Auteur Topic: Ben ik zwanger? - lees éérst de beginpost!  (gelezen 7963 keer)

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 17 november 2017, 19:59:49 »
Onveilig gevreeën?
Hieronder staat een checklist waarmee je kunt bepalen of je risico gelopen hebt op een ongewenste zwangerschap:
-Slik je de pil, ben je een pil vergeten en is deze niet meer veilig?
-Slik je de pil en heb je binnen 4 uur na inname waterdunne diarree gehad of heb je overgegeven?
-Is het condoom gescheurd, en gebruikte je geen ander voorbehoedmiddel?
-Gebruik je geen pil, condoom of ander voorbehoedmiddel?

Is je antwoord 'ja' op één van deze vragen en heb je seks gehad? Dan is er mogelijk een kans dat je zwanger bent.

Wat nu?
Ga zo snel mogelijk de morning-afterpil halen.
De morning-after pil (in Nederland verkrijgbaar onder de merknaam Norlevo) is een pil die je slikt om te voorkomen dat je in verwachting raakt, als je onbeschermde vaginale seks hebt gehad. De morning-afterpil moet je zo snel mogelijk ná het onveilige seksuele contact innemen: het liefst binnen 12 uur. Tot 72 uur ná de seks kun je de MAP nog gebruiken, maar hoe sneller je bent, hoe meer kans is dat de MAP goed werkt. Als je later bent dan 72 uur, maar minder dan 120 uur (4 tot 5 dagen) dan kan je met een recept nog kijken voor de pil Ulipristal (Ellaone) , of een noodspiraaltje laten plaatsen.

Vanaf 1 januari 2005 is de morning-after pil (in Nederland) vrij te koop bij de drogist en apotheek (het kost ongeveer € 13,-). Je kan de morning-afterpil in principe ook 's nachts en in het weekend bij de dienstapotheek kopen (vooraf bellen is aan te raden). Als je onder de 21 jaar bent, wordt de morning-afterpil vergoed door de verzekering als je een recept hebt van een arts. Hiervoor kun je terecht bij je huisarts of de dienstdoende huisarts 's nachts en in het weekend. De pil kan je daarna bij de apotheek ophalen, dit is niet anoniem.

De morning-afterpil werkt het beste als je hem zo gauw mogelijk inneemt. Als je hem binnen 24 uur inneemt, is de werking 95%, tussen de 24-48 uur na de seks 85%, en tussen de 48 en 72 uur 58%. Heb je de morning-after pil geslikt, maar blijft je menstruatie uit, doe dan voor de zekerheid een zwangerschapstest. Ga er dus niet als vanzelf vanuit dat als je de morning-after pil hebt geslikt, je niet zwanger bent: het middel kan falen. Realiseer je wel dat door de morning-afterpil je menstruatie sterk ontregeld kan zijn. De menstruatie kan zelfs een cyclus overslaan door deze pil. Dat is een normale bijwerking.

Belangrijk: zodra je de MAP hebt ingenomen, is de veiligheid van de pil niet meer gegarandeerd. Gebruik tot je 7 dagen je pil weer goed hebt geslikt een condoom!

Zwanger of niet?
Ben je bang dat je zwanger bent en te laat voor een morning afterpil? Hieronder staat wat je kunt doen.

Wacht tot je ongesteld wordt
Word je gewoon ongesteld? Dan ben je niet zwanger.
Word je niet ongesteld (op de dag die je verwacht)? Dan is het verstandig om een test te doen.
Het is wel belangrijk om te beseffen dat het lichaam geen tijdklok heeft. Het is heel normaal om soms een keer wat vroeger of later ongesteld te worden. Dit kan komen door invloed van o.a. stress en het weer. Moet je weer aan je pilstrip beginnen zonder dat je ongesteld bent geworden? Een test is dan verstandig.

Doe een zwangerschapstest
Je kunt testen vanaf 14 dagen na het onveilige moment. Eerder dan dit is niet betrouwbaar, omdat er dan nog onvoldoende van het hormoon HCG (zwangerschapshormoon) in de urine zit en dan kan de test "niet zwanger" aangeven, terwijl je wel zwanger bent.
Je kunt een zwangerschapstest halen bij de apotheek of de drogist. Je houdt een teststrip enkele seconden in de urine(straal).
Na enkele minuten is het testresultaat zichtbaar. Lees eerst de bijsluiter. Dan weet je zeker dat je de verschillende stappen in de juiste volgorde uitvoert. Mocht de test "niet zwanger" aangeven terwijl je de test goed hebt uitgevoerd, je echt meer dan 14 dagen na het onveilig moment bent en overtijd bent, herhaal de test dan 7 dagen later voor de zekerheid.

Het komt soms voor dat een vrouw tijdens de zwangerschap af en toe een bloeding heeft. Om deze reden denken vrouwen soms dat ze toch zwanger zouden zijn ondanks hun ongesteldheid. De bloeding van een menstruatie verschilt in hevigheid en kleur van het bloed genoeg met een bloeding tijdens de zwangerschap. Het verschil zou dus duidelijk op te merken moeten zijn. Ben je toch bang dat je zwanger zou kunnen zijn? Dan kun je voor je eigen gerustheid altijd even een test doen.

Wanneer loopt een meisje het grootste risico op zwangerschap?

De gemiddelde cyclus van een vrouw is 28 dagen. Dit is gerekend vanaf dag 1 van de menstruatie. Bij de meeste vrouwen komt de eisprong rond dag 12-16, zo'n 14 dagen voor het einde van de cyclus (bij een langere cyclus, moet je deze dagen dan ook wat verplaatsen). Hoe dichter je in de buurt van de eisprong komt, hoe groter de kans op zwangerschap.

Dag             Kans                     Dag               Kans
1 t/m 6         0,1%                    13                 17,3%
7                  0,7%                    14                 14,1%
8                  2,5%                    15                 9,1%
9                  5,5%                    16                 4,9%
10                10,4%                  17                 1,9%
11                14,6%                 18 t/m 28       0,6%
12                16,9%     

De cijfers die bij elke dag staan, geven aan hoe groot de kans is dat je zwanger wordt als je op die dag in je cyclus neukt zonder voorbehoedsmiddel te gebruiken. Bedenk wel dat dit maar gemiddelden zijn en dat als je zonder een voorbehoedsmiddel neukt, je ALTIJD kans op zwangerschap hebt! Ga daarom nooit van deze getallen uit bij de afweging of je nou een condoom zal gebruiken of niet, maar gebruik ze alleen als er een ongelukje is gebeurd waardoor je kans hebt op zwangerschap.

Slik je de pil, dan is het overigens een ander verhaal. De grootste kans op zwangerschap heb je bij het vergeten van een pil in de eerste of derde week van de cyclus.

Kun je zwanger worden van seks tijdens de menstruatie?
Het hele simpele antwoord is JA! Ook tijdens de menstruatie kun je zwanger worden van onbeschermde seks. De percentages kun je hierboven vinden, maar zoals je ziet is de kans op zwangerschap nog steeds bestaand. De kans is klein, zeer klein te noemen, maar waag het er niet op en heb gewoon beschermde seks. Niet alleen om een kans op zwangerschap te voorkomen, maar ook ter bescherming tegen SOA's.

Kun je zwanger worden van voorvocht?

Een veel voorkomende discussie gaat over de vraag of in voorvocht ook zaadcellen kunnen voorkomen. Met name in de situatie waarbij er sprake is van seks, maar de man is niet klaargekomen (de terugtrekmethode/'voor het zingen de kerk uit'), kan dit van belang zijn bij de vraag of er een morning-afterpil gebruikt zou moeten worden.

Onderzoek naar voorvocht en zaadcellen:
Er zijn meerdere onderzoeken gedaan naar voorvocht en of hier zaadcellen in zitten. Meerdere onderzoeken laten zien dat dit niet het geval is. Echter een zeer recent onderzoek uit 2011 laat zien dat bij 41% van de onderzochte mannen zaadcellen in voorvocht te vinden zijn, waarvan bij 37% een groot deel ook bewoog (zie dit artikel). Hoe relevant deze hoeveelheid is bij de seks, wordt hierbij niet genoemd. Echter wordt wel geadviseerd om vanaf het begin van de seks condooms te gebruiken.

De veiligheid van de terugtrekmethode:
De terugtrekmethode staat bekend als een zeer onbetrouwbare methode van anticonceptie. In de praktijk wordt circa 20% van de vrouwen zwanger bij gebruik van deze methode. Echter wordt in dit getal ook het verkeerd toepassen van de terugmethode meegerekend: waarbij het mis gaat en de man dus toch klaarkomt. Onderzoek uit 2009 heeft aangetoond dat bij goede toepassing de terugtrekmethode bijna even veilig als het gebruik van condooms kan worden. We raden deze methode toch af, gezien het feit dat er makkelijk fouten gemaakt kunnen worden en het nog lang niet zo zeker is of er zaadcellen in voorvocht kunnen zitten.

Concluderend is er nog veel onbekend en is er eigenlijk geen zeker antwoord te geven op de vraag of je van voorvocht zwanger kan worden. Gezien de onzekerheid en de grote consequenties mocht dit toch gebeuren, raden wij altijd aan om bij onveilige seks zonder condoom ook als de man niet is klaargekomen een morning-afterpil te nemen.

Bron: https://forum.sekswoordenboek.nl/index.php?topic=265164.msg1063543101#msg1063543101

Wil je juist zwanger worden? Neem een kijkje in dit topic: http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/het-ik-wil-zwanger-wordenben-zwangerben-zwanger-geweest-topic-307440.0.html

Heb je vragen over de anticonceptie pil? http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/algemeen-anticonceptiepil-topic-lees-eerst-de-beginpost-227083.0.html

Heb je vragen over anticonceptiemiddelen anders dan de pil? http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/het-algemene-anticonceptie-topic-420716.0.html

« Laatst bewerkt op: 17 november 2017, 20:03:18 door kopjechino »
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

daisy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 november 2017, 18:07:01 »
Ik wilde even mijn situatie delen omdat ik twijfel of ik misschien zwanger ben...

Ik heb van september 2016 tot september 2017 de pil geslikt, ik voelde mij hier echter erg onprettig bij (veel bijwerkingen) en ben daarom recent gestopt.

Nadat ik was gestopt (laatste pil 4 september), werd ik precies 5 weken later weer ongesteld op 9 oktober (voordat ik de pil ging slikken was mijn cyclus ookal 35 dagen, dus die was meteen normaal?).

3 weken daarna op 29 oktober heb ik seks gehad, alleen is het condoom afgegleden. We zijn meteen gestopt toen we dit zagen en de jongen was nog niet klaargekomen. Hierom heb ik dom als ik was besloten om geen MAP te halen (hier heb ik nu super veel spijt van).

Als ik verder tel vanaf de vorige keer dat ik ongesteld was, had ik vorige week weer ongesteld moeten worden (13 november), dit was echter niet het geval.

Ik heb 15 november een zwangerschapstest gedaan en vanochtend weer, deze waren allebei negatief. Toch maak  ik me zorgen omdat ik me wel voel alsof ik ongesteld moet gaan worden (buikpijn, gevoelige borsten, veel honger), maar dit kunnen ook zwangerschapsverschijnselen zijn.

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet denken, ik zou willen dat ik de test kon geloven en het los kon laten. Het kan natuurlijk heel goed dat mn cyclus nog in de war is van stoppen met de pil, maar dan is het wel raar dat ik wel buikpijn heb enzo.

Hoe groot is volgens jullie de kans dat de testen niet kloppen? Moet ik nog een test doen?

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 november 2017, 18:11:54 »
Volgens deze site heb je wel op het juiste moment getest:

https://www.zwangerschapstest-kopen.nl/informatie/zwangerschapstest/wanneer-zwangerschapstest

Als je het echt niet vertrouwd, zou ik de huisarts bellen.

Feuerwerk

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 november 2017, 18:20:17 »
Ik denk eerlijk gezegd dat je cyclus gewoon nog niet helemaal regelmatig is. Ik zou over een paar dagen nog een test doen als je dan nog niet ongesteld bent geworden.
Above all, love each other deeply, because love covers over a multitude of sins.

Interlude

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 30 november 2017, 20:28:40 »
-
« Laatst bewerkt op: 03 december 2017, 22:33:03 door Interlude »

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 02 december 2017, 17:50:40 »
Maar je kan toch niet zomaar een stopweek inlassen?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 02 december 2017, 18:01:20 »
Je moet altijd minimaal twee weken slikken voordat je een stopweek inlast. Dus als je midden in week twee gestopt bent, is dat al niet volgens de bijsluiter.

En terugtrek methode is gewoon dom als je met de pil aan het kloten bent.

LovePancakes

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 19 december 2017, 13:58:13 »
Ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik zwanger zou zijn...
Ik ben zondag en maandagavond vergeten de pil te nemen, hier kwam ik dinsdagochtend achter en heb toen die van maandag nog ingenomen.
maandagochtend heb ik seks gehad.
Ongeveer 28 uur na de seks heb ik een morningafterpil genomen op advies van de huisarts.

Hoe groot is de kans dat ik wel zwanger ben? (het was week 1 waarvan ik de pil ben vergeten in te nemen)
Ik weet dat de kans klein is maar ik heb hierdoor zoveel stress nu...

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 19 december 2017, 14:51:01 »
Over 14 dagen test doen, meer kan je niet doen.

BrokenDreams

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 19 december 2017, 15:38:25 »
Toen ik ooit de map moest nemen stonden die percentages volgens mij in de bijsluiter. (is al wel een tijdje geleden dus ik weet het niet zeker, maar kan me er iets vaags van herinneren) Ik weet alleen nog dat je binnen 12 uur de beste resultaten zou hebben, en hij niet zo werkzaam zou zijn na 72 uur.

LovePancakes

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 22 december 2017, 14:44:11 »
Ik ben nu doorgegaan met het slikken van de pil en zit dus in week 2. (en pak dus 1 januari de laatste pil, en wordt normaal 5 dagen na laatste pil ongesteld).
Kan ik eerder stoppen en kijken of ik ongesteld wordt, of is dit dan sowieso een vertekend beeld? En kan ik pas op de dag dat ik ongesteld zou moeten worden, testen, of wel gwn 14 dagen na de seks?

Ik stress me kapot en kan nergens anders meer aan denken......

Iemand die ook ooit in deze situatie heeft gezeten, hoe is het afgelopen?

Mukkie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 26 december 2017, 14:36:24 »
Hey ik ben een meisje van 14, ben al 2 jaar ongesteld en zit niet aan de pil. Sinds een tijdje heb ik een vriendje en toen besloten we om samen het te doen, voor ons beide de eerste keer. We hebben met condoom gedaan en zo ver je zag niet gescheurd ofzo. Maar nu is het inmiddels al bijna 40 dagen geleden dat ik ongesteld was. En heb al wel buikpijn (in onderbuik gehad) dus ik had steeds, ‘ohh ik word morgen wel ongesteld’ maar steeds niet! Nu vraag ik me toch wel af kan er iets mis zijn geweest met mijn condoom. Want op deze leeftijd wacht je er niet op om naar je ouders te gaan met : ‘ ik ben zwanger’ 
Moet ik me zorgen maken of niet?

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 26 december 2017, 19:08:57 »
^Gebruik een test voor de zekerheid.
Het kan ook gewoon zijn dat je onder de stress zit en dus je menstruatie uitstelt.
Ik weet niet vanaf wanneer ongeveer je ongesteldheid regulier word, maar misschien is dit ook een optie?
Ain't no rest for the wicked!

Lien

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 30 december 2017, 18:18:33 »
Ik ben afgelopen maand 4x mijn pil vergeten: 1x in week 1, 1x in week 2 en 2x in week 3. Ik heb die pillen achteraf ook niet genomen omdat ik toch geen seks had en ik neem niet graag 2 pillen op een dag.

Nu zit ik in mijn stopweek, hoewel ik nu lees dat je geen stopweek mag inlassen als je de pil in de derde week vergeet. Dit wist ik niet.

Ik heb dinsdag seks gehad (wel mét condoom natuurlijk!), maar normaal moest ik donderdag ongesteld worden. Dit is nog steeds niet gebeurd... Nu ben ik wel erg bang. De kans dat ik zwanger ben is toch miniem? Ben ik niet eerder niet ongesteld geworden omdat ik mijn pil niet goed heb genomen?
« Laatst bewerkt op: 30 december 2017, 18:23:33 door Lien »
Inside my heart is breaking, my make-up may be flaking, but my smile still stays on!

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 30 december 2017, 19:08:42 »
Als je een condoom hebt gebruikt en deze niet gescheurd is heb je veilig seks gehad. Wel raad ik je aan om iets anders dan de pil te zoeken als anticonceptie als je het lastig vindt om hem elke dag te slikken.

En ik weet niet of je vorige maand wel seks hebt gehad?

Lien

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 30 december 2017, 19:44:07 »
Als je een condoom hebt gebruikt en deze niet gescheurd is heb je veilig seks gehad. Wel raad ik je aan om iets anders dan de pil te zoeken als anticonceptie als je het lastig vindt om hem elke dag te slikken.

Is idd niet gescheurd.
Ik heb nu een app op mijn smartphone die een melding geeft dat ik mijn pil moet nemen. Moet zo wel lukken :)

@kopjechino. Nee de laatste keer hiervoor was 4 maand geleden, en dit was ook met condoom en toen had ik mijn pil goed genomen.

Inside my heart is breaking, my make-up may be flaking, but my smile still stays on!

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 31 december 2017, 10:29:28 »
Dan is er niks aan de hand hoor.

Lien

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 01 januari 2018, 15:34:55 »
Dan is er niks aan de hand hoor.

Hopelijk! Maar ik begrijp niet goed waarom ik niet ongesteld word. Vandaag moet ik al een nieuwe strip beginnen en nog steeds niets... Kan iemand dat verklaren?

Moet ik toch maar een test doen volgende week?

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 01 januari 2018, 16:42:10 »
^ Als je jezelf beter kan kalmeren dan doe je een test.

Princesa.

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 04 januari 2018, 22:16:37 »
Wil even mijn probleem delen:

Vorige maand aan het begin van de pilstrip ben ik 2 keer de pil vergeten (ontzettend dom I know) door veel omstandigheden maar omdat ik toen helemaal niet aan de pil überhaupt had nagedacht in die dagen heb ik onveilig gevreeën en is mn vriend in mij klaargekomen ook. Spijt me voor de details.

In ieder geval..
Daarna heb ik de pil normaal doorgeslikt en condooms gebruikt tot aan de stopweek maar vorige week had ik dus ongesteld moeten worden en dat werd ik ook.. dacht ik. Eerste dag had ik alleen donkerbruine afscheiding met een beetje rood bloed ertussen (sorry again voor de gore details haha) en dan de volgende dag alleen nog een beetje bruine afscheiding en daarna de derde dag helemaal niks meer? En dat terwijl ik normaal gesproken op de eerste dag al gelijk rood bloed heb en dan de tweede dag word het veel meer en dikker en dan is het pas weer minder na 3/4 dagen.
Heb nou eigenlijk nauwelijks echt bloed gehad zoals ik normaal heb. Alleen bruinig en eerste dag alleen beetje rood en daarna niet meer.

Morgen ga ik voor de zekerheid wel een test kopen maar zou m'n menstruatie ook zo vreemd kunnen zijn omdat ik in de eerste week een doorbraakbloeding gehad heb doordat ik de pil was vergeten?

Tenshixp

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 05 januari 2018, 23:04:58 »
Kan ze iemand mij helpen?

Ik neem nu al 3weken de pil in zit nu in mijn eerste stopweek. Ik ben begonnen met de pil te nemen tijdens mijn regels. Woensdag heb ik mijn laatste pil genomen en ik bleef bij mijn vriend slapen.
We hebben die nacht seks gehad met condoom maar we hebben hem er ook eens ingestoken zonder condoom, niet zolang zeker nog geen 3minuten en hij is ook niet klaargekomen zonder condoom.
Ze zeggen dat je maar veilig bent na 1maand de pil nemen en ik zit nu aan 3weken, geen idee of het op 1week komt.
Hierbij is mijn vraag of er kans zou zijn op zwangerschap omdat ik hem er eventjes heb ingestoken zonder condoom. Kan er iemand mijn vraag beantwoorden?

Alvast bedankt

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 05 januari 2018, 23:24:32 »
volgens mij veilig

Tenshixp

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 05 januari 2018, 23:52:18 »
Ik denk het ook maar was het toch niet zeker. Bedankt voor je snelle reactie!! :D
Normaal moet ik de komende dagen mijn regels krijgen omdat ik nu in m’n stopweek zit.

Eva

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 09 januari 2018, 17:41:58 »
Ik heb vorige week seks gehad met condoom, alleen die jongen waarmee ik het deed bleef nog even in me toen hij was klaargekomen, en ik ging door want ik wist dat niet (niet heel lang, 15 seconden ofzo zei die). Nu is de condoom er niet afgegleden ofzo, maar ik had het er met een vriendin over en zij zegt dat het er wel uit had kunnen lopen daardoor. Kan het zijn doordat hij al slapper werd dat het er is langsgegaan? Ik heb zelf geen sperma gezien maar maak me nu best bezorgd. (Vooral omdat ik op die dag mijn eisprong had)

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 09 januari 2018, 18:10:16 »
Moeilijk te zeggen, zat jij bovenop?

Eva

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 09 januari 2018, 18:39:24 »
Ja ik zat bovenop

xJamie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 09 januari 2018, 19:08:11 »
Als je seks hebt, kun je ALTIJD zwanger raken.
la vie est belle

margo1997

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 14 januari 2018, 13:45:05 »
5 dagen geleden heb ik seks gehad met een jongen, we gebruikten een condoom, maar deze is afgegleden... en ik ben niet aan de pil. Binnen 12 uur heb ik de morning after pil genomen. Hij is niet in mij gekomen, maarja voorvocht... wel heeft hij voor de seks geplast. precies een week voor de seks was ik ongesteld, dus ik zat wel rondom de vruchtbaarste periode denk ik. Nu heb ik heel erge troebel plas en af en toe een steek bij m'n onderbuik, dit kan ook blaasontsteking zijn, althans zo voelt het. Maar ik stress hem een beetje nu

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 14 januari 2018, 14:02:44 »
Als je de MAP genomen hebt dan lijkt het mij dat je goed zit en anders even een testje halen

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 14 januari 2018, 14:08:14 »
^binnen de 5 dagen KAN je nog niets voelen.

Gefeliciteerd dat hij voor de seks heeft geplast, wat heeft dat ermee te maken?

Je hebt een MAP genomen binnen een bepaalde uur, ookal lijkt het me sterk dat je een grote kans hebt.

nu heb je zeker en vast geen kans, de MAP is een hormonenbom dus dat kan je wel voelen.

margo1997

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 14 januari 2018, 14:11:18 »
ik heb op verschillende sites gelezen dat er wanneer de man voor de seks geplast heeft zich dan geen zaadcellen meer in het voorvocht bevinden, door de urine. (als dit klopt).

stopcontact

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 14 januari 2018, 14:51:49 »
Ik denk dat het wel oké zit, maar wil even voor de zekerheid m'n vraag kwijt. Ik neem altijd 's avonds voor het slapen de pil in. Tussen 22.00 en 23.00 uur. Nu heb ik vorige week last gehad van diarree, dat begon 's nachts rond 4.30 uur. Toen nog niet extreem 'dun' (sorry), maar de volgende dag in de middag wel. Daarna nog even last gehad tot 's avonds en toen niet meer. Heb die avond ook weer rond dezelfde tijd de pil in genomen.
Ik neem aan dat de pil al wel gewoon opgenomen (binnen 4 uur, zoals in beginpost) was in m'n lichaam en de werking niet verminderd is. Wat zeggen jullie?

nc.

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 14 januari 2018, 15:24:35 »
ik heb op verschillende sites gelezen dat er wanneer de man voor de seks geplast heeft zich dan geen zaadcellen meer in het voorvocht bevinden, door de urine. (als dit klopt).
Nog nooit van gehoord, zelfs google toont niets aan. Kan je links geven?

plassen na de seks word vaak besproken, maar ervoor is enkel aan te raden sinds je in die zone bezig bent (vooral voor vrouwen) dat je de drang krijgt om te plassen. :)

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 14 januari 2018, 16:48:25 »
interessant maar ik zou niet op zoiets rekenen als een grote voordeel of je zwanger kan worden of niet..

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 14 januari 2018, 16:50:17 »
Niet op gokken uiteraard. Seks = condoom en/of de pil.

BrokenDreams

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 15 januari 2018, 15:52:00 »

stopcontact

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 15 januari 2018, 21:50:43 »
Thanks, ik dacht het al, maar een extra bevestiging is altijd fijn.

Ongelooflijk

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 15 januari 2018, 21:57:22 »
Mijn vriend en ik hebben altijd onveilig seks en hij komt dan ook vaak in me klaar. Na hoeveel dagen kan je eigenlijk al testen?

Iemand trouwens ervaring met de Action zwangerschapstesten? Ik heb het gevoel dat ze echt niet goed zijn gewoon haha

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 16 januari 2018, 19:11:11 »
14 dagen na conceptie (dag dat je seks had)

Redhairgirl

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 17 januari 2018, 21:40:23 »
 :?:
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2018, 21:50:31 door Redhairgirl »

Redhairgirl

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 17 januari 2018, 21:47:27 »
hey,
 ik ben een meisje van 15 jaar en heb zaterdag seks gehad met mijn vriedje maar stom genoeg zonder bescherming. Ik ben niet aan de pil en was te laat met een morning after pil nemen. Nu is het zo dat mijn borsten erg zwaar zijn, er zitten 2 soort van schijven in en ze doen nu meer pijn dan gewoonlijk, meestal heb ik er nooit last van en dat ik erg moe ben kan ook een teken zijn van zwangerschap (wat ook door lange dagen door school kan komen). Ik zou een van deze dagen ongesteld moeten worden maar dat ben ik nog steeds niet. Mijn vriend zegt dat het niet erg is en dat hij het er heeft uitgetrokken voordat hij klaar kwam maar als ik het goed heb kwam er sperma uit toen ik naar de wc ging. Ik ben er snel para en ben nu bang dat ik zwanger ben.

Alvast bedankt voor het helpen

Feuerwerk

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 17 januari 2018, 21:49:41 »
hey,
 ik ben een meisje van 15 jaar en heb zaterdag seks gehad met mijn vriedje maar stom genoeg zonder bescherming. Ik ben niet aan de pil en was te laat met een morning after pil nemen. Nu is het zo dat mijn borsten erg zwaar zijn, er zitten 2 soort van schijven in en ze doen nu meer pijn dan gewoonlijk, meestal heb ik er nooit last van en dat ik erg moe ben kan ook een teken zijn van zwangerschap (wat ook door lange dagen door school kan komen). Ik zou een van deze dagen ongesteld moeten worden maar dat ben ik nog steeds niet. Mijn vriend zegt dat het niet erg is en dat hij het er heeft uitgetrokken voordat hij klaar kwam maar als ik het goed heb kwam er sperma uit toen ik naar de wc ging. Ik ben er snel para en ben nu bang dat ik zwanger ben.

Alvast bedankt voor het helpen

Je kunt zo snel nog geen symptomen hebben. Doe 14 dagen na de onveilige seks een zwangerschapstest en koop dan gelijk even condooms.
Above all, love each other deeply, because love covers over a multitude of sins.

Orchidea

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 25 januari 2018, 13:26:46 »
Mijn vriend en ik hebben altijd onveilig seks en hij komt dan ook vaak in me klaar. Na hoeveel dagen kan je eigenlijk al testen?

Iemand trouwens ervaring met de Action zwangerschapstesten? Ik heb het gevoel dat ze echt niet goed zijn gewoon haha

Ik heb ervaring met de action zwangerschapstest. Gewoon hartstikke betrouwbaar hoor! Alleen dan een stuk fijner voor je portemonnee!

margo1997

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 30 januari 2018, 17:05:25 »
ik heb seks gehad, maar het condoom is afgegaan. hij is niet in mij gekomen maar voor de zekerheid een morning after pil gehad (binnen 12 uur). Nu zou ik gisteren ongesteld moeten worden, als ik het precies uitreken. Nu kan het misschien een beetje in de war zijn door die pil. Maar zou ik nu al een zwangerschapstest moeten doen of nog even wachten?

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 30 januari 2018, 17:07:25 »
^ Wachten want die is nu volgens mij nog niet betrouwbaar

Davillage

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 30 januari 2018, 17:08:31 »
ik heb seks gehad, maar het condoom is afgegaan. hij is niet in mij gekomen maar voor de zekerheid een morning after pil gehad (binnen 12 uur). Nu zou ik gisteren ongesteld moeten worden, als ik het precies uitreken. Nu kan het misschien een beetje in de war zijn door die pil. Maar zou ik nu al een zwangerschapstest moeten doen of nog even wachten?

ik zou nog even wachten! denk dat je wel safe zit hoor door de map maar het kan zijn idd dat je menstruatie wat later is. als het na 4 dagen nog niet is, dan zou ik even testje doen
Me gusta

jessy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 18 februari 2018, 14:43:23 »
Gister avond seks gehad.. het condoom was gescheurd de bovenkant :(
hij was niet in mij klaargekomen..
vanochtend vroeg gelijk Morning after pil ingenomen.

Hoeveel kans op zwanger denken jullie??

jessy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 18 februari 2018, 14:52:22 »
.

Tantelon

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 18 februari 2018, 14:57:42 »
Oh no, ik heb dit zelf ook gehad, maar ik was ook helemaal safe met morning after pil. Ik denk echt dat de kans mega mega mega mega klein is.
~ Do what you can't ~

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 18 februari 2018, 16:23:13 »
Gister avond seks gehad.. het condoom was gescheurd de bovenkant :(
hij was niet in mij klaargekomen..
vanochtend vroeg gelijk Morning after pil ingenomen.

Hoeveel kans op zwanger denken jullie??

Topic samengevoegd met algemeen topic..

Kleine kans maar doe over 2 weken een test voor de zekerheid.

jessy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 18 februari 2018, 19:30:08 »
Is een lichte bloeding na de map een bijwerking? ..

Tantelon

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 18 februari 2018, 19:49:03 »
Is een lichte bloeding na de map een bijwerking? ..

Ja kan volgens mij een bijwerking zijn!
~ Do what you can't ~

jessy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 03 maart 2018, 19:54:31 »
Na het in nemen van de Map was ik na 2 dagen 'ongesteld' lichte bloeding..

nu een paar dagen verder moet ik ongesteld worden normaal maar ben 2 dagen later al..

komt dit door de map?

jessy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 03 maart 2018, 20:23:16 »
.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 04 maart 2018, 11:51:53 »
Kan door de MAP komen inderdaad. Doe een test 14 dagen na de onveilige seks.

hulpelfje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 26 maart 2018, 18:03:54 »
Hi

Ik heb gisteren seks gehad met mijn vriendje. Nu was er nadien een natte vlek op ons bed en ik voelde ook soort van iets uit me lopen. We hebben het wel met condoom gedaan en wanneer we die vlek zagen, de condoom ook gecontroleerd, deze was niet gescheurd of afgegleden o.i.d.
Is het mogelijk dat die vlek gewoon vocht van mij was en dat ik heel nat ben klaargekomen? of is er toch kans dat het sperma was en ik zwanger ben? Ben een klein beetje in stress geschoten, want ik ben gestopt met mijn pil en kan echt niet zwanger zijn.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 26 maart 2018, 18:07:44 »
Ja kan van jou zijn. Als je het condoom hebt gecontroleerd zit het wel goed. Wacht je menstruatie af.
« Laatst bewerkt op: 07 april 2018, 09:42:18 door kopjechino »

Marshmallow♥

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 03 april 2018, 21:14:14 »
Oke ik slik al een lnage tijd mijn pil altijd door, heb af en toe wanneer het mij uitkomt een stopweek. Nu wilde ik laatst een stopweek inlassen en pakte die avond dus geen pil maar de dag erna wel weer uit automatisme. Het lijkt mij dat dit word gezien als een vergeten pil? Ik heb daarna dus een stopweek gehad en ben de 26e ongesteld geworden.(weet dr datum van vergeten niet meer). Ik heb dus wel seks zonder extra voorbehoedsmiddel gehad voor en na mijn menstruatie. Ik vroeg me af of ik nu dus niet meer beschermd was of dat het niks uit maakt, en wanneer ik een eventuele test zou kunnen doen.
Hoop dat iemand kan helpen!

Misschien handig om te vermelden dat ik op dit moment veel klachten heb die bij een buikgriep passen maar ook bij een zwangerschap.. misselijkheid braken buikkrampen etc

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 03 april 2018, 22:41:46 »
https://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/algemeen-anticonceptiepil-topic-lees-eerst-de-beginpost-227083.0.html

Lees beginpost dit topic

Bij het vergeten van één pil (meer dan twaalf uur te laat):
De vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Aanvullende maatregelen zijn niet nodig. De werking van de pil is niet verminderd.
« Laatst bewerkt op: 03 april 2018, 23:10:05 door kopjechino »

Marshmallow♥

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 04 april 2018, 14:58:25 »
https://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/algemeen-anticonceptiepil-topic-lees-eerst-de-beginpost-227083.0.html

Lees beginpost dit topic

Bij het vergeten van één pil (meer dan twaalf uur te laat):
De vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Aanvullende maatregelen zijn niet nodig. De werking van de pil is niet verminderd.

Die heb ik Gelezen en dat weet ik, maar ik heb hem niet alsnog gepakt, dat is juist het probleem

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 04 april 2018, 15:15:09 »
Oke ik slik al een lnage tijd mijn pil altijd door, heb af en toe wanneer het mij uitkomt een stopweek. Nu wilde ik laatst een stopweek inlassen en pakte die avond dus geen pil maar de dag erna wel weer uit automatisme. Het lijkt mij dat dit word gezien als een vergeten pil? Ik heb daarna dus een stopweek gehad en ben de 26e ongesteld geworden.(weet dr datum van vergeten niet meer). Ik heb dus wel seks zonder extra voorbehoedsmiddel gehad voor en na mijn menstruatie. Ik vroeg me af of ik nu dus niet meer beschermd was of dat het niks uit maakt, en wanneer ik een eventuele test zou kunnen doen.
Hoop dat iemand kan helpen!

Misschien handig om te vermelden dat ik op dit moment veel klachten heb die bij een buikgriep passen maar ook bij een zwangerschap.. misselijkheid braken buikkrampen etc

Je hebt hem dus wel ingenomen. 24 uur te laat

Marshmallow♥

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 04 april 2018, 20:19:07 »
Je hebt hem dus wel ingenomen. 24 uur te laat
Maar wel maar 1 toen ? Geld dit dan gewoon als ingenomen ? Dankjewel voor je reactie

m&marin

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 07 mei 2018, 21:57:23 »
Ik heb al een paar weken geleden seks gehad met mijn vriendje zonder condoom of pil want ik mag geen pil van me ma slikken en de condooms vind me vriendje te duur.
Sorry erg goor....

Maar 2/1 dag geleden kwam er heel erg dik slijm/afscheiding met klodders uit mijn vagina.
Dit heb ik nog nooit eerder gehad want normaal is het gewoon slijmerig en glad.
Kan het een teken zijn dat ik zwanger ben???

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 07 mei 2018, 23:14:54 »
^ lijkt me meer iets wat afsscheiding lijkt,

doe een test, Wrap het op in een condoom en laat het nooit meer gebeuren.
Wat ik me afvraag: waarom vind je vriendje condooms te duur? Hoeveel denk je dat een Baby gaat kosten?
Gaat hij de Morning after pil ook te duur vinden?? of een afspraak bij de dokter als je blijkbaar toch zwanger bent?
En laten we even de kans op een SOA even opzij zetten, sinds daar geen informatie over is (wat ik HOOP dat jullie elkaars eerste partner zijn en/of allebei clean zijn)Want daar hangen ook wel wat kosten aan vast.

Bescherm jezelf !
Anders betalen jullie beide voor condooms. It takes two to tango dus waarom niet bijbetalen als ie het zo duur vind :'), wauw...
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2018, 23:25:26 door Soundsoldier »

Bloempot

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 08 mei 2018, 06:53:23 »
Condooms te duur :')

weet je hoe duur een kind is?
Hoeveel eigen risico/bijdrage een bevalling/kraamtijd kost?

:')

en leuk, gratis soa's erbij
T'es entré dans ma vie, ô ma liberté chérie
La vie, c'est des envies, l'envie avant les avis

Sleepsheep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 08 mei 2018, 11:03:23 »
Condooms te duur :')

weet je hoe duur een kind is?
Hoeveel eigen risico/bijdrage een bevalling/kraamtijd kost?

:')

en leuk, gratis soa's erbij

Pff inderdaad.... Ik snap het hoor, als je 2,50 zakgeld in de week krijgt zijn condooms relatief duur. Maar wacht dan gewoon nog even met seks. Als je zo'n keuze maakt ben je gewoon nog te jong en naïef.

Oude bekende met een nieuw profiel :)

Dracula

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 10 juni 2018, 19:17:41 »
Ik zit ergens behoorlijk mee, ook al weet ik met mijn gezonde verstand dat het in principe niet mogelijk is, toch maak ik mij zorgen.

Ik heb afgelopen dinsdag (5 juni) seks gehad, ik slik de pil en we hebben een condoom gebruikt, zover ik weet is het condoom niet gescheurd of afgegleden. Zover ik mij kan herinneren had ik 19 of 20 mei mijn laatste pil geslikt, toen een stopweek gehad en 27 mei ben ik weer begonnen met de pil. Deze heb ik elke dag rond hetzelfde tijdstip in de avond (rond 23.00) geslikt en deze ben ik niet vergeten. Wel heb ik op 4 juni in de avond diarree gehad (lekker detail, sorry) maar ik heb die avond gewoon weer volgens schema mijn pil geslikt. Vervolgens slik ik nu gewoon nog mijn pil volgens schema, toch kan ik mijn hoofd niet stil zetten over dat er een kans is dat ik zwanger zou zijn, dat is namelijk echt een angst van me  :fieuw:

Wat denken jullie? Moet ik me zorgen maken of zit ik mezelf gewoon gek te maken?

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 10 juni 2018, 19:28:07 »
^ Als je gewoon een condoom hebt gebruikt is er inderdaad, waarschijnlijk niets aan de hand. De werking van De Pil kan wel beïnvloed zijn, dus let gewoon even goed op dat je verstandig omgaat met condooms (extra) tot je weer ongesteld bent geweest.

Xds

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 18 juni 2018, 22:59:53 »
Hoii,
Ik heb 7 dagen geleden de MAP genomen. In de bijsluiter staat ook dat je bloedverlies enzo ervan kunt krijgen. Is het dan normaal bloedverlies of echt ongesteld? Het bloeden begon gister tijdens de seks en het is nog steeds niet gestopt. Ik zou vanaf vandaag eigenlijk over 9 dagen pas ongesteld worden. Ik weet niet of dit bloed nu dus ongesteld is of gewoon een bloeding. (Het komt dus wel van de MAP). Ik had nog een vraag. Ik heb gisteren en eergisteren niet een condoom gebruikt. Hij is ECHT pas gekomen toen hij er al uit was maar er kan natuurlijk ook sperma in het voorvocht hebben gezeten. Als ik 7 dagen geleden de MAP heb genomen en ik daardoor nu bloed/ongesteld ben is er dan kans dat ik zwanger ben?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: Gisteren om 08:58:44 »
Ja je hebt nu weer kans om zwanger te worden. Ik zou niet weer een MAP nemen omdat dat echt niet goed voor je is. Je hele cyclus is ontregeld. Doe over 14 dagen een test. En geen onveilige seks meer hebben, als hij zich terugtrekt dan is dat ook onveilig.

Wat die bloeding nu precies is dat weten wij ook niet.

Svd5893

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: Vandaag om 13:48:50 »
Ik heb een vraag ik wil graag duidelijk heid.
Ik heb gisteren voor de eerste keer seks gehad ik was ongesteld en het was me 4de dag van me ongesteldheid. Ik heb gisteren voor eerste keer seks gehad en onveilig helaas  hij is niet diep in me gegaan want hij ging er zelfs steeds uit toen we probeerde echt seks te hebben hij is niet diep gegaan want dat deed pijn daarom ging die er ook steeds uit hij is niet klaargekomen  in mij  ik slik niet de pil en ben altijd paar dagen te laat ongesteld dan geplant  de dag naar me seks heb ik beetje buikpijn net als van ongesteldheid enzo en beetje trekkerig maar ben bang dat ik zwanger ben of word kunt u me meer vertellen erover en hoeveel kans er is dat ik dat ben of word ben echt bang ...  groetjes sanne

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: Vandaag om 16:55:08 »
Ik heb een vraag ik wil graag duidelijk heid.
Ik heb gisteren voor de eerste keer seks gehad ik was ongesteld en het was me 4de dag van me ongesteldheid. Ik heb gisteren voor eerste keer seks gehad en onveilig helaas  hij is niet diep in me gegaan want hij ging er zelfs steeds uit toen we probeerde echt seks te hebben hij is niet diep gegaan want dat deed pijn daarom ging die er ook steeds uit hij is niet klaargekomen  in mij  ik slik niet de pil en ben altijd paar dagen te laat ongesteld dan geplant  de dag naar me seks heb ik beetje buikpijn net als van ongesteldheid enzo en beetje trekkerig maar ben bang dat ik zwanger ben of word kunt u me meer vertellen erover en hoeveel kans er is dat ik dat ben of word ben echt bang ...  groetjes sanne

Heel dom, gebruik volgende keer wel anticonceptie, dat is gewoon mega belangrijk. De kans dat je zwanger bent is klein omdat hij niet is klaargekomen, maar van voorvocht kunnen sommigen vrouwen heel soms toch ook zwanger worden. Je hebt ook kans op een soa gehad, omdat je geen condoom hebt gebruikt. Die buikpijn moet echt van je ongesteldheid zijn, na 1 dag is het onmogelijk om zwangerschapsverschijnselen te krijgen. De kans is dus klein, maar als je het 100% zeker wilt weten zou ik over een week of twee een test doen.
 Drums, basslines, kicks and snares || Fave tune ♥