Auteur Topic: Afvallen met shakes  (gelezen 16873 keer)

Loes

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 10 juli 2013, 22:56:36 »
Iemand ervaring met  (proteïne)shakes? Helpt het om te vermageren en wat eet je dan best tussendoor? Alleen fruit?

Groetjes Loes

Dovahkiin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2013, 23:10:34 »
zou het niet doen, er zijn zat bewijzen dat het niet goed is en je komt toch weer aan zodra je vast gaat eten, dus het is maar tijdelijk.
But there's one they fear.. In their tongue he is Dovahkiin...

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2013, 23:13:00 »
Proteïneshakes zijn toch juist om snel spieren te kweken IN PLAATS VAN af te vallen als je veel sport, als aanvulling op wat je normaal eet? Maargoed, ik zou het niet aanraden. Eet gewoon normaal en met mate ongezonde dingen en beweeg genoeg, dan gaat afvallen vast beter dan met rare drankjes of pillen.

Serendipity 🌸

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2013, 23:13:06 »
Wat hierboven al word gezegd, niet doen. Je zal afvallen en als je op je streefgewicht zit, ga je weer gewoon eten en kom je weer aan.
Life is better when you're laughing ☺️

Selin

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2013, 23:25:19 »
Ik drink zelf elke ochtend een shake van Herbalife en ik ben er heel erg tevreden van! Natuurlijk kan je ervoor kiezen om heel je voeding te schrappen en alleen op shakes te leven, maar dan kom je meteen weer bij als je 'normaal' gaat eten.
Ik doe het alleen als ontbijt zodat ik doorheen de dag veeel minder honger heb. Ik eet 's middags gewoon boterhammen en 's avonds eet ik warm. Ik ben in 3 maanden 6 kilo kwijt én ik heb spiermassa opgebouwd waardoor ik in centimeters veel verloren heb!

PBG

• Lump off.
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2013, 10:43:21 »
Proteineshakes zijn bedoeld om de spierontwikkeling te bevorderen voor sporters, afvallen zul je er dus niet van.

Wat jij bedoeld zijn van die afvalshakes denk ik, ook deze zijn slecht voor je. Je krijgt geen natuurlijke vezels en vitamines meer binnen en het zijn shakes dus je maag en darmen zullen amper hoeven werken. Mensen vallen af met die shakes omdat ze gewoon veel te weinig voedingsstoffen binnen krijgen. As je erna weer normaal gaat eten zul je gewoon weer aankomen.

Er is geen magisch afvaltrucje, je zult er net als de rest hard voor moeten werken door veel te sporten en gezond te eten.

PBG

• Lump off.
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2013, 10:45:02 »
Ik drink zelf elke ochtend een shake van Herbalife en ik ben er heel erg tevreden van! Natuurlijk kan je ervoor kiezen om heel je voeding te schrappen en alleen op shakes te leven, maar dan kom je meteen weer bij als je 'normaal' gaat eten.
Ik doe het alleen als ontbijt zodat ik doorheen de dag veeel minder honger heb. Ik eet 's middags gewoon boterhammen en 's avonds eet ik warm. Ik ben in 3 maanden 6 kilo kwijt én ik heb spiermassa opgebouwd waardoor ik in centimeters veel verloren heb!
Ik ben in 3 maanden tijd 11 kilo kwijtgeraakt door simpelweg gezond te eten en geen brood/aardappelen/pasta meer te eten. En natuurlijk te sporten, dat deed ik 4x in de week.

MAC

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2013, 11:07:42 »
Als je wilt afvallen met shakes moet je zelf bepalen natuurlijk. Echter raad ik wel aan zoiets te vinden i.c.m een gewichts consulente. Je moet alles weer opbouwen, je kan niet direct alles weer eten want zoals idd gezegd; het komt dubbel en dwars terug! Ik raad echt aan om een consulente te vinden. Ik zelf zit bij Powerslim, en zelfs als ik op streefgewicht zit, blijf ik nog 1 jaar lang(!!) bij haar in controle en ze verteld precies wat ik moet eten om alles weer op te bouwen naar "normaal" zonder dus naar mijn oude gewicht terug te vallen.

Selin

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2013, 11:38:38 »
Ik ben in 3 maanden tijd 11 kilo kwijtgeraakt door simpelweg gezond te eten en geen brood/aardappelen/pasta meer te eten. En natuurlijk te sporten, dat deed ik 4x in de week.

Natuurlijk moet je ook sporten, dat doe ik ook. En het fijne aan herbalife is dat ze je in alles begeleiden, zelfs in het sporten. Ik nam alleen maar een shake als het ontbijt, mijn darmen en maag moeten dus wél nog werken.
Ik vind het chic van je dat je op die manier kon afvallen, maar daar heb ik het doorzettingsvermogen niet door dus ja...

chasingtails

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 11 juli 2013, 11:57:35 »
Persoonlijk ben ik heel erg tegen afvallen met shakes, en eigenlijk elke manier van afvallen wat niet gewoon om een gezonde levensstijl gaat, want dit is op de lange termijn wel het belangrijkst. Die shakes lijken me trouwens ook echt heel vies haha. Maar zoals al gezegd werd raad ik je aan om niet zelf te gaan experimenteren met diëten en shakes ed, zoek daar begeleiding bij! succes :)

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #10 Gepost op: 11 juli 2013, 13:00:56 »
Ik ben heel gemakkelijk afgevallen door te sporten en gezond te eten. Dat laatste heb ik aangeleerd dmv Bodieboost. Misschien is dat iets voor je?

Wolves

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 11 juli 2013, 13:01:56 »
Mijn moeder heeft veel van die verschillende shakes geprobeerd, en pillen en alles ook. Maar ze werd er alleen maar dikker van zegt ze
doei doei lekkerding

LadyF

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 04 september 2013, 14:47:20 »
Inderdaad! Een vriend van me heeft ook shakes geprobeerd omdat hij 3 keer in de week fitnesst . Hij werd inderdaad ook dikker erdoor. Twee weken geleden ben ik op internet de volgende website tegengekomen: www.drinkjevetweg.com. Het gaat over afvallen met goene smoothies. Ik moet jullie eerlijk zeggen dat het echt wel helpt! Misschien moet je dat eens proberen!!!!!
 :D :D

VIVRE Δ

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 04 september 2013, 14:55:14 »
Ik heb 2 vrienden die het Cambridge dieet hebben gedaan en dat is zo ongezond.. Je krijgt dat maar 500 kcal. per dag en dat is gewoon niet gezond. Ze werden wel gewogen en in de gaten gehouden en heel erg gecoached met opbouwen en later ook afbouwen. Je valt zo veel af in korte tijd en dat is ook niet gezond.

Ze zijn beide heel veel afgevallen. Die vriend wist zn grens en stopte optijd maar mn vriendin had (omdat ze zo super snel zoveel afviel) een eetstornis overgehouden.

Karen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 04 september 2013, 19:37:26 »
Ik ben zelf geen voorstander van het volgen van een crashdieet. Veel mensen zijn enthousiast over Herbalife, maar ik geloof er eerlijk gezegd niet in, ik vind dat het een verkapt crashdieet is.
Ik heb in mijn leven heeeeeel veel soorten diëten uit geprobeerd, maar het helpt allemaal niets, het zorgt alleen maar voor een jojo effect. Als je ook met je boerenverstand erover nadenkt is het in principe heel logisch. Als je ineens stopt met eten, krijgt je lijf een soort schok, hij moet het ineens met veel minder zien te rooien (vaak ook zonder de voedingsstoffen die je nodig hebt) en gaat je reserves op eten. (Joepie, je valt af.) Op het moment dat je weer 'normaal' begint te eten, denkt je lijf, ik moet zoveel mogelijk opslaan, want stel dat ik straks weer niets (of te weinig) binnen krijg. (En de kilo's komen er weer dubbel en dwars aan.)
Ik heb er 10 jaar over gedaan om in te zien dat de enige gezonde en goede remedie is om over te stappen op gezonde voeding (ook geen alcohol en niet roken) en veel beweging (minimaal 2-3 keer in de week flink er tegenaan met sporten). In 1 jaar ben ik 20 kilo kwijt geraakt en het komt nooit meer terug, dat heb ik mezelf beloofd.
P.M.A.
                - Positive Mental Attitude

Jo-Ellen

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 04 september 2013, 19:40:59 »
Whey is gewoon (ik dacht snelle) eiwitten. Veel bodybuilders gebruiken dat omdat zij veel kracht doen en je spieren bestaan uit eiwitten. Het is dus goed voor je spierherstel.
Het is geen wondermiddel om af te vallen ofzo.

Als je wil afvallen moet je weten wat je dagelijkse verbruik is (qua kcal) en daar (niet te veel) onder gaan zitten. En natuurlijk gezond en gevarieerd eten.
Afvallen gaat gewoon niet snel.
Neem gauw een kijkje op mijn site: Jo-Ellen.nl

Karen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 04 september 2013, 19:50:41 »
Eiwitten ofwel proteïne zitten in allerlei soorten voeding. Eiwitten bestaan ook weer uit verschillende soorten, de whey-eiwitten zijn geen snelle eiwitten, maar helpen wel bij het herstel van de spieren, wat andere soorten eiwitten niet of in mindere mate doen. Als je krachttraining doet, ontstaan er minuscule scheurtjes in je spieren en die moeten daarna weer herstellen. Daarom gebruiken veel sporters (meestal mannen) whey-eiwitten uit shakes of repen. Ook wordt er creatine gebruikt, maar dat is echt om spiermassa op te bouwen en wordt sowieso wel een beetje afgeraden bij vrouwen. Ook is het alleen nuttig als je vaker dan 4x per week in de sportschool staat en dan aan krachttraining doet. (En niet 1 spiergroep per keer, of 1 dag cardio en 1 dag spiertraining.)
Een whey-eiwit shake wordt voor vrouwen aangeraden als je sport (zowel cardio- als krachttraining) minimaal 3x per week en dan ter vervanging van een tussendoortje. (Het is immers geen maaltijd.) Je kan whey-eiwitten met weinig calorieën kopen, die zijn geschikt voor vrouwen, deze kan je het beste mixen met water, ijsblokjes en evt. een stukje fruit erdoor.
P.M.A.

Jo-Ellen

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 04 september 2013, 19:58:58 »
"Whey proteïnen vallen onder de snelle eiwitten, Whey Isolaat bevat 94 tot 98% isolaat eiwitten (afhankelijk van de smaak). Twintig minuten nadat je een shake hebt genomen komen de essentiële aminozuren al in je bloed."

=')

http://www.berrydemey.nl/voedingssupplementen/eiwitten/
Neem gauw een kijkje op mijn site: Jo-Ellen.nl

Karen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 04 september 2013, 20:13:54 »
Oeps, foutje.
P.M.A.

Gael

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 04 september 2013, 20:50:14 »
Modifast heeft een hele lijn met afval shakes/ repen/ koekjes enz... ze hebbe ook boekjes met schemas van hoe je moet eten, bijvoorbeeld de eerste paar dagen 2 shakes per dag + 1 lichte maaltijd en fruit tussendoor. Dagen daarna mag je telkens wat meer

Meddalon

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 06 september 2013, 01:06:20 »
ik gebruik de afvalshakes van het kruidvat merk zelf, al moet ik zeggen dat die van modifast lekkerder en beter qua structuur is. Ik leef niet alleen op die shakes hoor. Ik doe 1-2 weken in de maand shaken en de rest normaal eten. Op school pak ik geen shake, maar boterhammen. Moet zeggen dat deze manier echt heel goed werkt, want ik kom er straks niet van aan omdat ik ook gewend ben om normaal te eten en ik sport erbij. Ben nu al op deze manier in 2-3 maanden al 11 kilo kwijt. Ik raad je aan om de shakes af te wisselen met normaal eten. Je moet er niet op leven, maar het helpt wel supergoed om iets sneller af te vallen als je het afwisselt met elkaar.
Don't leave me sailing this lonely ocean.

Mystic_illussions

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 06 september 2013, 11:42:28 »
Ik heb ervaring met de Usana shakes. Ik drink er elke ochtend eentje als vervanging van het ontbijt en de rest van de dag eet ik gewoon gezonde dingen en ik sport. Ben al 2 kilo kwijt :) Nog 2 te gaan en ik zit op mijn streefgewicht! yeah :D

estrella

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 13 november 2013, 12:49:22 »
Hey ,
shakes bevatten meestal puur eiwitten doet je dit te lang dan kom je een tekort aan vitaminnen ! dat is nu ook weer niet de bedoeling van voor ons lichaam toch ? :)
Ons lichaam hebben vitaminen nodig voor gezond te leven :)
dan ben je beter met JP+ dit bevat zowel vezels als vitaminen en eiwitten en is veel beter voor je lichaam om snel aftevallen wil je dit proberen ?
contacteer me :
en ik help je verder op weg ! :)
« Laatst bewerkt op: 19 september 2018, 18:43:55 door kopjechino »

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 19 september 2018, 18:44:11 »
Dikke up :)

Iemand ervaring met afvalshakes? Ik wil het trouwens gebruiken om genoeg vitaminen etc binnen te krijgen omdat dat nu gewoon niet lukt.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2018, 19:06:51 door kopjechino »
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 19 september 2018, 19:42:56 »
Slik je al multivitamine of iets dergelijks?