Auteur Topic: Een budgetproof skincare-routine samenstellen  (gelezen 316 keer)

TwinnieXo

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 23 juli 2019, 17:59:37 »
Hey allemaal.

Ik heb eigenlijk nooit echte een skincare-routine gehad en wil er nu wel eentje gaan samenstellen. Ik heb vaak gelezen en ook gezien in skincare video's dat de basics bestaan uit:

1. Een cleanser
2. Een toner
3. Eventueel een serum
4. Oogcreme
5. Een moisturizer

Ik weet niet meer zeker of een serum voor een moisturizer moet of andersom,of maakt dat niet uit?
Voor dit topic heb ik meerdere vragen en ik hoop dat jullie die vragen kunnen beantwoorden.

1. Bestaat jouw skincare-routine uit de bovenstaande punten? Zo nee,wat doe jij wel/niet?
2. Hoeveel spendeer jij maandelijks aan skincare-producten?
3. Wat is jouw huidtype?
4. Aanraders voor goede cleansers/toners/moisturizers?

Deze vraag is meer voor mensen die net zoals ik last hebben van donkere kringen onder de ogen. Dan heb ik het niet over een nachtje niet goed hebben geslapen,maar dat je dat je hele leven al hebt. Ik heb van mezelf donkere,bruine kringen onder mijn ogen en dan maakt het niet uit of ik goed heb geslapen of niet; ze blijven altijd.

5. In wat voor producten kan ik dan het beste investeren? Welke oogcremes of serums kan ik dan het beste gebruiken?

6. Hoe kun je erachter komen wat je huidtype is?

Het klinkt misschien een beetje gek,maar ik heb dus echt geen idee wat mijn huidtype is. Er zijn er blijkbaar vier: een vettige,droge,gecombineerde én normale huidtypes. Ik weet wel dat ik geen droge huid heb,maar ik twijfel meer tussen een gecombineerde,normale of vettige huid. Bij de testjes op internet weet ik niet wat ik moet antwoorden. Ik let namelijk niet op hoe vaak ik puistjes krijg of oneffenheden op mijn gezicht zie.

Ik wil het liefst niet teveel geld uitgeven aan skincare-producten. Ik vind producten van drogisterijen zoals Kruidvat of Etos ook gewoon goed. Er zitten vast producten tussen die goedkoop zijn én goed werken. 30 euro voor één product vind ik namelijk wel teveel.

Alvast bedankt voor je tijd!
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2019, 18:03:52 door TwinnieXo »

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 23 juli 2019, 18:05:51 »
Ik vind een oogcreme én algemene crème dubbelop. Waarom zou je iets op je gezicht willen smeren wat je niet onder je ogen kan smeren? Daarnaast gebruik ik liever een serum in de winter en in de zomer één van de twee (dus of een dagcreme of een serum).

Heb je wel eens op de site van Jetske Ultee gekeken? Die geeft verschillende tips/productadviezen. Iets wat ik zou toevoegen is namelijk een AHA/BHA product en daarbij een losse SPF.

Je zou kunnen kijken tussen het productadvies van Jetske. Daarnaast vind ik de producten van The Ordinary ook goed/fijn en betaalbaar (en goed met elkaar de mixen en daadwerkelijke werkzame ingrediënten).

TwinnieXo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 juli 2019, 19:14:14 »
Ik vind een oogcreme én algemene crème dubbelop. Waarom zou je iets op je gezicht willen smeren wat je niet onder je ogen kan smeren? Daarnaast gebruik ik liever een serum in de winter en in de zomer één van de twee (dus of een dagcreme of een serum).

Heb je wel eens op de site van Jetske Ultee gekeken? Die geeft verschillende tips/productadviezen. Iets wat ik zou toevoegen is namelijk een AHA/BHA product en daarbij een losse SPF.

Je zou kunnen kijken tussen het productadvies van Jetske. Daarnaast vind ik de producten van The Ordinary ook goed/fijn en betaalbaar (en goed met elkaar de mixen en daadwerkelijke werkzame ingrediënten).

Hee dankje. Ik had gelezen dat een gezichtscreme meer is om je gezicht te beschermen en dat dus dient als moisturizer en een oogcreme echt specifiek voor alleen je ogen zijn,want de huid onder je ogen is het meest gevoelig en het is tegen wallen, donkere kringen en rimpels.

primadonna

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 23 juli 2019, 21:33:19 »
Oogcreme is anders dan een moisturizer en echt specifiek om donkere krijgen en rimpels tegen te gaan.
Hoe je skincare routine eruit ziet is heel afhankelijk van je huid en de producten die je gebruikt.
Wat er eigenlijk standaard in moet zitten is een reiniger, moisturizer en oogcreme(als je investering daarin kan missen)
Loreal vind ik een van de betere budget skincare merken, tot zo ver heb ik nog geen reiniger gevonden die tipt aan de Loreal delicate flowers. Als je een huid hebt met meer onzuiverheden kan je ook de loreal detox Clay reiniging kiezen.
Voor reiniging heb je 3 soorten: gel, micellair water of melk. Dit is heel persoonlijk, ik vind gel het fijnst omdat het meer als een zeep aanvoelt. Melk vond ik echt verschrikkelijk omdat het voelt alsof je alleen een laagje op je huid legt. Let erop dat er geen alcohol en het liefst ook geen parfum in zit, dit kan je huid irriteren.
Qua moisturizer is het ook vooral proberen, ik zweer bij mijn Clinique Moisture surge maar die is wel wat aan de duurdere kant. Een goede budget optie is weer loreal. Het fijnste is een moisturizer met SPF erin, maar ik zie dat meer als mooi meegenomen dan een prioriteit.
Een toner is niet perse nodig, vooral als je aanvoelt dat je reiniger genoeg doet voor je. Ik merk dat subtielere reinigers het niet echt nodig hebben, maar bij een wat intensere reiniger vind ik het wel fijn. Vaak is er een bijpassende toner bij de reiniger.
Serum wordt vaak in plaats van moisturizer gebruikt, in de wintermaanden wanneer je huid erg droog is en een moisturizer niet genoeg hydrateerd, of om rimpels tegen te gaan. Persoonlijk vind ik een moisturizer veel fijner.
Je kan het beste eens kijken bij de Etos naar de merken Loreal, Biodermal of Neutrogena. Vraag je eerst af wat je wilt veranderen aan je huid en wat je denkt nodig te hebben. (vind je je huid te droog, wil je het liever gewoon zachter, wil je van kleine puistjes af) Merken hebben vaak verschillende lijnen voor verschillende doeleinden. Bij de Etos zijn er vaak ook wel wat ervarener medewerkers die je hierbij kunnen adviseren, kruidvat heeft dit niet echt.

Mijn skincare bestaat uit normale oogmake-up remover, daarna een reiniger en moisturizer en 1 keer per week/2 weken een scrub en een masker. Ik ben nog steeds opzoek naar een reiniger die voor mij echt goed werkt, dus ben vooral wat merken aan het proberen. Voor moisturizer zweer ik bij Clinique. Mijn huid was altijd extreem droog, maar nu is het redelijk normaal met de laatste tijd een paar mini puistjes op mn voorhoofd.

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 23 juli 2019, 22:06:21 »
Maar op de rest van je gezicht kunnen er ook rimpels ontstaan. En je hebt weldegelijk crèmes/serums die dat proberen te voorkomen.

Sorry, vind het echt naïef, oogcreme. De huid onder je ogen heeft echt niet extra’s nodig wat je niet op je hele gezicht kan smeren. Marketing heet zoiets.

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2019, 23:42:05 »
Bij mijn weten is oogcreme gewoon een iets geconcentreerdere dagcreme... en niet eens altijd. Persoonlijk gebruik ik geen oogcreme meer maar gewoon mn dagelijkse moisturizer en toner rond mn ogen.

Donkere kringen kun je trouwens niet wegsmeren als je die van jezelf hebt en niet dankzij slaap tekort oid, dat is genetisch bepaald ;(

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 26 juli 2019, 23:45:40 »
Oogcreme is anders dan een moisturizer en echt specifiek om donkere krijgen en rimpels tegen te gaan.
Hoe je skincare routine eruit ziet is heel afhankelijk van je huid en de producten die je gebruikt.
Wat er eigenlijk standaard in moet zitten is een reiniger, moisturizer en oogcreme(als je investering daarin kan missen)
Loreal vind ik een van de betere budget skincare merken, tot zo ver heb ik nog geen reiniger gevonden die tipt aan de Loreal delicate flowers. Als je een huid hebt met meer onzuiverheden kan je ook de loreal detox Clay reiniging kiezen.
Voor reiniging heb je 3 soorten: gel, micellair water of melk. Dit is heel persoonlijk, ik vind gel het fijnst omdat het meer als een zeep aanvoelt. Melk vond ik echt verschrikkelijk omdat het voelt alsof je alleen een laagje op je huid legt. Let erop dat er geen alcohol en het liefst ook geen parfum in zit, dit kan je huid irriteren.
Qua moisturizer is het ook vooral proberen, ik zweer bij mijn Clinique Moisture surge maar die is wel wat aan de duurdere kant. Een goede budget optie is weer loreal. Het fijnste is een moisturizer met SPF erin, maar ik zie dat meer als mooi meegenomen dan een prioriteit.
Een toner is niet perse nodig, vooral als je aanvoelt dat je reiniger genoeg doet voor je. Ik merk dat subtielere reinigers het niet echt nodig hebben, maar bij een wat intensere reiniger vind ik het wel fijn. Vaak is er een bijpassende toner bij de reiniger.
Serum wordt vaak in plaats van moisturizer gebruikt, in de wintermaanden wanneer je huid erg droog is en een moisturizer niet genoeg hydrateerd, of om rimpels tegen te gaan. Persoonlijk vind ik een moisturizer veel fijner.
Je kan het beste eens kijken bij de Etos naar de merken Loreal, Biodermal of Neutrogena. Vraag je eerst af wat je wilt veranderen aan je huid en wat je denkt nodig te hebben. (vind je je huid te droog, wil je het liever gewoon zachter, wil je van kleine puistjes af) Merken hebben vaak verschillende lijnen voor verschillende doeleinden. Bij de Etos zijn er vaak ook wel wat ervarener medewerkers die je hierbij kunnen adviseren, kruidvat heeft dit niet echt.

Mijn skincare bestaat uit normale oogmake-up remover, daarna een reiniger en moisturizer en 1 keer per week/2 weken een scrub en een masker. Ik ben nog steeds opzoek naar een reiniger die voor mij echt goed werkt, dus ben vooral wat merken aan het proberen. Voor moisturizer zweer ik bij Clinique. Mijn huid was altijd extreem droog, maar nu is het redelijk normaal met de laatste tijd een paar mini puistjes op mn voorhoofd.
Moisturizer met SPF is echt onzin, daar zit vèèl te weinig in om je huid echt te kunnen beschermen. Gewoon dagelijks een echte zonnebrand dragen.

Astrantia

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 27 juli 2019, 12:26:55 »
^^ heb je toevallig een aanrader voor een zonnebrand voor je gezicht? Ik heb al een vette huid en als ik er dan een normale zonnebrand op doe dan shine ik de pan uit :')