Auteur Topic: Het algemene menstruatietopic  (gelezen 291308 keer)

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 03 april 2012, 17:15:10 »
ik ben ongesteld.. en nu gaat mijn vriendje aankondigen dat hij het weekend niet komt. wat haalt hij zich op de hals.

Gracious

• Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 03 april 2012, 17:20:30 »
Ik ben ook ongesteld, normaal slik ik hem 2/3 maanden door maar ik kreeg gelijk een week nadat ik weer begon na mijn ongesteldheid, een doorbraakbloeding kreeg moest ik stoppen haha. Ben nu toch een partij ongesteld, mijn hemel... Gelijk ziek enzo :') koorts enzo hahahah.
We're all made of stars ★

kaBOOM

• Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 03 april 2012, 17:23:47 »

Ik ben ook ongesteld, normaal slik ik hem 2/3 maanden door maar ik kreeg gelijk een week nadat ik weer begon na mijn ongesteldheid, een doorbraakbloeding kreeg moest ik stoppen haha. Ben nu toch een partij ongesteld, mijn hemel... Gelijk ziek enzo :') koorts enzo hahahah.

Je weet dat doorbraakbloedingen normaal zijn en dat het dan de bedoeling is dat je gewoon doorslikt?
Mocht je seksueel actief zijn, lees dan even in de bijsluiter vanaf welk moment dat je begint met slikken (aangezien je gestopt bent op een moment dat niet je stopweek was) beschermd bent.
Put on your dancing shoes, you sexy little swine!

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #103 Gepost op: 03 april 2012, 18:51:42 »
Ik heb vandaag al de hele dag pijn in mijn onderrug en steekjes in mijn zij. Ik heb ook veel witte vloed. Kan ik nu snel ongesteld worden?

Gracious

• Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 03 april 2012, 18:53:28 »

[...]

Je weet dat doorbraakbloedingen normaal zijn en dat het dan de bedoeling is dat je gewoon doorslikt?
Mocht je seksueel actief zijn, lees dan even in de bijsluiter vanaf welk moment dat je begint met slikken (aangezien je gestopt bent op een moment dat niet je stopweek was) beschermd bent.

Nee, zo bedoelde ik het niet haha! Ik heb gewoon mijn strip doorgeslikt maar toen wel gewoon gestopt. Alleen normaal slik ik dan nog een strip zeg maar. :) En ik ben niet seksueel actief :D
« Laatst bewerkt op: 03 april 2012, 18:54:26 door Seaworld »

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #105 Gepost op: 03 april 2012, 18:58:48 »
Ik heb geen zin om hier een nieuw topic voor aan te maken omdat ik me dooderger dat voor ieder klein vraagje weer een topic word aangemaakt, dus vraag ik het hier maar even :')

Ik heb echt heel erge last van mn menstruatie altijd, op de heftigste dag kom ik gewoon bijna mn bed niet uit. Dus zou ik aan de pil willen. Maar dat mag niet van mn moeder, omdat ze denkt dat ik het doe omdat ik seks wil en daar dan ook meteen mee zou beginnen. Ik heb haar al uitgelegd dat dat absoluut niet het geval is en het alleen is voor mn menstruatie, maar nog mag het niet. En nou kan ik het wel anoniem gaan halen bij de huisarts, maar dat wordt m ook weer niet. Dat zou mn moeder veels te snel doorhebben. Dus weten jullie hoe ik haar over kan halen, of andere middeltjes tegen de pijn? :)

Pursuit of Happiness

• Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 03 april 2012, 19:06:01 »
^ Same stuff. Mijn moeder wil niet dat ik er aan begin omdat het bijwerkingen (kan) hebben en mijn imuumsysteem zo goed werkt als, ehm, niet.

Gracious

• Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 03 april 2012, 19:06:26 »
Je hebt van die speciale pillen voor ongesteldheid. Aleve feminax heet die:

Helpt echt héél goed! Werkt ook heel lang :)

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #108 Gepost op: 03 april 2012, 19:08:35 »
@Hands aah top, dankjewel! :) Weet je ook toevallig of je die gewoon bij het Kruidvat/de apotheek kunt halen of dat je daarvoor een recept van de dokter moet hebben?

Gracious

• Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 03 april 2012, 19:16:30 »
Volgens mij gewoon bij de kruidvat/etos of apotheek :) In ieder geval geen doktersrecept!

kaBOOM

• Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 03 april 2012, 19:16:39 »

[...]

Nee, zo bedoelde ik het niet haha! Ik heb gewoon mijn strip doorgeslikt maar toen wel gewoon gestopt. Alleen normaal slik ik dan nog een strip zeg maar. :) En ik ben niet seksueel actief :D

Oh, zo! Dan neem ik m'n woorden terug :)

kaBOOM

• Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 03 april 2012, 19:20:06 »

^ Same stuff. Mijn moeder wil niet dat ik er aan begin omdat het bijwerkingen (kan) hebben en mijn imuumsysteem zo goed werkt als, ehm, niet.

Je immuunsysteem krijgt niet echt een opdoffer of zoiets van de pil hoor. Ik heb zelf een immuunsysteem van -1 :") maar van de pil krijg je niets. Hoogstens (als je ongeluk hebt) ben je een paar weken 's ochtends misselijk, heb ik ook gehad, daar kom je vanzelf overheen.

Maar die Feminax zweer ik bij!

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #112 Gepost op: 03 april 2012, 19:21:14 »
@Hands, oke, thankyou! :D

Seraya

• Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 03 april 2012, 20:05:36 »
yeaah ik ben ook weer lekker ongesteld -.- LOVE IT -just kidding-
nee, ik heb er eigenlijk nooit zoveel last van :")

Augurkensoep.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 03 april 2012, 20:07:06 »
ik heb een vraagje iemand antwoord pls?

Ik moet rond de 26e ongesteld worden maar ga dan natuuriljk precies op vakantie (t komt altijd zo perfect uit) maar kan ik nu alsnog beginnen met de pil zodat het uitgesteld wordt of hadi k adt een maand van te voren moeten doen en ish et nu te laat? xx

Gracious

• Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 03 april 2012, 20:10:39 »

[...]

Oh, zo! Dan neem ik m'n woorden terug :)

Haha, ik had het ook niet helemaal duidelijk neergezet. :)

Anne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 03 april 2012, 20:46:56 »

Ik moet rond de 26e ongesteld worden maar ga dan natuuriljk precies op vakantie (t komt altijd zo perfect uit) maar kan ik nu alsnog beginnen met de pil zodat het uitgesteld wordt of hadi k adt een maand van te voren moeten doen en ish et nu te laat? xx

Nee hoor, volgens mij kan je dan gewoon beginnen. Voor de pil moet je wel naar de dokter, dus plan dat wat vroeger. En het is volgens mij het handigst als je begint met slikken op de eerste dag van je menstruatie, en als je je pil gewoon meeneemt op vakantie moet dat geen probleem zijn. Ik had de dag daarna nog wel een klein beetje bloedverlies, maar viel heel er mee. De tweede dag nadat je je pil slikt was bij mij helemaal geen bloedverlies mee, echt een uitkomst ;) Nou ja, veel plezier op vakantie, hé!

kaBOOM

• Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 03 april 2012, 20:58:57 »

Nee hoor! Ik had dat een paar jaar geleden ook, toen was ik nog niet aan de pil. Slim als ik ben kwam ik maar een week van tevoren bij de huisarts langs. Er bestaat dus pilletjes waarmee je eenmalig je menstruatie uit kunt stellen, maar die niet als anticonceptie werken. Ik was toen niet seksueel actief dus dat was prima, ik hoefde maar een halve week van tevoren te beginnen met slikken en ik heb de volle 2 weken lang nérgens last van gehad :) Ik zou gewoon om zo'n uitstellende pil vragen bij je huisarts!
Wat wel een nadeel was (of een voordeel, net hoe je het bekijkt), is dat het best veel hormonen zijn (moet ook wel om je menstruatie te stoppen) en toen zijn mijn borsten in 2 weken een hele cupmaat gegroeid. Auw :")

Lotje123

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 03 april 2012, 21:36:47 »
~

[...]

Nee hoor! Ik had dat een paar jaar geleden ook, toen was ik nog niet aan de pil. Slim als ik ben kwam ik maar een week van tevoren bij de huisarts langs. Er bestaat dus pilletjes waarmee je eenmalig je menstruatie uit kunt stellen, maar die niet als anticonceptie werken. Ik was toen niet seksueel actief dus dat was prima, ik hoefde maar een halve week van tevoren te beginnen met slikken en ik heb de volle 2 weken lang nérgens last van gehad :) Ik zou gewoon om zo'n uitstellende pil vragen bij je huisarts!
Wat wel een nadeel was (of een voordeel, net hoe je het bekijkt), is dat het best veel hormonen zijn (moet ook wel om je menstruatie te stoppen) en toen zijn mijn borsten in 2 weken een hele cupmaat gegroeid. Auw :")~
[/b]
Serieus? en zijn ze die maat gebleven  :mellow:

lorelei13

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 03 april 2012, 22:44:10 »
.(dubbel)
« Laatst bewerkt op: 03 april 2012, 22:44:53 door lorelei13 »

lorelei13

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: 03 april 2012, 22:44:12 »
ik ben nu iets meer als een jaar onegsteld maar...
ik heb nu steeds om de 2 maand ofzo dan denk je dat je ongesteld word zegmaar klein beetje bloed en dan even later houd het weer op het word zegmaar niet erger?

maar ik weet niet of dit erg is ofzo? ik sport wel veel en heb ook wel ondergewicht?weet niet of het hiermee te maken heeft?

kaBOOM

• Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: 03 april 2012, 22:48:33 »
#msg
date=1333479537]#msg
#msg
date=1333479537] date=1333481807]
\
#msg
date=1333479537]#msg
#msg
date=1333479537] date=1333481807]
[...]

Wat wel een nadeel was (of een voordeel, net hoe je het bekijkt), is dat het best veel hormonen zijn (moet ook wel om je menstruatie te stoppen) en toen zijn mijn borsten in 2 weken een hele cupmaat gegroeid. Auw :")\
[/b]
Serieus? en zijn ze die maat gebleven  :mellow:

Ja, maar door de gewone pil waren ze waarschijnlijk ook wel gegroeid. Ik ben zelf héél gevoelig voor hormonen, een groot deel heeft nergens last van :) Dus daar hoef je het niet voor te laten!

kaBOOM

• Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: 03 april 2012, 22:49:34 »

ik ben nu iets meer als een jaar onegsteld maar...
ik heb nu steeds om de 2 maand ofzo dan denk je dat je ongesteld word zegmaar klein beetje bloed en dan even later houd het weer op het word zegmaar niet erger?

maar ik weet niet of dit erg is ofzo? ik sport wel veel en heb ook wel ondergewicht?weet niet of het hiermee te maken heeft?

Sommigen zijn ook maar een paar dagen lichtjes ongesteld. Een vriendin van me maar 3, en nu met de pil maar 1-2...
/jaloers :")

Kaatje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: 11 april 2012, 17:50:34 »
nou ik ben het ook weer geworden hoor... super vervelend om na  twee lessen naar de wc te hollen...
grrrrr
~ This girl is on fire ~

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #124 Gepost op: 24 april 2012, 11:41:01 »

Ik heb altijd standaard een dag mega veel buikpijn, en dat gaat pas weg als ik geslapen heb. Echt raar ik weet het c:

Ik heb echt precies het zelfde xd