Auteur Topic: haar probleempje  (gelezen 6913 keer)

__

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 03 januari 2013, 00:26:26 »
Ik heb in november highlights laten zetten bij de kapper. Daarvoor had ik mijn haar al veel geverfd en was het al een beetje beschadigd. Maar na de kapper was het nog erger beschadigd en waren er stukken haar afgebroken en het voelde heel erg aan als stro. Tot nu toe gebruik ik nog elke dag een haarmasker maar het is nog steeds gebroken en beschadigd, ik heb er al een groot stuk van af moeten knippen. De highlights zijn ook helemaal niet mooi en beetje oranje achtig. Ik wil ze er heel graag uit maar dan moet ik of erover heen verven (wat ik echt niet weer kan doen) of laten uitgroeien wat heel lang duurt. Maar ik vroeg me dus af of het eigenlijk kwaad kan als ik er een kleurspoeling over heen doe? Want dat is minder schadelijk voor je haar dan haarverf, maar gaan de highlights er dan ook echt uit of komen ze dan na een tijdje weer terug?

Tearjerkers

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 03 januari 2013, 00:29:42 »
Ik zou er niet teveel aan doen en je haar verzorgen met goede producten, koop anders gliss kur, de zwarte, die is voor sterk beschadigd haar.

pinklips

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03 januari 2013, 00:33:55 »
kokosolie of boter of hoe je het ook wil noemen. Is te verkrijgen bij elke toko en is de enige olie die echt in je haar trekt. doe dat 1 keer per week en je haar zal er zó veel beter uit zien! daarna kan je wel een kleurspoeling doen
I don't feel a thing

MAC

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 03 januari 2013, 00:37:44 »
Aii balen meid!
Maar echt, hoe moeilijk het ook is. Gebruik geen verf!
Ook kleurspoelingen zijn beschadigingen voor je haar.

Gebruik maskers en shampoo/cremespoeling waar keratine in zit.
Gebruik anti hitte spray voor het föhnen en doe heel voorzichtig met nat haar borstelen. ( nat haar is nog kwetsbaarder dan droog)
Laat vaak je puntjes knippen. Zo word je haar op z'n snelst weer gezond en kan je weer eens wat doen.
Jammer dat de kapper niet heeft verteld om het beter niet te doen om je haar te besparen.( omdat t al slecht was) veel kappers zien alleen nog maar eurotekentjes in hun ogen. Helemaal in deze tijden.

Maar goed om even op je vraag te komen gehehe.
Gebruik zilver shampoo , even laten intrekken ( niet lang! Anders krijg je paarse gloed)
Dat paar keer doen. Trekt het geel effect uit het haar.

__

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 03 januari 2013, 00:42:15 »
kokosolie of boter of hoe je het ook wil noemen. Is te verkrijgen bij elke toko en is de enige olie die echt in je haar trekt. doe dat 1 keer per week en je haar zal er zó veel beter uit zien! daarna kan je wel een kleurspoeling doen

is kokoswax ook goed? of moet het echt olie zijn?

Anna

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 03 januari 2013, 00:46:11 »
Nee het moet echt kokosvet zijn :) en dat een hele poos in laten trekken. Werkt geweldig! Maakt je haar echt stukke beter. En als het wat beter voelt kan je een spoeling doen, maar daar komen je highlights vanzelf weer doorheen als de spoeling vervaagt. Dus ik zou zoals al gezegd was zilvershampoo gebruiken om ze minder oranje/geel te krijgen. Ik maak zelf meestal mn haar een heel klein beetje nat, een heleboel zilvershampoo erin, lang in laten trekken (kan geen kwaad, als ze oranje zijn worden ze daar heus niet zomaar paars van zoals hierboven gezegd werd, dat is alleen als ze al heel licht zijn) en dan uitspoelen en een maskertje erin :)

pinklips

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 03 januari 2013, 00:47:43 »
is kokoswax ook goed? of moet het echt olie zijn?

het moet echt pure kokos zijn zegmaar, in je haar smeren als haarmasker en minimaal halfuurtje laten intrekken. Als je het nergens van kan vinden , kan je ook zelf een haarmasker maken van natuurlijke ingredienten, werkt ook goed! op google zijn er veel te vinden. even zoeken :

Haarmasker voor beschadigd haar
Benodigdheden
Flinke scheut olijfolie

Hoe?
Verwarm een flinke hoeveelheid olijfolie op tot het een aangename temperatuur heeft om in je haar te smeren. Te warm kan pijnlijk zijn, dus let op! Masseer de opgewarmde olijfolie over je haar en hoofdhuid. Gebruik de olie rijkelijk, zodat de olie goed in je haar in kan trekken. Wikkel vervolgens (aluminium)folie om je hoofd en laat het masker 30 minuten zitten. Was vervolgens je haar zorgvuldig uit.

Voor beschadigd haar:
Pureer een rijpe banaan en meng er enkele druppels amandelolie door. Masseer er je hele hoofd mee. Laat 15 minuten inwerken, en spoel zorgvuldig uit.

succes !
I don't feel a thing

__

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 03 januari 2013, 00:49:57 »
Bedankt! Ik zal morgen even kijken voor die kokosolie en als ik dat niet kan vinden probeer ik dat andere :)

pinklips

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 03 januari 2013, 00:52:32 »
Bedankt! Ik zal morgen even kijken voor die kokosolie en als ik dat niet kan vinden probeer ik dat andere :)

oh en kokosolie is heel erg hard, dus je moet het eruithalen met een lepel ofzoiets en dan smelt het in je hand.
Laat even weten als je het heb gevonden en het hebt gebruikt, ben benieuwd hihi
x
I don't feel a thing

Tearjerkers

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 03 januari 2013, 00:53:06 »
Oh, wat bij mij ook goed werkt is kleine flesjes ''Hot oil'' van de kruidvat, een soort serumpje

Tearjerkers

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 03 januari 2013, 00:53:41 »
En sowieso koop een goede serum voor je haar wat je voor het kammen erin doet!

__

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 03 januari 2013, 00:59:03 »
Oh oke, dankje! Ik heb trouwens nog een serum van gliss kur ergens liggen, misschien kan ik dat ook wel gebruiken. Het is zeker ook niet slim om dan nu de kleurspoeling te doen..

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 03 januari 2013, 01:20:00 »
Ontkleuren en om de dag wassen is mijn advies.
Wees blij met wie je bent, er is geen ander zoals jij

__

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 03 januari 2013, 01:23:59 »
Ontkleuren en om de dag wassen is mijn advies.

Weet je misschien ook hoe ik dan het beste zelf kan ontkleuren?

Anna

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 03 januari 2013, 01:33:59 »
Ontkleuren lijkt me nu helemaal niet slim om je haar t aan te doen, beschadigt het alleen maar meer van.

__

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 03 januari 2013, 01:37:48 »
Ontkleuren lijkt me nu helemaal niet slim om je haar t aan te doen, beschadigt het alleen maar meer van.

Ja, daar heb je gelijk in.. En kleurspoeling?

Anna

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 03 januari 2013, 01:43:12 »
Kan je doen, maar ik zou je haar eerst in een betere conditie krijgen en dan aankijken wat het aankan :) Maar zoals je al vroeg, je highlights komen idd na een tijdje weer tevoorschijn, en dan moet je dus weer opnieuw een spoeling doen, blijf je bezig. Ik zou ze gewoon mooi blond proberen te krijgen. (zonder ontkleuring natuurlijk! maar dus zilvershampoo, heeft voor mijn gele haar ook wonderen gedaan)

MAC

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 03 januari 2013, 09:50:21 »
Geduld wordt beloond meid.

Ik merk dat je toch nog héél graag weer verf in je haar wil doen, maar denk echt om de gevolgen daarvan.
Je zal nu al merken dat je haar heel futloos en ongezond valt, het na 1 dag gewoon niet meer los te dragen is en dat vreselijk vervelend is.

het lijkt me niet dat je nu volledig voor aap loopt. Ik zou echt wachten en dat meen ik echt! ( heb ook tijdje erg slechte conditie haar gehad , waar ik nu door heel goed ermee omgaan, weer vanaf ben! )

Als je nu weer gaat verven in je highlites oid. zal je merken dat ze echt halverwege oor hoogte of nog hoger, echt afbreken en je met hele korte stukken haar gaat lopen tussen je eigen haren door.

Dus ik snap wat je wil bereiken, je wil van de highlites af, maar onthoud het resultaat dat je nu in je hoofd heb, zal het NIET worden! Onder de douche heb je gewoon echt "snot" op je hoofd zitten en kijk je  niet uit, je trekt het er met alle gemak uit.

Helaas heb je nu niet meer de keuze uit "en en en" maar nu is het "of of of"

Tenminste, je hebt áltijd de keuze om "en en en" te doen, maar ik bedoel even qua het besparen van je haar. Je bent tuurlijk vrij in je keuze! wat we ook neerkladderen hier. :wink2:

Echt niet lullig bedoeld hoor, maar ik weet gewoon hoe je je kan voelen als je haar ( wat toch iets heel belangrijks is voor een vrouw ) volleeeeeedig naar de maan is, en het alles is behalve waar jij gelukkig mee bent.  :goodman:

Samira

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 03 januari 2013, 11:08:12 »
Als je het wilt verven, verf het met Henna!

Nah, maar w-a-t jammer! Ik heb wel een paar shampoo tips:
1. Duidelijk een nummer een is bij de Tuinen de Dr. Organic moroccan argan oil lijn, shampoo conditioner en volgensmij nog een masker. Ik heb de shampoo en conditioner het ruikt verrukkelijk, en het werkt echt heel goed!

2. Guhl rijke voeding (roze lijn  nieuw,) is ook heel erg goed, het is speciaal gemaakt voor beschadigd en breekbaar haar en voor mij werkte het goed!

3. Er is een lijn bij De Tuinen die heet Yes To, ze hebben vanalles Yes To cocombers Yes to (tomaten) Yes To wortels, um ik heb de wortels gebruikt en het is heel natuurlijk en het werkt lekker, het maskertje is vooral heel goed! Die werkt echt goed!

4. Dan heb je het pure kokosvet masker, je koopt het bij de Tuinen of bij de Toko, let op het moet echt 100% pure kokosvet zijn, geen shampoo met kokos derin. Je smeert het op droog haar wat daarvoor NIET gewassen is. het moet helemaal lekker vol zijn van je hoofdhuid tot je wortels. Dan doe je het in een elastiekje of clipje of waarmee je het vast wil maken. Je gaat lekker iets doen bijvoorbeeld tv kijken of schoonmaken. Na 20 minuten/ half uurtje ga je onder de douche en je spoelt het alleen met shampoo uit !!!!! En als je daarna nog iets voelt zitten nog een keer doen, gewoon normale basic shampoo. Na ongeveer 5x gedaan te hebben zie je echt een verschil, ik raad je het echt aan!

Oepsiedoepsie, hele lange reachtie haha :$
Roses are red, Facebook is blue, no mutual friends, who the hell are you? - http://vbscriptsweb.webklik.nl/page/klikhierniet

Samira

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 03 januari 2013, 11:09:24 »
Van het kokosvet masker is bron beautygloss ;)
Roses are red, Facebook is blue, no mutual friends, who the hell are you? - http://vbscriptsweb.webklik.nl/page/klikhierniet

xkyraa_

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 03 januari 2013, 23:24:54 »
Je kan er volgensmij met henna overheen gaan. Dit is niet schadelijk. Ik weet alleen niet of de highlights dan helenmaak bedekt zijn..

pinklips

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 04 januari 2013, 14:41:39 »
Zeker niet ontkleuren, dan wordt het wit !
Als je het ECHT heel graag wil verven, zou ik henna gebruiken. Maar het beste is gewoon niet
I don't feel a thing

RacAbraham

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 12 maart 2021, 12:18:28 »
Bedankt allemaal, ik heb hier vorige week net aan gedacht, maar wist niet dat ik hulp nodig zou hebben op dit forum

RacAbraham

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 12 maart 2021, 15:46:30 »
Lastig hé, ik heb zelf redelijk dun, donkerbruin haar. Nu tegen de dertig aanzit, krijg ik al last van grijze haren en met mijn donkere haar steken ze ook nog eens erg af zodat ze nog beter opvallen. Mijn haar is niet al te dik dus ik kon nooit haarverf hebben, daar werd mijn haar zo dun van. Een vriendin van me zweert bij https://www.imperio-haarvezels.nl/haaruitval-vrouwen/ om beschadigd haar te verhelpen. Ik kijk het voorlopig nog even aan maar ik denk dat ik toch over een paar maanden ook mijn haar moet gaan kleuren, of ik moet mijn grijze koppie gaan accepteren..

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 12 maart 2021, 21:32:28 »
Oud topic, slotje
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?