Auteur Topic: HELPPP!!!!! Menstruatie en zwemmen!  (gelezen 434 keer)

Charelle

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 08 augustus 2019, 13:52:19 »
Heei! Meiden,

Ik ben al ongeveer 3 jaar ongesteld maar, ik had dus een vraagje want ik ben nu heeel erg licht ongesteld al 3/4 dagen dus heel licht bruin een vlek van ongv 2cm( I k gebruik maandverband ik haat tampons!!) maar kan ik zwemmen want me ouders zeggen van wel maar ik wilde het gewoon even weten wat jullie daar van vinden?!
« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2019, 13:55:57 door Charelle »

lizzzoxx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 08 augustus 2019, 14:09:51 »
ze zeggen dat je niet bloed in het water omdat daar een druk is maar zodra je eruit gaat lek je door maar wil je dan geen tampon in

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 08 augustus 2019, 17:20:39 »
In het water zeggen ze inderdaad dat het stopt, maar zodra je eruit gaat loopt het er zo uit lijkt me dan. Ik zou het er persoonlijk niet op gokken.
Hoi

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 08 augustus 2019, 21:17:58 »
In het water zeggen ze inderdaad dat het stopt, maar zodra je eruit gaat loopt het er zo uit lijkt me dan. Ik zou het er persoonlijk niet op gokken.

Of voor 1x een tampon gebruiken
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 08 augustus 2019, 21:19:55 »
Of voor 1x een tampon gebruiken
Tja, maar als je dat niet gebruikt dan gebruik je dat niet he. Zo heeft iedereen zo zn voorkeur en redenen.
Hoi

onzekerkiindje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 08 augustus 2019, 23:31:07 »
Heb je al eens een menstruatiecup overwogen? Ik gebruik hem ook, erg fijn  :blush:

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 09 augustus 2019, 14:56:17 »
Tja, maar als je dat niet gebruikt dan gebruik je dat niet he. Zo heeft iedereen zo zn voorkeur en redenen.

Ik stel ook maar iets voor :')
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 09 augustus 2019, 21:42:16 »
Naar mijn mening kan je voor het zwemmen toch het best tampons gebruiken. Ik vond het in het begin ook niks, maar na even oefenen plop je ze er zo in lol
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 09 augustus 2019, 22:22:27 »
Of je nou veel of weinig bloedt maakt niet uit; je bloedt. Dus als niks wil gebruiken om dat op te vangen dan moet je niet gaan zwemmen.

Waarom haat je tampons? Doe je ze soms niet goed in waardoor ze pijn doen?

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 09 augustus 2019, 23:28:59 »
Maar dán moet je gewoon prioriteiten stellen en keuzes maken. =)

Astrantia

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 09 augustus 2019, 23:39:48 »
Of je gaat niet zwemmen, of je gaat wel zwemmen met tampon, of je gaat zwemmen zonder tampon. Je loopt wel een risico als je zonder tampon gaat zwemmen zodra je het zwembad weer uitgaat. Wij kennen heel jouw cyclus niet, hoelang je bloedt, hoeveel je bloedt etc. Ik denk dat je het beste voor jezelf kan inschatten of je een groot risico loopt. En als je idd een groot risico op doorlekken loopt dan zou ik toch een tampon proberen. Ik vond dat aan het begin ook verschrikkelijk maar nu kan ik echt niet meer zonder. Je moet hem er wel diep genoeg induwen, anders blijft ie heel vervelend zitten.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 10 augustus 2019, 09:48:03 »
Maar dán moet je gewoon prioriteiten stellen en keuzes maken. =)
Dat is zeker waar. Maar het is meer dat er altijd zo makkelijk word gedaan over tampons en dat geld gewoon niet voor iedereen.
Maar als je die niet wil/kan gebruiken dan moet je inderdaad gewoon de keuze maken om niet te gaan zwemmen.
Hoi