Auteur Topic: Het algemene gezichtsverzorging topic  (gelezen 111444 keer)

ROFL

• Bekijk profiel
« Gepost op: 18 november 2013, 18:27:38 »
Hey meiden,

Omdat er nog geen algemeen topic was voor alle soorten gezichtsverzorging behalve voor acne open ik nu dit topic!

Hier kan alles besproken worden over gezichtsverzorging:

crèmes
toners
serums/olie
reiniging
maskers
Reinigings borstels zoals de Clarisonic, Silk 'n Sonic, Philips Visapure

En alle andere producten die daar onder vallen!

De KONJAC sponge. Konjac wordt al 1500 jaar in Japan en Korea gebruikt als medicijn. De hydraterende, alkalische plantvezel wordt ingezet in de strijd tegen onzuiverheden, talg en hersteld de zuurtegraad van de huid. De sponsen bevatten ook nog ijzer, fosfor, koper, zink, vitamine A, vitamine E, vitamine D, vitamine B1, vitamine C en foliumzuur. Konjac Sponges zijn er in verschillende varianten waardoor er voor ieder huidtype een geschikte sponge te vinden is.

De Konjac sponges zijn 100% natuurlijk, 100% biologisch en pH neutraal. Ze mogen dagelijks gebruikt worden en kunnen met of zonder reiniger worden gebruikt. Gebruik je een reiniger denk er dan aan dat je niet te veel gebuikt want de spons zorgt voor een overvloed aan ‘schuim’.

Grijs: The Original Pure Konjac Spons is gemaakt van niets anders dan Konnyaku plantenwortels.

Rood: Franse Rode Klei helpt bij een droge, gevoelige huid of rijpe huid. Rode klei reinigt de huid en het versnelt het herstelproces. De bloedsomloop verbetert en rimpels vervagen.

Roze: Franse roze klei is goed voor de gevoelige en droge huid. Helpt bij het verwijderen van onzuiverheden en is geschikt voor het verjongen van de huid die veel te lijden heeft gehad. Ook geschikt voor de huid wat vaak verband in de zon.

Groen: Geschikt voor een normale tot gecombineerde huid of bij een vette T-zone. Franse groene klei absorbeert namelijk vuil, talg en bacteriën, terwijl de poriën zachtjes gereinigd worden.

Zwart: Geschikt voor de vette huid met puistjes en mee-eters. Bevat houtskool en mineralen die zorgen voor het verwijderen van overtollige talg.

Wit: Speciaal voor baby's. Bevat geen chemicaliën of gifstoffen en reinigt heel zacht. Dus ook geschikt als je een super-super gevoelige huid hebt.

Sites voor skincare (ook natuurlijk):

besopure.nl
iciparis.nl
douglas.nl
detuinen.nl
paulaschoice.nl
thebodyshop.nl

Dus kom maar op met vragen, suggesties of je skin care routine!

Have fun!

« Laatst bewerkt op: 29 januari 2018, 16:40:56 door kopjechino »
Parlez-vous een beetje Henk? #teamciteer

puddingfishcake

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2013, 19:03:13 »
Hey! handig topic!

Ik zet hier mijn routine bij :)

-Elke ochtend en avond reinig ik mijn gezicht met reinigingsmelk van nivea.

-Mijn acné crème en lotion (van apotheek met voorschrift).
-Dan elke ochtend een laagje pure nourishing, talg reducerende crème van kruidvat, eigen merk.

-labello (ooohw jaa, zeker in de winter)

- Om de dag reinig ik 's ochtends mijn gezicht met anayake mousse!

- Om de 3 dagen scrub ik mijn gezicht met ofwel nivea scrub voor het gelaat of met garnier pure active reinigingsgel anti meeëters.

- Om de 2 weken gooi ik er nog een kleimasker bij van Freeman (uit het kruidvat).

-En  keer per week houd ik mijn hoofd boven een kom met kokend water, handdoek over je hoofd en de stoom is goed voor je poriën.

Nu lijkt het veel maar al bij al valt het goed mee! + ik ben van plan om een clarisonic te gaan kopen!
~ Let's just pretend we can swim in our dreams of desire, even though we still drown in our nightmares of reality. ~

Snotterslet

• Smile like a donut
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 november 2013, 19:05:10 »
Op dit moment is dit mijn routine, zo'n 3 maanden geleden had ik een nog extreem droge huid met ontzettende acné. Sinds ik dit doe is mijn huid zacht, bijna geen puistjes, en ook geen schilfertjes meer.

In de ochtend:

Reinigen met een borstel met deze producten (ik wissel af):

Daarna een tonic, momenteel gebruik ik deze:

Daarna mijn dagcrème:

In de avond:

Zelfde manier van reinigen, met daarbij nog oogmake-up remover lotion pads van de etos.

Verder lekker 1-2 keer in de week een sheet mask van etude house of thefaceshop. :)

Volgende week ga ik zo'n elektrische gezichtreinigingsborstel kopen. :)

It's all ogre now | Marrr ik denk gewoon paprika

Snotterslet

• Smile like a donut
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2013, 19:10:08 »
Verdere producten wat ik ook wel eens gebruik en waar ik dol op ben:

Gezichtsproducten:

Maskers:

Denna

• Bitch mode activated
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 18 november 2013, 19:21:36 »
Heel leuk topic.

Ik gebruik op dit moment in de avond

En in de ochtend meestal

Blindedbylights

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 18 november 2013, 19:34:10 »
Mijn routine

'S ochtend reinig ik mijn gezicht door het te wassen met lauwwarm water.
Mijn dagcreme:

'S avonds reinig in met:

Op droge plekjes doe ik soms deze creme:

Op rode vlekjes doe ik zinkzalf:

Mijn maskers/scrub maak ik zelf met honing en basterdsuiker
TUMBLR  live by the sun, love by the moon.

puddingfishcake

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 18 november 2013, 19:55:03 »
~ Let's just pretend we can swim in our dreams of desire, even though we still drown in our nightmares of reality. ~

puddingfishcake

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 18 november 2013, 19:56:00 »

Op rode vlekjes doe ik zinkzalf:

Werkt dat goed tegen die vlekjes? Droogt het niet teveel uit? Dan heb ik iets nieuws om uit te testen :D

Ooh, jeetje, ik kan echt niet een citaat aanpassen --'.

ROFL

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 18 november 2013, 20:04:26 »
Vroeger gebruikte ik ook vaak zinkzalf voor puistjes. Werkte best goed. Nu heb ik laatst een tube benzoylperoxide aangeschaft voor eventuele puistjes. Heb er bijna nooit een maar als ik er een heb of ik voel er een op komen dan stip ik hem voor het slapen aan en dan is hij de volgende dag vrijwel weg. Ik heb hem gekocht bij het kruidvat voor 7 euro.

Denna

• Bitch mode activated
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 18 november 2013, 20:10:54 »
Voor puistjes gebruik ik salicylic 300 van etat pur. Werkt echt perfec.

ROFL

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 18 november 2013, 20:14:47 »
Mijn routine:

Mijn make-up remover:

Hij is van The Body Shop en werkt zo fijn. Het is een olie en haalt zo al mijn make-up er af. En hij laat geen vettig laagje achter zoals bijv misslipgloss zei.

Mijn facewash:

Deze van Neutrogena zijn best sterk maar maken mijn huid goed schoon. Na de make-up remover doe ik de facewash of scrub. Ik ga wel op zoek naar iets milders want mijn wangen zijn daarna heel droog. Maar voor een vette huid zou hij perfect werken.

Mijn crème:

Deze van Neutrogena kun je voor je lichaam maar ook speciaal voor je gezicht gebruiken. Hij is heel licht maar voedt echt heel goed. En hij ruikt lekker fris en je krijgt veel in een pot.

Serum/olie:

Arganolie van De Tuinen als ik wat meer voeding nodig heb en voor het slapen.

puddingfishcake

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 18 november 2013, 20:16:04 »
Vroeger gebruikte ik ook vaak zinkzalf voor puistjes. Werkte best goed. Nu heb ik laatst een tube benzoylperoxide aangeschaft voor eventuele puistjes. Heb er bijna nooit een maar als ik er een heb of ik voel er een op komen dan stip ik hem voor het slapen aan en dan is hij de volgende dag vrijwel weg. Ik heb hem gekocht bij het kruidvat voor 7 euro.

Okee bedankt! :)

Enig idee waar ergens die benzoylperoxide staat? Of misschien verkopen ze hem niet in België? Ik vind hem dus niet hé. :/

ROFL

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 18 november 2013, 20:21:24 »
Okee bedankt! :)

Enig idee waar ergens die benzoylperoxide staat? Of misschien verkopen ze hem niet in België? Ik vind hem dus niet hé. :/

Bij de medicijnen. En niet bij de huidverzorging!

ROFL

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 18 november 2013, 20:26:58 »
Aankomende donderdag ben ik jarig en ik heb geld gevraagd voor een Clarisonic Mia 2. Dus waarschijnlijk koop ik hem deze week nog. Ben echt benieuwd. Maar je hebt toch garantie dus als ik er niet tevreden mee ben dan kan ik heb altijd terug brengen.

Sargasso

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 18 november 2013, 20:29:33 »
Ooh wat een heerlijk topic. Ik ben zelf ook helemaal into skincare :')

Makeup remover:

Facewash:

Toners:

Dagcremes:

Nachtcreme:

Treatment:

Maskers:

Op de wishlist:
-Estee Lauder Advanced Night Repair serum
-Clinique Super Rescue Antioxidant Night Moisturizer
-Clinique Moisture Surge Overnight Mask
-een Clarisonic
« Laatst bewerkt op: 18 november 2013, 20:47:09 door Sargasso »
There's always a siren singing you to shipwreck.

Sargasso

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 18 november 2013, 20:40:24 »
Aankomende donderdag ben ik jarig en ik heb geld gevraagd voor een Clarisonic Mia 2. Dus waarschijnlijk koop ik hem deze week nog. Ben echt benieuwd. Maar je hebt toch garantie dus als ik er niet tevreden mee ben dan kan ik heb altijd terug brengen.
Laat je ons weten wat je er van vindt? (:
There's always a siren singing you to shipwreck.

puddingfishcake

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 18 november 2013, 20:45:26 »
Bij de medicijnen. En niet bij de huidverzorging!

Dankje! Je staat btw in het complimentjes topic :).

Supercalifragilistic

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 18 november 2013, 20:52:48 »
Mijn routine:

Mijn make-up remover:

Hij is van The Body Shop en werkt zo fijn. Het is een olie en haalt zo al mijn make-up er af. En hij laat geen vettig laagje achter zoals bijv misslipgloss zei.
Zag deze laatst staan en begon erg te twijfelen om hem ook te nemen. Gaat deze er een beetje makkelijk af? Moet het perse met warm water of kan het ook met koud water? Bij ons wordt de kraan zo langzaam warm en als ik continue heen en weer moet lopen voor het opwarmen van een vochtig microvezel doekje naar de magnetron hou ik het waarschijnlijk niet zo lang vol :x

-------

Mijn routine (als ik er tijd voor neem):
Make up haal ik er af met olie. Het is een mengsel van wonderolie, zonnebloem olie en een paar druppels tea tree oil. Om het er af te halen gebruik ik een vochtig microvezel doekje. Deze stop ik echt maar een paar seconden in de magnetron. Zodra ik het uit de magnetron haal wapper ik het doekje eerst heen en weer (niet te hard anders vliegen er druppels kokend water de lucht in...) en als deze dan een beetje af is gekoeld (nog steeds warm, maar ik verbrand me er niet meer aan) leg ik het op mijn gezicht. Zodra het een beetje is afgekoeld gooi ik het terug in de magnetron voor een paar seconden. In plaats van het erop leggen doe ik het dit keer er af wrijven. Als er nog olie op mijn gezicht zit, maar de doek is afgekoeld gooi ik het weer terug in de magnetron. Ik vind het best veel moeite en je hebt meerdere doekjes nodig (voor de andere dagen zodat je de gebruikte kan wassen). Ik doe het nauwelijks en alleen als ik make up heb gedragen.
Soms wil niet al mijn make up er af en gebruik ik nog los deze make up remover van de Action:

Daarna gebruik ik mijn borsteltje van the Body Shop in combinatie met de kamille wasgel van de Yves Rocher.

Aan het begin voelt het borsteltje behoorlijk hard, maar naar een tijdje wen je er aan en ik merk sinds ik die borstel gebruikt echt heel veel verschil! Op deze manier wassen doe ik trouwens altijd als ik onder de douche sta en als ik s'avonds niet te moe ben en echt de tijd neem voor huidverzorging.

Na het wassen spijt ik altijd met een spijtflesje rozenwater op. Ik gebruik het rozenwater van de kruidvat. Ik weet het, heel slecht er zit veel alcohol in... Maar dat zorgt er wel voor dat het snel droogt en ik gebruik er vlak erna mijn Yes to Cucumber dagcreme op zodat mijn gezicht niet uitdroogt. Ik gebruikte eerst ook de Yes to Cucumber eye gel, maar dat vind ik toch zo'n vreselijk product... Het prikt op mijn gevoelige huid (terwijl het voor een gevoelige huid is bedoeld), laat een glimmend laagje achter (dus kan het alleen voor het slapen gaan gebruiken) en dat laagje komt er wel eens af (alsof je huid er van af komt!).

En (als ik het niet vergeet door mijn drukke schoolschema) gebruik ik het liefste 2x in de week een heerlijk masker van Freeman. Deze gebruik ik op het moment:

Ik kies er zelf voor om zolang mogelijk hetzelfde soort masker te gebruiken, want van steeds maskers wisselen kan een negatief effect op je huid hebben. Daarom maak ik altijd eerst een tube leeg voordat ik aan de volgende begin.

Lipverzorging gebruik ik het allerliefste mijn Balmi lipbalm ^^

Supercalifragilisticexpialidocious~!
People build up walls, not to keep others out, but to see who cares enough to break them down.

ROFL

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 18 november 2013, 21:10:06 »
Laat je ons weten wat je er van vindt? (:

Sure! ^^

ROFL

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 18 november 2013, 21:11:19 »
@Cupcake. Volgens mij maakt het niet uit wat voor temperatuur het water is. Hij hij verandert snel in een soort melkachtige substantie als je water toevoegt dus hij gaat er makkelijk van af. Hij plakt ook totaal niet ofzo.
« Laatst bewerkt op: 18 november 2013, 21:29:16 door ROFL »

ROFL

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 18 november 2013, 21:16:09 »
Dankje! Je staat btw in het complimentjes topic :).

Dankjewel voor het compliment! Doet me goed (:

ROFL

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 18 november 2013, 21:18:27 »
Wishlist:

-Estee Lauder Night Repair Serum
-Clinique Dramatically Different Lotion+
-Philosophy Purity Made Simple Cleanser
-Clarisonic Mia 2 (soooooooooon)

Warrior

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 18 november 2013, 21:23:10 »
Gebruikt iemand de welbekende dagcrème van Embryolisse? Kom zo niet op de exacte naam. Is blijkbaar echt een wondermiddel. Heel veel bloggers en visagisten kunnen niet zonder! Maaar duur...
YOUTUBE KANAAL  ||||||||||| Verhaal

Snotterslet

• Smile like a donut
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 18 november 2013, 21:23:37 »
hm ik begin nu toch wel mijn twijfels te krijgen, de kleurtjes van die clarisonic zijn wel heeeeel leuk. :')

ROFL

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 18 november 2013, 21:24:35 »
Heb er ook veel dingen over gehoord. Maar ik liet het maar zitten want ik zag dat er minerale olie in zit en dat is niet bepaald goed voor je huid en heeft ook geen verzorgende eigenschappen.