Auteur Topic: Depressieve meiden lotgenoten topic #2 - Geen triggerende berichten plaatsen!  (gelezen 519825 keer)

CodeChester

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8900 Gepost op: 16 december 2018, 16:04:00 »
Intensievere hulp gaat heel erg tegen mijn gevoel in. Hulp überhaupt accepteren vind ik al moeilijk. Ik heb in het verleden veel hulp tegen mijn wil in gehad wat dit lastig maakt. Mijn hoofd vertelt me dat ik geen hulp mag accepteren. Maar ik ben nog aan het twijfelen.
Jammer je je vandaag zo somber voelt. Misschien helpt het om erover te praten? Waar gaat het spannende gesprek over, als ik vragen mag?
Nice.

Penguinone

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8901 Gepost op: 16 december 2018, 16:31:06 »
Lastig zeg! Ik snap dat je geen hulp tegen je wil in wilt. Ik hoop dat je een keuze kan maken uit je gezonde kant en niet vanuit je eetstoornis. Heel veel succes  :huglove:
« Laatst bewerkt op: 16 december 2018, 17:06:02 door Penguinone »
Ik was tink

CodeChester

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8902 Gepost op: 16 december 2018, 16:59:14 »
Dankjewel!
Ik snap wel dat het een moeilijk gesprek gaat worden. Misschien kun je het makkelijker maken door bijvoorbeeld op te schrijven en het dan aan je behandelaar/psycholoog te laten zien? Ik heb een vriendin gehad die zo haar trauma's opschreef en liet lezen.
Maar ja, dat zorgt zeker ook weer voor ontzettend veel last en spanning. Het is maar een idee. Hoe dan ook heel veel succes morgen! :huglove:
Laat je het ons weten hoe het ging?
Nice.

Penguinone

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8903 Gepost op: 16 december 2018, 17:05:24 »
Jaa ik heb het allemaal wel goed voorbereid enzo. Alleen ik heb het nog nooit echt besproken dus dat vind ik vooral eng. Ik ben bang dat ik daarna weer enorme herbelevingen ga krijgen. Ik ga het denk ik niet laten lezen want dan heb ik zelf geen controle meer over hoe veel ik ga delen. Maar ik weet wel een beetje wat ik moet zeggen. Nc
Ik was tink

Ultraviolet

• Tot hier en niet verder
    • Bekijk profiel
« Reactie #8904 Gepost op: 21 december 2018, 21:51:43 »
@Penguin: Dat soort gesprekken zijn altijd lastig en het rotte is ook dat het niet per se minder eng wordt door het voor te bereiden. Het mag ook eng zijn, het is niet niks. Hoe is het gegaan?
@Codechester: Intensievere hulp is altijd spannend en zeker als het zoveel spanning oproept doordat je hoofd je allemaal dingen wijsmaakt. Maar is dat ergens juist geen reden om het wel te doen? Om jezelf wel die hulp te gunnen die je nodig hebt? Wat heb je uiteindelijke besloten?

Hier gaat het nogal slecht. De somberheid en angst zijn door specifieke gebeurtenissen afgelopen geëscaleerd en hierdoor houd ik mezelf amper staande. Ik doe heel veel onverstandige dingen (niet zozeer alleen destructief).
NC
Op het randje van opgeven en overleven

Penguinone

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8905 Gepost op: 22 december 2018, 12:50:25 »
Het was echt heel erg naar want ik kreeg een herbeleving. Maar dat had ik opzich wel zien aankomen. Uiteindelijk hebben we er voor gekozen om EMDR te doen. Daarmee kan ik beginnen over 3 weken (want mijn behandelaar kan zelf emdr bij me doen). Dus heel snel en heel eng maar wel goed denk ik.

Wat naar om te horen dat het zo slecht gaat.. Heb je nog enige vorm van hulpverlening waar je op terug kan vallen?
Ik was tink

Ikiteiru

• "I will live."
    • Bekijk profiel
« Reactie #8906 Gepost op: 26 december 2018, 12:22:48 »
Hoe is het hier?

Ik heb een redelijke dag gehad gister, wel veel janken, maar ook gezellig met begeleider films gekeken en lekker voor de tv gegeten. Ook nog wel over een aantal dingen gepraat, dat was fijn.

Vanmiddag ga ik naar mijn ouders, word opgehaald door mijn zus dus hoef niet met de trein, hopen dat ik het volhoud.

Knuffel voor iedereen <3
• 生きている  •  'Nog Bezig Te Ontwaken' •  'But I have promises to keep, and miles to go, before I sleep' •

Ikiteiru

• "I will live."
    • Bekijk profiel
« Reactie #8907 Gepost op: 28 december 2018, 21:56:03 »
Man man, wat een week. Gelukkig redelijk doorgekomen, kan niet wachten tot donderdag, zie ik psychiater weer en gaan we over nieuwe medicatie praten.
• 生きている  •  'Nog Bezig Te Ontwaken' •  'But I have promises to keep, and miles to go, before I sleep' •

Penguinone

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8908 Gepost op: 04 januari 2019, 17:58:20 »
@Iki hoe is het bij de psychiater gegaan en hoe is het verder?
Ik was tink

Ikiteiru

• "I will live."
    • Bekijk profiel
« Reactie #8909 Gepost op: 04 januari 2019, 18:39:51 »
^
Gaat. Ging goed bij psychiater, begin morgen ochtend met medicatie (0,50mg Risperidon) dus ben benieuwd!

Verder erg moe en druk in m'n hoofd, maar dat kan nasleep zijn van de feestdagen en er zijn veel collega's van mij op vakantie, dus was heel druk op mijn werk de afgelopen weken.

Hoe is het met jou?

Ultraviolet

• Tot hier en niet verder
    • Bekijk profiel
« Reactie #8910 Gepost op: 05 januari 2019, 19:20:57 »
Vandaag nogal ingestort op mijn werk, wat nog nooit is gebeurd, en toen mocht ik eerder naar huis. Ik schaam mij alleen rot
Op het randje van opgeven en overleven

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #8911 Gepost op: 05 januari 2019, 19:57:36 »
Vandaag nogal ingestort op mijn werk, wat nog nooit is gebeurd, en toen mocht ik eerder naar huis. Ik schaam mij alleen rot

:goodman: :goodman:

Ik voel me ook rot. Ik ben hard bezig om mijn eetbuien niet door te zetten, wat erg moeilijk is, maar er moet een stop opkomen. Ik zit de hele tijd in de tweestrijd van moet ik eten halen of niet. Mijn stemmingswisselingen zijn off the chart. Op dagbesteding vinden ze me moeilijk te voorspellen en snel uit mijn slof schieten.

Sport helpt gelukkig wel voor mijn zelfvertrouwen.
God of sexual desire

Penguinone

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8912 Gepost op: 06 januari 2019, 09:34:46 »
Deze week begin ik met emdr. Ik vind het best wel eng. Wel merk ik dat ik echt goed bezig ben met mijn behandeling dus dat is fijn. Ik voel me helaas nog wel heel erg somber en de wens om te leven is niet zo groot. Maar het is wel goed om te merken dat ik een behandeling doe die wel iets kan veranderen.
Ik was tink

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #8913 Gepost op: 20 januari 2019, 20:13:45 »
Hey Penguin, hoe is het allemaal gegaan? Hopelijk trek je het.

« Laatst bewerkt op: 20 januari 2019, 21:46:10 door Himeros »
God of sexual desire

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8914 Gepost op: 20 januari 2019, 20:16:10 »
Je woont er toch nog niet super lang? Ik zou zeggen dat je geen tijd/geld hebt gehad om het in te richten.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #8915 Gepost op: 20 januari 2019, 21:45:48 »
Ja, dat is een goede! Thanks :)
God of sexual desire

Bloempot

• Bekijk profiel
« Reactie #8916 Gepost op: Gisteren om 08:23:18 »
Hier nog steeds aan het wachten op intake bij nieuwe instelling midden feb,
ondertussen paar keer bij POH geweest en ga volgende week weer erheen. Het is niet per se dat ik er beter van word, maar het is wel interessant zeg maar (rare uitleg), ik heb er wel wat aan.

Verder gestopt met mijn vrijwilligerswerk omdat het teveel spanningen/meltdown/overprikkeling geeft.
Misschien in de toekomst weer als ik therapie/behandelaars heb en stabieler ben.

NC

Hoe gaat het met de rest?
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 09:39:50 door Bloempot »
Frankly, my dear, I don't give a damn.