Auteur Topic: Curly girl methode  (gelezen 578 keer)

Nd

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 09 april 2020, 14:25:56 »
Hey dames,
Ik wil graag beginnen met de curlygirl methode maar ik heb geen idee welke producten ik moet halen en welke fijn zijn. Het liefst niet al te duur.
Mijn haar type is 2C / 3A dik, grof, hoge porositeit en lage elasticiteit.
Graag iemand die het zelfde haar heeft als mij anders moet je namelijk weer andere producten had ik gelezen.

Dankjewel alvast x

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 09 april 2020, 22:11:42 »
Een basis beginnersroutine is:
1. reset/herstel shampoo (eenmalig, super belangrijk, niet overslaan)
2. wasconditioner
3. conditioner
4. gel

https://www.facebook.com/435698069889953/posts/lijst-met-goedgekeurde-productennb-lijst-is-dus-onder-voorbehoud-productsamenste/437147153078378/
Hier is een hele lijst met goedgekeurde producten die je in Nederland kan vinden. Ik heb zelf golvend haar dus ik kan je niet echt aanraders voor specifieke producten geven.

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2020, 22:26:15 »
Misschien helpt het om jezelf eerst nog wat verder in te lezen. Ik vind de FB-groep Curls Cult heel fijn!

Krullenchickie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 mei 2020, 22:22:12 »
Deze site is heel handig om uit te vinden wat precies je haartype is en welke producten je dan nodig hebt.... ben zelf ook net begonnen met de curly girl methode. Ik vond zelf het lastigst om uit te vinden of ik nou wel of niet proteine nodig had aan de hand van mijn haar elasticiteit. Ik maak ff een lijstje:
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2020, 22:07:55 door Krullenchickie »

dianalouis

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 01 september 2020, 16:07:29 »
The curly girl method is a series of dos, don'ts, and ingredients to avoid and embrace.  This will enhance and stimulate the natural curl pattern in your hair. https://menshaircuts.com/little-boy-haircuts/ You can also check https://naildesignsjournal.com/coffin-acrylic-nails-perfect-designs/
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2020, 08:19:37 door dianalouis »

Eliza

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 02 oktober 2020, 11:02:26 »
Halo!
Voor wie informatie over stijltangen, hot brush, fohns enz zoekt, hier vind je interessante artikels erover!  :cheering:

DeniseMK

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 02 oktober 2020, 14:53:07 »
Een vriendin van mij gebruikt de CG methode, maar heeft eerder 3C/4A haar. Ik was vorige keer met haar mee naar de kapper, en die zei dat voor haar haren de AS I AM leave in te licht was en eerder geschikt voor 3A haar. Wellicht is dat wat voor je?! De kapster heeft wel een hele mooie bos met krullen en weet echt waar ze het over weet. Misschien is een bezoekje van FixCurls in Den Haag de moeite waard?

Noesie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 08 oktober 2020, 23:35:45 »
Ik volg ook de CG methode en ben nog student. Ik heb dus ook weinig te makken. Ik zit in de FB groep Curls Cult en ik volg ook een speciale krullen blog. Daar zag ik laatst nieuwe producten die helemaal niet zo duur zijn. Ik blij! Ik weet niet hoe je het uitspreekt maar kijk zelf maar:  [font=Arbutus Slab]Bouncy krullen dankzij Imbue – dit wordt jouw favo CG methode merk![/font]