Auteur Topic: Jeuk op hoofdhuid?  (gelezen 526 keer)

Watermeloen

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 05 augustus 2018, 20:18:02 »
Hi
Ik heb dus echt super veel jeuk op mijn hoofdhuid vooral onder mijn haren net boven mijn nek. Heb net gekeken maar heb geen luizen kunnen vinden, wel witte dingetjes maar lijkt gewoon roos want het zit niet vast in mijn haar en daar heb ik wel vaker last van. Maar ik weet dus niet waar alle jeuk vandaan komt, zou het van het warme weer kunnen komen ofzo dat de hoofdhuid droog word wat gaat jeuken? Of iemand die hier ook last van heeft of meer van weet?

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 05 augustus 2018, 20:38:26 »
Het zou kunnen liggen aan de producten die je gebruikt of bacteriën en schimmels die op je hoofdhuid zitten.
Wat ik je kan aanraden is om je haar tijdens het wassen in te spuiten met verdunde appelazijn en dan goed in je hoofdhuid inmasseren. Na een aantal wasbeurten is het dan al minder.

AmyTPP

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05 augustus 2018, 20:55:07 »
Ik heb dit ook een tijdlang gehad en ondanks het wisselen van shampoo bleef het jeukende gevoel. Ik ben er mee naar de dokter geweest en die had me een product voorgeschreven voor een gevoelige hoofdhuid, bleek dat mijn hoofdhuid gewoon heel erg geïrriteerd was!

xJamie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 augustus 2018, 17:51:08 »
Ik heb/had ook heel erg last van roos, en bij mij hielp het om inplaats van Mn haar elke dag te wassen, Mn haar maar 1 a 2 keer per week te wassen. Als je je haar ook elke dag wast, zou ik eens proberen het minder te wassen en als je het wast anti roos shampoo gebruiken :)
la vie est belle

Infinitum3

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 10 augustus 2018, 09:14:20 »
Ik had er op vakantie ook erg veel last van.
Jeuk en witte stukjes (roos?) die je echt kon zien zitten...
Nu ik terug ben heb ik er minder last van

paar verschillen met op vakantie / thuis : op vakantie was ik mijn haar vaker, chloor/zout water komt in mijn haar tijdens het zwemmen op vakantie, verbrandde of drogere hoofdhuid door de zon

Dus dit zijn waarschijnlijk een paar van die factoren die ervoor zorgen

Vaak helpt het om je haar eerst een paar dagen niet te wassen en dan een of meerdere keren alleen met antiroos shampoo (en even een weekje geen conditioner)
> l'esprit de l'escalier < Je suis formidable :)
nature tumblrblack-white tumblrweheartit

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 10 augustus 2018, 11:14:10 »
Ik heb er ook last van, geen idee waar het door komt.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 10 augustus 2018, 12:03:33 »
Ik heb al jaren lang roos.
I feel free when I see no one and nobody knows my name

unapologetic

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 10 augustus 2018, 14:57:40 »
ik heb seborroisch(?) eczeem op mijn hoofdhuid. dat is hele heftige hoofdroos, misschien is dat ook wat jij hebt?

got hot sauce in my bag, swag

fitysa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 11 augustus 2018, 17:11:21 »
Ik heb hier ook flinke tijd last van gehad. Bij mij zat het verschil echt in andere shampoo en conditioner. Ook mijn haarproducten heb ik aangepakt, maar die gebruikt niet iedereen.

Watermeloen

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 20 augustus 2018, 23:02:55 »
-
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2018, 16:49:34 door Watermeloen »