Auteur Topic: Dik haar met krullen (hevige slag) wordt steeds stijler! Help :(  (gelezen 198 keer)

Joy Jansen

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 03 oktober 2019, 20:26:35 »
Hoi hoi!
Even een intro over mijn haar. Vroeger had ik vrij stijl haar totdat ik een jaar of 10 was. Toen begon het van stijl opeens naar krullen haar over te gaan (maar dan ook echt pijpenkrullen). Toen ik een jaar of 16 was ging het over tot een hevige slag. Ik heb een flinke bos haar en het is vrij dik. Uitgaande van deze informatie zou ik een 2B/2C typ zijn.  :blink:

Nu (21 jaar) begin ik de laatste tijd te merken dat het steeds stijler word. Vooral de onderlaag is stijl met aan het einde pas een paar slagen. De bovenlaag heeft nog wel wat slag erin zitten. Ook is het vrij droog geworden aan de bovenkant. Wat kan ik hier tegen doen? Mijn volle bos met hevige slag was mijn trots!

Een echte haar verzorgingsroutine heb ik niet (nooit gehad) maar hier is was informatie: 2x per jaar naar de kapper (ik heb schouderlengte haar, met veel laagjes). Ik was mijn haar 2x per week met andrelon (iedere dag shampoo). Ik borstel mijn haar alleen in de ochtend met water (een goedkope borstel van 10 jaar). Ik slaap met een losse knot. Dat is eigenlijk alles..  :fieuw:

Ik zou waarschijnlijk meer haar producten kunnen gebruiken, maar er is zoveel op de markt... Ik zou echt niet weten waar ik moet beginnen!  :hamer:

Is er iemand die mij op weg kan helpen en die de staat van mijn haar kan verklaren?

Alvast bedankt voor alle tips en informatie! :kusje:

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 04 oktober 2019, 09:07:21 »
Je haar veranderd gewoon, daar kun je niks aan doen. Je haar kan ook te zwaar worden waardoor het wat gaat inzakken. Dan moet je even langs de kapper om er wat af te halen en wat laagjes erin te doen misschien.
Maar uiteindelijk is het veranderen van de textuur niks aan te doen. Ik heb ook een paar jaar krullen gehad maar helaas is dat naar slag gegaan.
Hoi

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 04 oktober 2019, 09:42:27 »
Misschien zou je je kunnen verdiepen in Curly Girl? Op Facebook zijn een aantal goede groepen te vinden waar je meer informatie kan vinden. Het is niet heel makkelijk om in drie zinnen uit te leggen. =)