Auteur Topic: advies alert!  (gelezen 215 keer)

anoniem!

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 26 november 2018, 17:42:23 »
hoi, ik gebruik deze site eigenlijk om advies te vragen. Ik ben niet tevreden met mijnlichaam en ik weet dat er waarschijnlijk word gezegd dat ik me er niets van moet aantrekken maar ik wil graag afvallen maar soms kom ik thuis en dan heb ik altijd heel veel zin iets lekker of op school koop ik sneller snoep dan dat ik mijn eigen "gezonde lunch" op eet. Dus heeft iemand een tip wat ik het beste kan eten wat vult, prima lekker is en ook makkelijk is om mee te nemen? zelf dacht ik aan rijstenwafels (zonder van dat soort kruiden erop)

xoxo anoniem die hulp nodig heeft

Bloempot

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2018, 17:56:08 »
rijstwafels vult niet :)
Frankly, my dear, I don't give a damn.

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2018, 18:04:08 »
Hoeveel weeg je en hoe groot ben je?

Wat misschien belangrijker is, is hoe oud ben je?

> als je nog vollop in de groei bent, (onder 15) zou ik het niet aanraden om drastische maatregelingen te nemen.

Zoek op wat gezonde snacks zijn en de vuistregel op zoiets is, je moet zo'n dingen maken ipv kant-en-klaar te kopen.
Fruit of zelgemaakte granenkoekjes kunnen ook vullend zijn. Je zal zelf moeten zoeken naar wat je lekker vind en ook gezond is.
Ain't no rest for the wicked!

krulpatat

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 27 november 2018, 09:58:18 »
Ik denk niet dat je ineens op water en rijstwafels gaan leven.

Je bent nog volop in de groei, dit betekent dat jij gewoon goed moet eten, ochtend, middag en avond. Ga niet jezelf verhongeren. Wat wel effectief kan zijn is meer sporten.

Ik weet niet of je een hobby hebt zoals tennis, voetbal of misschien hockey?
Op jouw leeftijd is het belangrijker om veel beweging te hebben ipv jezelf te verhongeren. Het is natuurlijk wel slim om het snoepen in de pauze te laten zitten en gewoon je eigen gezonde lunch te eten. Als je thuis komt kan je ook beter ipv chips of snoep een koekje pakken zoals Liga of Sultana. Misschien kan je met je moeder bespreken om gezondere dingen in huis te halen zodat je ook niet altijd ongezonden dingen kan pakken.

Praat er anders ook met je ouders over, misschien kan je moeder wel is met je een rondje gaan wandelen of samen een abonnement op de sportschool nemen. Ik had vroeger ook een abonnement op de sportschool, ik weet wel uit ervaring dat het heel moeilijk is om de puf te gaan vinden om zelf te gaan sporten. Misschien heeft een sportschool uit jouw buurt wel groepslessen zoals zumba of misschien een persoonlijke trainer.

Geloof het of niet maar sporten werkt het best bij mensen, niet alleen word je conditie beter maar ook jezelf beeld zal uiteindelijk beter worden, en na het sporten voel je je ontzettend voldaan!

unapologetic

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 27 november 2018, 15:27:44 »
Neem van die snoeptomaatjes mee. Die zijn makkelijk mee te nemen, en stilt ook je "zoete" trek een beetje.
got hot sauce in my bag, swag

Carousel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 27 november 2018, 17:02:12 »
Ik denk niet dat je ineens op water en rijstwafels gaan leven.

Je bent nog volop in de groei, dit betekent dat jij gewoon goed moet eten, ochtend, middag en avond. Ga niet jezelf verhongeren. Wat wel effectief kan zijn is meer sporten.

Ik weet niet of je een hobby hebt zoals tennis, voetbal of misschien hockey?
Op jouw leeftijd is het belangrijker om veel beweging te hebben ipv jezelf te verhongeren. Het is natuurlijk wel slim om het snoepen in de pauze te laten zitten en gewoon je eigen gezonde lunch te eten. Als je thuis komt kan je ook beter ipv chips of snoep een koekje pakken zoals Liga of Sultana. Misschien kan je met je moeder bespreken om gezondere dingen in huis te halen zodat je ook niet altijd ongezonden dingen kan pakken.

Praat er anders ook met je ouders over, misschien kan je moeder wel is met je een rondje gaan wandelen of samen een abonnement op de sportschool nemen. Ik had vroeger ook een abonnement op de sportschool, ik weet wel uit ervaring dat het heel moeilijk is om de puf te gaan vinden om zelf te gaan sporten. Misschien heeft een sportschool uit jouw buurt wel groepslessen zoals zumba of misschien een persoonlijke trainer.

Geloof het of niet maar sporten werkt het best bij mensen, niet alleen word je conditie beter maar ook jezelf beeld zal uiteindelijk beter worden, en na het sporten voel je je ontzettend voldaan!
Ze heeft het dan ook niet over verhongeren/minder eten, of wel dan? Ze vraagt naar een gezonde lunch.