en dat trekt het helemaal door naar mn benen, echt vreselijk!
maar, ik gebruik nu aleve feminax (:

Lexi

• Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: 28 april 2012, 22:53:26 »
Ik ben nu ongeveer een half jaar geleden voor het eerst ongesteld geworden. Eerst was ik ongeveer 5 dagen licht ongesteld, maar ben ik ongeveer 1-2 dagen héél heftig ongesteld. Komt er nog gewoon regelmaat in?

DionneGirl

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: 29 april 2012, 10:59:39 »
Ja, je bent nog maar een half jaartje ongesteld, das nog niet zo lang.
Het kan 1 tot 2 jaar duren totdat je echt regelmatig ongesteld bent.

Bij mij is het ook weer zover, joepiejee.... Hele vakantie weer verpest -_- altijd zo leuk! :l

Hyzenthlay

• Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: 12 mei 2012, 17:12:19 »
Ik ben het nu ook, en het enige wat mn moeder tegen me zegt is: 'Iris ik heb heel veel klusjes voor je!'" 'Waarom heb je die chocola opgegeten?" "Kom eens van je kamer af!' Nah nee. Ik heb hoofdpijn en heb de halve dag op mn bed gelegen. Oh joepie. Blij dat ik het niet maandag ben geworden, want ik heb dinsdag gym :s
ὤλετο μέν μοι νόστος || Lost is my homecoming

Tessa

• Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: 12 mei 2012, 17:17:48 »
Ik heb nooit ergens last van gelukkig! Ben wel altijd heel erg humeurig haha
So be it.

Arsvivendi

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: 12 mei 2012, 17:19:05 »
Ik ben het nu niet, maar heb wel altijd heel erg last van onregelmatigheid (terwijl ik al 6 jaar ongesteld ben), menstruatiepijn en depressieve gedachten als ik ongesteld ben. Ik sleep me dan telkens met moeite door die dagen heen en lijd in stilte. Een week geleden ben ik begonnen met de pil, vooral om deze menstruatiepijn tegen te gaan, nu maar hopen dat deze echt werkt!

Polyethylene

• starálfur
    • Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: 12 mei 2012, 17:28:48 »

Ik ben het nu niet, maar heb wel altijd heel erg last van onregelmatigheid (terwijl ik al 6 jaar ongesteld ben), menstruatiepijn en depressieve gedachten als ik ongesteld ben. Ik sleep me dan telkens met moeite door die dagen heen en lijd in stilte. Een week geleden ben ik begonnen met de pil, vooral om deze menstruatiepijn tegen te gaan, nu maar hopen dat deze echt werkt!

Ik wil je niet teleurstellen, maar dat heb ik nog steeds nu ik aan de pil ben.
plastic // How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot. Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd.

Arsvivendi

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: 13 mei 2012, 14:46:09 »

[...]

Ik wil je niet teleurstellen, maar dat heb ik nog steeds nu ik aan de pil ben.

Oh, ik verwachtte niet dat die van de pil weg zouden gaan, maar als de pijn wat minder wordt door de pil verwacht ik wel dat ik tijdens mijn ongesteldheid minder 'FUUU WAAROM BEN IK EEN MEISJE'-gedachten heb haha.
Wel vervelend trouwens, I feel you. ;(

Polyethylene

• starálfur
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: 13 mei 2012, 22:02:52 »

[...]

Oh, ik verwachtte niet dat die van de pil weg zouden gaan, maar als de pijn wat minder wordt door de pil verwacht ik wel dat ik tijdens mijn ongesteldheid minder 'FUUU WAAROM BEN IK EEN MEISJE'-gedachten heb haha.
Wel vervelend trouwens, I feel you. ;(

Haha, lotgenoot. Nou ja, ik heb nu net een eerste strip gehad van yasmin en hiervoor nog een lichtere. Van die lichtere werd ik over het algemeen haast depressief, afhankelijk van de maand :')
Maar tot nu toe ben ik nog best teleurgesteld over de werking van pillen op PMS en zo, dus ik hoop echt nog wat te vinden dat werkt.
Ik hoop voor je dat je dat gauw vindt, want ik weet maar al te goed hoe vervelend het kan zijn :c
plastic // How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot. Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd.

PureVision

• Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: 14 mei 2012, 00:24:13 »
Ik ben ongeveer een maand geleden voor twee maanden gestopt met de pil en goh... wat ben ik blij dat ik weer ben begonnen! Zonder pil heb ik voornamelijk last van krampen in de onderbuik en een ongemakkelijk gevoel in de benen. Met pil heb ik geen last meer van mijn benen en de krampen zijn praktisch te verwaarlozen. Ik heb een speciale pil trouwens (bevat geen mannelijke hormonen).

Arsvivendi

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: 18 mei 2012, 12:43:11 »

[...]

Haha, lotgenoot. Nou ja, ik heb nu net een eerste strip gehad van yasmin en hiervoor nog een lichtere. Van die lichtere werd ik over het algemeen haast depressief, afhankelijk van de maand :')
Maar tot nu toe ben ik nog best teleurgesteld over de werking van pillen op PMS en zo, dus ik hoop echt nog wat te vinden dat werkt.
Ik hoop voor je dat je dat gauw vindt, want ik weet maar al te goed hoe vervelend het kan zijn :c

Aaaw succes met zoeken! Ik slik nu een pil met dezelfde samenstelling als de Yasmin, maar dan iets lichter volgens mijn huisarts. Tot nu toe voel ik me precies hetzelfde als eerst, en binnenkort word ik voor het eerst ongesteld terwijl ik deze pil slik, dus hopen maar dat het werkt!
We vechten ons hoe dan ook wel door de pijn heen haha.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #144 Gepost op: 18 mei 2012, 18:39:06 »
Ik wil ongesteld worden jeeeetje.
Als ik nu ongesteld word dan ben ik maandag al klaar. En maandag heb ik examen en dan wil ik niet ongesteld worden.

Kraplapje

• Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: 18 mei 2012, 18:40:31 »
Het zit er net op bij mij. Ik vind ongesteld zijn maar niks.
Eet gezond! Eet altijd sla bij je frikandel!

Florencia

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: 19 mei 2012, 19:34:14 »
Ik wordt waarschijnlijk ook vandaag of morgen ongesteld. Ik slik de pil dus ik weet altijd wanneer ik het wordt dus dat is wel fijn. Ik ben altijd heel erg prikkelbaar (net voor) en als ik ongesteld ben en ik heb dan ook echt stemmingswisselingen terwijl ik daar normaal nooit zoveel last van heb. Hebben meer daar last van?

KangarooSkippy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: 19 mei 2012, 19:45:22 »
ik haat het zo he, ik ben het gelukkig tot disndag.. maar het doet zooooo ontiegelijk zeer -.-

Hyzenthlay

• Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: 19 mei 2012, 20:08:24 »
Phew het is na een week eindelijk voorbij...heb er echt veel last van gehad. Maar ik heb dinsdag coopertest (ngooh) en dan ben ik het gelukkig niet.
Maar ik ben ook wel bang, zie hier allemaal verhalen over mensen die moesten overgeven enzo, en zoals sommigen hier misschien wel weten heb ik echt een enorme overgeeffobie. Geez nu ben ik echt bang...
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2012, 20:10:03 door Startled »
ὤλετο μέν μοι νόστος || Lost is my homecoming

Tirza

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: 29 mei 2012, 08:26:11 »
Ik heb even een vraagje, ik ben nu ongeveer anderhalf jaar ongesteld en steeds heel onregelmatig. Alleen ik ben nu al ongeveer 14/15 week niet ongesteld en ik weet niet wat ik moet doen. Hebben jullie dit misschien ook?  tips? Alvast bedankt (: