Auteur Topic: Mindfulness boeken (ervaringen gezocht!)  (gelezen 160 keer)

LaMusique"

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 03 december 2019, 21:35:54 »
Hoi! Voor mijn december verlanglijstje ben ik op zoek naar een paar goede en leuke mindfulness boeken. Ik heb wel wat ideeën, maar ik ben dus erg benieuwd wie een van deze boeken al eens gelezen/geprobeerd heeft en wat haar ervaring hierbij was. Nieuwe suggesties zijn ook welkom!

Even wat background. Ik zit na een enorme stressperiode eindelijk in een periode van rust. Deze tijd wil ik goed gebruiken om mezelf opnieuw te ontdekken en ook om te leren ontspannen. Bovendien ben ik graag creatief bezig, dus dat mag een aspect zijn van het boek.

Ik ben benieuwd!

Mijn lijstje is tot nu toe (dus wie heeft een van deze al gelezen?):
  • Dromen, durven, doen - Ben Tiggelaar
  • Start where you are - Meera Lee Patel
  • Mindgym: Work-Outs - Wouter de Jong
  • Mindfulness Doeboek - Eva Brobbel
  • Creative Flow - Jocelyn de Kwant
  • Het Grote Inspiratie Doeboek - Gerdy Geersing
Music is like your life, use the rythem and make it yours ♥

thebiglebowski

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 04 december 2019, 13:24:30 »
Ik raad het boek 'Mindfulness' van Ger Schurink aan. Hij is psycholoog, cognitief-gedragstherapeut en psychotherapeut en weet erg veel van mindfulness. Ik vond zijn boek erg praktisch en fijn om te lezen. Het mindfulness-proces bouwt zich op van kleine oefeningen naar grotere oefeningen.

LaMusique"

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 04 december 2019, 21:15:07 »
Dankjewel! Zal het eens gaan bekijken
Music is like your life, use the rythem and make it yours ♥

Amour

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 december 2019, 17:50:25 »
Voluit Leven van Ernst Bohlmeijer vond ik een nuttig boek. Heeft mij zeker wat nieuwe inzichten gegeven.

Verder heb ik heb ooit een mindfulnesstrianing gedaan waarbij we werkten uit het boek Mindfulnesstraining werkboek van Harrie Kolsteeg. Is ook prima zelfstandig te doen denk ik en een boek waar je makkelijk doorheen komt.

Amour

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 06 december 2019, 17:50:51 »
Voluit Leven van Ernst Bohlmeijer vond ik een nuttig boek. Heeft mij zeker wat nieuwe inzichten gegeven.

Verder heb ik heb ooit een mindfulnesstrianing gedaan waarbij we werkten uit het boek Mindfulnesstraining werkboek van Harrie Kolsteeg. Is ook prima zelfstandig te doen denk ik en een boek waar je makkelijk doorheen komt.