Auteur Topic: Zwakker voelen en cravings  (gelezen 1004 keer)

Pandabeertje

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 15 juni 2019, 22:03:12 »
Hoi,

De laatste tijd voel ik me zwakker. Hoofdpijn, moe of verkouden. En dat terwijl ik bijna nooit ziek ben geweest vroeger. Ik val de laatste tijd ook echt niet in slaap en als ik wakker wordt ben ik heel moe. Terwijl ik wel meer dan 8 uur slaap. Ook heb ik echt enorme zoetigheidcravings. En daar wil ik eigenlijk van af, want als ik ongezond eet voel ik me ook niet echt lekker.
Weet iemand waardoor ik me niet zo lekker voel en wat ik kan doen tegen mijn cravings?

XOXO

Ps. ik ben bijna 15

onzekerkiindje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2019, 23:25:00 »
Dit herken ik, vooral het eten.  :hamer:  Probably hormoontjes meid...
Ik ben 14 btw

Snowblack

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2019, 01:25:38 »
Misschien even langs de huisarts gaan, die kan er wel achterkomen waar je last van hebt en wat je er tegen kan doen. Informeer dan meteen even naar melatonine, dat is een hormoon dat een stofje aanmaakt waardoor je sneller in slaap kan vallen. Dat gebruik ik ook en het werkt goed. Je huisarts kan wel inschatten of het voor jou ook handig is, en welke dosering je moet gebruiken, want je hebt verschillende mg´s.

tomaates

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2019, 14:08:18 »
misschien heb je last van stress?
het komt bij mij namelijk wel bekend voor toen ik in mijn examentijd zat, voelde me ook veel zwak en moe, duizelig en misselijk.
Ik ben langs de huisarts geweest en het lag voornamelijk aan de stress.

Pandabeertje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 17 juni 2019, 21:11:58 »
misschien heb je last van stress?
het komt bij mij namelijk wel bekend voor toen ik in mijn examentijd zat, voelde me ook veel zwak en moe, duizelig en misselijk.
Ik ben langs de huisarts geweest en het lag voornamelijk aan de stress.
Ik heb wel bijna proefwerkweek, maar het is bijna zeker dat ik overga. Hoop dat het ophoud als de zomervakantie begint!

tomaates

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2019, 16:12:16 »
helpt vast wel!