Auteur Topic: fake ziek zijn  (gelezen 1025 keer)

xxx14

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 06 november 2018, 19:47:11 »
je kent het wel je hebt echt een dagje geen zin in school of je werk, in dit topic kun je al je tips opschrijven om de anderen ook een beetje te helpen :cheers:

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 06 november 2018, 19:54:34 »
Tja zin of niet, je hebt nou eenmaal bepaalde verantwoordelijkheden in het leven zoals werk of school. Dus mijn advies is, get over it.

Zo'n hekel aan mensen die faken dat ze ziek zijn. Of zich ziek melden om niets.
''Syncopate my skin to your heart beating.''

Stoerchick

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 november 2018, 20:00:42 »
Tja zin of niet, je hebt nou eenmaal bepaalde verantwoordelijkheden in het leven zoals werk of school. Dus mijn advies is, get over it.

Zo'n hekel aan mensen die faken dat ze ziek zijn. Of zich ziek melden om niets.

mee eens!

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 november 2018, 20:15:10 »
Ik vind dat dus ook een beetje sneu. Ik zit nu ‘ziek’ thuis omdat ik letterlijk naar huis ben getrapt omdat ik een keelontsteking heb en ontstoken ogen. Maargoed, ik voel me helemaal niet ziek dus ik vind het al vervelend om thuis te zitten. Ik snap echt niet dat mensen zich nep gaan ziekmelden omdat ze geen zin in school/werk hebben. Je hebt die verantwoordelijkheid gewoon te dragen.
Hoi

idontknowmyname

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 06 november 2018, 20:34:21 »
Ik ben er geen voorstander voor... maar in bijzondere situaties kan ik natuurlijk wel begrijpen dat je je 'fake ziek' meldt. (Wanneer er bepaalde ingewikkeldere situaties meespelen, toetsen etc.)

« Laatst bewerkt op: 06 november 2018, 20:40:04 door idontknowmyname »

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 06 november 2018, 21:30:04 »
Tsja, iedereen heeft wel ergens een keer geen zin in, maar niet alles is nou eenmaal leuk, iedereen heeft zijn of haar verantwoordelijkheden...
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Mystery girl

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 06 november 2018, 21:43:45 »
Nou ik zou niet snel mezelf fake ziek melden maar soms als de rode zee er is dan voel ik me te beroerd om op school te zijn. Dit is iedere maand weer, verschrikkelijk. Als ik dan thuis ben en warme thee (helpt bij mij enorm) heb gedronken en een uurtje heb geslapen gaat het wel weer en zou ik weer naar school kunnen. Ik heb alleen als ik te lang slaap dat het weer terug komt (heel raar), dus 's ochtends is het het ergste.

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 07 november 2018, 12:59:21 »
Ik vind het dan zo erg wanneer er word gepraat over mensen die ziek vallen en de collega's je aankijken van 'jaja, het zal wel weer...'
En het valt wel wat op wie veel ziekvalt en wie niet. Ik zou mezelf doodschamen mocht ik zelfs teveel ziek vallen (ookal is het terecht en je er gewoon niets aan kan doen) . Hoe erg zou ik me dan wel voelen als ik onterecht "ziek" val.

Er wordt ook wel gezegd dat we 2 soorten medewerkers hebben. De ene is doodziek maar komt toch nog binnen en de andere kucht en zegt dat ze dan 3 dagen ziek zijn.
Ik snap het wel maar ik zou nooit iemand er zo over oordelen. Je weet niet of het echt is en of er meer speelt. Maargoed,

Je hebt nog altijd je verantwoordelijkheden en als je bijvoorbeeld het weekend ervoor te diep in het glas heeft gekeken. Pech, ga maar werken. Ik vind het onverantwoordelijk.
ik word echt pissig als mensen zomaar ziekmelden en dan 'hahaaaa ik kan vandaag lekker uitslapen en naar X evenement gaan'. Je raakt toch achterop met je lessen, je moet werk in halen wanneer je terugkomt en als je zoiets doet op de werkvloer: Wees maar zeker dat je naar huis mag gaan en andere job zoeken.

Hoe zou je zijn als mensen afhankelijk van je zijn en je "ziek" valt?

Ain't no rest for the wicked!

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 07 november 2018, 13:20:25 »
^ Dat dus allemaal.
Ik kan er echt dus inderdaad zo slecht tegen als mensen zich om elke poep en scheet ziek melden. Echt, raap jezelf een beetje bij elkaar. Als er een snottebel uit je neus hangt ben je nog niet ziek. En werk/school is niet altijd leuk dus dat is gewoon jammer. Ik kan ook moeilijk tegen mn mensen zeggen, nou vandaag zoeken jullie het maar zelf uit want ik heb even geen zin.. Ehh nee dus.
« Laatst bewerkt op: 08 november 2018, 13:31:52 door Traveler »
Hoi

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 07 november 2018, 13:20:51 »
Ik snap het wel hoor, met sportdagen op school was ik standaard "ziek." Dat was de enige keer in het jaar dat ik dat deed.

Nu doe ik dat niet meer, want ik werk, die verantwoordelijkheid vind ik veel groter.
 Drums, basslines, kicks and snares || Fave tune ♥

Innocence

• Actually A Badass...
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 07 november 2018, 13:37:16 »
Ik snap het wel hoor, met sportdagen op school was ik standaard "ziek." Dat was de enige keer in het jaar dat ik dat deed.

Nu doe ik dat niet meer, want ik werk, die verantwoordelijkheid vind ik veel groter.
bij ons zijn die dus verplicht voor het examen helaas. Ik heb overigens ook vrienden die het zo aanpakken, maar bij ons is de sfeer op die dagen echt niet te harden af en toe.
Ikzelf heb me nooit nepziek gemeld, maar vooral omdat m'n ouders het daar niet mee eens zijn.
I'm sorry I can't be perfect... Simple Plan
Fangirl Instagram🎧😍

Iroh

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 07 november 2018, 14:15:29 »
Ik heb me in de derde klas wel eens nep ziek gemeld, omdat ik niet had geleerd voor een toets. Het resultaat was dat ik hem op een onverwacht moment moest inhalen, dus dat was de eerste en laatste keer.  laughing7.

Als ik geen zin heb in college, blijf ik soms wel eens thuis. Maar voor werk, sport of verplichte colleges zou ik me nooit zomaar ziek melden, tenzij ik écht heel erg beroerd ben.
❝If you look for the light, you can often find it. But if you look for the dark, that is all you will ever see.❞

Twilight Sparkles

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 07 november 2018, 20:53:00 »
Een keertje fake ziek zijn is echt geen ramp als je op school zit, al zou ik het niet aanraden. Ik zelf zit op de uni en kan gewoon mijn colleges skippen als ik er echt geen zin in heb. Het kan als je je werk maar goed bijhoudt, heel erg eigen verantwoordelijkheid dus. Ik heb me althans nog nooit fake ziek gemeld voor werk, presentaties en groepsopdrachten. Dan vind ik dat je gewoon je verantwoordelijkheid moet nemen, andere mensen zijn immers (deels) afhankelijk van je.

Eden

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 08 november 2018, 09:56:11 »
Op de middelbare school deed ik wel eens extra dramatisch over een hoestje om onder school uit te komen, maar nu ik hbo doe is dat niet meer nodig. Voor de meeste vakken heb je geen verplichting om te komen, dus als je ziek bent of niet wilt gaan is dat jouw keus om te maken.

Voor werk meld ik me echt bijna nooit ziek. Ik weet gewoon dat m'n manager daarnaar kijkt met verlenging van je contract, dus als ik me even niet 100% voel ga ik nogsteeds. Behalve als ik hoge koorts/aan het overgeven ben/niet kan nadenken van de hoofdpijn blijf ik thuis.
was Taurus.

Skyscrapers

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 15 november 2018, 16:09:06 »
Ik heb al 40+ uren gemist omdat ik "gewoon geen zin heb" of oprecht niet uit bed kan stappen door vermoeidheid. Kutgevoel  :hamer:   

Dus, ja, ik doe het inderdaad. Mede-ziekmelder hiero.

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 16 november 2018, 13:34:03 »
Haha ik was een heel braaf meisje, maar ik meldde me ook wel eens ziek op de middelbare school hoor.
Ik deed meestal gewoon alsof ik me niet lekker voelde. Kom op, dat ene dagje kan echt geen kwaad. Ik voelde me op zo'n dag gewoon echt te kut om te gaan, ook al was ik dan niet lichamelijk ziek. Je moet het natuurlijk niet elke week doen, maar soms is zo'n dag wel even ontspannend.
Op de hoge school heb ik het eigenlijk niet meer gedaan. En mijn huidige opleiding vind ik veels te leuk om me ziek voor te melden. Ik ben ook ouder natuurlijk dus ik heb nu genoeg verantwoordelijkheidsgevoel om het niet te doen.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 16 november 2018, 13:50:03 »
Ik deed het zo vaak op de middelbare school. Ook voor een tandartsafspraak nam ik de hele dag vrij. En hbo doe ik ook wel eens.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

xJamie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 18 november 2018, 11:17:03 »
Ik zit in de 3e middelbare school, en ik meld me eigenlijk alleen fake ziek bij de sportdagen die 2x per jaar zijn. Verder vind ik het niet chill om me te vaak fake “ziek” te melden, want als je dan een keer echt iets hebt mag je niet weg van school.
la vie est belle

X

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 27 november 2018, 20:06:44 »
Vaak gedaan op de middelbare maar nu op het MBO nog veel meer, gaat zo makkelijk en je komt er nog mee weg ook  :fieuw:

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 04 december 2018, 22:51:49 »
Nou ik zou niet snel mezelf fake ziek melden maar soms als de rode zee er is dan voel ik me te beroerd om op school te zijn. Dit is iedere maand weer, verschrikkelijk. Als ik dan thuis ben en warme thee (helpt bij mij enorm) heb gedronken en een uurtje heb geslapen gaat het wel weer en zou ik weer naar school kunnen. Ik heb alleen als ik te lang slaap dat het weer terug komt (heel raar), dus 's ochtends is het het ergste.
Dat vind ik wel een goede reden hoor. Had ik ook echt last van en heb dat ook verteld op school, dus ik mocht dan ook gewoon weg.

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 04 december 2018, 22:53:29 »
En op school, zeker toen het echt alleen nog maar mijn eigen verantwoordelijkheid was, bleef ik weleens thuis. Maar dan was ik ook gewoon eerlijk hoor, dat ik geen zin of fut had om te gaan.

Met mijn bijbaan en nu met mijn vaste bijbaan doe ik dat echt niet. Natuurlijk zou je weleens extra vrij willen maar ik vind dat ik dat niet kan maken tegenover mijn collega's.

AishwaryaRai

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 05 december 2018, 13:02:06 »
Ik heb vroeger toen ik 16-20 jaar was heel vaak fake ziek gemeld op school. Op stage en werk deed ik het nooit. Maar nu probeer ik me op school ook niet meer fake ziek te melden. Alleen als ik echt ziek ben en het niet gaat.
Life is living or surviving

Carousel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 09 december 2018, 14:44:56 »
Ben ik de enigste die zich echt letterlijk nooit heeft fake-ziekgemeld op school/werk/stage of whatever? :") Nu ik op het hbo zit skip ik wel eens lessen maar dat is eigen verantwoordelijkheid.