Auteur Topic: benzoylperoxide in de zon  (gelezen 5516 keer)

sara de waal

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 09 juli 2012, 11:46:43 »
hoihoii,
Ik heb op veel sites gelezen dat benzoylperoxide goed helpt tegen puistjes / acne en ja ik weet ook alle bijwerkingen (rode huid, scholvers).
Ik wil het toch proberen, want je weet maar nooit!
Ook las ik dat je er niet mee in de zon mag en je pigment een tijdje weggaat, maar het is nu juist zomer :(

heeft iemand ervaringen met benzoylperoxide? Dat als je het dun smeert, of om de dag, dat je dan wel in de zon kan en hoe je je pigment toch kan houden in je gezicht? En na hoeveel dagen of weken je wel weer in de zon mag?

Liefs xxxxxxxx

CookiexMonster

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 09 juli 2012, 11:49:14 »
ik heb er ervaring mee, ik heb zelf dat spul, als je het 's avonds op smeert kan je de dag daarna gewoon in de zon zitten, ook heb ik nooit iets gemerkt van dat pigment? ;$ Maar let wel op dat je alleen op het puistje smeert, als je het over bijv. je hele voorhoofd doet wordt je voorhoofd zo droog als wat (en ja ik spreek uit ervaring hehe ;$)
Ik gebruik het overigens niet meer, bij mij valt mijn acné de laatste tijd heel erg mee, dus dan heeft het niet zo'n zin om het te blijven gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2012, 11:52:03 door xkusjeangela »
Hou me vast, hou me stevig vast Herinnering

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 09 juli 2012, 11:49:34 »
Ik deed het alleen op als ik ging slapen.
Leg wel een handdoek of een oud kussensloop op/om je kussen, want het bleekt als een malle.

Framboos

• Dikke vette liefde.
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 09 juli 2012, 11:49:42 »
Lijkt me totaal niet gezond haha, ik zou als ik jou was liever aan de pil gaat tegen je acne. Maarja, verder geen ervaring ermee, dus zie dit maar als een upje!
We need to be the change we wish to see in the world. / MIJN LAATSTE VIDEO

CookiexMonster

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 09 juli 2012, 11:50:54 »

Ik deed het alleen op als ik ging slapen.
Leg wel een handdoek of een oud kussensloop op/om je kussen, want het bleekt als een malle.

Dat viel bij mij echt heel erg mee?
Hou me vast, hou me stevig vast Herinnering

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 09 juli 2012, 11:50:56 »
Is zo chemisch als de tering ja, het bleekt ook al je kleding enzo en in de zon kan je huid dus overgevoelig zijn. Niet doen dus als je toch in de zon gaat, dat is gewoon gevaarlijk, het is een medicijn.

Amare

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 09 juli 2012, 11:52:49 »

Lijkt me totaal niet gezond haha, ik zou als ik jou was liever aan de pil gaat tegen je acne. Maarja, verder geen ervaring ermee, dus zie dit maar als een upje!
"i won't let you close enuogh to hurt me" - Adele

sara de waal

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 09 juli 2012, 11:53:34 »
als je alleen 's avonds erop smeert, een handdoek om je kussen doet en een oud shirt aandoet met slapen, is er niets aan de hand toch?

AbsolutelyChuffed

• Try to set the night on fireeeeeee
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 09 juli 2012, 11:54:00 »

Veel mensen gaan aan de pil tegen acne, maar ik snap het ook als niet iedereen dat wil. Het is toch een blok hormonen die je in je lichaam stopt, en vaak heeft dat vervelende bijwerkingen.

On: Als je het gewoon 's avonds opsmeert en als je overdag niet te veel en te lang achter elkaar de zon in gaat en heel vaak met factor 50 smeert, kan het wel denk ik.
"Listen, you're my children and I love you but you're all terrible at what you do here and I feel like I should tell you, I'd fire all of you if I could."

sara de waal

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 09 juli 2012, 11:54:30 »

mijn moeder vindt me nog te jong voor de pil ...

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 09 juli 2012, 11:56:40 »
En de pil is ook geen garantie dat het weggaat hoor, de Diane pil heeft bij mij niets geholpen :')

jullietje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 09 juli 2012, 11:57:15 »
Hee!! Je kan het wel gebruiken hoor, je huid moet er eerst even aan wennen. Het zal eerst erger worden, maar dat is alleen maar goed want dan weet je dat het spul werkt. Je kunt naar de dokter gaan en vragen wat het beste medicijn is. Geef het ook wat tijd. Het duurt ongeveer een maand voordat je echt het resultaat ziet. Heel veel succes en wees jezelf! Bijna iedereen heeft er last van gehad of heeft het.. :)

sara de waal

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 09 juli 2012, 12:05:15 »

Hee!! Je kan het wel gebruiken hoor, je huid moet er eerst even aan wennen. Het zal eerst erger worden, maar dat is alleen maar goed want dan weet je dat het spul werkt. Je kunt naar de dokter gaan en vragen wat het beste medicijn is. Geef het ook wat tijd. Het duurt ongeveer een maand voordat je echt het resultaat ziet. Heel veel succes en wees jezelf! Bijna iedereen heeft er last van gehad of heeft het.. :)

haha wat lief dankjewel! maar wat bedoel je met erger worden? het "vervellen" of de puistjes? heb jij er ook ervaringen meer? XX

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 09 juli 2012, 12:08:58 »

En de pil is ook geen garantie dat het weggaat hoor, de Diane pil heeft bij mij niets geholpen :')

Nee, bij mij is het wel verbetert. Maar ik ben nu al 8 maanden pil vrij, en het is er niet erger op geworden.
Je huid schoon houden, veel water drinken en niet aan je gezicht zitten heeft veel meer effect bij mij dan al die chemische rotzooi die ik al die jaren heb geprobeerd.

jullietje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 09 juli 2012, 12:11:41 »

[...]

haha wat lief dankjewel! maar wat bedoel je met erger worden? het "vervellen" of de puistjes? heb jij er ook ervaringen meer? XX

Ja ik gebruik zelf 2 medicijnen.. Ik ben alleen even de namen vergeten haha  XD... Eerst werd mijn huid inderdaad erger en werd ook droger... Maar nu is het normaal en kan ik gelijk als ik een puistje op komt tegen gaan.. natuurlijk gaat het niet helemaal weg, maar het geeft je wel meer zelfvertrouwen.. Is het erg bij jou? gewoon naar de dokter gaan.. en niet aan de pil gaan hoor.. Veel te veel hormonen!

Defenestration

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 09 juli 2012, 12:13:05 »

Is zo chemisch als de tering ja, het bleekt ook al je kleding enzo en in de zon kan je huid dus overgevoelig zijn. Niet doen dus als je toch in de zon gaat, dat is gewoon gevaarlijk, het is een medicijn.
Believe you can and you're halfway there. - Ik was Excogitation.

Distraction

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 09 juli 2012, 12:13:07 »
De reden omdat je er niet mee in de zon is omdat het nog verder doorbrandt, hier kan je serieuze brandwonden van krijgen, dus als je het gebruikt, blijf uit de zon. Zorg ook dat het niet op je kledij komt, het maakt vlekken die er moeilijk/niet meer uitgaan..

sara de waal

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 09 juli 2012, 12:17:08 »

[...]

Ja ik gebruik zelf 2 medicijnen.. Ik ben alleen even de namen vergeten haha  XD... Eerst werd mijn huid inderdaad erger en werd ook droger... Maar nu is het normaal en kan ik gelijk als ik een puistje op komt tegen gaan.. natuurlijk gaat het niet helemaal weg, maar het geeft je wel meer zelfvertrouwen.. Is het erg bij jou? gewoon naar de dokter gaan.. en niet aan de pil gaan hoor.. Veel te veel hormonen!

hm het zijn soms erge uitbraken zoals nu en soms bijna niets .. vanmiddag ga ik denk ik de benzoylperoxide halen zonder recept, want dat kan had ik ergens gelezen. Ik heb ook best een vette huid, dus zal het uitdrogen iets minder erg voor mij zijn (denk ik?) en aan de pil gaan was ik ook sws (nog) niet van plan. Dankjewel! :)

sara de waal

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 09 juli 2012, 12:18:45 »

De reden omdat je er niet mee in de zon is omdat het nog verder doorbrandt, hier kan je serieuze brandwonden van krijgen, dus als je het gebruikt, blijf uit de zon. Zorg ook dat het niet op je kledij komt, het maakt vlekken die er moeilijk/niet meer uitgaan..

als ik het vanavond, heel licht en alleen op de 'probleemplekjes' zou gebruiken, wanneer zou ik dan weer in de zon mogen?

sara de waal

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 09 juli 2012, 12:19:43 »

wat gebruik je nu en heeft het geholpen? X

jullietje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 09 juli 2012, 12:22:34 »
Ohjaa ik weet het.. Duac gel doe ik 's avonds en differin 's ochtends. Duac gel is blekend maar daar merk ik niet zoveel van. Deze twee middelen drogen mijn huid uit en ik ben erg tevreden. Je kunt best lang met deze tuubjes. :) Kijk maar even! Ik weet heo je je voelt! :)

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 09 juli 2012, 12:23:15 »
Ik kreeg de pil op jouw leeftijd vanwege mijn puistjes, maar bij mij was het best erg(wangen vol).

Ja benzoylperoxide kun je halen bij de apotheek zonder recept. Ik zou beginnen met de laagste hoeveelheid(5%).
Maar nog beter helemaal niet, want als het je huid uitdroogt, wil je huid dat compenseren->meer talg aanmaak->weer meer kans op verstopte poriën. En als dat weer op zijn beurt gaat ontsteken: hallo puistjes!

Ik wil niet als een spokewoman voor Lush gaan klinken maar: kijk eens naar Grease Lightning van Lush: zelfde idee, maar dan natuurlijk en bleekt niet en droogt niet uit. Verwacht geen wonderen, maar ik ben er zelf wel te spreken over.

sara de waal

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 09 juli 2012, 12:31:20 »

Ik kreeg de pil op jouw leeftijd vanwege mijn puistjes, maar bij mij was het best erg(wangen vol).

Ja benzoylperoxide kun je halen bij de apotheek zonder recept. Ik zou beginnen met de laagste hoeveelheid(5%).
Maar nog beter helemaal niet, want als het je huid uitdroogt, wil je huid dat compenseren->meer talg aanmaak->weer meer kans op verstopte poriën. En als dat weer op zijn beurt gaat ontsteken: hallo puistjes!

bedankt voor de tip!

Ik wil niet als een spokewoman voor Lush gaan klinken maar: kijk eens naar Grease Lightning van Lush: zelfde idee, maar dan natuurlijk en bleekt niet en droogt niet uit. Verwacht geen wonderen, maar ik ben er zelf wel te spreken over.

Poep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 09 juli 2012, 12:43:34 »
Ik vind benzoylperoxide echt super goed werken hoor, het beste van alle middeltjes die ik ooit heb geprobeerd. En je pigment gaat niet weg hoor, het werkt wel blekend dus (met kleding enzo). En heel veel weten dit niet, maar staat gewoon in de gebruiksaanwijzing  maar als je het s'avonds op smeert dan moet je het de volgende ochtend eraf wassen, en als je het s'ochtends op smeert moet je het er weer s'avonds afwassen. Zo wordt je huid ook niet al te droog. En je huid hoort juist te vervellen, want het benzoylperoxide haalt je hoornlaag eraf als het goed is.
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2012, 12:44:43 door ddeo2n »

sara de waal

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 09 juli 2012, 12:47:42 »
oké bedankt allemaal, ik ga vanmiddag ophalen bij de apotheek ! :) Ik hoop dat het werkt , heb al zoooooooooveel geprobeerd :(