Auteur Topic: Geen uitweg meer zien  (gelezen 367 keer)

X

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 30 november 2018, 15:36:00 »
Lieve lezers,
Al zo'n 2 jaar lang gaat het niet goed met mij.
Ik dacht dat het niet slechter kon, maar het gaat dus wel alleen maar slechter.
Laatst een kennismakingsgesprek gehad met de psycholoog die mij cognitieve gedragstherapie gaat geven. Stiekem weet ik al bijna zeker dat dit niet gaat helpen.
Ik kwam huilend thuis aangezien ik het echt niet meer zie zitten.
Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd te vertellen, dat ik sociale situaties vermijd, dat ik mijzelf depressief voel, dat ik absoluut niet weet wat ik met mijn leven wil, maar de reden van al die problemen durf ik niet echt te vertellen. Namelijk dat ik een afschuwelijke hekel aan mijzelf heb (voornamelijk mijn uiterlijk) Ik schaam me dood voor mijzelf, en dus ook om dit te vertellen.
Ik denk namelijk dat als ik zeg dat ik mijzelf lelijk vind, dat mijn psychologe stiekem ook denkt van ja je bent ook lelijk, maar dat kan ze natuurlijk niet zeggen  :fieuw: Het klinkt echt heel idioot ik weet het, maar de haat naar mijzelf is zo groot dat ik als enige opties zie: mij compleet te isoleren van iedereen of zelfmoord te plegen.
Psychologen kunnen mij nooit helpen aangezien ik mijn uiterlijk nooit kan veranderen (gaat met namelijk om mijn gezicht) Als ik niet thuis ben ben ik continue bezig met mijn uiterlijk. Het wordt gewoon ook vermoeiend. Ik voel mij nooit of amper op mijn gemak ergens.
Dit moest ik even kwijt. Voor degene die de moeite hebben genomen dit te lezen, bedankt...  :wub:

Bloempot

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 30 november 2018, 15:40:37 »
-
« Laatst bewerkt op: 30 november 2018, 16:16:13 door Bloempot »
Frankly, my dear, I don't give a damn.

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 30 november 2018, 15:43:56 »
Dit is een stoornis en psychologen kunnen je wel helpen, maar dan moet je wel eerlijk zijn.
Oei, deze conclusie vind ik wat voorbarig.

Maar ik ben het wel met je eens dat je eerlijk moet zijn, anders werkt de hulpverlening sowieso niet.

Bloempot

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 november 2018, 15:48:17 »
-
« Laatst bewerkt op: 30 november 2018, 16:16:05 door Bloempot »

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 30 november 2018, 16:13:55 »
Nja, ik trek geen conclusie maar er is een naam voor mensen die zichzelf/of een deel van zichzelf lelijk vinden/verafschuwen en dat hun leven heel erg beïnvloedt.
Ik ben geen dokter, gelukkig, maar misschien is het al helpend om te weten dat meer mensen van zoiets last hebben.
maar zonder eerlijkheid kom je nergens bij de hulpverlening.
Dat iemand een stoornis heeft is weldegelijk een conclusie. En die kan alleen getrokken worden door een betrokken professional.

Bloempot

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 30 november 2018, 16:16:32 »
Dat iemand een stoornis heeft is weldegelijk een conclusie. En die kan alleen getrokken worden door een betrokken professional.

verwijderd,
verwijder de quote ook maar dan he

Ms.Jackson

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 30 november 2018, 17:54:19 »
Gaan gooien met stoornissen helpt de TS uiteindelijk ook niet. En daarnaast moet je inderdaad een papiertje hebben om iemand een stoornis te geven en die hebben we niet.

@TS: Wat klote dat je je zo voelt! Geef de psycholoog een kans. Je uiterlijk kan ze niet veranderen, maar wel de manier waarop jij naar jezelf kijkt en gaat leren dat je oké bent. Iedereen is oké op haar eigen manier.
Sterkte. :goodman:
Ik was Encore.
''Hope that we feel this, feel this way forever.''

Bloempot

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 30 november 2018, 18:20:15 »
Gaan gooien met stoornissen helpt de TS uiteindelijk ook niet. En daarnaast moet je inderdaad een papiertje hebben om iemand een stoornis te geven en die hebben we niet.

@TS: Wat klote dat je je zo voelt! Geef de psycholoog een kans. Je uiterlijk kan ze niet veranderen, maar wel de manier waarop jij naar jezelf kijkt en gaat leren dat je oké bent. Iedereen is oké op haar eigen manier.

joh, ik heb het al verwijderd en ik was niet aan het gooien met stoornissen noch aan het diagnosticeren.
Ik snap het wel nadat 1 iemand me het heeft verteld hoor. Ik ben niet achterlijk al denkt iedereen dat wel.

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 30 november 2018, 18:30:07 »
Omdat je cognitieve gedragstherapie gaat volgen, neem ik aan dat je een diagnose hebt. Heb je hier al bijvoorbeeld psycho-educatie voor gevolgd? Dit kan veel inzicht geven over je problematiek. Ik zou je zorgen vooral met je behandelaar bespreken. Laat haar je post zien en laat haar je behandelen. Op een forum lees je veel verschillende meningen, maar die van je behandelaar is uiteindelijk het belangrijkste.

Alles is zo donker

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 30 november 2018, 18:36:01 »

Wat haar niet helpt is discussiëren over een post. Dat geeft alleen maar meer spanning en onrust. Tips zijn voldoende.
Alles is zo donker

Ms.Jackson

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 30 november 2018, 22:33:20 »
Oh jeeh ik trek ook een keer mijn mond open, gelijk paniek :')
Ik was Encore.
''Hope that we feel this, feel this way forever.''

annoniempje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 14 december 2018, 19:46:18 »
Heyy ik weet niet of ik te laat ben met een bericht chrijven en weet niet of ik help.
Maar waag het om je zelf wat aan te doen, op welke manier dan ook.

Denk ook niet dat je er niet uit komt want depressie is volkomen normaal.
En ja het gevecht kan lang duren.
Maar je moet het niet opgeven.
Het verschil tussen blijven leven en dood gaan is dat je bij leven blijf proberen en dat is wat we gaan doen.
je blijft volhouden, vechten en hopen.
en dan komt het goed.
Ik weet dat je het kan.
Je moet niet denken dat ik maar wat typ.
Ik zit dan niet in een depressie, weet niet wat ik heb eerlijk gezegt maar denk niet dat het goed is, maar oke.

Ook hoe de fuck kom je erop dat je lelijk ben.
Want wie de fuck heeft bepaald wat lelijk is.
We hebben een fucked up idee in ons hoofd wat ''perfect'' is.
maar hoe kunnen we het bepalen.
en ik ,jij , iedereen moet dat idee uit ons hoofd krijgen.
Dus zeg pliess niet dat je lelijk ben.

Toen ik bepaalde muziek heb ontdekt ben ik mezelf miss meer gaan accepteren maar heb ik ook geleerd dat het oke is om e fucked te voelen.
Het is oke om anders te zijn.
Er zijn nog meer mensen die ook een mess zijn.
Maar al die mensen leerde mij dat je toch ooit gelukkig word.
en je bent nog jong.
Dus geef het niet op.
vind iets wat helpt voor jou.
Muziek (dan bedoel ik niet de popmuziek waarbij de standaard is om grote rondingen te hebben) en of een boek of iets.

want ik hou van je ookal ken ik je niet
En ik weet zeker dat je niet lelijk ben.
En je denkt waarschijnlijk je kent me niet ziet me niet dus hoe kan je het weten.
Maar ik hou niet van de standaard en ik weet zeker dat je mooi ben.
Ik hoop dat ik duidelijk was.

Als je wilt praten stuur maar een bericht.

xoxo M