Auteur Topic: Het algemene soa topic  (gelezen 32286 keer)

wishfulthinking

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 16 mei 2014, 07:39:15 »
Naar aanleiding van mijn artikel leven met.. Herpes en de reacties daarop, een lotgenoten groep! Ik merkte dat ik tijdens het begin van mijn ervaring met herpes heel erg op zoek was naar lotgenoten, maar sites vaak verouderd waren. Ik wil dit openen zodat we elkaar kunnen steunen, verhalen kunnen delen, vragen kunnen beantwoorden en mensen die er pas mee te maken hebben gekregen gerust kunnen stellen...

Ik heb mijn verhaal verteld, ik ben benieuwd naar die van jullie!

Natuurlijk ben je niet alleen welkom met herpes, ook mensen met andere soa's kunnen elkaar hier vinden!
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2018, 13:44:09 door kopjechino »

VogelVrij

• Memento mori
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2014, 07:49:10 »
Ik heb zelf geen herpes maar ik vind het enorm goed dat er een topic over aanwezig is nu!
Ik pluk de bloemen waar ik bij kan / www.blackjob.tumblr.com

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2014, 09:36:30 »
Ik heb geen herpes, maar wel genitale wratten gehad, ik weet niet of het oké is om dat hier te posten?

Toen ik 17 was, ben ik langdurig seksueel misbruikt. Toen dit stopte heb ik een soa test laten doen, maar die kwam helemaal goed uit - echt een enorme opluchting!

Maar bijna een jaar later voelde ik bij de ingang van mijn vagina een onregelmatigheid. Ik dacht er nog niet echt veel van, ik had in die tijd best veel seks met mijn vriend en dacht dat die verandering in het weefsel misschien daar aan toe te schrijven was.
Maar een tijdje later stond ik onder de douche, en zag ik allemaal bultjes rond mijn clitoris zitten... ik raakte in paniek omdat ik meteen dacht aan genitale wratten. Ik kon pas na een week bij de dokter terecht, en toen was het nog een stukje erger geworden, nog meer bultjes. Ik had er gelukkig geen pijn aan, het jeukte alleen een beetje, maar mentaal ging ik er echt aan onderdoor. Ik voelde me ranzig, smerig en besmet. Vooral omdat ik nog steeds denk dat ik het aan het misbruik heb opgelopen, omdat mijn vriend slecht één ander had gehad voor mij, een meisje dat ook nog maagd was.

De huisarts bevestigde meteen dat het genitale wratten waren, en keek ook even naar binnen. Ik had ook inwendig wratten zitten. Hij verwees me door naar de gyneacoloog.
Meteen belde ik voor een afspraak, maar de wachttijd was zes weken. Dit duurde mij echt veel te lang, omdat het echt razendsnel uitbreidde. Huilend belde ik mijn moeder op, die toen weer met de huisarts besprak of ik een spoedafspraak kon krijgen (mijn moeder is doktersassistente). Dit kon, dus hoefde ik maar een week te wachten op mijn afspraak.

De gyneacoloog schreef voor om een aantal dagen per week, de wratten twee maal daags zelf aan te stippen. 's Ochtends en 's avonds.
Dit was een ware hel. Ik weet niet of één van jullie wel eens een wrat heeft laten aanstippen, maar als het dan op de gezonde huid komt ga je kapot van de pijn. Ondertussen zaten de wratjes bij mij rond mijn clitoris, in de plooien tussen mijn schaamlippen en 3 vrij grote bij de ingang van mijn vagina. Elke keer dat ik moest aanstippen werd ik er zó mee geconfronteerd, omdat ik met mijn benen wijd voor de spiegel moest gaan zitten omdat ik het anders niet kon zien. En ik ging echt dood van de pijn. Ik kon niet goed lopen of zitten. Mijn hele vulva was rood, droog en schilferig. Ik huilde erg veel, en het werd niet eens beter.

Weer belde ik huilend mijn moeder op, dat ik dit echt niet kon. Mijn moeder overlegde weer met de huisarts, die nogal geïrriteerd was naar de gyneacoloog toe. Bij mij was het veel te erg verspreid, er zaten er een paar tussen die te groot waren en het zat ook nog eens inwendig. Dat was de reden dat hij me doorstuurde, want hij kon zelf ook die aanstipvloeistof voorschrijven. Hij verwees me door naar een andere gyneacoloog voor een second opinion, weer met spoed omdat het zo snel verspreidde.

Het gesprek met de tweede gyneacoloog was heel wat fijner. We hadden het er ook over wat voor effect dit mentaal op me had. Ook bespraken we de opties.
Het is een operatie geworden onder narcose. Ik was gewoon helemaal weg, en met een soort metalen lusje brandden ze de genitale wratten weg.
Binnen een dag was ik uit het ziekenhuis.

Ik was zo blij er vanaf te zijn. Maar toen ik mezelf thuis inspecteerde, sloeg de angst me om het hart. Ze waren er één vergeten. En deze zat echt op een ROTplek. half naast, half op mijn clitoris. En dan niet eens op het kapje, nee echt de clitoris zelf. Ik besloot hem meteen aan te stippen. Het was maar een erg kleintje dus de vloeistof liep over mijn clitoris, wat echt verschikkelijk veel pijn deed. Na nog één keer aanstippen was deze ook weg.

Er is een grote kans dat genitale wratten terugkomen, maar bij mij is het ondertussen al 3 jaar geleden, zonder nieuwe wratten. Dus er is ook een kans dat mijn lichaam het virus opgeruimd heeft.

Verder heeft dit helemaal geen gezondheidsgevolgen. Artsen noemen het een 'cosmetisch probleem'.

Voor mij had het wel veel gevolgen. Psychisch ging ik er aan onderdoor en ik kreeg meer herbelevingen en last van het seksueel misbruik uit het verleden. Het idee dat ik een virus wat ik van 'hem' heb gekregen bij me draag, altijd een stukje van hem in me, maakte me letterlijk ziek.
In de relatie met mijn vriend was het ook niet makkelijk. Ik heb het virus sowieso doorgegeven, maar hij heeft gelukkig nooit last gehad. Wat het ergste was, is dat we bijna een jaar zonder seks hebben gedaan, omdat ik me zo vies voelde en een aanraking niet kon verdragen. Dit is nu weer helemaal goed gekomen.

Maar ik zal nooit meer vergeten wat een impact een 'onschuldige' SOA op je leven kan hebben..

wishfulthinking

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2014, 16:57:10 »
Hoi Lotte,

Bedankt voor het delen van je verhaal!

Toevallig heb ik zelf jaren geleden ook genitale wratten gehad. Maar ik had er maar twee en die waren niet zo groot! Ik heb ze inderdaad zelf kunnen aanstippen en toen verdwenen ze. Heb je wel vaseline gebruikt op de huid erom heen? De vaseline beschermt de gezonde huid tegen het aanstippen.

Ik kan helemaal begrijpen dat je je vies voelde, voor mij is dit vooral de 'air' die om soa's heen hangt. Er kan openbaar niet over gesproken worden, omdat mensen je meteen scheef aankijken en je vies bent en het je eigen schuld is etc.

Ik snap wat je hebt meegemaakt met je soa. Gelukkig heb je een lieve vriend! Ik hoop dat je er nooit meer last van krijgt, ik heb het tot nu toe ook niet meer gehad!

orange

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2014, 17:03:38 »
Ik heb wel al 10 jaar lang gemiddeld 2x per jaar last van een koortslip. Supervervelend... Dus ik kan me denk ik redelijk goed inbeelden hoe het is als je dat branderige jeuk gevoel down under hebt....

Ik heb trouwens geen idee hoe ik er aan kom, vast uit een besmette beker gedronken.

Henk Spermaswek

• WHAT IS LOVE
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 16 mei 2014, 17:04:24 »
Waarom is er geen soa lotgenoten topic of zo, lijkt me toch iets handiger aangezien er over geniale wratten gepraat wordt hier.
Gr. Henk

Anxoxo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 16 mei 2014, 17:08:43 »
Ontzettend bedankt voor je verhaal @wishfulthinking!

Twee weken geleden ben ik met het idee dat ik een schimmelinfectie had naar de dokter gegaan. Ik dacht dat ik even een antbiotica kuurtje nodig zou hebben en er dan zo weer vanaf zou zijn. Dit viel nogal tegen en het bleek herpes te zijn. De dokter vertelde me dat ik toen wel al op een hoogtepunt zat dus dat het vanaf toen alleen nog maar minder kon worden.
Wat een tegenvaller was dat.. Ik kon niks. Niet fietsen, niet plassen, niet lopen, niet zitten en zelfs liggen was pijnlijk. Pijnlijk is misschien niet het goede woord. Zoveel pijn had ik nooit eerder gehad. Ondragelijk. Het aanzicht was onsmakelijk (het is geluk weer allemaal zoals vanouds), ik voelde me vies en vreemd.
Ik heb nu een half jaar een vriend en hij had het nooit over herpes of een koortslip gehad. Heel even ging er door mijn hoofd dat hij vreemd was gegaan (hoe kon het anders?). Maar nadat ik het hem verteld had, zei hij meteen dat hij ooit jaren geleden wel eens een koortslip had gehad. Niemand had er eigenlijk wat aan kunnen doen en het is gewoon super sneu voor mij dat dit mij moet overkomen.
Iedereen in mijn omgeving reageerde eigenlijk heel raar en snapte niet goed wat dit betekende. Ik heb het mijn ouders nooit durven vertellen en eigenlijk wil ik ze hier ook niet mee lastigvallen.
Ik ben ontzettend blij dat we hier onze ervaringen kunnen delen!

wishfulthinking

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 16 mei 2014, 17:09:11 »
Dat is inderdaad ook een goed idee.. Misschien dat beide fijn kunnen zijn?

wishfulthinking

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 16 mei 2014, 17:14:41 »
@anxoxo

Ik herken je verhaal precies! Het niks kunnen, de pijn... Ik dacht ook dat het om een schimmelinfectie ging..

Behalve het gedeelte van het vreemdgaan. Het is zo zonde als mensen daar vanuit gaan. Er zijn veel mensen immuun voor Herpes. Ze kunnen het dus bij zich dragen en er jarenlang geen weet van hebben...

De omgeving blijft moeilijk. Ik heb het ook alleen gedeeld met mensen die heel dicht bij me staan. Mijn ouders hebben er nooit een punt van gemaakt, ik denk dat mijn moeder vooral heel blij was dat ik het met haar deelde. Natuurlijk zullen ze het niet leuk vinden, maar de soa zelf heeft je al genoeg gestraft en dat beseffen zij vast ook wel... Ze willen je beschermen en dat kunnen ze niet altijd..

Het is voor mij wel een opluchting dat mijn ouders het weten, als je ooit last hebt of vragen hebt of wat dan ook is dat wel prettig. Maar het is je eigen keuze, het kan goed zijn dat je er nooit meer last van hebt...

Het is jammer dat veel mensen zo negatief tegen herpes aankijken, maar ik snap het ook wel omdat ze er weinig over weten/het niet zelf ervaren hebben...

Giraf

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 16 mei 2014, 17:16:02 »
Godzijdank!

Je bent mijn reddende engel. Al twee jaar lang loop ik stilzwijgend met deze ziekte rond. Met mijn ouders praten was geen optie en ik wist bij voorbaat al dat ik afkeurende blikken zou krijgen wanneer ik het aan mijn vriendinnen zou vertellen.

Ik heb tot op de dag van vandaag nog steeds geen idee hoe ik het opgelopen heb, gelukkig heb ik er weinig last van.

In het begin heb ik het er ontzettend moeilijk mee gehad, maar inmiddels loop ik er al zo lang mee rond dat ik er 9 van de 10 keer niet aan denk. Maar soms zo heel af en toe komt het weer naar boven en dat gevoel knaagt als een malle.

Het gene waar ik nog het meest bang voor ben is wanneer ik weer een nieuwe relatie krijg...

wishfulthinking

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 16 mei 2014, 17:27:36 »
Dat gevoel begrijp ik heel goed! @Raff
Ik had ook geen relatie toen ik herpes kreeg. Het beste is om gewoon eerlijk te zijn. Misschien niet op je eerste date, maar wel zo snel mogelijk.. Open en eerlijk zijn is zo belangrijk in een relatie! Vaak zijn mensen vooral benieuwd wat het precies is en hoe het in elkaar steekt.. Maar ik heb ook meegemaakt dat iemand in mijn gezicht deed alsof ie het prima vond en ik achteraf een smsje kreeg met ik denk toch dat ik liever niet met je verder wil... Beetje laf, maar ik begrijp het wel. Het is niet niks en ik zou ook niet voor herpes kiezen als ik de keuze had! Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die er doorheen kijken. En nog veel belangrijker, je bent echt niet alleen! Moet je kijken hoeveel meiden er op girlscene met hetzelfde probleem zitten...

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 16 mei 2014, 21:26:56 »
@wishfulthinking:

Misschien kun je inderdaad de titel van het topic veranderen in 'soa lotgenoten topic'? Ik snap dat het voor jou persoonlijk toch meer om de herpes gaat, maar het wordt misschien iets teveel van het goede als er voor elke soa een apart topic komt.

Over dat 'vies voelen' had bij mij niet eens zoveel met de soa te maken, maar meer omdat ik dat had gekregen door het seksuele misbruik. Ik voelde me vies omdat ik toch iets van hem in mijn lichaam had, en daar echt last van had door de pijnlijke behandeling.

Het klopt dat je de omringende huid met vaseline in moet smeren, dat probeerde ik ook wel maar het was zo ruim verspreid dat dat bijna onmogelijk was om goed te doen... het ging ook echt heel erg snel bij mij.

Ik vind het inderdaad ook erg dat er zo'n slechte voorlichting is over herpes en genitale wratten: Je bent niet altijd beschermd met condoom, en het komt ook nog eens niet naar voren bij een soa test...

Whitney

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 17 mei 2014, 00:28:28 »
Op het medisch forum zijn up to date topics over herpes. Ik heb zelf 1,5 jaar herpes en hier veel aan lotgenoten gehad. Ik mort nog 2 pillen slikken dan heb ik een half jaarlijkse kuur achter de rug. Dit ben ik gan slikken omdat ik om de 6 weken een aanval had. Gelukkig wel lichte maar het blijft vervelend.

ik heb het gekregen van mijn huidige vriend nadat we veilig seks hebben gehad. Hij is stille drager dus kan er ook niks aan doen. Gelukkig heeft hij het geaccepteerd waardoor ik het ook sneller kon accepteren. In hoeverre het een taboe is, is denk ik ook hoe je er zelf mee omgaat. Mijn omgeving reageer t goed. Ik praat er dan ook vrij makkelijk over en krijg nooit rare reacties.

ik heb wel veel moeite gehad met de vermoeidheid die gepaart gaat met de herpes. En ben erg vaak flink ziek geweest ontstoken amandelen en koortsaanvallen  van bij  40 graden koorts. Ben dan ook benieuwd hoe mijn lichaam hoe mijn lichaam reageert als ik stop met de kuur...

Sophie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 17 mei 2014, 15:23:33 »
Zo fijn om dit te lezen! Ik heb twee weken geleden een soort beurs gevoel gekregen. De volgende dag voelde ik twee bultjes op m'n binnenste schaamlippen en zitten deed echt pijn. De dag er na, dag drie, was nog erger. Ben in het weekend naar de huisartsenpost geweest. De arts daar bevestigde wat ik al aan de telefoon had gehoord, het was herpes. Ik heb gelijk medicijnen gekregen en ben naar m'n ouders gegaan (woon op mezelf). Zij weten alles en nemen mij en m'n vriend niks kwalijk. De dagen daarna was echt een hel, ik huil nooit maar toen wel. Ik kon idd niks, zitten, liggen, lopen, plassen, douchen, alles deed zo'n pijn! Ik heb herpes van mijn vriend gekregen. Met hem heb ik een vaste relatie. Hij heeft veel sekspartners gehad en deed het vaak zonder condoom. We hebben wel een soatest gedaan, daar kwam niks uit. Wat blijkt: ze testen niet op herpes! en dat is ons bij de GGD nooit vertelt..
Gelukkig was hij resistent en heeft ie nergens last van gehad, hij heeft het virus alleen aan mij doorgegeven. Ik baal verschrikkelijk, en hij ook, maar ik neem hem echt niks kwalijk. Het kan echt de beste overkomen. En altijd seks met condoom is voor mij geen optie. Bovendien beschermd het niet 100% tegen herpes.

Ik ben inmiddels anderhalve week verder en het gaat goed. Soms gaat er nog een korstje van de plekjes en dan is de pijn er weer. Fietsen stel ik nog even uit maar lopen en zitten gaat redelijk. Hopelijk komen de volgende aanvallen niet, of maar heel mild.

Nog even wat symptomen die ik had: grieperig, koude rillingen, hoofdpijn, opgezette klieren in m'n liezen en natuurlijk de bultjes. Van de medicijnen werd ik trouwens enorm misselijk!

Hoop dat iedereen hier de volgende aanval nog heel lang uit kan stellen, het is zo rot! Sterkte allemaal ;)

Liefs
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2014, 15:27:44 door Sophie »

Sévérine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 17 mei 2014, 15:27:08 »
Ik heb zelf geen herpes maar ik vind het enorm goed dat er een topic over aanwezig is nu!

wishfulthinking

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 17 mei 2014, 18:59:28 »
@ Sophie

Bedankt voor het delen van je verhaal. Er is goede hoop, ze zeggen dat de eerste aanval altijd het heftigst is! Dat heb ik en ik geloof meer lotgenoten ook ervaren!

Zo zie je dat ook jullie ervaring met voorlichting en soa test minder is op het gebied van herpes... Ik ben blij dat we op deze manier in ieder geval de meiden hier bewust kunnen maken van de test en dat deze niet alles uitsluit!

Ik herken je overige symptonen ook. Deze had ik wel alleen tijdens de eerste aanval.

Ik hoop idd ook voor iedereen dat ze zo min mogelijk last hebben van aanvallen.. Proberen je weerstand zo goed mogelijk te houden!

xx

Sophie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 17 mei 2014, 21:59:20 »
Owja, nog even voor degene die info willen: geloof niet alles wat je leest op internet. Mijn arts zei dat thuisarts.nl betrouwbaar is.

chantalita

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 17 mei 2014, 23:44:32 »
@ wishfulthinking  heel erg stoer dat jij je verhaal hebt gedaan! Zelf loop ik ook al enige tijd rond met herpes en kk kan je echt niet vertellen hoe ik het heb afgelopen. Volgens mijn dokter zit het zelfs in de lucht en iedereen kan het gewoon oplopen.

Maar goed ik heb er geen last van beneden, maar onder bij mijn rug zowel linker als rechterkant. Eerst was het alleen aan de linkerkant en toen opeens kwam er ook eentje aan de rechterkant. In het begin kwam het ook als mijn weerstand laag was... Nu komt het veel regelmatiger en aan de rechterkant komt het op me onderrug ook op meerdere plekjes. Ik word er zo gek van omdat het gewoon heel vaak terug komt en dan jeukt het heel erg en  ik baal er gewoon van dat ik dat opeens uit het niets heb gekregen. Je vertelde ook dat in de reguliere geneeskunde er geen middel tegen is. Wat heb je precies bij de homeopaat gedaan die er wel in gelooft om iets aan die herpes te doen?

Veel liefs

el pez rojo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 18 mei 2014, 12:42:09 »
« Laatst bewerkt op: 06 september 2014, 00:08:18 door Huisje »
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Lotte

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 18 mei 2014, 17:16:12 »
Hoi meiden,

Ongeveer twee jaar geleden kwam een vriendin naar me toe met het verhaal dat ze een schimmelinfectie had. Alle symptomen die ze had, ze kwamen mij zo bekend voor. Ik ben er nooit een prater over geweest maar besloot om het toch aan mijn vriendin te vertellen. Uiteindelijk heb ik te lang gewacht denk ik en kwamen er ook allemaal bultjes down there. Uiteindelijk ben ik naar de huisarts gegaan en die vertelde mij dat ik genitale wratten en een schimmelinfectie had.

Mooi, die schimmelinfectie ruimen we op met 3 van die vaginale eieren...
Maar die wratten.. aanstippen geblazen. Wat. Een. Hel.
Elke keer weer word je geconfronteerd met je lelijke onderkant, en ik ben na een week hier mee gestopt omdat ik de pijn niet meer kon hendelen.

Telkens terug naar de huisarts, ja voor het wegbranden waren het er te veel.. Steeds weer van het kastje naar de muur. Dit maakt je zo onzeker en zeker op dit gebied met vriendjes e.d. Ook is tijdens dit onderzoek het virus HPV (humaan papiloma virus) geconstateerd. Ik heb nooit de baarmoederhalskanker prik gehad, nu spijt natuurlijk.

Goed, leven gaat door en na anderhalf jaar zijn de wratjes vanzelf weg gegaan.
Wat was ik gelukkig! Ik was weer "mooi" daar beneden!
Maar het geluk duurde niet lang..

Op een gegeven moment begon het daaronder te jeuken, kwamen bultjes, blaasjes en zweertjes. Op een ochtend werd ik wakker met een opgezette klier tussen anus en vagina en het leken in eerste instantie onstoken talgkliertjes. Maar ik kon niet lopen, plassen, zitten, fietsen en noem het maar op. Ook kreeg ik hier een fikse keelonsteking bij en was ik nog nooit zo ziek geweest.
Bezoekje aan mijn geliefde dokter (not) wees uit op het herpes genitalis virus én het herpes koortsblaar virus. Ook een chlamydia mocht er nog bij komen.
De huisarts had ook een uitstrijkje gemaakt van mijn keel, om te zien of er daar misschien ook een chlamydia zat. GODDANK was het een fikse keelontsteking.
Ik kan nu eindelijk weer redelijk lopen, en de antibiotica slaat langzaam aan.
Morgen nog een dag thuis en dan na anderhalve week langzaam weer naar school....

Leven met een herpes virus.. Ik ben nog maar 18 jaar en voor het leven getekend. Ik voel me vies, smerig, een misbaksel...
Deze levenslange ziekte maakt mij zo depressief.. En dat door een pleziertje in bed. Ik walg..

Fijn om mijn verhaal hier te kunnen doen. Dit lucht op!
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2014, 19:58:21 door Lotte »

el pez rojo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 18 mei 2014, 17:52:08 »
« Laatst bewerkt op: 06 september 2014, 00:09:26 door Huisje »
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wishfulthinking

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 18 mei 2014, 22:31:04 »
Je vertelde ook dat in de reguliere geneeskunde er geen middel tegen is. Wat heb je precies bij de homeopaat gedaan die er wel in gelooft om iets aan die herpes te doen?

Veel liefs

De kern van homeopathie is dat er niet wordt gekeken naar symptomen, maar naar de oorzaak daarvan. Vaak wordt in de reguliere geneeskunde iets voorgeschreven om het te herstellen, in de homeopathie willen ze het voorkomen. Dit doe je onder andere door gezond eten en dergelijke, maar er komt ook een zweverig deel aan te pas... Ik ben daar zelf niet zo van, maar in dit geval was ik in staat alles te proberen om maar minder aanvallen te krijgen. Ik kan je niet 100% zeker zeggen dat het door homeopathie komt dat ik minder aanvallen heb dan eerst, ik weet natuurlijk niet wat er was gebeurd als ik het niet had gedaan.
Wat ze bij mij hebben gedaan is meten wat er allemaal mis is in je lichaam en vervolgens iets zoeken wat de balans kan herstellen. Dat 'iets' is een beetje vaag. Ik kan het concreter maken door te zeggen dat ze een soort smsje sturen naar je lichaam, dat is dan het 'geneesmiddel'. Je hoeft dus niks in te nemen ofzo.
Ik weet dat het heel vaag klinkt, maar het heeft voor mijn gevoel wel effect gehad bij mij.

@Huisje
Wat heftig allemaal.. Ik herken ook veel dingen die je beschrijft, zoals het niet willen drinken zodat je maar niet hoeft te plassen, man wat was dat pijnlijk! Bedankt voor je verhaal.. Ik ben heel blij voor je dat het maar een eenmalige uitbraak was, al wens ik dat ook niemand toe!

@Lotte
Bedankt voor je verhaal! Genitale wratten worden inderdaad veroorzaakt door het HPV. Ik heb zelf ook genitale wratten gehad en heb dus ook HPV. Ik moet nu ook ieder half jaar een uitstrijkje voor de controle op baarmoederhalskanker. Heb de inenting ook niet gehad.. Altijd weer spannend als je op de uitslag moet wachten. (@Huisje er zitten niet heel ernstige consequenties aan HPV, de wratten zijn meer een cosmetisch probleem, het enige is dat HPV ook baarmoederhalskanker kan veroorzaken, maar over het algemeen zijn dat andere types. Wel wordt als je HPV hebt aangeraden om regelmatig een uitstrijkje te laten doen voor controle.)
Je bent echt een jonge meid en ik herken het gevoel dat je zo jong al een soa hebt opgelopen.. Ik was 20, iets ouder. Je staat nog aan het begin van je leven en het kan soms voelen alsof het hierdoor al voorbij is. Ik merk wel dat het steeds meer 'slijt'. Je denkt er steeds minder aan, bent er minder mee bezig. Maar het blijft je natuurlijk altijd achtervolgen.. Ik sluit me ook helemaal aan bij wat Huisje zegt, je moet echt proberen niet zo negatief over jezelf te denken.. Ik hoop dat het voor jou ook slijt met de tijd. En weet nu.. je bent niet alleen!!

Liefs!

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 19 mei 2014, 08:18:29 »
@wishfulthinking:

Wow wat raar... ik heb dus ook genitale wratten gehad, en heb nog gevraagd of ik dus ook een verhoogde kans op baarmoederhalskanker heb, maar de arts zei van niet omdat er inderdaad verschillende varianten zijn van het HPV virus. En sowieso raakt 8 op de 10 mensen sowieso besmet met een variant daarvan... Dus ik heb sindsdien nooit meer een uitstrijkje gehad.
Wat denken jullie, moet ik toch nog maar eens naar de huisarts gaan? En hiernaar vragen?

@Lotte: Wat raar dat er verder niks is gedaan aan je genitale wratten... bij mij waren het er ook behoorlijk veel en die zijn ook niet weggebrand maar weggesneden (volgens mij), en toen was ik gewoon onder narcose.

Even in het algemeen. Hoe doen jullie dit mochten jullie een nieuwe relatie krijgen? Ik ben heel gelukkig met mijn vriend en denk niet dat ik ooit nog een ander ga hebben, maar stel dat... ik denk dat het virus inmiddels wel uit mijn lichaam is, maar hoe weet je dat zeker?

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 19 mei 2014, 08:19:50 »
Oke dit is misschien heel dom maar ik snap het niet. Eigenlijk als je met iemand seks hebt die al meerdere bedpartners heeft gehad loop je altijd risico op een SOA zelfs als je seks hebt met condoom?  :saai:

Er zijn verschillende soa's, zoals herpes, genitale wratten en schaamluis, die ook buiten het gebied van een condoom voorkomen. Deze kun je dus ook mét condoom krijgen. Ik vind persoonlijk dat hier heel slechte voorlichting over is.... de meeste mensen weten dit niet en denken dat ze helemaal veilig zijn met een condoom.

Famke

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 19 mei 2014, 16:35:51 »
Lotte, je weet nooit zeker of het virus uit je lichaam is.

Je kunt HPV ook krijgen door delen van een handdoek, enzo. Heb zelf heel vaak handdoeken gedeeld met verschillende vriendinnen en heb recent twee wratjes gehad in mijn lies. Volgens mijn moeder was het hpv. Aangestipt en binnen 1 week weg, maar ik schrok wel en deel nooit meer een handdoek.

Misschien heb ik het ook wel van vriendje, maar hij heeft ze nooit gehad, maar misschien wel een stille drager. Ik had dan wel meer verwacht dat ik ze dan bij mijn vagina zou hebben.

Je weet het nooit.

Toch heb ik me niet laten vaccineren, omdat baarmoederhalskanker heel weinig voorkomt en je het alsnog kunt krijgen. Overigens zijn geslachtwratjes geen risico voor kanker, dat zijn de hpv virussen waar je geen wratjes van krijgt.

wishfulthinking

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 19 mei 2014, 17:45:38 »
@wishfulthinking:

Wow wat raar... ik heb dus ook genitale wratten gehad, en heb nog gevraagd of ik dus ook een verhoogde kans op baarmoederhalskanker heb, maar de arts zei van niet omdat er inderdaad verschillende varianten zijn van het HPV virus. En sowieso raakt 8 op de 10 mensen sowieso besmet met een variant daarvan... Dus ik heb sindsdien nooit meer een uitstrijkje gehad.
Wat denken jullie, moet ik toch nog maar eens naar de huisarts gaan? En hiernaar vragen?

Even in het algemeen. Hoe doen jullie dit mochten jullie een nieuwe relatie krijgen? Ik ben heel gelukkig met mijn vriend en denk niet dat ik ooit nog een ander ga hebben, maar stel dat... ik denk dat het virus inmiddels wel uit mijn lichaam is, maar hoe weet je dat zeker?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe het met die types zit enzo... Als je arts het zo heeft gezegd dan zal dat wel kloppen.. Ik weet dat ik in ieder geval op controle moet, en ik heb HPV waar genitale wratten bij tot uiting kwamen. Navragen kan nooit kwaad denk ik. Ik weet er niet genoeg van om je vraag te beantwoorden. Misschien dat ik wel een speciaal geval ben of ook andere types heb ofzo.

En volgens mij is het inderdaad zoals Famke zegt, dat je nooit weet of het uit je lichaam is. Ik geloof dat het altijd aanwezig blijft, actief of non actief zeg maar..

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 19 mei 2014, 18:22:10 »
Ja ik vind er inderdaad heel veel gemixte informatie over. De ene keer lees ik dat het altijd bij je blijft, de andere keer lees ik dat het na een paar jaar helemaal uit je lichaam is.

Ik denk dat ik gewoon eens naar die soa info lijn ga bellen.

confession

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 19 mei 2014, 19:02:45 »
He meiden. Ik heb sinds een paar maanden last van dat ik soms bloed nadat mijn vriend me bijvoorbeeld heeft gevingerd. Ik ben +/- een jaar seksueel actief en heb er hiervoor nog geen last van gehad.
Nu heb ik ook heel erg last van m'n buik. Maar vermoedelijk gewoon m'n darmen (opgezwollen, knorren na het eten etc). Nu heb ik mezelf een beetje wijsgemaakt dat ik misschien wel chlamydia heb (omdat ik onveilige seks heb gehad) en dat ik nu onvruchtbaar word en dat daar de buikpijn vandaan komt.
Morgen ga ik naar de dokter, vooral voor die bloedingen en m'n buikpijn (die nu al 3 weken aanhoudt) maar ik wil dus ook direct vragen of hij een soa test kan afnemen.
Naar de GGD zou ik ook kunnen, maar dan moet ik langer wachten en omdat ik morgen toch ga..

Maar hoe kan ik dat normaal vragen? Moet ik mijn hele situatie uitleggen of kan ik gewoon vragen om een soa test. En kan ik dat zelf doen in de wc of gaat de dokter dat bij me doen...? Ik vind het een beetje awkward namelijk.

Lotte

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 19 mei 2014, 19:09:00 »
@wishfulthinking:

@Lotte: Wat raar dat er verder niks is gedaan aan je genitale wratten... bij mij waren het er ook behoorlijk veel en die zijn ook niet weggebrand maar weggesneden (volgens mij), en toen was ik gewoon onder narcose.

Ik heb wel van dat Condyline gebruikt voor het aanstippen, maar dit was een regelrechte hel, nog erger dan mijn herpes aanval.. Mijn huisarts zei dat het er teveel waren voor het weg branden ervan... Ach, het is nu weg in ieder geval..

Lotte

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 19 mei 2014, 19:10:35 »
Heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes meiden, doet me zoveel goed!!
Ik merk dat ik er in mijn directe omgeving niet over durf en wil praten, een roddel is snel gemaakt en zo weet heel mijn stad het..
Dit is een ideale oplossing en het is fijn om mijn hart te luchten!

Dit is inderdaad een les geweest, ik ben nu bezig om gezond en goed eten weer op te pakken, ben nu 8 dagen gestopt met roken en als ik weer volledig hersteld ben ga ik weer sporten. Zo geef je de herpes ook het minste kans om terug te komen!!

Lotte

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 19 mei 2014, 19:13:31 »
@ confession

Ik vond het in het begin ook heel erg shamefull, maar denk zo, je dokter heeft waarschijnlijk 100 gevallen van het zelfde mee gemaakt. Zeg gewoon dat je onveilige seks hebt gehad en bang bent voor een soa. Ze weigeren je echt niet hoor!
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2014, 19:16:33 door Lotte »

confession

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 19 mei 2014, 19:13:37 »
help aub :)

Lotte

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 19 mei 2014, 19:15:43 »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe het met die types zit enzo... Als je arts het zo heeft gezegd dan zal dat wel kloppen.. Ik weet dat ik in ieder geval op controle moet, en ik heb HPV waar genitale wratten bij tot uiting kwamen. Navragen kan nooit kwaad denk ik. Ik weet er niet genoeg van om je vraag te beantwoorden. Misschien dat ik wel een speciaal geval ben of ook andere types heb ofzo.

En volgens mij is het inderdaad zoals Famke zegt, dat je nooit weet of het uit je lichaam is. Ik geloof dat het altijd aanwezig blijft, actief of non actief zeg maar..

Er zijn verschillende HPV virussen en Wisfulthinking en ik zijn dus besmet geraakt met waarschijnlijk 1 daarvan. Daar is dat uitstrijkje voor, om te kijken of je niet nog een andere variant in je lichaam hebt omdat je nu sneller vatbaar bent.  En voor zo ver ik weet blijft het altijd in je lichaam..

Jeezz, sorry voor alle berichten achter elkaar.. Ik ben normaal niet zo actief op forums en ook geen idee hoe ik alles in 1 kan proppen

confession

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 19 mei 2014, 19:19:27 »
Dankjewel Lotte! Kan hij me direct testen of had ik moeten doorgeven dat ik ook een soatest wilde doen (heb ik niet gezegd namelijk) En ik hoef daar niet poedelnaakt met m'n benen wijd te liggen toch..? Er is verder trouwens ook niks te zien down under.. Naja ik hoop maar dat er gewoon helemaal niks is en zodra ik de uitslag heb zal ik het hier melden!

Jullie allemaal veel sterkte!

Lotte

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 19 mei 2014, 19:22:00 »
Dankjewel Lotte! Kan hij me direct testen of had ik moeten doorgeven dat ik ook een soatest wilde doen (heb ik niet gezegd namelijk) En ik hoef daar niet poedelnaakt met m'n benen wijd te liggen toch..? Er is verder trouwens ook niks te zien down under.. Naja ik hoop maar dat er gewoon helemaal niks is en zodra ik de uitslag heb zal ik het hier melden!

Bij mij had ze speciale pakketjes van Izore, met een wattenstaafje ging het. Mijn arts vertelde dat dit een nieuwe manier was en je niet meer in een potje hoeft te plassen.
Ik moest inderdaad met mijn benen wijd en ze ging met het wattenstaafje in de vagina en draaide wat rondjes.. Ook ging ze langs de blaasjes (DAT DEED ZEER AUW)
Binnen 2 dagen had ik uitslag.. Als je positief getest (of negatief, hoe zullen we het in dit geval noemen) word krijg je sneller uitslag omdat het op kweek gezette bacterie gelijk reageert..

Happiness

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 19 mei 2014, 20:44:06 »
Ik wil mijn verhaal ook graag met jullie delen.
Ook ik ben op een hele vervelende manier aan het virus gekomen, ondanks condoomgebruik!
Helaas kan ik dus mee vertellen over de heftige eerste uitbraak!
Ik probeer niet te blijven hangen in hoe ik dit heb kunnen oplopen, feit is dat ik het heb en hopelijk hier zo min mogelijk last van ondervindt..
Lastig is dat er over dit onderwerp inderdaad niet makkelijk gepraat wordt en je al gauw als onverantwoordelijk en niet zo netjes wordt gezien als je het dan toch oploopt, nou dit is bij mij dus niet het geval!
Ik ben nu 1,5 jaar verder en heb onlangs mijn tweede uitbraak gehad. Al is dit twijfelachtig omdat de huisarts het blaasje niet echt op een herpesblaasje vond lijken maar ik wel een paar dagen niet fit ben geweest en weer een paar dagen pijnlijke liezen heb gehad, dus naar mijn idee toch een uitbraak.
Ik merkte aan mezelf dat na de eerste heftige uitbraak ik het feit dat ik het virus heb een beetje was “vergeten” en zelfs hoopte dat het eenmalig was, totdat ik onlangs dus weer even met mijn neus op de feiten werd gedrukt! Dan zak je toch weer even terug en is de drang om duidelijke informatie te vinden weer heel groot. Zo kwam ik dus ook hier terecht.

Vragen waar ik zelf wel mee zit is, hoe gaan de aanvallen in de toekomst verlopen als je ouder wordt? En zit er veel afwisseling in de mate van aanvallen en blaasjes?
Naarmate het virus langer in je lichaam zit worden de uitbraken dan ook minder of juist erger omdat je ouder wordt en weerstand misschien minder wordt?
Ik merk dat ik de onzekerheid en twijfel het moeilijkste vindt…
Verder vraag ik me ook heel erg af hoe jullie je leven leiden wat betreft uitgaan, laat naar bed en alcohol drinken, laten jullie dit omdat dit mogelijk je weerstand verlaagt en misschien een aanval opwekt of doen jullie lekker mee zoals alle anderen?
Zelf hoop ik dat er in de toekomst een vaccin ontwikkeld wordt maar tot dusver heb ik hier nog niets concreets over gehoord of gelezen…

Duidelijke informatie is lastig en huisartsen doen hun best maar je merkt dat ook zij niet super bekend zijn met dit virus.
Ik heb wel duidelijkheid gekregen van mijn huisarts dat het virus geen verder gevolgen heeft voor je gezondheid. Het is gewoon heel erg vervelend maar ook niet meer dan dat. Je kunt bij de pakken neer gaan zitten maar ook je schouders eronder zetten en so be it en ermee dealen! Het is toch zo.

Stukje tekst dat ik tijdens mijn zoektocht naar informatie tegenkwam:
Herpes is meestal onschuldig en heeft geen invloed op je kwaliteit van leven, het is hetzelfde als het hebben van een ongemakkelijke huidaandoening, een klein ongemak waar je soms mee te maken krijgt. Herpes is geen carnaval maar het is niet het einde van de wereld. Je kunt een seksleven hebben en het zal minder deprimerend zijn als je er met je partner over kunt praten.
Er is niets mis met je. Je hebt een huidaandoening op een ongelukkig plaats. Niemand ontsnapt het leven ongedeerd. Je bent in orde.

wishfulthinking

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 19 mei 2014, 21:12:59 »
Ik denk dat ik gewoon eens naar die soa info lijn ga bellen.

Slim plan, de soa info lijn is heel fijn voor informatie, je hoeft niks te zeggen over wie je bent enzo maar je kunt gewoon terecht met je vragen. Ik had van tevoren even opgeschreven wat ik allemaal wilde weten, zodat ik niet op zou hangen en daarna nog met vragen zou blijven zitten. Ze zijn wel duidelijk!

Heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes meiden, doet me zoveel goed!!
Ik merk dat ik er in mijn directe omgeving niet over durf en wil praten, een roddel is snel gemaakt en zo weet heel mijn stad het..
Dit is een ideale oplossing en het is fijn om mijn hart te luchten!

Dit is inderdaad een les geweest, ik ben nu bezig om gezond en goed eten weer op te pakken, ben nu 8 dagen gestopt met roken en als ik weer volledig hersteld ben ga ik weer sporten. Zo geef je de herpes ook het minste kans om terug te komen!!

Goed om te horen en wat ben je goed bezig zeg! Probeer ook goed te rusten inderdaad, dat je wel helemaal opknapt!

Voor huisartsen is het niet meer dan normaal, maar ik begrijp heel goed dat het voor jou spannend kan zijn! Misschien helpt het als je denkt aan de opluchting die de uitslag zal geven, dat je eindelijk duidelijkheid hebt! Je mag natuurlijk altijd gewoon je bovenkleding aanhouden, dus als je een jurkje aan doet bijvoorbeeld hoef je alleen je panty uit te doen. Maar ik heb ervaring met verschillende methodes, bij de ggd vond ik het fijnste, maar daar wordt het ook door een arts gedaan. Ik heb het ook ooit zelf mogen doen bij de huisarts. Maar als de arts het doet weet je zeker dat hij ook een goede test kan doen en dus goede resultaten heeft. Hoe dan ook, een soa test is altijd achteraf erg fijn, omdat je weet wat er aan de hand is! Succes!

Vragen waar ik zelf wel mee zit is, hoe gaan de aanvallen in de toekomst verlopen als je ouder wordt? En zit er veel afwisseling in de mate van aanvallen en blaasjes?
Naarmate het virus langer in je lichaam zit worden de uitbraken dan ook minder of juist erger omdat je ouder wordt en weerstand misschien minder wordt?
Ik merk dat ik de onzekerheid en twijfel het moeilijkste vindt…
Verder vraag ik me ook heel erg af hoe jullie je leven leiden wat betreft uitgaan, laat naar bed en alcohol drinken, laten jullie dit omdat dit mogelijk je weerstand verlaagt en misschien een aanval opwekt of doen jullie lekker mee zoals alle anderen?
Zelf hoop ik dat er in de toekomst een vaccin ontwikkeld wordt maar tot dusver heb ik hier nog niets concreets over gehoord of gelezen…

Mooi stukje tekst, dat je gevonden had. Ik vind inderdaad ook de onzekerheid het lastigste. Maar daar doen we niks aan, zoals je al zegt schouders eronder en doorgaan! Wat ik me nog herinner van mijn zoektocht naar informatie is dat veel bronnen zeggen dat je aanvallen in de verloop van tijd steeds minder worden. Ik denk niet dat dat voor iedereen geldt, maar wel dat het in het algemeen zo is. Natuurlijk heeft je weerstand daar ook mee te maken, zoals je zelf ook al zegt. Dus dat is iets waar je aandacht aan moet blijven besteden, hoe oud je ook bent. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo'n stapper ben. Ik drink ook niet vaak alcohol, maar als ik het wel doe hou ik me niet in ofzo. Ik zorg wel dat ik genoeg slaap krijg, dus als ik laat in bed lig slaap ik ook wat langer uit. Ik zou proberen een beetje de balans te zoeken tussen je weerstand goed houden en plezier maken! Want dat sluit elkaar ook niet uit. Ik kan me voorstellen dat het lastig kan zijn als je vriendinnen allemaal wel veel op stap gaan. Ik zou ook niet weten hoe ik het dan aan zou pakken!

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 20 mei 2014, 07:59:57 »
@Happiness:

Ik probeer zeker wel gezond te leven, al is dat niet mijn sterkste punt. Ik drink ook bijna geen alcohol, en als ik het wel drink vrijwel nooit meer dan 3 of 4 glaasjes. Maar als je één keertje uitgaat en veel drinkt heeft dat denk ik niet zo heel veel effect als je verder gewoon gezond leeft, goed slaapt etcetera.

@confession:
Heel veel succes bij de huisarts! Laat je even weten hoe het is gegaan?
Je kan gewoon zeggen dat je onveilige seks hebt gehad, en dat je graag een soatest zou willen. Vooral omdat je nu ook seksueel actief bent met iemand anders... lijkt me handig als daar even op getest wordt.

Bij mij werd er nog getest met urine en bloed. Ik was voornamelijk bang dat ik HIV had opgelopen, gelukkig was dat niet zo...

@Lotte:
Ik had inderdaad ook condolyne.. echt verschrikkelijk was dat. Als je één klein wratje hebt valt het nog mee, maar als je bijna je complete vulva in moet smeren ga je echt kapot van de pijn.

Even iets anders, eergisteren was spuiten en slikken op televisie, en daar ging ook een stukje over soa's. Blijkt dat 1 op de 2 jongeren onder de 25, in Nederland, wel eens een soa heeft gehad. Hoge cijfers dus en het blijft nog steeds zo'n enorm taboe... wat ik echt een slechte zaak vind.
Ik denk dat er ook echt wel mensen zijn die weten dat ze een soa hebben en toch onbeschermde seks hebben.
Aan de andere kant zou ik niet weten hoe ik dat zou doen in een nieuwe relatie, met het HPV virus. Het is ook niks als je de rest van je leven met condoom moet vrijen (dan komen er nooit kindjes). Ik zou dat denk ik dan gewoon aan mijn partner over laten.

Als mensen het nummer willen van de Soa Aids Infolijn:
http://soaaids.nl/nl/persoonlijk-advies

DiDi

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 20 mei 2014, 12:11:16 »
Halo allemaal,

Eindelijk een forum waar ik zo lang naar opzoek ben.
nadat ik het artikel had gelezen kon ik mezelf echt in heel veel aspecten terug in vinden. ik vind het nog altijd heel moeilijk om er over te praten maar hier mijn verhaal

vorig jaar augustus heb ik op vakantie het virus herpes type 2 opgelopen. Ja ik heb goede voorlichtingen gehad op school en ik was zelf erg bewust van de risico's van onveilig vrijen, ook was ik goed voorbereid voor mijn vakantie en ik wilde mij ook gaan houden aan de regels die ik voor mij zelf had opgesteld. Weliswaar was het op vakantie zelf wat minder makkelijk om me aan die regels te houden. op vakantie leerde ik een jonge kennen en het klikte goed na een zatte avond in het bed te zijn beland was ik door mijn laxigheid de condoom vergeten, en ach ik zou toch de hele vakantie alleen bij hem blijven en nu heb ik toch al zonder gedaan dus what the heck. en ja hoor 4 dagen later kreeg ik jeuk en branderig gevoel daar beneden, eerste instantie dacht ik aan te ruwe sex en keek er niet verder naar om. maar de dag erna begon de pijn toch heviger te worden. Nadat ik toch voor een zekere check mijn vriendin er naar had laten kijken had zij me aangeraden om naar de doctor te gaan omdat het er niet goed uit zag. en ja hoor herpes was het antwoord, eerste instantie moest ik lachen maar naderhand werd ik boos en heel erg verdrietig. vooral voor op mijzelf want het was mijn eigen schuld alleen mijzelf kon ik verwijten. wie zijn kont verbrand moet op de blaren zitten en ook letterlijk. De dagen erna waren echt hel ik was nog 5 dagen daar en ik kon niks meer alles wat ik deed deed pijn zelfs stil liggen. iedere avond werd ik warren en ging ik van de pijn over de grond heen rollen ik kon alleen maar huilen. het enigste was een beetje verlichtend was, was in het zwembad gaan.

thuis gekomen van vakantie had ik mijn vader al ingelicht ( die jonge op vakantie durfde ik niet erover aan te spreken en had ik de laatste dagen gewoon genegeerd) ik ben meteen door na mijn eigen doctor gegaan en die heeft me betere zalf meegegeven voor het indrogen van de wondjes. nog 3 weken na mijn besmetting heb ik nog last gehad van deze aanval koorts rusteloos ziek en pijn. ik moest plassen in de douche of badkuip en als ik weg ging nam ik een fles water mee voor bij het plassen. de pijn die ik die tijd ervaren had zou ik niemand toewensen ik heb alleen maar kunnen huilen en dan niet te vergeten de mentale pijn. BAH wat voelde ik mij vies en onvrouwelijk en ik kon gewoon niet aan het feit wennen dat het altijd in mijn lichaam zou blijven, nachten lang heb ik onderzoek gedaan op het internet. Maar ach wat ik zo overal had gelezen hadden de meeste mensen maar last van een paar aanvallen per jaar het is shit maar ach het is te doen. Helaas voor mij niet, waar het aan licht weet ik niet misschien mijn ongezonde levensstijl en de vele male stress maar ik heb wel geteld wel iedere maand 1 uitbraak en soms wel 2 of 3 x in de maand. dit heeft mij heel erg getekend qua persoon ik ben in een zware depressie geraakt en ben tot op hede daar nog mee bezig. Ik kon het niet accepteren met het feit dat herpes mijn leven zou bepalen ik zou nooit meer dat vrije leven leven ik zou nooit meer zelf kunnen bepalen wanneer ik seksueel contact wil hebben ik zou nooit een meer een impulsieve actie kunnen uitvoeren nee want vanaf nu zou mijn lichaam dat bepalen. contact komen met jongens vind ik daarom zeer moeilijk ik ben heel onzeker geworden en heel erg bang dat ze het niet zouden accepteren of mij meteen erdoor gaan oordelen. daardoor vond ik het fijn om te lezen in het artikel dat het wel degelijk kan.

Bij iedere uitbraak ging ik weer vlijtig achter de pc zitten en informatie opzoeken. ik heb veel kunnen vinden maar alles met weinig belang. van gezonde genees kunde tot spuiten die alleen in rusland te verkrijgen zijn. IK BEN HOPELOOS. momenteel zit ik aan een virus remmende kuur maar dat moment gaat het goed maar een maand later is het weer terug. tijdens de uitbraken smeer ik zinkzalf op de blaasjes. op dit moment is dat het enige beetje help wat ik er tegen kan doen maar hierdoor is het nog lang niet opgelost. de fysieke pijn is met maten minder maar de mentale pijn zit helaas nog diep.

De zomer vakantie begint in de buurt te komen.
Dus dames ik wil jullie hiermee waarschuwen WEES VOORZICHTIG VOORAL OP VAKANTIE !!!! laat je niet misleiden en kies altijd voor bescherming je kan die jongens niet en je weet ook niet wat ze bij zich dragen. hoe lief en onschuldig hij ook lijkt ook al zegt hij nee denk een paar x na want je bent voor je hele leven getekend

lovia1

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 20 mei 2014, 15:39:58 »
hee meiden, wat goed z'n topic!
ik weet zelf niet zo goed wat ik hier mee moet, heb nu 1,5 jaar een relatie en ergens aan het begin heb ik bij mijn vriend op zn bal een wrat gezien maar ik dacht eigenlijk dat het een gewone wrat was ( weet niet eens of dit kan?) maar pas sinds 2 maand ofzo zie ik er meer zitten, dus ik denk idd dat dit ook genitiale wratten zijn en dan zou ik er zelf ook wel mee besmet zijn nu. ik wil het hem heel graag gewoon zeggen maar dat durf ik niet.. bang om hem te kwetsen ofzo, geen idee.. want ik voelde me zelf ook niet zo fijn omdat ik dan wel weet dat ik het ook heb. internet afgezocht en gelukkig is het wel ontschuldig maar toch.. hij zal ze zelf ook wel hebben moeten zien maar zegt er zelf ook niks over. wel merk ik dat hij zelf niet meer begint over seks enzo terwijl er eerst echt geen 1 dag voorbij ging dat hij niet zei dat die zin had of wat probeerde. ik weet niet of het daar door komt hoor.
ik heb al heel lang nagedacht hoe ik dit moet zeggen of vragen of weet ik veel, en als ik op het punt sta het te doen klap ik dicht, weet zelf oko dat het misschien nergens op slaat ..
maar hebben jullie tips of iets hoe ik dit het beste aan kan pakken ? :fieuw:

liefs

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 20 mei 2014, 17:00:58 »
Toch gewoon eerlijk zijn. En ik zou jezelf ook meteen laten testen. Als hij één soa heeft en dat niet tegen jou heeft gezegd... kan het best zijn dat hij ook andere soa's heeft en die aan jou heeft overgedragen.

Ik zou gewoon eerlijk zijn, zeggen dat je je er een beetje zorgen om maakt omdat het erop lijkt dat hij een soa heeft. Probeer hem zo ver te krijgen dat hij zich in ieder geval laat testen op andere soa's en eventueel zichzelf laat behandelen.

HEB GEEN SEKS MEER MET HEM TOT DIT IS OPGELOST. Wie weet heb jij een soa die hij bij zich draagt nog niet.

Mijn advies, is dus gewoon erover praten hoe moeilijk dit ook is.

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 20 mei 2014, 17:02:02 »
Trouwens, als je het echt niet zo kan zeggen, zet dit dan in een brief en geef het aan hem. Dan hoef je niet meer naar de juiste woorden te zoeken ;)

lovia1

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 20 mei 2014, 23:51:43 »
aan het begin van onze relatie (toen ik al wel seks met hem heb gehad heb ik ook een soa test laten doen. alleen urine en daar kun je dus blijkbaar ook niet dit soort soas mee testen. hij heeft geen soa test laten doen maar ik dacht ik heb het al heb gedaan terwijl ik seks met hem heb gehad hij het dus ook niet heeft, omdat ik het dan al zou moeten hebben :blush: .. hij heeft voor mij ook niet veel bedpartners gehad.. maargoed blijkbaar kan alles al heel snel.

ik zal het weer proberen, morgen is die weer bij me en heb hem al gezegd dat ik met hem wil praten  :saai: vind t dood eng omdat ik weet hoe hij kan reageren!
Bedankt Lotte ! x

blackandwhite

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 21 mei 2014, 00:15:11 »
Ik doe later mijn verhaal nog wel, maar toevallig heb ik nu al 2 dagen down under een bultje waarvan ik denk dat het misschien herpes is... Ik weet het niet. Het ziet er wel zo uit maar het spreid niet verder ofzo. Nouja, misschien merk ik morgen of ik de lul weer ben :(

Ik vind het trouwens niet heel erg om met herpes te moeten leven, opzich heb ik - ondanks dat ik het elke 2 maanden heb - er niet veel last van. Maar. wat ik wel heel erg bang voor ben is dat ik mezelf op andere plekken besmet, bijvoorbeeld in m'n oog... Dat lijkt me echt een ramp.
En ik blijf het ook wel moeilijk vinden dat ik nooit meer 'zomaar' met iemand seks (etc) zou kunnen hebben zonder dat ik het eerst moet zeggen. Niet dat ik dat zo snel zou doen, maar het idee. Dat ik een 'bron' ben van een ziekte.
merp

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 21 mei 2014, 10:26:30 »
^
Dat snap ik heel goed ja... dat je bron bent van een ziekte. Ik heb het 'geluk' dat ik al in een vaste relatie zat toen ik een uitbraak had, en dat ik totaal niet van plan ben om ooit nog iets met iemand anders te krijgen. Al weet je dat natuurlijk nooit zeker.
Maar als je vrijgezel bent lijkt het me toch net wat lastiger. Want wanneer vertel je zoiets?

kanzi

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 21 mei 2014, 16:47:41 »
Even domme vraag, herpes like koortslip. Gaat dat downunder niet weg als je medicijnen hebt gekregen van de dokteR??

wishfulthinking

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 21 mei 2014, 18:24:45 »
@ kanzi

Je mag alles vragen haha. Maar nee herpes gaat nooit uit je lichaam, of je het nou op je geslachtsdelen hebt of een koortslip!! Ook al zie je het niet, het blijft in je lichaam en kan altijd terug komen of iemand anders besmetten.

Als je het type koortslip herpes op je geslachtsdelen hebt kan het wel zo zijn dat je het daar niet meer krijgt, maar nog gewoon het koortslipvirus in je lichaam hebt!

wishfulthinking

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 21 mei 2014, 18:29:34 »
@lovia1
Mijn vorige vriend heeft de wratten bij mij juist eerder opgemerkt dan ik. Het belangrijkste is denk ik dat je het niet verteld als hij naakt is, dan ben je wel kwetsbaar. Maar verder is het iets waar je prima over kunt praten! Misschien vindt hij het juist wel fijn dat jij er naar vraagt, omdat hij het zelf niet durft te vertellen..

@blackandwhite
Ik herken je angst voor besmetting op andere plekken, daar moet ik ook altijd aan denken! Probeer dan maar zo goed mogelijk mijn handen te wassen enzo, maar het blijft wel een beetje eng inderdaad.

@DiDi
Bedankt voor het delen van je verhaal. Probeer hoop te putten uit ons, je kunt best prima leven met herpes! Voor jou is het ook mogelijk, het is een zoektocht maar er komt vast weer licht aan het einde van de tunnel!!

SplendidFun

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 21 mei 2014, 20:36:00 »
@ kanzi

Je mag alles vragen haha. Maar nee herpes gaat nooit uit je lichaam, of je het nou op je geslachtsdelen hebt of een koortslip!! Ook al zie je het niet, het blijft in je lichaam en kan altijd terug komen of iemand anders besmetten.

Als je het type koortslip herpes op je geslachtsdelen hebt kan het wel zo zijn dat je het daar niet meer krijgt, maar nog gewoon het koortslipvirus in je lichaam hebt!

Maar met het koortslipvirus is het toch alleen besmettelijk als je in letterlijke aanraking komt met het virus? Toch niet als het niet actief is? Heb wel eens een koortslip namelijk, en dit las ik altijd er over.
'I consider bungee jumping as suicide for indecisive people.'

Lotte

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 21 mei 2014, 21:25:48 »
Girls met de ervaring van herpes uitbraak:

Ik ben eindelijk bijgekomen van mijn eerste heftige aanval. Lidocaine heeft mij afgelopen dagen er door heen gesleurd.. Maarrrrrr ik heb nu zo'n jeuk en op de fiets bijvoorbeeld word ik gek. Net ook maar weer lidocaine opgesmeerd, anders slaap ik niet van de jeuk..

Hadden jullie dit ook? Hoort dit, blijft dit? Ik heb wel eens eerder zo'n jeuk gehad, toen was het een schimmelinfectie..

« Laatst bewerkt op: 21 mei 2014, 21:29:07 door Lotte »

DiDi

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 21 mei 2014, 22:36:38 »
@Lotte

Gelukkig ben je bijgedkomen van die eerste aanval, vanaf nu zullen de aanvallen 1000 x minder zijn qua pijn.
Jeuk komt dat het nog niet helemaal hersteld is van onder, er is namelijk veel aan de hand geweest daar beneden en dat heeft tijd nodig te helen. wel merk ik bij mij zelf dat zodra ik z'n jeuk bogen te krijgen of een beetje prikkerig gevoel dat ik weer een aanval kreeg. al moet ik zeggen dat het nooit z'n jeuk was als een schimmelinfectie

Whitney

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 21 mei 2014, 23:16:52 »
Ja, bij het herstel van de eerste aanval heel erg veel jeuk gehad. Dit is het genezingsproces!

Aurora

• Limited edition
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 21 mei 2014, 23:23:38 »
.
They say every atom in our body was once a part of a star. Maybe im not leaving, maybe im going home.

el pez rojo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 22 mei 2014, 07:12:52 »
« Laatst bewerkt op: 06 september 2014, 00:08:53 door Huisje »

blackandwhite

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 23 mei 2014, 14:54:40 »
Okay girls, ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Ik heb al 4 keer een uitbraak gehad en ik twijfel of ik er nu ook eentje heb. Ik heb namelijk al een paar dagen 2 bultjes die 'aanvoelen' als herpes als je erop drukt zeg maar, maar verder gebeurd er helemaal niets. Het word ook niet erger en ik heb er ook niet echt last van, alleen jeukt het soms een beetje. (de bultjes hebben geen overduidelijke blaasjes trouwens, kan het ook niet zo goed zien tho) 

Nu heb ik van de week seks gehad met m'n vriend (ook mondwerk) en nu ben ik als de dood dat ik ons besmet heb zeg maar. Maar, die bultjes zitten bij m'n anus dus we hebben het niet aangeraakt of iets. Ik weet namelijk niet precies hoe besmettelijk herpes is, moet ik me zorgen maken?

En, ik vraag me verder ook af of zo'n herpes aanval weer vanzelf kan verdwijnen? Want aangezien het nu allemaal zo vaag is vind ik het nu wel overbodig op de dokter te bellen voor aciclovir. Maar als het moet dan moet het haha.

- mijn excuses voor the nasty details -

merp

wishfulthinking

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 26 mei 2014, 18:17:18 »
Okay girls, ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Ik heb al 4 keer een uitbraak gehad en ik twijfel of ik er nu ook eentje heb. Ik heb namelijk al een paar dagen 2 bultjes die 'aanvoelen' als herpes als je erop drukt zeg maar, maar verder gebeurd er helemaal niets. Het word ook niet erger en ik heb er ook niet echt last van, alleen jeukt het soms een beetje. (de bultjes hebben geen overduidelijke blaasjes trouwens, kan het ook niet zo goed zien tho) 

Nu heb ik van de week seks gehad met m'n vriend (ook mondwerk) en nu ben ik als de dood dat ik ons besmet heb zeg maar. Maar, die bultjes zitten bij m'n anus dus we hebben het niet aangeraakt of iets. Ik weet namelijk niet precies hoe besmettelijk herpes is, moet ik me zorgen maken?

En, ik vraag me verder ook af of zo'n herpes aanval weer vanzelf kan verdwijnen? Want aangezien het nu allemaal zo vaag is vind ik het nu wel overbodig op de dokter te bellen voor aciclovir. Maar als het moet dan moet het haha.

- mijn excuses voor the nasty details -

Ik twijfel ook soms of ik wel of geen aanval heb. Ik kan je alleen maar aanraden om op die momenten zo voorzichtig mogelijk te doen, zeker voor de ander. Ik denk niet dat je je heel erg zorgen hoeft te maken over de besmetting door de bultjes bij je anus. Misschien moet je je wel afvragen of het niet iets anders dan herpes kan zijn. Ik heb nog nooit medicatie gehad tegen herpes aanvallen, ook geen zalf of wat dan ook en bij mij gaat het altijd vanzelf voorbij. Ik zou het goed in de gaten houden, als het niet weg gaat moet je misschien overwegen toch naar de dokter te gaan, omdat het ook iets anders dan herpes kan zijn!

Whitney

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 26 mei 2014, 22:54:28 »
Ik heb meestal zulke kleinere uitbraken. 1x echt een blaasje gehd maar verder alleen kleine bultjes en voelt het schraal. Het duurt een paar dagen en dan is het weer weg. Ik merk wel dat ik dan erg moe ben en niet fit.

In welk tijdsbestek heb je de 4 aanvallen gehad?

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 27 mei 2014, 11:29:48 »
Oke, EINDELIJK naar die soa infolijn gebeld. Die openingstijden zijn niet echt handig voor iemand die werkt, en dat belletje ga ik niet doen in de pauze waar mijn collega's het kunnen horen XD

Maar goed nieuws. Als je een half jaar na de behandeling van genitale wratten geen nieuwe meer hebt gehad, is het zo dat je lichaam het virus heeft weggevochten, en omdat het bij mij al bijna 3 jaar geleden is kan ik daar dus wel vanuit gaan :)
De vriendelijke meneer zei wel dat je het virus opnieuw kan oplopen (doh).

Anxoxo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 27 mei 2014, 15:58:18 »
@Lotte

Ik had vorige week echt precies hetzelfde met de jeuk. Slapeloze nachten. Maar ik denk persoonlijk dat die jeuk ontstaat door genezing en dat het juist goed is! Bij mij is de jeuk in ieder geval weg!

Anxoxo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 27 mei 2014, 16:15:28 »
@Lotte

Helpt het stoppen met roken trouwens? Misschien moet ik dat dan ook eens doen.

Schaap

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 27 mei 2014, 17:13:59 »
Puur uit nieuwsgierigheid dit topic gelezen. Dit doet me ineens denken aan dat Mascha van beautygloss.nl zelf heel weinig meer last heeft van een koortslip sinds L-lysine slikt. Wellicht dat het ook werkt voor de mensen die last hebben van dit virus op andere plekken dan op je mond.
-

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 27 mei 2014, 17:14:20 »
Ik weet dat ik niet de Lotte ben waaraan je het vraagt MAAR. In principe moet je je weerstand hoog houden, en roken is gewoon niet goed voor je lijf. Je moet dus gewoon gezond leven. Niet teveel drinken, roken of drugs, gezond eten en regelmatig bewegen, EN natuurlijk ook stress vermijden of er beter mee om leren gaan.

Whitney

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 27 mei 2014, 21:14:27 »
Ik heb een tijdje L lysine geslikt maar omdat het een eiwit is kreeg ik een vette huid en merkte geen verschil aan de herpes.

blackandwhite

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 27 mei 2014, 21:16:03 »
Ik heb meestal zulke kleinere uitbraken. 1x echt een blaasje gehd maar verder alleen kleine bultjes en voelt het schraal. Het duurt een paar dagen en dan is het weer weg. Ik merk wel dat ik dan erg moe ben en niet fit.

In welk tijdsbestek heb je de 4 aanvallen gehad?

Sinds september vorig jaar tot nu. Duss... 3 kwart jaar?

ennnn update: Het is vanzelf weggegaan. Me happy!
merp

Sophie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 27 mei 2014, 21:18:56 »
@Lotte
Ik ben zo blij dat je het er neer zet. Ik kwam net naar het forum om te vragen over de jeuk. De aanval is al bijna 2 weken weg maar ik wordt net als jij gek van de jeuk! vorige week zei mn arts dat jeuk kan komen bij het herstel. Maar het gaat gewoon niet weg :(

12345zes

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 30 mei 2014, 14:58:24 »
Godzijdank!

Je bent mijn reddende engel. Al twee jaar lang loop ik stilzwijgend met deze ziekte rond. Met mijn ouders praten was geen optie en ik wist bij voorbaat al dat ik afkeurende blikken zou krijgen wanneer ik het aan mijn vriendinnen zou vertellen.

Ik heb tot op de dag van vandaag nog steeds geen idee hoe ik het opgelopen heb, gelukkig heb ik er weinig last van.

In het begin heb ik het er ontzettend moeilijk mee gehad, maar inmiddels loop ik er al zo lang mee rond dat ik er 9 van de 10 keer niet aan denk. Maar soms zo heel af en toe komt het weer naar boven en dat gevoel knaagt als een malle.

Het gene waar ik nog het meest bang voor ben is wanneer ik weer een nieuwe relatie krijg...
Heb ik ook! Ik loop hier al superlang mee rond en schaam me echt dood. Helaas, ik durf er niets aan doen. Ik heb echt een eikel van een dokter, waardoor ik hiermee niet naar de dokter durf. Probleem is ook dat ik dit absoluut niet met mijn ouders kan bespreken...
Ik weet ook helemaal niet wat ik precies heb, ik weet gewoon dat het enorm jeukt en het niet normaal is. Door één en ander op internet te lezen, denk ik misschien dat het wel eens een schimmelinfectie kan zijn (had ik eigenlijk nog nooit van gehoord, maar is blijkbaar 'veelvoorkomend'?)
Zou iemand weten of je hiervoor bij de apotheek iets kan krijgen zonder voorschrift? (En hoeveel dit dan kost? Aangezien ik dit niet aan mijn ouders durf zeggen, zal ik 'm zelf moeten betalen.)
Ik woon in België, dus ik weet niet of dingen die je in Nederland zonder voorschrift kan krijgen, hier ook zo zal zijn... Iemand die raad weet aub? :/
Hoe meer ik er over na denk, hoe meer ik denk dat ik er ECHT wel eens iets moet aan doen, maar het komt er nooit van omdat ik niet weet wat en omdat ik niet durf :(

Dreamworks

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 01 juni 2014, 14:33:16 »
Misschien een stomme vraag maar.. wat nou als je met iemand zoent die het herpes virus bezit zegmaar, maar hij heeft geen koortslip of iets dergelijks als je hem zoent, krijg je het virus dan ook binnen? Word niet heel veel wijzer van de sites op google.
Nobody said it was easy.

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 01 juni 2014, 15:16:17 »
^Er is wel een kans op besmetting maar die is zeer klein. De ziekte is het besmettelijkst als er werkelijk een zweertje zit.

Sabeltandcavia

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 02 juni 2014, 13:55:46 »
Weet iemand wat dit kan zijn?

Ik heb nu al 2x gehad dat ik nadat ik seks heb gehad ongeveer 2 dagen een branderig gevoel heb met plassen, moet ook heel vaak en dan komen er 3 druppels uit.. In die 2 dagen ook soms een hele aparte jeuk, kriebel van binnenuit ofzo..
Maar na die 2 dagen gaat het dus weer weg en nu is alles weer normaal.. Apart toch?
Het voelde ook een beetje als blaasontsteking (ik probeer wel steeds naar de wc tegaan na de seks) maar dan zou het, net als bij een soa, toch niet 2 dagen na seks zijn en dan weer over?
Of zou het misschien kunnen dat we dan een beetje te ruig doen, dat ik een wondje of iets oploop? (sinds kort heb ik een spiraaltje en dus geen condoom meer..)
Never give up on the things that make you smile.

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 02 juni 2014, 16:50:35 »
^ Mmm mij klinkt het toch een beetje als een hele lichte blaasinfectie, ik heb het ook wel eens maar een dag ofzo. Maar voor de zekerheid zou ik de volgende keer toch even naar de huisarts gaan.

Sabeltandcavia

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 02 juni 2014, 18:46:02 »
Oke dank je! Als ik het nog een keer heb ga ik een afspraak maken :)
Never give up on the things that make you smile.

Sophie94

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 03 juni 2014, 20:58:34 »
Ik dacht altijd dat ik alleen was met het HG probleem, maar ik ben blij om te zien dat er meer lotgenoten zijn. Helemaal nu het herpeslotgenoten forum niet meer actief is. Ik heb sinds juni 2010 genitale herpes. Domme pech met een niet goed zichtbare koortslip van mij vriend. Ik sta open om vragen te beantwoorden!

Wat betreft de jeuk. Bij mij hielp verdovende zalf heel goed, dit gaat op recept via de huisarts. Tube gaat wel snel leeg, omdat het hele dikke zalf is! En vooral NIET aan krabben, want er kan nog vocht in de wondjes zitten. Dit vocht kan bij een eerste aanval nog virus bevatten, waardoor het op ander plekken kan opduiken of zich kan uitbreiden binnen het genitale gebied. Dit is vooral het eerste jaar een risico.

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 05 juni 2014, 21:15:01 »
^Sophie: Is die zalf Lidocaïne?

Sophie94

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 05 juni 2014, 22:05:02 »
^Sophie: Is die zalf Lidocaïne?

Ik weet niet precies de naam, maar dit zou heel goed kunnen!

Sweetlikecola

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 11 juni 2014, 19:07:49 »
Jeej wat fijn, een lotgenootjes topic :)
Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest omdat ik een wondje had aan de binnenkant van mijn schaamlip en het deed echt heel veel pijn. Omdat ik met mijn vorige vriend (is 2 weken geleden uitgegaan) nooit seks heb gehad zonder condoom, kwam de gedachte soa niet meteen in me op. Tot dat ik ineens bedacht dat hij een tijdje geleden een plekje boven zijn lip had (volgens hem geen koortslip) en we daarna orale seks hebben gehad. Meteen zocht ik de verschijnselen van herpes op op internet en vrijwel alles kwam overeen. Ik ben serieus nog nooit zo hard geschrokken. De volgende dag heb ik meteen een afspraak bij de dokter gemaakt en die bevestigde vanochtend mijn vermoedens.
Ik heb herpes.
Nog steeds kan ik het me niet zo goed beseffen. Ik heb slechts seks gehad met één jongen en nooit zonder condoom, maar dan door zo'n onbenulligheidje een soa waar je de rest van je leven mee rond moet lopen??

Voor mij is het ook een les geweest, je kunt dus nooit voorzichtig genoeg zijn. En ook de reputatie die herpes voor mij altijd had (onder andere door alle grappen die erover worden gemaakt in bijvoorbeeld films), is veranderd.

Voor alle andere meiden met herpes hier: Hoe hebben jullie het kunnen accepteren en verwerken? Het psychische is voor mij namelijk nog zwaarder dan het lichamelijke. En verder: hoe vaak komt het bij jullie nog terug? En zijn deze aanvallen altijd even zwaar?

Alvast bedankt voor je antwoord :)

Sweetlikecola

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 11 juni 2014, 19:20:36 »
OMG ik lees nu allemaal horrorverhalen op internet over dat je geen natuurlijke bevalling kan hebben als je herpes genitalis hebt? Pleeease als iemand hier meer over weet, tell me!

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 11 juni 2014, 20:32:18 »
^ Ik dacht dat het zo was dat je tijdens een uitbraak geen natuurlijke bevalling kan hebben omdat je anders je baby kunt besmetten.

Maar als je juiste informatie wil kun je altijd met de soa infolijn bellen, of gewoon met je huisarts bespreken! Internet staat vol met horrorverhalen.

moomin

• valar morghulis
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 12 juni 2014, 22:05:26 »
Hey allemaal
ik heb sinds 2 week te horen gekregen dat ik genitale wratten heb, schaam me dood natuurlijk enzo. gelukkig heb ik een kuur en slaat ie goed aan. Maar nu mijn vraag. Moet ik mijn leven lang vrijen met condoom ? of kan het als het weg is ook zonder.
use your imagination

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 14 juni 2014, 12:59:44 »
Als je geen wratjes hebt is er nog steeds kans op besmetting, al is de kans wel groter als je wel wratjes hebt. Condooms beschermen ook niet altijd, aangezien de wratjes ook buiten het gebied wat door een condoom wordt beschermt voorkomen.
Als je langer dan een jaar geen enkel wratje hebt gehad kun je er vanuit gaan dat het virus uit je lichaam is verdreven, en je dus niet meer besmettelijk bent.

Deze informatie heb ik gekregen toen ik met de soa infolijn belde.

moomin

• valar morghulis
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 14 juni 2014, 14:29:58 »
Als je geen wratjes hebt is er nog steeds kans op besmetting, al is de kans wel groter als je wel wratjes hebt. Condooms beschermen ook niet altijd, aangezien de wratjes ook buiten het gebied wat door een condoom wordt beschermt voorkomen.
Als je langer dan een jaar geen enkel wratje hebt gehad kun je er vanuit gaan dat het virus uit je lichaam is verdreven, en je dus niet meer besmettelijk bent.

Deze informatie heb ik gekregen toen ik met de soa infolijn belde.

hmm okee..
use your imagination

Anxoxo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 23 juni 2014, 21:05:51 »
Jeej wat fijn, een lotgenootjes topic :)
Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest omdat ik een wondje had aan de binnenkant van mijn schaamlip en het deed echt heel veel pijn. Omdat ik met mijn vorige vriend (is 2 weken geleden uitgegaan) nooit seks heb gehad zonder condoom, kwam de gedachte soa niet meteen in me op. Tot dat ik ineens bedacht dat hij een tijdje geleden een plekje boven zijn lip had (volgens hem geen koortslip) en we daarna orale seks hebben gehad. Meteen zocht ik de verschijnselen van herpes op op internet en vrijwel alles kwam overeen. Ik ben serieus nog nooit zo hard geschrokken. De volgende dag heb ik meteen een afspraak bij de dokter gemaakt en die bevestigde vanochtend mijn vermoedens.
Ik heb herpes.
Nog steeds kan ik het me niet zo goed beseffen. Ik heb slechts seks gehad met één jongen en nooit zonder condoom, maar dan door zo'n onbenulligheidje een soa waar je de rest van je leven mee rond moet lopen??

Voor mij is het ook een les geweest, je kunt dus nooit voorzichtig genoeg zijn. En ook de reputatie die herpes voor mij altijd had (onder andere door alle grappen die erover worden gemaakt in bijvoorbeeld films), is veranderd.

Voor alle andere meiden met herpes hier: Hoe hebben jullie het kunnen accepteren en verwerken? Het psychische is voor mij namelijk nog zwaarder dan het lichamelijke. En verder: hoe vaak komt het bij jullie nog terug? En zijn deze aanvallen altijd even zwaar?

Alvast bedankt voor je antwoord :)

Wat vervelend! Ik heb een maand geleden ook door orale seks met mijn vriend genitale herpes gekregen en ik was er echt kapot van. Ik voelde me zo vies, maar toen ik naar de dokter ging werd al snel duidelijk dat ik er echt niks aan had kunnen doen. Herpes kan echt iedereen overkomen en ze zei dat ik gewoon heel veel ongeluk had gehad.
Tot nu toe is het bij mij nog niet teruggekomen en ik ben ook gestopt met roken om het te voorkomen. Het schijnt dat het helemaal niet terug hoeft te komen als je gewoon gezond leeft. En het wordt ook nooit meer zo erg als de eerste keer.

FitInOrFuckOff

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 24 juni 2014, 16:40:18 »
Nooit een soa gehad, mijn beste vriendin wel. Ze heeft al anderhalfjaar een vriend en ik vertrouw hem totaal niet en heb gezegt dat ze zich regelmatig moet testen, tevergeefs heeft ze chlamydia opgelopen... Maar goed, na elke voor en na elke (seks)partner laat ik me altijd testen

Lotte

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 27 juni 2014, 21:21:25 »
Hallo dames!
Long time no see,

Het stoppen met roken is niet gelukt, en ik vind het heel erg lastig om motivatie te vinden. Eigenlijk voor alles atm.
In mijn kop gaat het goed, voel me een stuk beter en niet meer depressieve gedachten.

Wel heb ik nog STEEDS jeuk daaronder. Waar kan dat aan liggen? Soms jeukt het zo dat ik het open krab, en dan heb ik weer wondjes wat weer zeer doet bij het plassen..

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 28 juni 2014, 22:06:26 »
Misschien ligt de jeuk wel aan iets heel anders? Is het ook rood, een beetje opgezet? Of is je afscheiding anders?
Misschien toch even een afspraak maken of bellen met je huisarts, is heel vervelend!

Lotte

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 29 juni 2014, 12:45:18 »
Misschien ligt de jeuk wel aan iets heel anders? Is het ook rood, een beetje opgezet? Of is je afscheiding anders?
Misschien toch even een afspraak maken of bellen met je huisarts, is heel vervelend!

Afscheiding is sinds de aanval beetje dik, soms korrelig... Na het fietsen zijn mijn schaamlippen wel eens opgezet, echt botox huge..  Ik ga morgen wel even bellen, het is gewoon fijn om down there geen problemen te hebben..

gorgeousmistakes

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: 30 juni 2014, 21:26:42 »
Heeft iemand wel eens last gehad van een schimmelinfectie?

Heb het laatste jaar echt vet veel pijn/moeite met seks, heel brandering en het voelt allemaal weer alsof hij er echt voor de eerste keer ingaat (glijmiddel etc. allemaal al geprobeerd). Twee van m'n vriendinnen zeiden dat dat ook te maken kan hebben met een eventuele schimmelinfectie (hebben zij zelf ook gehad). Heb opzich wel veel afscheiding en af en toe echt een rotlucht (sorry voor de details), maar niet persé intense jeuk ofzo (los van na het scheren).

Iemand?

Sorry, ik ben (nog) geen lotgenoot, maar vroeg me af of er meer meiden zijn die iets soortgelijks hebben (gehad)

-

• Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 30 juni 2014, 21:29:00 »
Klinkt als een schimmelinfectie, even de dokter bellen voor zo'n inwendige pil en een zalfje. Hoeven ze opzich niet eens te kijken.
I think that loneliness can be romantic

sanne

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 01 juli 2014, 21:52:26 »
Ik heb op mijn 17e herpes opgelopen, rond de tijd van mijn examens nog wel!
Ik had een ''vriendje'' maar die is meerderekeren vreemd gegaan. Ik dacht dat het alleen bij zoenen bleef maar blijkbaar heeft hij telkens seks gehad met andere. Ik was zo verliefd dat ik hem telkens weer terug nam. De laatste keer dat we seks hadden was op een feestje toen we beide heel erg dronken waren. Het deed al heel veel pijn tijdens de seks maar dat kwam vaker voor dus ik dacht er niks van.
2 dagen erna kreeg ik pijn met plassen en een ontzettend jeukend gevoel. Ik ben toen samen met een vrienden naar het ziekenhuis gegaan en de soa kliniek die er bij in zat. Daar werd ik ontzettend honds behandeld en verteld dat ik me niet aan moest stellen en gewoon naar huis moest gaan (het zou wel een blaas ontsteking zijn).
weer 2 dagen later lag ik doodziek op bed. Ik kan nauwelijks lopen en de constante pijn maakte mijn lichaam heel moe. de volgende dag ben ik naar de dokter gegaan die met vertelde dat het een schimmel infectie was en met vervolgens medicijnen gaf. Dit moest binnen 3 dagen aanslaan, zo niet, dan moest ik terug komen.
maar bij mij, lucky bastard.. sloeg het natuurlijk niet aan. Ik kreeg vervolgens een pijnstillende zalf en moest weer 2 dagen wachten. Weer 2 dagen verder pas er niks veranderd. Ik heb destijds met een spiegel elke dag gekeken en het zag er verschrikkelijk uit. Je kon niks meer herkennen van hoe een normale vagina eruit ziet.
Weer terug naar de dokter (ik liep er nu al 7 dagen mee, de pijn ging door merg en been en ik zat letterlijk krijsend en huilend op de wc als ik moest plassen) vertelde hij me dat het misschien toch wat anders was (joh..). Ik werd doorgestuurd naar de huidspecialist in het ziekenhuis die me vertelde dat het herpes stadium 2 was. stadium 1 is een koorstblaar. Bij mij was het alleen zo erg door het gebrek aan medicatie dat zelfs zij er van schrok. Er werden wat monsters genomen wat ook weer verschrikkelijk veel pijn deed en ik kreeg strerkere pijnstillers, verdovingszalf en de juiste medicatie mee naar huis.
Al met al heb ik 3 weken op bed gelegen en ben ik bijna uitgedroogd geraakt omdat ik niks meer dronk. dat dit niet slim was wist ik zelf ook wel maar het plassen deed zoveel pijn dat ik geen andere uitweg zag. Door dat het zolang onbehandeld is geweest is ook nog eens de opening van mijn vagina dicht gegroeid die operatief weer los gesneden moest worden.
Dit gebeurde vlak na mijn laatste examen waardoor ik alle examenfeesten heb moeten missen + het heerlijke weer buiten.
Buiten dat is dit een infectie die niet word gezien als soa dus bij een soa test zal er nooit uitkomen dat je herpes hebt. Ook blijft dit, net als aids, voor altijd in je lichaam. Om de zoveel tijd komt er nog een klein jeukend bultje terug waardoor ik dan geen seks kan hebben zonder condoom als ik het niet aan een ander wil geven.
Deze 3 weken waren de ergste weken van mijn leven. Die pijn is echt onbeschrijfelijk!

nietaanwezig

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 01 juli 2014, 21:54:36 »
zoals ik in ander topic ook even heb aangegeven. Ik zit in derde jaar van studie sexuologie en heb dus al een heleboel voorbij zien komen. Mocht je vragen hebben en het liever niet in openbaar vertellen (aangezien dit namelijk vaak het geval is) stuur me maar een p.m ;) Ik probeer ook vragen hier in dit topic te beantwoorden

Sophie94

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: 01 juli 2014, 22:28:26 »
Hoi Sanne,

Ik ben op mijn 15e besmet geraakt. Na 4 jaar kan ik veel vragen uit ervaring beantwoorden. Mocht je vragen hebben of je ei kwijt willen, dan kan je altijd een PB'tje sturen!

thistleandweeds

• Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: 24 augustus 2014, 18:51:43 »
ik update even een oud topic terwijl ik op dit moment met een herpes aanval in mijn bed lig.
Een halfjaar geleden belde ik mijn ouders in paniek op omdat ik dacht last te hebben van een schimmelinfectie. Ze maakten geld over om een zalfje te halen (woon op kamers in een andere stad), maar de jeuk bleef aanhouden en ik kreeg ook enorme pijn tijdens het plassen. Toen gegoogle'd en wist meteen dat ik herpes had, kon alleen pas 24 uur daarna terecht bij de dokter. Dat waren echt de ergste 24 uur in mijn leven, werd 's nachts telkens wakker met het idee dat ik een ernstige nachtmerrie had. Na rondgebeld te hebben naar mijn laatste sekspartners bleek één last te hebben van een koortslip...
Heel lang mee gezeten (en nog steeds) dat ik nu ziek ben. Maar gelukkig sinds kort een hele lieve vriend die er ontzettend goed mee om gaat. Houd continu rekening met eventuele blaasjes en hebben veilige seks (laatst zelfs op internet gekeken naar beflapjes, super raar idee haha).
Maarja, afgelopen week dus veel te veel gefeest ivm de introductieweek waar ik met mijn vereniging aan meedeed, en nu lig ik dus met een aanval in bed die echt ontzettend goed te vergelijken is met de eerste aanval... Kan niet zitten en plassen is een HEL. Gelukkig nu met de gedachte dat ook dit weer voorbij gaat, en ik voortaan gewoon op met letten qua gezonde voeding en niet al te veel feesten...
and I'm on my knees and the water creeps to my chest.

HarveySpecter

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 24 augustus 2014, 21:30:26 »
Wow ik vind dat echt heftig klinken, herpes aanvallen.. Echt  geen pretje, sterkte!  :goodman:

Ik heb/had dus chlamydia.. Afgelopen dinsdag samen met mijn vriend er pillen voor genomen en we mogen een week daarna pas weer seksen... Dat is nu dus behoorlijk inhouden geblazen... Ik voel me er ook nog steeds zooo schuldig over, ik heb het hem gegeven terwijl ik zijn eerste bedpartner ben... Pff lekker begin...
Het leven is als mijn slaapkamer, sommigen vinden het een puinhoop maar ik niet.

Linda

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 30 augustus 2014, 23:24:01 »
Beste lotgenoten :)

Ook ik wil mijn verhaal even kwijt. Ik ben ontzettend blij dat dat hier kan, bij mensen die misschien met dezelfde twijfels en vragen zitten!

Ik heb al weer zo'n 3 jaar last van genitale wratjes. Af en aan blijven ze terugkomen en ik word er heel ongelukkig van. Ook voel me ik me er vies en schuldig over, terwijl ik ze niet eens heb gekregen door onveilige seks. Elke keer weer hoop ik wanneer ik er 1 (of meerdere) heb, dat dat de laatste keer is. Soms blijft het maanden weg en vergeet ik het hele probleem en ik ga ik er bijna op vertrouwen dat ik er voorgoed van af ben. Toch, komt het keer op keer weer terug en is het iedere keer weer een hele teleurstelling en confrontatie met mijn probleem.

Het is best stom er zo mee te zitten, want, zoals artsen het beschrijven, is het slechts een 'cosmetisch' probleem. Toch voelt het ook als een 'vies' probleem, omdat ik elke keer weer in een acrobatenpositie voor de spiegel die dingen moet behandelen. En als een angstig probleem, omdat ik elke keer als ik weer wat voel denk 'oh shit, is het weer terug?'. En als een onhandig probleem, want soms is de positie zo onfraai, dan is zelf behandelen bijna geen doen.

Maar vooral een 'sociaal' probleem. Want aangezien ik geen relatie heb, kan ik mij nu al zorgen maken over hoe ik dat aan zou moeten pakken bij een mogelijke toekomstige relatie. Is het ernstig genoeg om te vertellen? In welk stadium doe je dat? Doe je dat alleen als je ze hebt? Zal het in een vroege fase van daten iemand niet onterecht afschrikken? Maar als je het pas later vertelt heb je misschien wel al seks gehad? Hoe erg is het eigenlijk om seks te hebben als je ze wel hebt? Etc. etc. Het welbekende piekeren.

Iemand nog herkenning/tips/handige feiten die je wilt delen? :)

Dank jullie wel alvast!

thistleandweeds

• Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 01 september 2014, 17:00:56 »
Beste lotgenoten :)
.

Iemand nog herkenning/tips/handige feiten die je wilt delen? :)

Dank jullie wel alvast!
Hee!
Wat naar, ik heb toch altijd gedacht dat je na 1 zo'n genitale wratten 'aanval' er weer voorgoed vanaf was! Wat een vervelend probleem, maar voel je vooral niet vies. Zoiets kan echt iedereen overkomen (zo heb ik, als bovenstaand, herpes opgelopen). De paniek herken ik. Als ik er veel aan denk omdat ik net seks heb gehad met mijn vriend kan ik helemaal in de stress schieten omdat ik denk 'iets' te voelen daar. Ik zou willen zeggen dat dat met de tijd beter wordt maar dat is niet echt het geval, je leert alleen beter met die stress omgaan.

Verder, qua het vertellen tegen je 'scharrel', dat is iets waar ik heel lang mee heb gezeten. Mijn huidige vriend was eerst mijn beste vriend en dat heeft veel geholpen. Toen ooit tijdens een gesprek toevallig het onderwerp werd aangesneden dat ik al vrijwillig heel lang geen seks meer had gehad vroeg hij: 'Hoezo, heb je een SOA ofzo?' Omdat ik hem vertrouwde heb ik daarop ja geantwoord en alles uitgelegd. Hij kan er echter goed mee omgaan en heeft er nooit een probleem ingezien. Ik denk dat het in sommige situaties misschien anders kan uitpakken, maar als een jongen er slecht op reageert is hij duidelijk geen goede jongen voor jou. Verder zou ik het wel vertellen voordat je seks hebt met iemand, omdat je iemand zelf de keuze wil geven of diegene dat 'aandurft' of niet. Wanneer je dat moet doen wijst zich naar mijn idee vanzelf wel uit, je vindt daarvoor vanzelf een 'goed' moment.
Heel veel sterkte!

Poep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 17 november 2014, 19:48:49 »
darklight, je kan je toch ook laten testen bij de ggd? Is nog gratis ook

Poep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 17 november 2014, 20:24:21 »
Uhmm de test is gewoon gratis, maar als je een formulier invult moet je wel aangeven of je huisarts hierover geinformeerd mag worden indien er wat aan de hand is. Dus als je daadwerkelijk een soa hebt weet ik niet of het dan uiteindelijk via de verzekering gaat. Ik denk dat je hier dan zelf even het beste op de ggd site moet kijken

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 17 november 2014, 21:00:12 »
Langs de ggd gaan heeft helaas geen zin... omdat er -zoals je goed hebt gelezen- niet getest kan worden op genitale wratten. Ga ze ook zeker niet zelf aanstippen met een drogistenmiddeltje!
Ik denk dat je toch even langs de huisarts moet, zeg wat je vermoedt, hij neemt een kijkje en het is voor hem zo duidelijk wat het is. En geloof me, je hebt mensen die 2x per week een afspraak maken om niks, dus het is echt niet raar als je daadwerkelijk een klacht hebt en daarmee naar de huisarts gaat!

Ik heb zelf ook genitale wratten gehad, maar kwam er pas laat achter omdat het dus voornamelijk inwendig was. Doorverwezen naar de gyneacoloog met een wachttijd van zes weken, in een week tijd leek het wel geexplodeerd daar beneden... toen heb ik mijn connecties (mijn moeder is doktersassistente) even aangewend om te regelen dat ik met spoed een afspraak kreeg, omdat ik er psychisch helemaal aan onderdoor ging.
Ik kreeg toen een aanstipvloeistof voor thuis (condolyne). Deed verschrikkelijk veel pijn omdat die wratjes zo ongeveer overal zaten en ik de gezonde huid niet kon ontwijken. Huilend naar mijn moeder opgebeld dat ik dit niet meer aankon.. second opinion geregeld bij een andere gyneacoloog.
Uiteindelijk zijn de wratjes operatief verwijderd terwijl ik onder narcose was, verder geen last meer van gehad.

Mijn vriend en ik hadden geen seks zolang ik de wratjes had, ookal hadden we daarvoor ook onbeschermde seks. Maar ik voelde me daar eerlijk gezegd ook te 'vies' voor. Advies van de huisarts was om het alsnog met condoom te doen, voor het geval dat hij nog niet besmet was.

Anyways, mijn tips:
- Zo snel mogelijk naar de huisarts, want het is zeeer besmettelijk
- Sta op je strepen: Als jij een behandeling wil, moet je die gewoon krijgen!
- Doe het toch maar met condoom, en ook zeker geen onbeschermde orale seks.

Newcolour

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 06 augustus 2015, 12:44:26 »
Ik ga dit topic gewoon weer even updaten, want het lijkt me goed als dit topic in stand kan worden gehouden! Vooral voor de meiden die zich helemaal gek hebben laten maken door alle gruwelverhalen die er op internet staan (been there, done that) en even behoefte hebben om rustig ervaringen uit te wisselen met mensen die iets gelijksoortigs of zelfs hetzelfde doormaken.

Ik ben er een aantal maandjes geleden achtergekomen dat ik herpes "daar beneden" heb. Mijn sekspartner was volgens de GGD SOA-vrij, maar ja, ons was nooit verteld dat ze niet op herpes testen... we werden dan ook niet suspicious toen hij kleine klachtjes op zijn jongeheer had; hij had immers geen SOA, dus het zou wel een simpele schimmelinfectie zijn. Nou, niet dus... ik heb me na de diagnose wekenlang verschrikkelijk gevoeld. Wat moest ik nou beginnen? Waar had ik dat aan verdiend? En wat zouden anderen nu van me vinden?

Ik ben echter eens flink gaan researchen op internet en in folders, en ben tot de volgende conclusie gekomen: het sociale stigma dat er bestaat rondom genitale herpes is op zó veel punten onterecht! Kijk bijvoorbeeld eens naar het feit dat men normaal gesproken een verzachtende term gebruikt - "koortslip" - voor orale herpes, terwijl er voor genitale herpes helemaal geen verzachtende term bestaat! En dat terwijl HSV1 (hoofdzakelijk verantwoordelijk voor orale herpes)  en HSV2 (hoofdzakelijk verantwoordelijk voor genitale herpes) in enorm veel opzichten hetzelfde zijn. Op puur wetenschappelijke gronden is er totaal geen geldig argument om onderscheid te maken in ernst tussen de twee, en dan nóg gebeurt het. Mensen zouden je uitlachen als je iemand zou dumpen omdat diegene soms een koortslip heeft, maar als diezelfde symptomen zich op het geslachtsdeel voordoen, is het plots de normaalste zaak van de wereld om de relatie in twijfel te trekken. Men verwacht van mensen met genitale herpes dat ze hun dates/partners waarschuwen, maar van orale herpes wordt nooit een ding gemaakt, terwijl de risico's vaak gelijk zijn. Een koortslip vindt men een cosmetisch ongemakje, terwijl genitale herpes het labeltje SOA heeft en iedereen laat schrikken, en dat terwijl de verantwoordelijke virussen in essentie hetzelfde zijn! De samenleving maakt een enorm probleem van iets dat tot iets simpels terug te voeren is: wat pijnlijke blaasjes op je vagina die soms kunnen terugkeren. Vervelend, maar onschuldig, want je kunt lekker door blijven leven :)

Ladies met genitale herpes: we laten ons toch niet kisten door het opgeblazen stigma rondom deze relatief onschuldige aandoening? Ga lekker aan je gezondheid en conditie werken, zodat je er zelf zelden last van zult hebben. Wanneer mensen je om dit kwaaltje veroordelen: keep your head up, want mensen die niet door dit stigma heen kunnen kijken, zijn je tijd niet waard. Schroom niet om te daten en plezier te blijven maken, want je bent nog steeds een sexy thang en kunt nog steeds geweldige seks leveren (zoals iemand die soms een koortslip heeft, ook nog steeds een sexy thang is en nog steeds geweldig kan zoenen). Doe het gewoon veilig en wees happy met jezelf, want dat verdien je. You go girl!

londencalling

• Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 06 augustus 2015, 14:47:26 »
^ Helemaal mee eens. Heb eigenlijk niks erop aan te voegen.

thistleandweeds

• Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 08 augustus 2015, 16:03:17 »
Wauw Newcolour, fantastisch bericht. Kan niets anders zeggen dan dat ik me hier volledig bij aansluit!

prinsesje567890

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 08 augustus 2015, 21:53:12 »
Nou dan maar even hier de vraag...

Ik ontdekte net een roze bultje aan het begin van mijn vagina. Het doet geen pijn, en is ook niet rood ofzo. Precies dezelfde kleur als de rest. Ik weet niet of het gewoon een plooi is, of dat het iets anders is. Mijn vraag is dus een beetje of dat iets anders kan zijn.. Overigens heb ik tot nu toe 2 bedpartners gehad die beiden maagd waren. De kans dat je dan een soa krijgt is wel erg klein lijkt me zo? Ze zijn ook beiden nooit vreemdgegaan. Denken jullie dat er misschien meer achter zit of schatten jullie de kans klein?

thistleandweeds

• Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 09 augustus 2015, 15:42:55 »
Nou dan maar even hier de vraag...

Ik ontdekte net een roze bultje aan het begin van mijn vagina. Het doet geen pijn, en is ook niet rood ofzo. Precies dezelfde kleur als de rest. Ik weet niet of het gewoon een plooi is, of dat het iets anders is. Mijn vraag is dus een beetje of dat iets anders kan zijn.. Overigens heb ik tot nu toe 2 bedpartners gehad die beiden maagd waren. De kans dat je dan een soa krijgt is wel erg klein lijkt me zo? Ze zijn ook beiden nooit vreemdgegaan. Denken jullie dat er misschien meer achter zit of schatten jullie de kans klein?
Als ze beiden echt maagd waren kunnen ze jou geen soa hebben gegeven. Ook een roze bultje wat verder niet echt gevoelig ofzo is lijkt me niet vreemd. Pas als je er echt last van gaat krijgen zou ik aan de bel trekken maar de kans is nihil dat het echt iets is.

Newcolour

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 11 augustus 2015, 12:56:44 »
^ Helemaal mee eens. Heb eigenlijk niks erop aan te voegen.
Wauw Newcolour, fantastisch bericht. Kan niets anders zeggen dan dat ik me hier volledig bij aansluit!

Yess, fijn dat jullie het ermee eens zijn :)
Spread the word zodra de gelegenheid zich voordoet! Het zou zonde zijn als mensen in dit veroordelende taboe-sfeertje blijven hangen, terwijl het in essentie allemaal wel meevalt. 

Cranberry

• **
  • seni seviyorum.
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 11 augustus 2015, 23:44:00 »
Ik heb nadat ik seks heb gehad vaak wat  meer last van afscheiding. Dan draag ik dus een inlegkruisje, maar als ik die dan draag, gaat het super erg jeuken down there en ik heb nu toevallig 2x achter elkaar een soort wondje op mijn schaamlip. Net alsof er een klein stukje huid vanaf is geschuurd.
Iemand enig idee of dit kan duiden op een soa?

whoiam

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 12 augustus 2015, 09:25:31 »
Dag Besje,

dit zou kunnen wijzen op een soa zoals herpes.

(Maar wie zijn wij, hier op een forum? Dus..) Om zeker te zijn ga je best naar een dokter voor een onderzoek. Leg hier zeker uit wat je hier beschreven hebt. Best ga je ook als je een blaasje hebt of als je afgeschuurd stukje huid nog zichtbaar is.
Het is niet gemakkelijk om naar een dokter te gaan, maar wel het beste om duidelijkheid te hebbe. Succes!

K

• **
  • Best in black
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 13 augustus 2015, 17:32:17 »
Ik heb een soa opgelopen van mijn huidige vriend.. Zei tegen mij dat hij getest was, was ook zo. Maar kwam er achteraf toch mee dat hij na die test toch nog 1x onveilig seks had gehad met op dat moment zijn vriendin. Meisje was daarvoor vreemdgegaan maar dat wist hij op dat moment nog niet.

Precies 3 weken na de eerste keer seks zonder condoom, merkte ik dat ik heel erg pijn kreeg bij het plassen. En overmatig veel afscheiding vooral als ik s'ochtends op stond. Getest op blaasontsteking, was het niet.. Dus door voor een uitstrijkje en na een week kreeg ik een telefoontje dat ik dus chlamydia had opgelopen van die ene keer seks zonder condoom.

Helaas.. Maandag antibiotica gehaald en gelijk ingenomen. Ik meld me dus in dit topic :)

Moon

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 15 augustus 2015, 21:27:20 »
Hey,

Ik heb ongeveer sinds een week geleden een gek bultje langs mijn bikinilijn, het ziet er uit als een blaasje/wratje. Het is rood, doorzichtig met een beetje paarsig. Het is er echt 1tje!. Ik kijk altijd naar mijn vagina en er zit verder niks gek. Ik heb het opgezocht en het lijkt een beetje op een waterwrat (?). Verder voel ik me niet ziek, heb geen pijn bij het plassen en heb geen hevige jeuk. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat dit is?

Alvast bedankt!
Float down like autumn leaves.

Beautifly

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 17 augustus 2015, 23:21:22 »
Ik heb ook herpes, alleen is het bij mij nog alleen maar in koortlip vorm gekomen. Ik heb het niet door een vriendje ofzo, nee door mijn moeder omdat ik haar vroeger graag een kusje gaf ook al duwde ze me steeds weg. En ja, er was wss 1 moment dat ze me niet aan zag komen en toen was het te laat...

Maarja, als je 5 ofzo bent denk je daar niet aan en nu, 13 jaar later heb ik er echt spijt van en ik ben nu ook zo bang dat mijn vriend het uiteindelijk over gaat krijgen. Hij heeft wel zoiets van "Het is niet erg", maar dat is omdat hij er niet echt iets over weet. Het is pijnlijk en vies, dus ik hoop dat hij het nooit zal krijgen. Maar ik vrees ervoor... :(

Eva <3

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 22 augustus 2015, 17:26:19 »
heey meiden!

ik wil even mijn verhaal delen,

laatst ontdekte ik n bultje bij m.n vagina, even gegoogeld en kwam allemaal horror verhalen tegen dat t een soa zou kunnen zijn, al die verhalen maakte me n beetje bang, dus heb ik een zelftest besteld via internet.

ondertussen had ik het bultje aan m,n vriend laten zien, en die zei dat ik beter even naar de dokter kon gaan. de volgende ochtend zat ik dus bij de dokter, dokter heeft er naar gekeken en zij zei dat het gewoon een vocht bultje was. prima. ook zij maakte zich geen zogen over een soa.

eenmaal thuis waren de testen bezorgt en ik dacht; agja, ik heb ze nu toch, ook maar even testen, dan kunnen we het helemaal uitsluiten, gaf die test tot mn grote schrik aan dat ik gonorroe had. ik in tranen mn vriend opgebeld. we zijn 3 jaar samen, dus het kon niet anders dan dat ik / we er al 3 jaar mee rondlopen zonder het door te hebben, kans op onvruchtbaarheid enzo, of dat hij is vreemdgegaan,

uiteindelijk dus na de ggd gegaan en daar een test laten doen. de vrouw zei meteen  al dat zelftesten heeel onbetrouwbaar zijn, en ze stelde me gerust.

uiteindelijk blijken mijn vriend en ik allebei schoon, en is er niks aan de hand.

ik deel dit hier omdat ik in mijn 'onderzoek' ook hier terecht kwam.

lieve meiden als je twijfels of je een soa hebt, alsjeblieft ga na je dokter of na de ggd, want ik heb een week huilend / stressend in bed gelegen om die stomme zelftest!

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 22 augustus 2015, 18:31:19 »
Ik wil mezelf binnenkort laten testen nu mijn relatie onverwacht over is en ik toch zeker wil weten of mijn ex niet vreemd is gegaan. Heb niet klachten maar had altijd wel heel veel pijn na de seks. Ook na > 3 jaar nog. En regelmatig schimmelinfecties. Maarja dat kan ook totaal niet gerelateerd zijn. Wel had hij soms een koortslip, dan deden we natuurlijk niks maarja het is mega besmettelijk...
Als je dat bij de huisarts doet, komt het dan op de zorgnota ofzo? Want die krijgen mijn ouders :(

Verder vraag ik me het volgende af: als herpes besmettelijk is zelfs MET condoom, hoe kun je dan ooit veilige seks hebben als je herpes hebt? Of is het alleen besmettelijk als je blaasjes hebt?

Graag niet citeren!
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

Silvester

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 25 augustus 2015, 16:06:23 »
Hallo meiden,

Ik wilde niet helemaal een nieuw topic aanmaken, maar ik heb even een vraagje. Ik heb bij de ggd een afspraak voor een soa test, ik wilde graag vantevoren wel een beetje weten hoe het er aan toe gaat en wat ik kan verwachten.

Alvast bedankt! Liefs silvester
You are beautiful

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 26 augustus 2015, 12:18:50 »
Ik wil mezelf binnenkort laten testen nu mijn relatie onverwacht over is en ik toch zeker wil weten of mijn ex niet vreemd is gegaan. Heb niet klachten maar had altijd wel heel veel pijn na de seks. Ook na > 3 jaar nog. En regelmatig schimmelinfecties. Maarja dat kan ook totaal niet gerelateerd zijn. Wel had hij soms een koortslip, dan deden we natuurlijk niks maarja het is mega besmettelijk...
Als je dat bij de huisarts doet, komt het dan op de zorgnota ofzo? Want die krijgen mijn ouders :(

Verder vraag ik me het volgende af: als herpes besmettelijk is zelfs MET condoom, hoe kun je dan ooit veilige seks hebben als je herpes hebt? Of is het alleen besmettelijk als je blaasjes hebt?

Graag niet citeren!
Iemand?
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

londencalling

• Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 26 augustus 2015, 20:31:38 »
^ Ik vraag me precies hetzelfde af. Hoe kan je dan ooit seks hebben zonder dat je iemand besmet. Zie dit maar als een soort van up.

Laughter.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 26 augustus 2015, 20:57:17 »

moomin

• valar morghulis
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 26 augustus 2015, 21:03:07 »
[quote
[/quote]

Ik heb herpes genitales, het is alleen besmettelijk als je weerstand laag is, dan komen de bultjes weer terug, net als bij gewone herpes
use your imagination

thistleandweeds

• Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 26 augustus 2015, 22:29:52 »

Graag niet citeren!

Van wat ik weet van mijn HA is herpes alleen besmettelijk als je daadwerkelijk blaasjes hebt. Het is alleen gevaarlijk omdat je ook blaasjes in je vagina kan hebben die je dan niet opmerkt, daarom wordt toch aangeraden veilige seks te hebben. Maar een keer onveilige seks betekent dus niet dat je per se iemand besmet.

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 26 augustus 2015, 22:39:05 »
Thanks allemaal! :) Ik dacht al, we zijn allemaal best jong, kun je dan de rest van je leven nooit meer iets doen? Maar dat valt dus mee gelukkig :)

Automaton

• Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 01 september 2015, 17:42:18 »
Omdat ik een hormoonspiraal wil laten zetten, moet ik aankomende vrijdag een SOAtest laten doen. Dit heb ik nog nooit gedaan, en stiekem ben ik dus ook wel al wat nerveus, want stel dat ik toch een SOA blijk te hebben, ondanks dat ikzelf (en mijn vriend) geen klachten heb?

En als ik een SOA blijk te hebben, kan mijn huisarts mijn spiraal niet zetten zolang het niet genezen is, zei ze...
Sowieso, hoe 'vervelend' is het om zo'n test te laten doen? En nemen ze puur en alleen een uitstrijkje, of ook een bloedmonster?

Ik heb verder alleen een koortslip gehad (denk ik) maar ik kan me voorstellen dat mensen heel erg nood hebben aan lotsgenootjes om mee te kunnen praten, als ze een soa hebben. Super goed topic dit!
Ik kan er zelf gelukkig in ieder geval met één vriendin wel over praten, en met vrienden van me ook wel, die zijn er of zelf mee in contact geweest in meerdere of mindere mate, en zijn er ook nuchter over. Mocht het zo zijn dat ik wat blijk te hebben dan....

In ieder geval, ook nog even een hart onder de riem voor alle meiden die een SOA hebben. Je bent niet alleen, en gelukkig is dit supertopic er om er met anderen over te praten. Verder mag je me altijd (random) noten mocht je even tegen iemand aan willen kletsen of even je verhaal prive kwijt willen!
Boop.

Vicky

• Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 01 september 2015, 17:55:31 »
Hoe gaat een soa-test te werk..

Ik ga jaarlijks naar de GGD voor een SOA-test, omdat het kan, dus ik weet het een en ander van.

Eerst krijg je in de wachtruimte een vragenlijst met verschillende vragen.
Bij de dokter zelf krijg je een paar specifiekere vragen (wisselende partner, ergens last van?)
Dan moet je bij jezelf een uitstrijkje doen (leggen ze goed uit dus geen zorgen) en daarna prikken ze nog bloed.

En dan nog praatje met de dokter hoe ze je kunnen contacteren enzo. No biggy ;)

Automaton

• Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 01 september 2015, 19:06:46 »
Thanks! Zal in grote lijnen wel het zelfde zijn bij de huisarts, gok ik? Ik laat mijn SOA test namelijk daar doen, dan moet ik geloof ik wel wat betalen, maar dat vind ik niet erg. Ik heb liever dat alles in één plek gedaan wordt, dan hebben ze tenminste alle gegevens ook op één plek.

Boop.

Vicky

• Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: 05 september 2015, 20:06:21 »
Thanks! Zal in grote lijnen wel het zelfde zijn bij de huisarts, gok ik? Ik laat mijn SOA test namelijk daar doen, dan moet ik geloof ik wel wat betalen, maar dat vind ik niet erg. Ik heb liever dat alles in één plek gedaan wordt, dan hebben ze tenminste alle gegevens ook op één plek.

Ja ik gok van wel, of de huisartsassistent doet zelf een uitstruikje, dat weet ik natuurlijk niet ;)

moon

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: 07 september 2015, 21:41:24 »
Ik heb ook herpes... ik heb het nu wel redelijk geaccepteerd denk ik.
(misschien vooral omdat ik ook geen klachten heb en je er dus niet de heletijd mee bezig bent) ik weet nog steeds niet waar het vandaan kwam. de guy heeft getest.
het is dus niet van hem.... ik heb er eigenlijk zo weining info over gehad

moomin

• valar morghulis
    • Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: 07 september 2015, 22:30:32 »
Ik heb ook herpes... ik heb het nu wel redelijk geaccepteerd denk ik.
(misschien vooral omdat ik ook geen klachten heb en je er dus niet de heletijd mee bezig bent) ik weet nog steeds niet waar het vandaan kwam. de guy heeft getest.
het is dus niet van hem.... ik heb er eigenlijk zo weining info over gehad
ik heb het ook aan de desbetreffende jongen gevraagd, want ik weet ook nog steeds niet hoe ik er aan kom, of hij loog tegen mij. Maar wat ik op internet las is dat je het ook via een besmette handdoek kan krijgen. Maar ik denk dat ik er nooit achter zal komen.
use your imagination

Phieneas

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: 17 september 2015, 16:28:39 »
Wat ben ik blij met dit topic!

Ik had sinds mei/juni kleine bultjes tussen mijn vagina en been zeg maar. Ik dacht dat het waarschijnlijk gewoon geïrriteerd was, aangezien mijn toenmalige "scharrel" schoon was en net uit een hele lange relatie kwam. Maar helaas, toen ik me toch voor de zekerheid liet testen bij de GGD bleek ik genitale wratten te hebben.
Ik heb me nog nooit zo vies gevoeld en dat terwijl ik het wel veilig had gedaan. Ik heb van mezelf heel af en toen een enkel mini wratje op m'n duim en het zit ook echt in de familie helaas, dus dat helpt ook niet mee. Ik heb toen een aanstipvloeistof gekregen en dat ging goed en ze verdwenen na een tijdje.
Maar nu heb ik weer last van die wratjes, aangezien mijn weerstand vaak erg laag is (slecht imuunsysteem, vaak verkouden ondanks gezonde levensstijl). Ik vind dit erg vervelend en ben nu ook aan het daten en merk dat ik bang ben om verder te gaan.

Hoe vertel ik dit? Ik weet dat het iedereen kan overkomen en eigenlijk heel onschuldig is, maar ik wil hem niet besmetten en ik vind het zelf erg vervelend. Je staat al niet echt je private parts voor de lol te showen, laat staan met wratjes.
Zijn er mogelijkheden om hier voorgoed van af te komen? Heb iets gelezen over een vaccinatie (€100 wel..)

Help!
Nooit sarcastisch

thistleandweeds

• Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: 20 september 2015, 00:42:56 »
ik heb het ook aan de desbetreffende jongen gevraagd, want ik weet ook nog steeds niet hoe ik er aan kom, of hij loog tegen mij. Maar wat ik op internet las is dat je het ook via een besmette handdoek kan krijgen. Maar ik denk dat ik er nooit achter zal komen.

Ik weet ook niet waar ik het vandaan heb, zegmaar. vind dit eigenlijk ergens wel fijn, nu heb ik niemand om 'boos' op te zijn. Heb nooit boze gevoelens of wat dan ook gehad tegenover wie dan ook wat betreft mijn herpes.

En @ hierboven... voor de vraag hoe je er vanaf komt zou ik naar de huisarts gaan. Bij mijn herpes weet ik dat een gezondere levensstijl mij echt ontzettend heeft geholpen, ben van +- een aanval per maand naar een aanval per halfjaar gegaan. En wat betreft het vertellen... op een gegeven moment komt daar een goed moment voor. Dan voelt het goed en durf je het te vertellen, en zijn reactie kan jou dan ook meteen helpen met de keuze of deze jongen het wel écht 'voor jou is'!

PICTUREHAPPINESS

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: 07 oktober 2015, 16:37:07 »
Dat ik dit topic nog niet eerder ben tegen gekomen, echt zo ene opluchting. Sinds dat ik drie jaar oud ben heb ik al een koortslip (herpes), maar ik vind het zo ongelofelijk vervelend. Ik heb het van mijn moeder gekregen dus gelukkig kan ik er met haar overpraten maar ik vind niks erger dan als ik weer die prikkel voel opkomen op mn lip en er dan voor twee weken weer zo een lelijke plek zit :(

Ro

• Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: 05 november 2015, 23:05:33 »
Mijn vriend blijkt genitale wratten te hebben, nu heb ik bij mezelf met een spiegel gekeken maar ik zag niets zitten gelukkig.
Weet iemand hier misschien hoe snel je het merkt als je ze hebt? Zie je ze bijv. duidelijk zitten, of zijn ze makkelijk over het hoofd te zien? Ik twijfel namelijk om toch even langs de dokter te gaan..

Sierra

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: 02 januari 2016, 14:35:30 »
X
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2016, 23:54:53 door Sierra »

Lieversociaal

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: 04 januari 2016, 00:14:24 »
Heey
Ik heb een vraagje em na mijn lange zoektochten op internet werd ik een beetje panisch van alle resultatem die ik tegenkwam.
2 weken geleden heb ik orale seks gehad met een scharrel, ombeschermd slecht ik weet het maarja. Nu heb ik sinds 4 dagen ontzettende last van jeuk op mn clitoris ongebeer, eerst brokkelige witte afscheiding em sinds kort een beetje geelig, en het doet pijn als ik met mn vingerdichtbij en op mn clit kom.. Hebben jullie enig idee of het gaat om een soa( en welke dan) of om een schimmelinfectie?
Naar de huisarts gaan zou ook een optie zijn alleen ik heb liever niet dat mn ouders het weten omdat ik 16 ben en die jongen 23 en dam vermoorden ze me echt!
X

sofie789

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: 29 maart 2017, 16:09:24 »
reclame
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2017, 16:33:21 door kopjechino »

Seagold

• Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: 30 maart 2017, 10:37:31 »
-
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2017, 10:56:49 door Seagold »
We built this Schmidty on Tootsie Rolls

Ibajazz

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: 08 mei 2017, 02:51:40 »
Hey Girls,

Net als jullie ben ik deze hele nare ziekte opgelopen, ook ik was al een tijdje op zoek naar mijn ''lotgenoten''. Het is heel erg fijn om te zien dat mensen hier open en eerlijk over willen/kunnen zijn terwijl de hele wereld door een paar woorden op google alles mee kan lezen, hiervoor mijn respect...

Zelf heb ik van nature een hoge weerstand, tijdens de bloedtest bleek dat ik het al een hele tijd had, maar het virus inactief was.
Wat je NOOIT bij de GGD moet laten doen omdat de GGD alleen een gratis urine test afneemt. Fijn dat het gratis kan, maar een urinetest is niet voldoende om Herpes te kunnen testen. Doe dus ALTIJD een bloedtest!

Om heel erg eerlijk te zijn heb ik er vrij weinig tot geen last van, maar mijn ex heeft er wel heel erg veel last van gehad en heeft nu twee jaar later nog steeds uitbraken die soms nog steeds heftig zijn.. Hoe vaak ik wel niet naar de apotheek ben gegaan om de medicijnen op te halen, hoeveel gezonde dingen ik heb gekocht/gekookt, en het letterlijk heb gevoerd.. man man man...

Het erge is dat de kans heel erg groot aanwezig is dat ik de oorzaak ben geweest van het besmetten, dit kan ik mezelf tot op heden niet vergeven. Tuurlijk is het een feit dat 50/70% van de mensen dit virus bij zich draagt, maar toch...
Ik heb mijn voorgaande partners ook ingelicht, ook van een aantal jaar geleden, tot op heden heeft niemand er last van gehad. Behalve mijn laatste ex, helaas...

Momenteel ben ik 25 en vind ik het heel erg moeilijk om het zomaar de wijde wereld in te gooien alsof je over een zak patat aan het praten bent ofzo. Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor dit topic, en daarbij jullie eerlijke verhalen. Ondanks dat dit natuurlijk super naar is, is het fijn om te zien dat je niet ''alleen'' bent.

Als iemand wilt praten, feel free to talk. Iemand die dit niet heeft zal ''ons'' namelijk nooit zo begrijpen als wij elkaar, of je er nou wel of niet vaak/veel last van hebt.. Als laatste wil ik nog wel even vermelden dat ik GEEN meisje ben maar een jongen, maar dit was de enige plek waar ik op deze manier met een goed gevoel terecht kan.

Maar zo ben ik in ieder geval eerlijk geweest :blush:

xx

IHeartVS

• Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: 08 mei 2017, 11:14:30 »
Pfoe, goed topic! Zelf nog niet te maken gehad met een soa, gelukkig. Wel een keer gewaarschuwd door iemand, we hadden het wel veilig gedaan. Toen laten testen en had niks. Desondanks een goed topic om je hart te luchten en alert te blijven op het ontstaan van eventuele soa's!!
Ik was IHeart1D.

IHeartVS

• Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: 08 mei 2017, 11:15:27 »
Heey
Ik heb een vraagje em na mijn lange zoektochten op internet werd ik een beetje panisch van alle resultatem die ik tegenkwam.
2 weken geleden heb ik orale seks gehad met een scharrel, ombeschermd slecht ik weet het maarja. Nu heb ik sinds 4 dagen ontzettende last van jeuk op mn clitoris ongebeer, eerst brokkelige witte afscheiding em sinds kort een beetje geelig, en het doet pijn als ik met mn vingerdichtbij en op mn clit kom.. Hebben jullie enig idee of het gaat om een soa( en welke dan) of om een schimmelinfectie?
Naar de huisarts gaan zou ook een optie zijn alleen ik heb liever niet dat mn ouders het weten omdat ik 16 ben en die jongen 23 en dam vermoorden ze me echt!
X

Maak zo snel mogelijk een afspraak bij de ggd! Als je echt last houdt en het niet vertrouwd kan je daar altijd gratis terecht. Gemakkelijk kan je online en anoniem een afspraak maken.
Ik was IHeart1D.

« Reactie #134 Gepost op: 08 mei 2017, 11:31:12 »
Naar de huisarts is toch echt beter. Plus die heeft geheimhoudingsplicht, je ouders zullen er dus niet achter komen. Ook niet via de verzekering.
Komorebi ~ when sunlight filters through the trees
(Sombra)

Dopamine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: 31 augustus 2017, 21:24:51 »

Hallo meiden,

Ik weet sinds kort dat ik Genitale Wratten heb. Eigenlijk altijd heel erg m'n best gedaan op veilige seks. Maarja gewoon dikke vette pech dus. Ik heb het voor mezelf redelijk kunnen accepteren. Vind het alleen nog heel lastig om erover te praten met mensen. Verder snap ik niet zo goed hoe ik het moet aanpakken met nieuwe relaties/ daten. Wil jongens waarschuwen voordat we (veilige) seks gaan hebben, maar welke jongen wil er nou seks hebben en daten als er een risico op zo'n soa aan vast zit.
Hoe doen jullie dit?
Ik merk dat in mijn omgeving (studentenleven enzo) mensen heel snel overgaan op seks. Wat betekent dat wanneer ik aan het daten ben, het onderwerp al heel snel aangesneden zou worden. Dit lijkt me lastig. :')

xoxoxo

N00R

• Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: 30 april 2018, 17:59:17 »
Om dit topic weer een beetje omhoog te krikken vertel ik mijn ervaring even.

In 2010 ontmoette ik mijn ex, waarmee ik uiteindelijk 4 en een half jaar een relatie heb gehad. Onze relatie bouwde we langzaam op, want we waren beide nog erg jong. Ik was 17 en wilde ook nog veel tijd doorbrengen met mijn vrienden, net als hij.

Eind 2010, net na kerst, kreeg ik ontzettend veel last van bultjes/zweertjes bij mijn vagina. Ik ging nietsvermoedend naar de huisarts en deze vertelde mij dat ik herpes had. Ik snapte er niks van, mijn vriend was mijn eerste sekspartner en ik kon mij niet voorstellen dat hij was vreemdgegaan. Helemaal van slag ging ik naar huis en belde ik hem op. Ook hij snapte er niks van. Een paar dagen later kreeg ik te horen van een vriend van hem dat hij was vreemdgegaan. Een meisje had hem gepijpt terwijl ze een koortslip had. Daarna had hij seks met mij gehad en zo kwam ik aan herpes.

De eerste aanval was een hel. Ik voelde me naast veel lichamelijke klachten zo ontzettend verdrietig. Plassen deed mega veel zeer, dus dit deed ik in een emmer met warm water. Verder kon ik de deur niet uit en heb ik oud en nieuw alleen op de bank doorgebracht. Mijn vriend wilde ik niet zien of spreken, want naast het feit dat hij me had bedrogen, had hij me ook nog eens herpes gegeven. Ik dacht dat ik nooit meer een relatie of seks met iemand anders zou kunnen hebben en ik was voor het leven getekend.

Uiteindelijk hebben we onze relatie nog een tweede kans gegeven en hebben we daarna nog 3,5 jaar gehad. Ik heb daarna gelukkig (en hij ook niet) nooit meer een aanval gehad. Nadat ik het uit had gemaakt, leefde ik mijn vrijgezelle leven. Ik begon een nieuwe studie en ging in een andere stad wonen. Toch kon ik me op het begin nog niet heel erg laten gaan, want verder dan zoenen durfde ik nooit te gaan met een jongen.

Na een boel research en nooit meer een aanval, heb ik het een beetje achter me kunnen laten. Ik heb in de tussentijd meerdere sekspartners gehad en ook weer een nieuwe relatie gehad. Ik vertelde het niet aan eenmalige bedpartners, maar wel aan mijn tweede vriend. Hij reageerde gelukkig heel begripvol en vond het knap dat ik het durfde te vertellen.

Nu, 8 jaar later, heb ik weer een kleine aanval. Gelukkig heb ik momenteel geen vriend of bedpartner, maar ik moet zeggen dat het allemaal wel weer even rauw op mijn dak komt. Ik had het helemaal achter me gelaten en dacht niet meer aan hoe het toen allemaal is gebeurd. Het blijft toch altijd een emotionele gebeurtenis, maar er zijn ''gelukkig'' nog genoeg andere mensen met wie je er over kan praten. Ik heb ervoor gekozen om het tegen een aantal vriendinnen te vertellen en ik merk dat mensen er juist begrip voor hebben. Ze zijn vaak juist heel erg geïnteresseerd en leven met je mee, want ze weten juist niet zo goed wat het inhoudt.

Heel fijn dat dit topic er is en meiden: schaam je niet en praat erover!

people always leave

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: 01 mei 2018, 09:51:00 »
Wat een heftig verhaal N00R! Vreselijk om er zo aan te komen.

Ik lees hierboven dat de GGD geen gratis bloedtest zou geven en iemand die zegt dat de huisarts beter is (zonder enig argument lol). De GGD geeft wel een gratis bloedtest, die in Rotterdam in ieder geval wel. De huisarts is ontzettend duur dus ik raad aan om altijd naar de GGD te gaan.

NC
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Koalafied

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: 12 mei 2018, 11:55:00 »
Is de GGD net zo betrouwbaar als de huisarts (ik neem aan van wel)? Mijn laatste bed partner van vorig jaar kwam er laatst mee dat hij positief is getest en waarschijnlijk voor mij de soa heeft opgelopen. Ik heb me ook laten testen. Ze hebben bloed afgenomen voor HIV en syfilis en met een wattenstaafje getest op chlamydia en gonorroe. Een week later kreeg ik een sms dat er geen soa bij mij is vastgesteld. Kan ik er nu met een rustig gevoel vanuit gaan dat dit klopt? Die jongen is er namelijk van overtuigd mij besmet te hebben en zet me aan het twijfelen.

NC

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: 12 mei 2018, 12:08:18 »
Ligt aan heel veel feiten. Hoelang geleden heb jij voor het laatst met hem seks gehad? En wat had hij precies dan?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Koalafied

• Gast
« Reactie #140 Gepost op: 12 mei 2018, 12:14:27 »
^Vorig jaar augustus hadden we voor het laatst seks en ben 3 weken terug getest. Dat is dus het rare, hij zegt alleen dat hij 'positief is getest'. Als ik specifiek vraag waarop dan krijg ik geen antwoord.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: 12 mei 2018, 12:19:05 »
Ja dat is stom want elke soa heeft een andere incubatie tijd. Maar goed elke soa zou nu wel in je bloed te zien zijn. Maar het is niet zo dat je sowieso een soa krijgt als je onveilige seks hebt gehad. Als je lucky bent en goede weerstand ofzo dan krijg je het niet.

Heb je trouwens klachten?
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2018, 12:27:14 door kopjechino »

Koalafied

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: 12 mei 2018, 12:44:59 »
Nee voor zover ik weet geen klachten. Geen jeuk, wondjes of blaasjes down under en afscheiding is ook niet veranderd van kleur/geur. Ik loop alleen sinds die periode met extreme vermoeidheid, maar er is destijds een vitaminetekort aangewezen dus lijkt mij dat dat daardoor komt.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: 12 mei 2018, 12:50:23 »
Ja volgens mij zijn bloedtesten heel erg betrouwbaar maar ik ben geen arts ofzo haha. Ik zou het hierbij laten.

Koalafied

• Gast
« Reactie #144 Gepost op: 12 mei 2018, 13:26:56 »
Ja ik moet over 1,5 week terug naar het ziekenhuis voor mijn vermoeidheidsklachten dus ik zal het dan nog eens navragen om zeker te zijn. Bedankt voor je snelle reacties!

girl25

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: 21 juli 2018, 12:57:44 »
Ik vond dit topic net via google, en ondanks dat het niet zo actief is (gelukkig denk ik) heb ik even jullie advies nodig.
Ik ben al de halve week ziek thuis, met iets van een griepje en keelamandelontsteking. Maar nu ontdek ik dus een paar blaasjes down under, en kom ik er achter dat het dus allemaal gerelateerd kan zijn aan herpes.... of nog erger, hiv.
Nu ben ik in de stress, en is het natuurlijk precies weekend.
Zouden jullie naar de SEH gaan? of wachten tot maandag en dan snel de huisarts bellen?
Ik heb gelezen dat herpes medicatie meer kans heeft om te werken hoe sneller je ermee begint... hoe nauw komt dat, zijn jullie a la minute naar de huisarts/ ggd gegaan, of zou het nog wel 2 dagen kunnen wachten?
En kan je iets doen om de verdere verspreiding van de blaasjes te voorkomen, gezien er 1 open is?
 :blink: :blink:

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: 21 juli 2018, 13:43:19 »
Heb je last van die blaasjes? Zo nee, dan zou ik wachten tot maandag. Sterkte!

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: 21 juli 2018, 14:30:12 »
Bel de huisartsenpost en vraag daar advies?

girl25

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: 21 juli 2018, 14:46:35 »
Bel de huisartsenpost en vraag daar advies?
dat heb ik uiteindelijk gedaan inderdaad. HAP gaf aan dat ze niet de middelen hebben om dat te testen, dus dat ik tot maandag moet wachten en dan de huisarts moet bellen.
Nog steeds  in de stress dus nu, want ga me de ergste dingen indenken nu, zoals aids en hiv, en voel me ineens besmettelijk dus ben m’n hele huis aan het poetsen, wat natuurlijk nergens op slaat Maarja.

Ikweetgeennaam

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: 23 september 2018, 18:51:39 »
Hi,
Ik weet niet of ik het hier mag plaatsen, maar ik doe een poging.
Ik heb het al op internet opgezocht, maar werd helaas niks wijzer dus dacht ik laat ik het hier maar proberen.
Als je naar Australië gaat heb je een visum nodig, je word gecontroleerd door een arts of je gezond bent. Geldt dat ook voor een soa? Persoonlijk heb ik geen soa, maar doordat ik het met iemand doe en ik niet 100% zeker weet of ik hem daarin moet vertrouwen aangezien het niet mijn vriend is. Zou ik graag willen weten of je ook gecontroleerd word op een soa.. Wie helpt mij?
Groetjes x

Eva

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #150 Gepost op: 09 december 2018, 16:10:19 »
Ik heb ook herpes en bij mijn eerst uitbraak ben ik naar de huisarts geweest voor pillen en zalf.
Nu heb ik mijn tweede uitbraak (3 jaar later) en ik smeer daar nu sudocreme op maar moet je dan weer naar de dokter voor pillen of niet? Of hoeft dat alleen de eerste keer?

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: 09 december 2018, 16:56:07 »
^ Ik heb er geen verstand van (weet alleen dat je herpes levenslang houdt..), maar ik zou zeker weer naar de dokter gaan ja, dan zal de uitbraak vast sneller weer over zijn.
 Drums, basslines, kicks and snares || Fave tune ♥

X

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #152 Gepost op: Gisteren om 19:52:40 »
Hii,

Ik had een vraag: ik heb geen symptomen van een mogelijke soa maar ik vind het toch belangrijk om me zo nu en dan te testen. Nou kwam ik uit op 'testalize.me'. Iemand hier ervaring mee?

Ze geven daar aan dat je je apart kan testen op soa test oraal en een normale (test op chlamydia en gonorroe).
Is het niet zo dat als ik op beide gebieden het zonder condoom het gedaan ik dan alleen de 'normale' test hoef te doen omdat ik als het zo is dan hoe dan ook besmet is of kan je ook bijvoorbeeld alleen oraal een soa hebben?
Moet ik me ook laten testen op andere soa's btw?

Liefs x