Auteur Topic: Gezonder eten  (gelezen 2817 keer)

kusslauraxx.x

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 27 januari 2019, 14:33:27 »
Heyy meiden,

ik ben een meisje van 15 en wil graag gezonder gaan eten. Alleen het probleem is dat ik echt bijna niets gezonds lust.
Ik lust geen fruit en wat groente betreft is het maar weinig wat ik lekker vind.

Heeft iemand tipsvoor mij om gezonder te gaan eten?

Groetjes mij xx

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 27 januari 2019, 14:58:19 »
Wat wil je horen? Je zult het gewoon moeten gaan eten. Lust ik niet gaat niet samen met gezond eten. Ik kan me ook niet voorstellen dat er geen fruitsoort is wat je lust. Heb je ├╝berhaupt weleens wat anders geprobeerd dan de standaard banaan en appel?
Hoi

awkohawkoh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2019, 15:02:00 »
Ik zou je aanraden om groenten en fruit uit te proberen die je nog niet eerder hebt gehad. Daarnaast kun je kruiden op de groenten doen of de groenten in een saus verwerken zodat het anders smaakt.

Camilaaa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2019, 16:15:39 »
vaak ga je groente en fruit vanzelf meer waarderen als je het vaker geprobeerd hebt, je bent nu 15, maar het is toch wel volwassen als je op je 18e wat meer fruit en groente lust..
Ik kan alleen maar zeggen, doe je best om het wat vaker te proeven ook al kost het moeite

wat voorbeelden die ik zelf vaak toepas om het net wat lekkerder te maken:
- appel met kaneel of een beetje pindakaas
- wortels/paprika/komkommer met tzatziki
- banaan door een havermout ontbijtje of plakjes banaan op een boterham pindakaas
- snoep tomaatjes als snack( die zijn wat zoeter)

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 27 januari 2019, 18:02:22 »
vaak ga je groente en fruit vanzelf meer waarderen als je het vaker geprobeerd hebt, je bent nu 15, maar het is toch wel volwassen als je op je 18e wat meer fruit en groente lust..
Sorry hoor maar groene en fruit eten is geen leeftijdsdingetje en heeft zeker niks met volwassenheid te maken. Dat hoor je gewoon te eten en op z'n allerminst te lusten op elke leeftijd.

De oplossing: stel je niet aan en eet het gewoon.

Nutella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2019, 17:35:26 »
Ik vind dat er hierboven wel een beetje apart gereageerd wordt.. een wat vriendelijker 'toon' kan ook wel.

Misschien inderdaad gewoon nieuwe fruitsoorten proberen? Anders kan je van het fruit dat je niet lekker vindt misschien een milkshake maken. Vaak vinden mensen het dan wel wat lekkerder omdat je het kunt drinken en meerdere fruitsoorten met elkaar gemixt zijn. Genoeg recepten op internet. Wees gewoon een beetje creatief en dan kom je er wel :)

Nutella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 29 januari 2019, 17:36:35 »

wat voorbeelden die ik zelf vaak toepas om het net wat lekkerder te maken:
- appel met kaneel of een beetje pindakaas
- wortels/paprika/komkommer met tzatziki
- banaan door een havermout ontbijtje of plakjes banaan op een boterham pindakaas
- snoep tomaatjes als snack( die zijn wat zoeter)

Ja zulke voorbeelden bijvoorbeeld. Dit kan de smaak al veel veranderen!

lieke

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 29 januari 2019, 19:57:57 »
Heey,
Ik had daar zelf ook last van! Het is echt heel lastig om niets gezonds te lusten.

De laatste tijd eet ik een stuk beter, dit heeft mij geholpen:

Groenten eet ik met een sausje, je hebt bij de supermarkt sausjes die je over groenten kunt doen, dit maakt zelfs spruitjes lekker. Ik vind zelf vooral de hollandaise, champion en peper sausjes lekker.

Ook probeer ik in de ochtend en middag groenten op mijn brood te doen. Bijvoorbeeld Philadelphia light met snoeptomaatjes, komkommer of ijsbergsla vind ik erg lekker. Je kunt ook groenten met kaas eten.

Als je groenten eten moeilijk vind zou je kunnen proberen het wat lekkerder te maken door bijvoorbeeld een appel die gesneden is in de oven te doen en er dan kaneel door heen te doen, dit is dan een soort appeltaartje maar dan gezond!

Succes!!

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 29 januari 2019, 20:25:41 »
Ik vind het ook lastig om groenten en fruit te eten. Probeer het inderdaad op brood of als salade (zelfgemaakt het liefst) bij elke maaltijd.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things