Auteur Topic: beugel tips? ?  (gelezen 23083 keer)

xxxElize

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 08 januari 2012, 18:24:34 »
Mijn beugel zit er nu bijna een jaar in - 16 februarii , ik hoop toch dat hij er snel uitmag ;s

Lovatics

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 08 januari 2012, 18:32:38 »
Ik heb m'n slotjes 4,5 jaar gehad. En dan ook nog ergens tussendoor een blokbeugel en elastiekjes.
I hope you like me as i am.

Anoukje12

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 29 oktober 2013, 18:26:33 »
Lieve schat, luister eens. ik heb voel 't zelfde als jou. Je vriendinnen die met een prachtige lach zonder beugel :D tja.. ik voel met je mee..

wacht gwn af..
 :kusje:

Heart

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 29 oktober 2013, 22:01:23 »
Jullie hebben wel door dat dit topic 5 jaar oud is he, ik denk niet dat TS dit nog heeft gelezen/leest.
Doing what you've been doing is going to get you what you've been getting.

MIMgirl

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 23 april 2020, 12:57:31 »
Heey

Ik heb nu sinds gisteren een slotjes beugel. Zit een stukje van het ijzerdraad nog achter het laatste slotje. Doet echt veel pijn als ik praat ofzo heeft iemand tips hoe ik dit op kan lossen?

Ook voelt het alsof mijn voortanden er uit getrokken worden door de beugel. Is dit normaal en moet ik er aan wennen of is het verstandiger om een afspraak te maken?

XX

bambi

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 23 april 2020, 22:40:56 »
Heey

Ik heb nu sinds gisteren een slotjes beugel. Zit een stukje van het ijzerdraad nog achter het laatste slotje. Doet echt veel pijn als ik praat ofzo heeft iemand tips hoe ik dit op kan lossen?

Ook voelt het alsof mijn voortanden er uit getrokken worden door de beugel. Is dit normaal en moet ik er aan wennen of is het verstandiger om een afspraak te maken?

XX

Hee!

Het is normaal dat het voelt alsof je tanden naar voren getrokken worden, in principe gebeurt dat ook door die beugel ;) dat gevoel gaat binnen een paar dagen weg.

Dat uitstekende stukje zou ik even in de gaten houden, misschien hebben ze het niet goed omgebogen of niet goed afgeknipt. Kan ook gewenning zijn. Als je er echt last van blijft houden even de ortho bellen.

Awinter

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 20 mei 2020, 09:31:31 »
Hi

Ik zou invisalign aanbevelen, ookal is het natuurlijk wel duurder als je het vergelijkt met andere merken. Het gaat om je tanden, dus ik zou bij de experts bijven. Ze zijn marktleider! Ik ben zelf een invisalign gebruiker en ik vind het en prima product. Na mijn eerste set bleek 1 tand toch niet zo goed "aligned" te zijn en dus werd er onder de warranty extra beugels geprint. Ik kreeg er 3 extra bij en ben daar nu mee bezig. Dus qua service en after-sales-service is het top.

Voor nieuwe gebruikers zou ik zeker de volgende site aanbevelen: www.toothyperfection.com Site met handige tips over gebruik en producten.

Wat mij erg hielp waren
1. Aligner Chewies
2. Aligner verwijderhaakjes

Een chewie is een klein, rond, zacht buisje waarop je bijt. Hierdoor gaat je aligner beter om je tanden zitten. De eerste keer is het wellicht een beetje pijnlijk maar dat komt voornamelijk omdat je tanden moeten wennen. Naarmate je tanden in de jusite positie geduwd worden zal de pijn afnemen. Een chewie helpt dan echt - je voelt het resultaat meteen!

En als ze heel strak om je tanden zitten kun je een verwijderhaakje gebruiken om ze los te trekken.

Het is even pijnlijk, maar je krijgt er daadwerkelijk iets goeds voor terug. Blijf lachen! :)

Succes bij je keuze en aligner reis!

www.toothyperfection.com