Auteur Topic: Eelt(?) op mijn knieën.  (gelezen 1075 keer)

Feelthelove

• Bekijk profiel
« Gepost op: 06 juni 2019, 23:10:51 »
Sinds ik mijn nieuwe baan heb en ik vracht verwerk waarbij ik ook vaak op mijn knieën zit, heb ik donkere plekken (eelt?) op mijn knieën. Kan dit nog weggaan en wat kan ik er zelf aan doen? Ik vind het niet mooi als ik bijvoorbeeld een rokje aan heb.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 juni 2019, 08:37:35 »
Misschien bodylotion smeren? Ik herken het zelf eigenlijk niet echt... Ik krijg eerder rode plekken op m'n knieën en dat ziet er ook niet echt uit haha.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 07 juni 2019, 09:54:56 »
Exfolieren met BHA/AHA zuur. Versnelt de huidvernieuwing.

Feelthelove

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 23 juli 2019, 22:59:02 »
Is dat niet heel duur? Ik ben nu aan het kijken of het met Bio Oil weggaat.. ik erger mij er echt aan. (Beetje late reactie haha)

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 23 juli 2019, 23:14:54 »
Is dat niet heel duur? Ik ben nu aan het kijken of het met Bio Oil weggaat.. ik erger mij er echt aan. (Beetje late reactie haha)
Je hebt van The Ordinary een toner die je zou kunnen proberen. Ik geloof niet duurder dan 10 euro voor een redelijk grote fles. =)

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2019, 23:24:58 »
Nee joh, daar is bio-oil helemaal niet voor. Zonde om dat op eelt te smeren! Eelt verdwijnt vanzelf weer als je eenmaal niet meer veel op je knieën zit. Maar zolang je deze baan houdt zou ik het gewoon proberen op dezelfde manier te verwijderen als je ook op je hielen doet, bijvoorbeeld met puimsteen.

Het enigste wat ik kan verzinnen om eeltvorming te voorkomen is om iets van een matje onder je knieën te leggen zodat het wat druk ervanaf haalt, maar dat zal wel niet praktisch zijn.

edit: als het eelt is natuurlijk. Het heeft niet zoveel zin om met bio-oil/BHA/puimsteen aan de gang te gaan als je niet eens weet wat er precies op je knieën zit..

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 29 juli 2019, 20:08:38 »
Zijn het geen blauwe plekken, omdat je misschien wat hard erop valt? Zeg maar wat :')
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"