Auteur Topic: Depressieve meiden lotgenoten topic #2 - Geen triggerende berichten plaatsen!  (gelezen 549118 keer)

H.O.P.E.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8975 Gepost op: 21 mei 2019, 14:33:33 »
^^ Sterkte Iki! <3
Can you remember, who you were before the world told you who you should be?
Lonely is not being alone, it's the feeling that no one cares.

Ultraviolet

• Tot hier en niet verder
    • Bekijk profiel
« Reactie #8976 Gepost op: 21 mei 2019, 15:10:26 »
Iki: Ik lees het pas nu sorry! Wat rot dat het zo gaat! Ik hoop dat je goed geholpen wordt en je kan altijd met mij praten. Sterkte!
Penguin: Hoe is het met jou? Ben je nog opgenomen?
Hope: Hoe gaat het met jou?
Himeros: Wat rot dat je je zo voelt. Zijn er wel mensen die je durft toe te laten?
Nisekoi: Fijn dat je passende hulp hebt! Healing takes time.
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2019, 21:31:01 door Ultraviolet »
Op het randje van opgeven en overleven

H.O.P.E.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8977 Gepost op: 21 mei 2019, 21:32:35 »
^Wat balen dat het niet goed gaat. Ik hoop dat de nieuwe hulp goed voor je gaat helpen! Take care <3

-weg-

Nc
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2019, 21:46:41 door H.O.P.E. »

Turangawaewae

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8978 Gepost op: 22 mei 2019, 10:15:38 »
vandaag eerste afspraak nieuwe ggz instelling...
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2019, 11:43:44 door Turangawaewae »
Just go and go and go.

Ikiteiru

• "I will live."
    • Bekijk profiel
« Reactie #8979 Gepost op: 22 mei 2019, 11:35:48 »
Dikke knuffel voor iedereen. Hier geen opname, was nog steeds geen plek. Krijg nu IHT, wat vanmiddag begint. Ze komen met psychiater en spv-er voor intake, plus m'n eigen spv-er en een begeleider van hier. Dus lekker veel mensen :s

M'n moeder is weer naar huis, is hier vannacht nog geweest. Heb wel het idee dat ik het hoogste van de 'golf' heb gehad.
• 生きている  •  'Nog Bezig Te Ontwaken' •  'But I have promises to keep, and miles to go, before I sleep' •

Effy Stonem

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8980 Gepost op: 22 mei 2019, 18:11:04 »
wat is jullie ervaring met antidepressiva?
your mind is crazy and tells you lies ll "You can be happy or you can be unhappy. It's just
according to the way you look at things."

Ikiteiru

• "I will live."
    • Bekijk profiel
« Reactie #8981 Gepost op: 22 mei 2019, 19:27:01 »
^
Heb wisselende ervaringen, sommige dingen werkten echt tegendraads maar wat ik nu slik (Escitalopram) vind ik wel een fijn middel. Is ook een van de minst heftige AD's geloof ik.

IHT komt straks (om 20.00), ze komen vandaag t/m vrijdag om 20.00, in het weekend in de ochtend en avond omdat er dan later in de middag pas begeleiding is hier, en daarna gaan we kijken wat nodig is. Slaap vannacht weer voor het eerst 'alleen' al kan ik niks want alles is meegenomen. ->twScherpe dingen, medicatie, schoonmaakmiddelen etc. Vind het wel spannend hoor.

Volgende week moet ik ook meer naar het fact-team, meer begeleiding hier, en dus IHT. Hopen dat ik volgende week weer een beetje kan werken, mis mijn collega's.
• 生きている  •  'Nog Bezig Te Ontwaken' •  'But I have promises to keep, and miles to go, before I sleep' •

Ultraviolet

• Bekijk profiel
« Reactie #8982 Gepost op: 22 mei 2019, 22:04:15 »
Hope: Wat rot dat je daar zo'n last van hebt. Ik herken wel dat mijn lichaam door psychische shit niet doet wat ik wil. Bij mij uit dit zich in flauwvallen en het uitvallen of minder kunnen met/van lichaamsdelen. Misschien is het goed om dit op te pakken bij de ambulante traumabehandeling? Kan je daar misschien ook aangeven dat je je niet goed bij diegene voelt? Misschien kan je dan namelijk een ander krijgen.
Turanga: Hoe is het gegaan?
Iki: Hoe is het met het iht gegaan? Hopelijk lukt het alleen thuis zijn een beetje! I believe in you <3

« Laatst bewerkt op: 26 mei 2019, 20:05:05 door Ultraviolet »

H.O.P.E.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8983 Gepost op: 23 mei 2019, 07:59:51 »
Iki: Knuffel! Hoe is het gegaan?

Ultra: Wat naar! Heb je naast je psycholoog nog een andere behandelaar die je misschien kan vragen om mee te denken? Een huisarts of iemand anders die je vertrouwd. Wat naar dat je geen fijne psycholoog hebt. Ik vind het knap dat je probeert te werken, balen dat het niet goed ging. Ik hoop dat je goede hulp krijgt hierbij! Knuffel <3

-weg-
NC
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2019, 11:49:02 door H.O.P.E. »

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #8984 Gepost op: 23 mei 2019, 10:24:08 »
Dikke knuffel iedereen! Wat naar allemaal om te moeten lezen, ik gun jullie de wereld.

Effy: antidepressiva haalt de scherpe kantjes van mijn depressies af (ik heb een wisselende stemming). Ook heb ik minder paniekaanvallen. Ik heb citalopram. Langzaam opgebouwd naar 40. Bijwerkingen kreeg ik alleen elke keer als ik op ging bouwen, maar het is wel het proberen waard.

Hier de afgelopen maand maar 1 meltdown gehad (duurde een week). Alles was tegen me en ik begon weer suicidaal te worden. Het hielp om mezelf toch te pushen om te gaan sporten en naar dagbesteding te gaan. Ik krijg steeds betere handvaten toegereikt vanuit de behandeling.

Ikiteiru

• "I will live."
    • Bekijk profiel
« Reactie #8985 Gepost op: 23 mei 2019, 11:29:37 »
Vannacht is alles goed gegaan, heb afspraken van het fact doorgekregen via telefoon, was ook meteen de reden om uit bed te gaan, want moest het opschrijven.

Heb vanochtend 15mg AD genomen ipv 10 (opbouwen) en voel er nog niet heel veel van (ik voel dat altijd heel erg snel) en hoop dat ik er niet te veel last van krijg.

Effy Stonem

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8986 Gepost op: 23 mei 2019, 13:36:32 »
Oke bedankt voor jullie reacties! Ik wilde eerst geen AD nemen, maar psychiater blijft aandringen en ik twijfel of het toch geen goed idee zou zijn
your mind is crazy and tells you lies ll "You can be happy or you can be unhappy. It's just
according to the way you look at things."

Penguinone

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8987 Gepost op: 23 mei 2019, 17:58:08 »

Rot om te lezen dat iedereen het niet zo zwaar heeft. Weet dat jullie altijd mogen appen en noten.
« Laatst bewerkt op: 26 mei 2019, 20:30:38 door Penguinone »
Ik was tink

Ultraviolet

• Bekijk profiel
« Reactie #8988 Gepost op: 26 mei 2019, 20:04:36 »
@Hope: Is er bij de volwassenzorg geen mogelijkheid tot traumabehandeling? Bij mij werken we daaraan nu ook aan de lichamelijke gevolgen van mijn trauma's door de spanning (die bij mij voor de klachten zorgt) te reguleren.
@Himeros: Wat fijn dat je steeds meer handvaten hebt! Wat voor behandeling volg je als ik vragen mag?
@Penguin: Spannend dat je bijna uit opname gaat! Die spanning is ook begrijpelijk. Heb je ter overbrugging wel iets van gesprekken eigenlijk? Ik vind het heel knap dat je aan de slag gaat met trauma.

« Laatst bewerkt op: 03 juni 2019, 23:38:38 door Ultraviolet »

Ikiteiru

• "I will live."
    • Bekijk profiel
« Reactie #8989 Gepost op: 01 juni 2019, 10:28:48 »
Hoe is het hier met iedereen?

Hier gaat het op het moment wel, heb donderdag een hele goede dag gehad en gister ook wel. Wel weer veel van mezelf geleerd, op vervelende manieren, maar goed, daar is de IHT ook weer voor.

Ultraviolet

• Bekijk profiel
« Reactie #8990 Gepost op: 27 juni 2019, 16:29:56 »
/
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2019, 10:08:50 door Ultraviolet »

Ikiteiru

• "I will live."
    • Bekijk profiel
« Reactie #8991 Gepost op: 27 juni 2019, 19:22:14 »
^
Hele hele dikke knuffel Vio <3 Ik zou willen dat ik wat voor je kon doen.
Dat laat ingrijpen in crisis is jammer genoeg wel herkenbaar, alsof het eerst fout moet gaan voor ze wat doen.

Hier gaat het nog steeds kut, ik heb een paar hele neutrale dagen achter de rug qua stemming, en zit nu weer die in het negatieve wat erg hard aankwam. Ook qua eten gaat het nog steeds niet goed(eigenlijk steeds slechter). IHT is wel bijna klaar wat ik erg eng vind.

lizzzoxx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8992 Gepost op: 06 juli 2019, 15:26:13 »
Heey allemaal ik ben nieuw oké dit voelt beetje gek want ik heb geen idee tegen wat voor persoon ik dit ga zeggen alvast sorry voor de spelfouten ik heb zware dyslexie ik voel me al een tijd lang slecht ik ben van school gewisseld en vindt het moeilijk om vrienden te maken dus zit ik vaak alleen maar de laaste tijd geniet ik gewoon niet meer van 'leuke dingen' mijn moeder zegt dat het door de leeftijd komt maar ik voel me gewoon zeer slecht ik durf verder met niemand te praten over dit gevoel want ik denk dat ze het niet snappen
Vroeger wel naar een kinderpycholoog voor mijn verleden
Dit was het wel een beetje hoop dat het logisch is x

1 jaar verder ik ben dit maar kan niet op dat account het voelt alsof ik het gisteren heb getypt voel me weer precies hrtzelfde

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #8993 Gepost op: 07 juli 2019, 12:46:28 »
@Ultra: structurend en behandelend. Geen echte therapie nog, maar ik sta op de wachtlijst voor cognitieve gedragstherapie. Is het trouwens geen mogelijkheid als je hier naar Twente komt voor behandeling? Ik zie hier regelmatig mensen lopen uit het westen en die komen hier erg tot rust en blijken het goed naar hun zin te hebben. Je woont dan bij de GGZ instelling en van daaruit krijg je behandeling. Van CGT tot dialectische gedragstherapie. Er wordt best veel aangeboden.

@Iki, wat betekent IHT? Hopelijk heb je al wat betere dagen gehad.

Hier gaat het van het ene uiterste naar het andere  uiterste. Moet wel zeggen dat Ritalin nog steeds behoorlijk goed werkt, maar ik denk dat we de dosis weer moeten gaan ophogen. Ik heb een tijdje thuis gezeten, omdat ik in een wantrouwende periode zat, dus dat ik iedereen van me af duwde en niemand kon vertrouwen waardoor ik niet meer naar dagbesteding durfde. Nu heb ik nieuwe dagbesteding bij dezelfde instelling (gewoon van mijn GGZ instelling) en daar doe ik nu erg leuke werkzaamheden op mijn niveau (eindelijk!). Ik ben best afgezonderd van de andere clienten en er is bijna altijd wel een begeleider bij mij. Ik ben hier blij mee omdat ik negatieve stemmingen van andere mensen overneem en ik me bezig ga houden met dingen waar ik me niet mee bezig zou moeten houden, haha. Werken zit er voorlopig nog niet in, mijn stemming fluctureert te veel. Vooral tijdens de zomers, want ik kan niet goed tegen de vele zonneschijn en warmte. Verder ben ik mijn internetgebruik enorm aan het beperken en heb ik filters aangebracht, zodat triggerende pagina's geblokkeerd zijn. Ik hou me nu veel bezig met denksportboekjes, tijdschriften lezen en allerlei medische behandelingen. Lichamelijk gaat het niet al te best, maar woensdag krijg ik een kleine operatie om mijn implanon eruit te halen en ga ik weer terug aan de pil waar ik eerst aan zat, maar dan in de sterkere variant. Een hele lijst aan pijnstillers gekregen voor als ik doorbraakbloedingen krijg, want de pijnen zijn anders te erg. Wel vermoeden van endometriose. Spiraal kan ik niet hebben, want dat zou niet te veel verschillen van de implanon qua bijwerkingen die ik heb. Ik heb nu een te hoog testosterongehalte, wat zorgt voor baardgroei, hevige acne en veel zweten bij mij haha.

tomaates

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8994 Gepost op: 11 juli 2019, 16:06:39 »
Dankje emerose en Ashowvis.
Ik heb vandaag weer zo dag dat er weer niks uit me handen komt terwijl ik super veel moet doen maar kan het gewoon niet opbrengen. Vanavond moet ik weer werken en aan de ene kant heb ik er wel zin in maar aan de andere kant ( ik werk trouwens bij de aldi) weet ik dat ik weer de hele avond achter de kassa zit en de gedachte van al die mensen krijg ik er nu al benouwt van. Begrijp me niet verkeerd vind het leuk werk hoor. Maar heb geen zin vandaag in veel contact met mensen vandaag. Hebben jullie daar ook last van?? En zoja wat doen jullie er tegen??

Ultraviolet

• Bekijk profiel
« Reactie #8995 Gepost op: 15 juli 2019, 10:17:39 »
@iki: weet dat ik er voor je ben <3
@Himeros: Weet je wanneer je kan beginnen met CGT? Ik begrijp je voorstel wel, maar denk dat dat toch niet passend is. Hier zijn sowieso nog best goede opties en anders zou een klinische behandeling in Apeldoorn nog een optie zijn. Maar ik wil sowieso ontzettend graag studeren, of het althans proberen.
Ik lees dat je het lastig hebt, maar ook dat je wel echt je best doet. Heb weinig woorden ervoor, maar wil toch wel even zeggen dat ik dat echt zie.

Hier gaat het niet echt goed. Ik lijk niks meer aan te kunnen en mij hoofd is alleen maar gevuld met trauma en andere nare dingen. Ik heb een bijbaantje, maar daar ga ik vandaag ontslag indienen omdat ik gewoon echt niet meer kan. Het lijkt alsof echt alle fut eruit is en ik geen persoon ben, maar een ding dat in beslag wordt genomen door slecht handelen (ik benoem het niet concreet want wil niet triggeren).
Wel heb ik nu eindelijk een onwijs fijne psycholoog waarbij alles er mag zijn en die mij niet gek aankijkt. Het is zo'n ontzettende verademing en fijn dat stress rondom GGZ minder is. Wel allemaal ook onwijs eng.
NC

Gülçan18

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8996 Gepost op: 21 juli 2019, 01:35:42 »
 :unsure: :unsure: &lt;_&lt; He meiden, mag ik me voorstellen? Toen ik deze lotgenoten topic zag kon ik me niet inhouden en ben gaan lezen, wat een herkenning zeg! Maar ik ben dus Gülçan, een 18 jarig meisje met de diagnose 'Bipolair', hier hoef ik gelukkig niet uit te leggen dat het 't zelfde is als 'Manisch- Depressief. Ik ben vandaag nog maar bij Girlscene en heb iets over mezelf geschreven. Behalve over dat ene, het gene wat mij maakt zoals ik ben. Serieus; ik kan me geen leven zonder dat ik Bipolair zou zijn voorstellen. Met mijn medicatie gaat het nu wel goed, mijn Psychiater heeft mijn medicijnen zo af gesteld dat ik een (meestal de laatste tijd) vrij normaal leven kan leiden. Ik neem: 400 Lithium ochtend/
100 mg Seroquel / 4mg Clonazepam / Risperdal  en 's avonds: 400 mg Seroquel / 4 mg Clonazepam / 400 mg Lithium. Deze afstemming werkt goed bij mij, jullie denken misschien: 400 mg Seroquel?? Ja, da 's best veel, maar een paar jaar terug bij een opname in de gesloten afdeling in Brugge België kreeg ik serieus 1200 mg Seroquel per dag...en nog was ik zooo Manisch als wat. En sommige van jullie die ook Bipolair zijn weten hoe het voelt om Manisch te zijn...xtc is er Niks bijj :bounce:.
Ik heb in het stukje over mezelf geschreven over dat ik een Turks meisje ben dat zwaar Gothic is, zie je niet veel hmm? Ik ook niet. Maar ja, het zwarte haar is wel van mezelf, geen uitgroei en zo haha!
Ik ben al op mijn 12e gediagnosticeerd Bipolair en heb ondertussen 6 zware opnames gehad. Maar ik heb ook de meest interessante en prachtige mensen leren kennen, en meiden, vergeet niet: weten jullie toch wel wie er allemaal zwaar Bipolair waren? Amy Winehouse / Kurt Cobain / Mozart / Beethoven / Van Gogh / Marilyn Monroe /  :bounce:. Nou, ik hoop dat ik hier wel serieus genomen word, want ik heb op sommige lotgenoten fora gezeten waar, laat ik zeggen, ik gewoon niet serieus genomen werd door de andere 'lotgenoten', echt triest die lui, maar ja ze zijn vast niet zo 'Geestelijk beladen' als dat ik hoop dat jullie wel zijn! Lieve meiden, als een van jullie het echt even niet meer ziet zitten (de andere kant  van  de medaille) PLEASE!!! schrijf me al je shit van je af, geloof me...ik weet hoe het voelt om een 'Unipolaire/Depressieve episode' te hebben...…. :goodman: Enne over mij, wat ik NIET heb geschreven maar wel aan jullie vertel...Mijn relatie is nu bijna 2 weken kapot, hoe een mens kan veranderen hè?? Ineens kreeg ik alle afval die hij van mij vond maar maanden verborg over me heen. Ik wist niet wat er gebeurde joh!! Gelukkig GEEN opname, nèt niet Godszijdank, wel meer Seroquel en Clonazepam voor de zekerheid. maar ik kom er wel door hoor, ik heb al zoveel dieptes en vreselijke gevoelens gehad. NEE!! Niet door hem!! En hopelijk gaat er nu een andere deur open, terwijl de vorige helemaal dichtgetimmerd is...Meiden, bedankt voor het luisteren, en: ik zal ALTIJD naar jullie verhalen of wat dan ook luisteren. Eerlijk zijn en behulpzaam zijn leer je wel als Bipolair.

Meiden, bedankt en misschien tot later, of ooit...Knuffel, en houdt jullie STERK hè? XXX Gülçan
Gülçan18

Ikiteiru

• "I will live."
    • Bekijk profiel
« Reactie #8997 Gepost op: 21 juli 2019, 12:18:45 »
^
Welkom! Hopelijk kan je je ei/verhaal hier een beetje kwijt!

Hier gaat het nog steeds kut, AD is weer opgehoogd naar max. dosering met mijn lengte/gewicht.
Psychiater ziet nu in de eetstoornis een echt probleem is (dat had ie nu pas door, omdat ik flink wat afgevallen ben tussen de laatste keer dat ie mij zag). Heb een nieuwe behandelaar, die heel erg aardig is en bij wie ik me zeer op mijn gemak voel, dus dat is fijn.

Verder qua AM gaat het niet goed, ik verzin steeds wat om mezelf toch pijn te kunnen doen.

Hopelijk gaat het met jullie ietsje beter als met mij.

𝑖𝑠𝑎 ♡

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8998 Gepost op: 22 juli 2019, 08:20:30 »
well, ik ben nog maar 17 maar ben al de hel van het leven ingejaagd toen ik 3 was. mijn “vader” heeft mij misbruikt op 3-jarige leeftijd waar ik nog veel van weet en beelden van blijf zien. mijn broertje en ik zijn ook mishandeld door hem.

mijn broertje en ik hebben 6 maanden in een pleeggezin gezeten toen we 3 & 4 waren. daar ook slechte ervaringen gehad. we mochten nooit in de woonkamer komen, alleen onze kamer en keuken met eten.

vervolgens terug en ben ik om 5-jarige leeftijd naar een psycholoog geweest (weet ik niets meer van, behalve dat ik ooit wat moest tekenen.)

nou.. uiteindelijk daar weg gegaan en gewoon een leven geleid met mijn broertje, moeder en de hondjes, tot op mijn 12. toen begon ik pas te begrijpen wat die beelden in mijn hoofd van mijn vader waren. heb helaas hierdoor heel veel pijn en verdriet gehad en mezelf niet meer goed behandeld. (eten deed ik amper en helaas automulitatie/zelfvw..)

toen ik 13 was kreeg ik een beste vriend die ik erg vertrouwde + alles van wist en alles over mij wist. op 14-jarige leeftijd kregen we een relatie, al kijk ik er niet echt naar terug als een relatie omdat ik nog maar 14 was. heb het wel 1.5 volgehouden tot hij het uitmaakte out of nowhere wat mij weer een rot gevoel gaf, waardoor ik nog slechter over mezelf ging denken. hij is meanwhile ook eens vreemdgegaan en ging zijn vrienden vertellen dat hij met een ander meisje dingen deed en zo en dat hij uberhaupt niks met mij zou hebben..

vervolgens half jaar later, 16, ontmoet ik een jongen online waar het erg mee klikt. voelde me veel meer verliefd en het voelde echt heel goed om bij hem te zijn. ook vaak leuke dingen mee gedaan, uit eten, vakantie, pretparken.. nou, eventjes bij elkaar en hij wil al seks. wat voor mij een grote stap was omdat ik het moeilijk vind on dat zomaar ff te doen. toch gedaan omdat ik echt verliefd was, vaker gedaan en zo.. toen verwachtte hij dat ik altijd maar wilde. werd ik stom en saai genoemd als ik dan toch ooit nee zei. uitendelijk is hij doorgegaan tegen mijn zin omdat hij wist dat ik in shock kon raken en niks meer  doen als dat gebeurt, want ook hij kende me toen al beter en had echt wel door dat ik onderdanig ben etc.

nou, ook hij is vreemdgegaan toen ie 4 weken in china was en daar een meisje ontmoette dat daar ook op vakantie was... heeft het daarna met me uitgemaakt en ik zat met het rotte gevoel en de spijt van hoever ik hem heb laten kunnen gaan.

heb al 10 duizend keer mijn verhaal verteld na 8 maanden op school bij schoolarts  dokters etc en ik word telkens maar doorgestuurd en mag het steeds opnieuw vertellen. zit nu eindelijk definitief bij een psycholoog maar na het intake gesprek & diagnoses door de laatste maanden heen sta ik weer 2 maanden op de wachtlijst omdat ze een specifieke psycholoog nodig hebben voor me.

ze zeggen dat ik PTSS heb, eerst was het depressie, ook persoonlijkheidstoornissen of zo, dan borderline. ik krijg 10 duizend diagnoses naar me toegesmeten en ze weten zelf niet eens wat ze me moeten bieden en ik word gewoon niet verdergeholpen.

alles gaat gewoon zo sloom en ik kom geen stap verder. heb momenteel wel een lieve vriend die verder weg woont en me elke dag belt om me te vragen hoe het gaat, games met me te spelen op de xbox omdat ie weet dat ik daar van hou.

maar voel me nog steeds verschrikkelijk... heb gewoon die hulp nodig.

« Laatst bewerkt op: 22 juli 2019, 08:25:29 door 𝑖𝑠𝑎 ♡ »

Ultraviolet

• Bekijk profiel
« Reactie #8999 Gepost op: 24 juli 2019, 13:40:54 »
Mijn leven is op dit moment echt een regelrechte nachtmerrie