Auteur Topic: Het algemene haarverf topic  (gelezen 857472 keer)

-wndaaa

• Bekijk profiel
« Gepost op: 01 april 2010, 12:04:51 »
Kleurspoeling
Een kleurspoeling is een niet-tijdelijke verfmethode en vaak ook goedkoper. Vaak blijft -ie zes tot acht wasbeurten in je haar zitten (verschilt per merk), en je hebt dus ook geen last van uitgroei want de verf vervaagt langzaam. Nadeel van een kleurspoeling is dat je, als je donker haar hebt, geen lichte kleur kunt nemen. En als blondine is het ook geen slim idee om een hele donkere kleurspoeling te nemen. Je moet dus een tint kiezen die (vrij) dicht bij je eigen haarkleur ligt.

Half permanente haarverf
Met een half permanente haarverf kun je je haar een heel andere tint geven (dus van blond naar donker of van donker naar rood, maar van donker naar superlicht is nog steeds lastig). Je hebt niet echt last van uitgroei, de kleur vervaagt wel sterker. Vaak blijft deze verf zo'n 24 wasbeurten zitten, maar ook dit verschilt per merk.

Permanente haarverf
Dan is er nog de permanente haarverf. Hiermee kun je je haar in elke gewenste tint verven, wel krijg je last van uitgroei. Je moet het bijhouden, dus! Dit is dus voor de girls die zeker weten dat ze (voor een lange tijd) een bepaalde haarkleur willen. Deze soort haarkleuring kun je beter in een kapsalon laten doen, want pakjes bij de drogist geven vaak niet het gewenste resultaat. Ook is het een erg chemisch gebeuren (met ontkleuringsvloeistof en dergelijke).

Tips voor doe-het-zelf-verven
- Smeer wat handcrème of babycrème op de rand van je haargrens, dus bij je voorhoofd en oren. Als er straks verf op komt, kun je die gemakkelijker weghalen.
- Hoe langer je een kleurspoeling laat zitten, hoe 'feller' hij wordt. Toch is het altijd slim om de tijd die op het pakje staat aan te houden. Een kookwekkertje erbij zetten, dus!
- Is de kleur nogal mislukt? Bij een kleurspoeling is hij er toch zo uit, bij een half permanente kleuring iets minder snel. Vaak wassen helpt niet echt, behalve met een anti-roos shampoo (bv. Head & Shoulders).
- Was je haar nooit van tevoren, dan pakt de verf niet goed. Bij een kleurspoeling moet je je haar juist wél van tevoren wassen, maar dit staat dan aangegeven.

Bron: http://www.girlscene.nl/p/4027/haar_verven
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2018, 15:04:09 door kopjechino »

JohnnyBGoode

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 01 april 2010, 12:07:39 »
Goed idee!
Ik ga zaterdag mn haar ontkleuren
Maar er staat op de verpakking
Dat de kans dat je een allergische reactie krijgt groter is als je een tattoo hebt
Weet iemand of dit ook echt zo is, en zoja, hoe dit komt? Want ik heb namelijk een tattoo, en ik heb geen zin om met een kapotte hoofdhuid rond te lopen.
The only thing worse than being talked about is not being talked about.   - Oscar Wilde

L

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 01 april 2010, 12:13:21 »
Ik weet het niet, maar ken genoeg mensen met tattoo die hun haar ontkleuren en verder geen last hebben!
What can you say?! Your life is shit today!  TUMBLR http://anewpairofvintageboots.tumblr.com/ ITEMS FOR SALE http://leannsvintage.tictail.com/

trainspotting

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 01 april 2010, 12:26:37 »
Oooh ik houd van haarverven!
Heb het toevallig afgelopen zondag weer oranje geverfd (:
Nou, voor de leuk ik heb mijn haren in deze kleuren gehad:
rood, roze, oranje en meer kleuren in die trant. Zoals al opvalt waarschijnlijk houd ik van rood tinten, heb overigens van mezelf ook rood haar.
RED|CHOOSE LIFE

lacherette

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 01 april 2010, 12:50:59 »
Ik verf m'n haar standaard elke zoveel maanden van m'n eigen donkerblonde kleur naar donkerbruin. Dus echt leuk vind ik het niet, het is een gewoonte.
rock 'n roll wild child

-wndaaa

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 01 april 2010, 12:55:17 »

Goed idee!
Ik ga zaterdag mn haar ontkleuren
Maar er staat op de verpakking
Dat de kans dat je een allergische reactie krijgt groter is als je een tattoo hebt
Weet iemand of dit ook echt zo is, en zoja, hoe dit komt? Want ik heb namelijk een tattoo, en ik heb geen zin om met een kapotte hoofdhuid rond te lopen.

Ik heb geen idee. Maar zoals Lianopiano hierboven al zei: Ik ken genoeg mensen die hun haar ontkleuren en die een tattoo hebben.

Ik zie trouwens ook het verband niet met een tattoo hebben en je haar ontkleuren?:P

JohnnyBGoode

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 01 april 2010, 13:02:36 »

[...]

Ik heb geen idee. Maar zoals Lianopiano hierboven al zei: Ik ken genoeg mensen die hun haar ontkleuren en die een tattoo hebben.

Ik zie trouwens ook het verband niet met een tattoo hebben en je haar ontkleuren?:P

Nee ik dus ook niet x]
Nouja, het zal wel los lopen.
The only thing worse than being talked about is not being talked about.   - Oscar Wilde

atthefirsttime

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 01 april 2010, 13:14:25 »
of je probeert het eerst op een klein stukje haar (bijv. bij de onderkant), dan kijk je of je een allergische reactie hebt..
151209, jij bent alles voor mij.

marieke

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 01 april 2010, 13:22:25 »
Ik heb mijn haar zondag "geverfd" met een kleurspoeling van 28 wassingen, nou ik schrok me dood toen ik het uitspoelde het was bijna zwart! Terwijl ik L'oreal casting creme gloss 623 caffe latte had genomen. En dat leek me nou niet een kleur die zó donker zou worden.. Ik heb het nu zo'n 10 keer gewassen en het is nu donkerbruin, maar echt op de kleur van het pakje lijkt het niet. Gelukkig staat het wel en is het niet onnatuurlijk.

Ik heb trouwens gehoord dat ondanks de 28 wassingen je het véél lange blijft zien, klopt dat?

-wndaaa

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 01 april 2010, 13:29:39 »

Ik heb mijn haar zondag "geverfd" met een kleurspoeling van 28 wassingen, nou ik schrok me dood toen ik het uitspoelde het was bijna zwart! Terwijl ik L'oreal casting creme gloss 623 caffe latte had genomen. En dat leek me nou niet een kleur die zó donker zou worden.. Ik heb het nu zo'n 10 keer gewassen en het is nu donkerbruin, maar echt op de kleur van het pakje lijkt het niet. Gelukkig staat het wel en is het niet onnatuurlijk.

Ik heb trouwens gehoord dat ondanks de 28 wassingen je het véél lange blijft zien, klopt dat?

Het blijft vaak langer in je haar, maar dat ligt echt aan je haar, want de een heeft dat het lang blijft zitten, de ander niet.
Maar is je haar dan héél licht ofzo dat het veel donkerder uitviel?
Want ik heb zelf ook heel licht haar en bij mij vallen kleuren ook nooit uit zoals op het pakje staat.

-wndaaa

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 01 april 2010, 13:30:59 »

[...]

Nee ik dus ook niet x]
Nouja, het zal wel los lopen.

Ik zou het gewoon doen, hoor!
Volgens mij klopt er weinig van:P
Heb trouwens nooit gehoord dat mensen een allergische reactie kregen van ontkleuren. Tenzij je natuurlijk niet tegen een stofje kan dat erin zit, maar niet vanwege een tattoo:P

marieke

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 01 april 2010, 13:38:23 »

[...]

Het blijft vaak langer in je haar, maar dat ligt echt aan je haar, want de een heeft dat het lang blijft zitten, de ander niet.
Maar is je haar dan héél licht ofzo dat het veel donkerder uitviel?
Want ik heb zelf ook heel licht haar en bij mij vallen kleuren ook nooit uit zoals op het pakje staat.

Ik heb helemaal niet heel licht haar eigenlijk, al is het wel heel "gevarieerd" heb heel donkere stukken en wat lichter. Ik was zegmaar blond met aardig wat tintjes. Maar mn haar is al wel wat lichter dan zondag, toen was het gewoon zó ontzettend bruin like almost black. Nu is het gewoon donker bruin. Maar het was niet het beeld wat ik had bij de kleur op het pakje haha.

-wndaaa

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 01 april 2010, 13:59:52 »

[...]

Ik heb helemaal niet heel licht haar eigenlijk, al is het wel heel "gevarieerd" heb heel donkere stukken en wat lichter. Ik was zegmaar blond met aardig wat tintjes. Maar mn haar is al wel wat lichter dan zondag, toen was het gewoon zó ontzettend bruin like almost black. Nu is het gewoon donker bruin. Maar het was niet het beeld wat ik had bij de kleur op het pakje haha.

En heb je je aan de achterkant van het pakje gehouden dan? Want daar staat bij mij altijd de verschillende tinten van je eigen haarkleur ongeveer en dan hoe lang het moet blijven zitten?

Anders snap ik ook niet hoe het komt haha:P

ANTIMATTER

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 01 april 2010, 14:20:31 »
Mijn haar is nu bruin rood blauw groenig. Ja foutje. Het hoorde rood met zwart te zijn.
Dinsdag ga ik naar bruin met oranje, ik wens de kapper succes ;"D

pentagrams

• post-mortem.
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 01 april 2010, 14:23:25 »
Ik wil mijn haar zo'n kleur

http://a454.ac-images.mys...8863de0d5a65be0a12f7d.png

Maar ik durf het niet.

Heb nu donkerblond/lichtbruin
~ Godzillionaire ~

Katinka

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 01 april 2010, 14:28:55 »

Ik wil mijn haar zo'n kleur

http://a454.ac-images.mys...8863de0d5a65be0a12f7d.png

Maar ik durf het niet.

Heb nu donkerblond/lichtbruin

precies hetzelfde hier! ik heb donkerblond haar en ik wil het zó graag die kleur, maar ben zo bang dat het dan groen wordt XD iemand ervaring met haar lichter verven?

Janine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 01 april 2010, 14:30:27 »
Waaaahaa mijn uitgroei is vreselijk.
Wat zal ik doen? Bijwerken, of mijn oude kleur terugverven?

ik had op deze foto mijn haar niet gekamd, dus het lijkt op een sinterklaasbaard. laughing7.
Het gaat om de kleur! ;)

pentagrams

• post-mortem.
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 01 april 2010, 14:35:23 »

[...]

precies hetzelfde hier! ik heb donkerblond haar en ik wil het zó graag die kleur, maar ben zo bang dat het dan groen wordt XD iemand ervaring met haar lichter verven?

Idd, daar ben ik ook zo bang voor! Ik wil het ook wel bleken, maar dan wordt mijn haar nog doder dan het al is..
~ Godzillionaire ~

-wndaaa

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 01 april 2010, 14:38:03 »

Waaaahaa mijn uitgroei is vreselijk.
Wat zal ik doen? Bijwerken, of mijn oude kleur terugverven?
[afbeelding]
ik had op deze foto mijn haar niet gekamd, dus het lijkt op een sinterklaasbaard. laughing7.
Het gaat om de kleur! ;)

Wat je zelf wilt denk ik?
Wil je je eigen haarkleur terug ofniet?
Denk niet dat wij daar iets over kunnen zeggen:P

Citytrips

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 01 april 2010, 14:59:45 »
haha ik heb middengoudbruin en wil graag naar blond, maar ik durf niet en misschien staat het me niet en word mn haar dood.. maar zou het zo graag willen.. dusmisschien in de zomervakantie.. want ik wil wel heel graag.. maar als je het eenmaal hebt moet je blijven verven..
Conquering others takes force, conquering yourself is true strength.

Janine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 01 april 2010, 15:11:02 »

[...]

Wat je zelf wilt denk ik?
Wil je je eigen haarkleur terug ofniet?
Denk niet dat wij daar iets over kunnen zeggen:P

Ik postte het hier omdat ik dus geen idee heb.. Anders had ik het allang bijgewerkt, maar ik weet het dus niet.
Dacht dat mensen hier misschien een idee hadden..
Ik zat te denken aan Henna+Indigo(zwart) maar dat is permanent-permanent. Gaat er dus niet/heel moeilijk weer uit.

-wndaaa

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 01 april 2010, 15:43:34 »

[...]

Ik postte het hier omdat ik dus geen idee heb.. Anders had ik het allang bijgewerkt, maar ik weet het dus niet.
Dacht dat mensen hier misschien een idee hadden..
Ik zat te denken aan Henna+Indigo(zwart) maar dat is permanent-permanent. Gaat er dus niet/heel moeilijk weer uit.

Dat zou ik dan weer niet doen, want ooit kom je er misschien achter dat je toch je eigen haarkleur terug wilt.
En met henna verven dat lijkt me niet zo slim. Ik zou dat ook een keer doen, dus eerst een plukje geprobeerd en dat sloeg groen uit. Ook bij mijn moeder. En ik heb lichtblond haar en zij rood/bruin.
Dus als je het toch wilt proberen, doe eerst een plukje:P

Je kan op de foto niet echt zien wat nou leuker staat. Als je het geverfde gewoon leuk vind zou ik het weer bijwerken, tot je je eigen haarkleur terug wilt =)

-wndaaa

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 01 april 2010, 15:45:11 »

haha ik heb middengoudbruin en wil graag naar blond, maar ik durf niet en misschien staat het me niet en word mn haar dood.. maar zou het zo graag willen.. dusmisschien in de zomervakantie.. want ik wil wel heel graag.. maar als je het eenmaal hebt moet je blijven verven..

Je kan ook zo'n spoeling proberen?
Alleen weet ik niet of dat pakt op je haar omdat het natuurlijk lichter moet worden.

hancake

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 01 april 2010, 16:34:25 »

o jee, arme jij. ik heb precies hetzelfde gehad. tenzij het maximaal 3 tinten donkerder is dan je eigen kleur, gaat het er niet meer uit. het word wel lichter, ongeveer middenbruin.
your words, don\'t mean shit to me

hancake

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 01 april 2010, 16:36:45 »
ik heb nu donkerbruin haar, maar ik ben van mezelf donkerblond en ik wil dit graag terug. als ik m'n haar nu verf met middenblond oid (zo'n pakje), en dit vaker doe kan ik zo m'n kleur weer ongeveer terugkrijgen? of is de kans groot dat ik oranje haar krijg hierdoor?
your words, don\'t mean shit to me