Auteur Topic: profielkeuze..  (gelezen 4336 keer)

raiseyourglass

• Gast
« Gepost op: 12 februari 2009, 21:03:14 »
Hee,

ik zit nu in 3 gymnasium en binnenkort moeten we een voorlopige profielkeuze maken, maar ik heb geen idee wat ik moet kiezen!

ik wil echt al vanaf mijn 3e chirurg worden en heb altijd gezegd dat ik N&G ging kiezen. Maar ik kan dus helemaal geen natuurkunde! en om die richting in te gaan heb je natuurkunde en scheikunde nodig, en scheikunde wordt volgens mij ook heel moeilijk..

dan is er nog E&M; wat ik eigenlijk niet zo leuk vind maar dit is de enige optie die dan overblijft. (ik wil biologie erbij als keuzevak maar die kun je bij E&M niet kiezen)   EDIT; en ik vind economie stom :')

C&M wil ik niet want ik heb een hekel aan economie ben niet zo rekenkundig aangelegd jammer genoeg en daar kun je ook geen biologie kiezen.

en N&T kijk ik niet eens naar want dat is té moeilijk.

hebben jullie tips om een keuze te maken of weten jullie wat je in medische richting kan worden zónder natuurkunde? ik vind het echt zo stom dat wat ik het allerliefste wil niet kan omdat ik natuukunde niet snap >.<
en ja ik krijg ook nog een mentor/decaan gesprek dus die kunnen ook nog helpen  ^_^

pfft sorry voor dit te lange bericht maar er zijn vast mensen bij met ervaring haha
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2009, 21:20:47 door raiseyourglass »

Elleboutique

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2009, 21:05:01 »
Wat grappig, ik heb precies dezelfde vraag. En doe ook 3gymnasium én ik wil ook al heel lang chirurg worden hahaha! :D
one day life will flash before your eyes, make sure it is worth watching

xxLisannexx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2009, 21:06:37 »
Ik zou toch wel natuurkunde kiezen, want het is bij zoveel dingen handig! Bij scheikunde krijgen we nu ook dingen die met natuurkunde te maken hebben... En met biologie krijg je ook dingen van scheikunde. En wiskunde B is denk ik ook het handigste, in ieder geval, dat hoor je overal ;)
Ik heb N&G zonder natuurkunde gekozen, maar daar heb ik nu echt spijt van, want ik wil Bewegingswetenschappen doen, waar je natuurkunde voor nodig hebt.
Dus ik zou als ik jou was N&G doen met natuurkunde of N&T met biologie.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

Sofie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2009, 21:06:52 »
heb je geen economie bij EM dan?
dat vind ik vreemd XD

Zou als je het echt wil toch NG proberen. Scheikunde vind ik meevallen, natuurkunde kan te doen zijn als je je best doet, en een goede leraar hebt
"J'aimerais être un flan. Un flan aux abricots ou nature tiens ! Un peu tiède dans une boulangerie en vitrine."

Chocoluv

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2009, 21:08:14 »
geeeeeeeeeeen idee.
ik zit ook met een probleem,
ik wil:
(nederlands engels)
wiskunde B
geschiedenis
tekenen
biologie
natuurkunde
economie
frans

en dat is dus echt niet te combineren dus ik moet er 2 aflaten vallen en 1 vak kiezen dat ik niet wil en ik haaaaat het.
want bij n&g, n&t en gemengt heb je altijd scheikunde en ik haat dat! en sowiso zou ik dan niet geschiedenis+eco+tekenen kunnen kiezen.
en bij E&M heb je dan geen natuurkunde en bio en wel ak.
en bij gemengt moet je ook duits en dan kan je helemaal een boel niet en ik haat duits.
goed eh.xD

maar je kunt ook een 8e vak kiezen (igg bij ons?). dan krijg je daar niet echt lesse van maar dan moet je dat allemaal thuis doen. leek me eigenlijk vreselijk maar ik denk nu als ik nou es tekenen als 8e vak kies:)
bij ons bij tekene kan je toch altijd binnen komen vallen.
dus miss. kan dat bij jou ook?
ohja en je kan ook gewoon bijles natuurkunde nemen misschien?
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2009, 21:09:28 door Chocoluv »

Raawr

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2009, 21:12:57 »
Haha dat probleem heb ik ook, 3gym & geen idee. maar je hebt JUIST bij E&M Economie hoor! :P En zelfs nog een economisch vak erbij, M&O of Maatschappijwetenschappen. Dus is E&M bijna erger dan C&M xD

Haha ik zit heel erg te twijfel tussen C&M en E&M en N&G. Ben ook superslecht in na/sk en ook ec. dusjaaaa. we zien wel, ik denk dat ik toch C&M ga doen.

Kusjevanlisa

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2009, 21:13:15 »
Ik zit ook in 3 gymnasium, en ik moest vandaag me voorlopige keuze inleveren (wat ik was vergeten mee te nemen..). Maar ik wil waarschijnlijk N&G doen met ak, economie, grieks, frans en duits wiskunde B maar geen natuurkunde, want daar ben ik zooo slecht in...

Typfoudt

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2009, 21:13:42 »
Ik zit ook echt te twijfelen. E&M wil ik niet, mijn hele leven met getallen enzo werken, en iets in de gezondheid ook niet, dus dan blijft C&M nog over maarja wat je daar mee kan worden weet ik niet?

raiseyourglass

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 12 februari 2009, 21:16:10 »
ja maar het probleem is dat ik écht slecht in natuurkunde ben ¬¬
er kwam zo'n vrouw die nu bijna haar geneeskunde studie af had vertellen en die zei dat je het dan gewoon moest nemen omdat je het toch niet zo veel nodig hebt..

maar ik had laatst voor een proefwerk over de remweg en stopafstand etc. een 0,5. oké het werd iets meer dan een 1 want de bonus kwam er nog bij. joepie. En onze leraar zegt dat dit nog makkelijk is xD dus ik denk dat ik beter geen natuurkunde kan kiezen.

maar ik heb geen idee wat ik dan wil omdat ik al mijn hele leve chirurg of iets in die richting wil worden  :(

ARGH ik word echt gek... nouja alvast bedankt voor de hulp =)

raiseyourglass

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 12 februari 2009, 21:19:00 »
oja weet iemand toevallig wat je in de medische sector kan worden zónder natuurkunde?

ik heb hier een blaadje en daarop staat dat dit zonder natuurkunde kan:
algemene gezondheids wetenschappen
european public health
gezondheid en leven
gezondheidswetenschappen

ik weet echt niet wat je daarmee kan worden..
damnnn x]
de rest die niet kan kiezen ook succes!

@ above; tekenen enzo kan wel als keuze vak maar ik ben niet creatief en je krijgt er veel werkstukken dus denk dat ik die tijd beter aan andere moeilijke vakken kan besteden =)
ik kies als keuzevak zoiezo aardrijkskunde want daar ben ik wel goed in..
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2009, 21:23:10 door raiseyourglass »

Nadia

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 12 februari 2009, 21:21:38 »
Je kan volgens mij geen geneeskunde studeren zonder natuurkunde
Maar je kan wel N&G kiezen zonder natuurkunde hoor! Dan moet je aardrijkskunde hebben...

Oh en N&T is niet per sé moeilijker dan N&G, ik heb
Biologie, scheikunde, wiskunde B, natuurkunde
Dat is zowel N&G als N&T.. hebben best veel mensen bij ons

nouja, ik wil ook chirurg worden anders had ik geen natuurkunde gekozen ;3
Insert all Muse lyrics here

raiseyourglass

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 12 februari 2009, 21:25:30 »

Je kan volgens mij geen geneeskunde studeren zonder natuurkunde
Maar je kan wel N&G kiezen zonder natuurkunde hoor! Dan moet je aardrijkskunde hebben...

Oh en N&T is niet per sé moeilijker dan N&G, ik heb
Biologie, scheikunde, wiskunde B, natuurkunde
Dat is zowel N&G als N&T.. hebben best veel mensen bij ons

nouja, ik wil ook chirurg worden anders had ik geen natuurkunde gekozen ;3

haha cool =)
maar ik vraag me dus af; wat heb je aan N&G als je toch geen natuurkunde kiest maar aardrijkskunde?
wat kun je dan worden? xD

sorry voor gezeur, en ik ga ff leren doeg & bedankt =)

x_roo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 12 februari 2009, 21:26:57 »

ja maar het probleem is dat ik écht slecht in natuurkunde ben ¬¬
er kwam zo'n vrouw die nu bijna haar geneeskunde studie af had vertellen en die zei dat je het dan gewoon moest nemen omdat je het toch niet zo veel nodig hebt..

maar ik had laatst voor een proefwerk over de remweg en stopafstand etc. een 0,5. oké het werd iets meer dan een 1 want de bonus kwam er nog bij. joepie. En onze leraar zegt dat dit nog makkelijk is xD dus ik denk dat ik beter geen natuurkunde kan kiezen.

maar ik heb geen idee wat ik dan wil omdat ik al mijn hele leve chirurg of iets in die richting wil worden  :(

ARGH ik word echt gek... nouja alvast bedankt voor de hulp =)

Ik zou gewoon wel natuurkunde kiezen, want je zegt dat je al je hele leven chirurg ofzo wilt worden en dan laat je een moeilijk vak in de weg staan? Een beetje harder je best doen op 1 vak zou ik gewoon doen, ik zou het er wel voor over hebben als dat je droombaan is.

Ik kan zelf geen bal van natuurkunde, ik doe gewoon C&M :P . Met alle standaart vakken + wiskunde A, geschiedenis, beeldende kunst, KCV, latijn, maatschappijwetenschappen (zo'n nieuw vak), Duits en Frans (als keuzevakken).
be inspered by the inspiration!

Lily

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2009, 21:27:24 »
Dat moesten wij ook vandaag! Ik weet het dus ook nog niet, en het komt steeds dichterbij.. Maar ik twijfel dus heel erg tussen N&G en dan met WiB en Natuurkunde (dus ook N&T) en E&M. Ik weet dat je met N&G meer studies kan doen, dus dat je meer opties openhoudt, maar alle vakken van E&M vind ik leuk! En ik kan dan wel in het vrije deel zoiezo moet je daar 1 vak, dan kan je 1 extra keuzevak en eventueel nog een 2e extra keuzevak, maar dan heb je het wel heel druk. Heeft iemand dat, 2 extra keuzevakken? En hoeveel werk is dat?
'If we agree that eyes are the mirror of the soul, why not also admit that lips are the mouthpiece of the heart?' - Coco Chanel

Danique

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 12 februari 2009, 21:28:32 »
Hmm ik denk niet dat ik je kan helpen.

Ik zit zelf in de 4e en heb E&M:

-Frans
-Duits
-Engels
-Nederlands
-Economie
-Geschiedenis
-Ckv
-Gym
-Management&Organisatie
-Maatschappijwetenschappen

Nadia

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 12 februari 2009, 21:30:11 »
Tja dat weet ik niet uit mn hoofd sorry :']
doe anders de test van fontys google fontys interesse test
daar komen ook wel andere dingen uit dan chirurg, die je wél zonder natuurkunde kan doen

bytheway; hoeft natuurlijk niet per sé die van fontys maar die klopt volgens mij heel goed :]

NEVERTHINK

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 12 februari 2009, 21:31:40 »
als ik jou was zou ik niet kijken naar wat je wel en niet goed kan, maar naar wat je leuk vindt, en wat je graag wil worden.
Als je een "pretpakket" kiest en je vindt de beroepen in die richting niet leuk zou ik het niet doen.
Maar je moet het zelf weten.

raiseyourglass

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 12 februari 2009, 21:39:51 »
ben nu test aan het doen, dankje voor tip!

en ik kan natuurlijk ook wel natuurkunde kiezen en gewoon nog harder mn best doen. (niet dat ik voor dat andere proefwerk niet 100 oefenopgaven had gemaakt enzo maarja) :D

dankjulliee

zarax

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 12 februari 2009, 21:42:21 »
ik weet het ook echt niet natuurkunde suckt maar ik wil wel arts worden maar dat gaat nie door want ik ben echt geen rekenwonder.

ik denk dat ik E&M ga kiezen dan maar...
i'm lovin' it

zarax

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 12 februari 2009, 21:44:06 »

ben nu test aan het doen, dankje voor tip!

en ik kan natuurlijk ook wel natuurkunde kiezen en gewoon nog harder mn best doen. (niet dat ik voor dat andere proefwerk niet 100 oefenopgaven had gemaakt enzo maarja) :D

dankjulliee

Ka ben je er nog hhahahahah ik ook! maar ik kies geen natuurkunde hoor dan maak ik mezelf dood en daar heb ik ook geen zin in. -_0
i'm lovin' it

raiseyourglass

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 12 februari 2009, 21:45:22 »
en wéér komt geneeskunde op #1 uit de test..
dit waren de eerste 10 test resultaten

Geneeskunde (WO)
Informatiedienstverlening en -management (HBO)
Bewegingswetenschappen (WO)
Voeding en diëtetiek (HBO)
Diergeneeskunde (WO)
Opleidingskunde (HBO)
Pedagogiek (WO)
Verpleegkunde (HBO)
Voeding en gezondheid (WO)
Rechten (WO)

test is best handig!

Nadia

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 12 februari 2009, 21:51:44 »
Ja dat is bij mij ook altijd ^^ maar ook inderdaad Bewegingswetenschappen en Diergeneeskunde áltijd, ik had bij de stest van school ook echt 10 uit 10 voor geneeskunde, en zelf 0 uit 10 voor economische dingen :p

maar nu zou ik gewoon op al die linken klikken en kijken of het interessant is en het kan zonder natuurkunde ^^

Beetroot

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 12 februari 2009, 21:52:38 »

[...]

haha cool =)
maar ik vraag me dus af; wat heb je aan N&G als je toch geen natuurkunde kiest maar aardrijkskunde?
wat kun je dan worden? xD

sorry voor gezeur, en ik ga ff leren doeg & bedankt =)

ik heb sinds kort ook n&g met aardrijkskunde in plaats van natuurkunde dit heb ik gedaan omdat ik een studie wil gaan doen waar ik geen natuurkunde voor nodig heb en dat vak + leraar liggen me toch niet heel erg
ik wil graag bos en natuurbeheer in Wageningen gaan studeren

en met aardrijkskunde i.p.v. natuurkunde bij n&g kun je bijna alles nog wel worden want meestal worden die vakken alleen maar aanbevolen en niet eens echt verplicht maar dat ligt wel aan de studie dus daar zou je naar kunnen kijken dan moet je echt zoeken naar de studie en niet naar wat je kan worden met je profiel dan weet je vaak veel beter en duidelijk wat wel en niet mag
Hurry up

LisArt

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 13 februari 2009, 11:02:34 »
Je kan toch gewoon C&M zonder Economie kiezen? Als je het dan wel leuk vindt?
Anders zou ik als ik jou was toch voor N&G gaan, als je de rest echt niet zit zitten en er gewoon je best voor wil doen (:

Sara

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 13 februari 2009, 13:38:42 »
the magic in in the doing

Noah

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 13 februari 2009, 13:51:08 »
Ik zou toch voor N&G gaan met natuurkunde, liever 3 jaartjes zwoegen met desnoods bijles dan later ontzettende spijt hebben.

Ky

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 13 februari 2009, 16:00:59 »
Waarom zeggen mensen dat N&T hetzelfde is als N&G met natuurkunde en wiskunde B? Hebben jullie geen wiskunde D ofzo? Dat hoort bij N&T... Maarja dat hebben niet alle scholen geloof ik...
Ik heb N&G met natuurkunde (je kon kiezen tussen natuurkunde en aardrijkskunde, en nou als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan dat grafvak...) en economie als vrije keuze. Dat is namelijk het pakket waar je het meeste mee kan en ik heb echt géén idee wat ik wil worden =P
Maar natuurkunde wordt echt wel véél moeilijker, in de 3e denk je dat alles moeilijk is maar in de 4e is alles nog veel moeilijker xD
Mijn laatste drie cijfers, de eerste van de vijfde en 2 uit de 4e, waren allemaal 5-en xD Maarja ik doe er echt helemaal niks aan, maak nooit opdrachten enzo... Heb er gewoon nooit zin in... Had de laatste keer wel een 6.1 =D Maar dat was toeval denk ik xD
Ik denk eerlijk gezegd dat als je 100 oefenopgaven doet bij een makkelijk onderdeel en dan nog een 1 haalt, dat je dan geen natuurkunde moet kiezen. Dit is niet als belediging bedoeld ofzo, maar ik probeer je te helpen =)
Maar als je een 1 haalt en wel veel oefent dan leer / maak je die sommen waarschijnlijk niet op de goede manier... Als je die sommen maakt, los je hem dan helemaal zelf op of gebruik je de antwoorden? Het kan ook zijn dat de toets heel anders is dan de opgaven... Maar dan kan je misschien aan je leraar vragen om je te helpen. Het hoeft helemaal niet aan jou te liggen, heb je wel een goede leraar? Meestal krijg je in de bovenbouw toch een andere leraar, vooral als je havo of vwo doet, dat doe je neem ik aan? aangezien geneeskunde WO is xD Anders moet je na havo of vmbo nog allemaal extra jaren gaan doen, en daar zou ik echt geen zin in hebben =P Maar die leraren die in vwo bovenbouw lesgeven hebben meer diploma's nodig.
Maar je moet je gewoon afvragen of je écht geneeskunde wil doen. Daarbij moet je afwegen of je natuurkunde met extra aandacht enzo zou kunnen halen of niet, want als je het écht niet kan dan is het niet anders... Dokters verdienen zoveel omdat niet zomaar iedereen dokter kan worden, ik zeg niet dat jij het niet kan, maar je moet ook heel veel doorzettingsvermogen hebben, dus het ligt er maar net aan of je heel veel aan natuurkunde wil doen. Ik zou zelf niet de motivatie hebben om nog veel meer te gaan doen als ik een 1 zou halen terwijl ik wel heel veel geoefend had. Maar jij misschien wel als je echt heel graag dokter wil worden =)
Je motivatie wordt in de 4e meestal sowieso minder, in de 3e deed ik echt veel, maar nu doe ik echt bijna niks meer... Moet wel meer mijn best gaan doen eigenlijk als ik mijn examen wil halen xD Maar ga dit jaar toch wel over, ze hebben op mijn school een nieuwe regeling dat je van 5 naar 6vwo sowieso over mag xD Ook al sta je allemaal vieren =P Ze kunnen het je alleen maar 'sterk afraden'. Ik vind het wel een beetje vreemd eigenlijk, mijn school is helemaal zo van: Iedereen moet slagen! Ze zeggen al heel snel 'ga maar een niveau lager doen' als het een beetje slecht gaat. Maarja ik vind het niet erg natuurlijk (A)
Okee dit had er niet echt veel mee te maken en heb nu wel een beetje veel getypt dus ik hou maar op =P
Trouwens, ik heb ook wiskunde B =P Dat heb je geloof ik ook nodig voor geneeskunde, toch? Ze raden het iig wel aan. Maar je zei dat je niet zo rekenkundig bent aangelegd, wil je dan wel wiskunde B doen? =P
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2009, 16:15:46 door Forlorn »
Of all the things to believe in, why not yourself?

CHRISTIANDIOR

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 13 februari 2009, 19:59:19 »
als ik jou was zou ik het volgende kiezen:

n&g:
biologie
scheikunde
wiskunde a

natuurkunde, (want anders kun je geen geneeskunde doen)

keuzevakken:

economie
geschiedenis.

dan heb je een dubbelprofiel van e&m en n&g, dan kun je het meest..
deze ga ik ook kiezen. als je niet zo goed bent in wiskunde dan kun je beter gewoon a doen, je moet wel realistisch blijven..

veel succes! xx

feelthepassion

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 14 februari 2009, 10:01:16 »
Ik weet al zeker dat ik e&m ga doen..
maar ik twijfel welke vakken ik erbij kies.
ik wil zoiezo een taal, dan kan ik teminste later nog naar het vwo.
maar ik twijfel tussen natuurkunde en m&o. ik weet dat ik later meer aan m&o zou hebben maar ik vind natuurkunde gewoon een leuk vak!
wat zullen jullie doen?

Lala

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 15 februari 2009, 22:03:01 »
Kan je dan geen NLT kiezen ipv van aardrijkskunde of natuurkunde (bij N&G)???

undeuxtrois

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 15 februari 2009, 22:29:54 »
Kies N&G met natuurkunde en wiskunde B! Je kunt er later echt veel meer mee later!
En als je het breed wilt (maar wel moeilijk) kun je altijd nog economie als extra vak kiezen.

In het begin van de derde was ik echt vastberaden dat ik géén N&G of N&T wou, maar toen ik er achter kwam dat ik later natuurkunde, scheikunde en wiskunde B nodig heb voor leuke studies heb ik toch maar toegegeven >.>
Zoals mijn moeder altijd zegt: 'Je diploma krijg je niet zomaar.'

Mijn profiel is ook N&G met natuurkunde en wiskunde B (heb voor N&G ipv N&T gekozen omdat je met bio toch iets meer kunt later). Tot nu toe valt me het nog wel mee, terwijl ik geen kei in exacte vakken ben. Gewoon je best doen, en dan kom je er wel :)
:)

Deletingsenses

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 15 februari 2009, 22:45:53 »
Bij C&M kun je wel biologie kiezen, en hoef je niet per se economie.
Ikzelf heb C&M met tekenen, economie, aardrijkskunde, duits en latijn (en natuurlijk nog de profiel/verplichte vakken)
En volgend jaar mag ik van wiskunde C overstappen naar wiskunde A en dan heb ik E&M.
Dit is trouwens voor VWO (tja gymnasium dus omdat ik latijn heb)

Ik heb zelf ook heel lang nagedacht over de keuze, en ik wist het ook echt totaal niet (ik heb het nog 4x veranderd haha)
Maar neem gewoon de vakken die je leuk vind. Want als je vakken neemt waar je niks aan vind lukt het toch niet.
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2009, 22:46:54 door Deletingsenses »

Anonymous

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 15 februari 2009, 23:38:22 »

dan kan je 1 extra keuzevak en eventueel nog een 2e extra keuzevak, maar dan heb je het wel heel druk. Heeft iemand dat, 2 extra keuzevakken? En hoeveel werk is dat?

Hier een 5VWO'er met 2 keuzevakken die haar ervaringen wel even wil delen.
Ik heb bewust gekozen voor 2 extra keuzevakken (en nog 2 grote ook, van 480 uur), met als gevolg dat ik nu ipv een studielast van de verplichte 1000-1040 uur, een studielast van 1560 uur heb.

En ja dat is veel. Als je je er echt voor in wilt zetten moet het lukken, ik heb 2 vakken die superveel praktisch werk zijn (PO's, verslagen, onderzoeken, beeldend werk, wekenlange projecten), en ook nog eens superveel leerwerk (gewoon stampen stampen stampen en dan wat toepassen).

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik al meerdere keren erover gedacht heb 1 van de 2 op te geven, omdat ik gék word van de hoeveelheid werk - vraag me soms af wat ik mezelf aan doe. Met een dik jaar doe ik examen en ik heb ze nog steeds allebei, dus het is te doen, waar een wil is is een weg zeg ik altijd maar.

Oh en nog 1 dingetje: kies alsjeblieft natuurkunde bij NG, je kunt NG wel kiezen 'omdat je dan nog bijna alle kanten uit kunt', maar zonder natuurkunde valt er héél veel weg. Dat is de reden dat onze school sowieso al bij NG natuurkunde verplicht heeft gesteld. Dan maar 3 jaar zwoegen en eventueel bijlessen, en heeeel hard werken dan later erachter komen dat je beter toch natuurkunde had kunnen hebben! Echt waar!

raiseyourglass

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 19 februari 2009, 19:02:58 »
oké dankjullie =)
& upje

stel dat ik nou toch natuurkunde ga doen, en ik haal later voor mn examen een 6 of zelfs lager. Dan is het toch zoiezo heel moeilijk ingeloot te worden voor geneeskunde? want je moet om gelijk ingeloot te worden cum laude slagen..

ik moet voor keuzebegeleiding morgen 3 opleidingen opschrijven die me aanspreken, dus als jullie nog info, tips of whatever hebben, graag :D

skram

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 20 februari 2009, 15:42:02 »

Hee,

ik zit nu in 3 gymnasium en binnenkort moeten we een voorlopige profielkeuze maken, maar ik heb geen idee wat ik moet kiezen!

ik wil echt al vanaf mijn 3e chirurg worden en heb altijd gezegd dat ik N&G ging kiezen. Maar ik kan dus helemaal geen natuurkunde! en om die richting in te gaan heb je natuurkunde en scheikunde nodig, en scheikunde wordt volgens mij ook heel moeilijk..

dan is er nog E&M; wat ik eigenlijk niet zo leuk vind maar dit is de enige optie die dan overblijft. (ik wil biologie erbij als keuzevak maar die kun je bij E&M niet kiezen)   EDIT; en ik vind economie stom :')

C&M wil ik niet want ik heb een hekel aan economie ben niet zo rekenkundig aangelegd jammer genoeg en daar kun je ook geen biologie kiezen.

en N&T kijk ik niet eens naar want dat is té moeilijk.

hebben jullie tips om een keuze te maken of weten jullie wat je in medische richting kan worden zónder natuurkunde? ik vind het echt zo stom dat wat ik het allerliefste wil niet kan omdat ik natuukunde niet snap >.<
en ja ik krijg ook nog een mentor/decaan gesprek dus die kunnen ook nog helpen  ^_^

pfft sorry voor dit te lange bericht maar er zijn vast mensen bij met ervaring haha

in c&m kan je juist wel bio kiezen, had ik ook mar heb laten vallen. en had ook geen economie op c&m dat was dan weer e &m. en als je geen natuurkunde kan ook niet kiezen want het word het 4378490389 keer zo moeilijker en saaier.  
m
L\\\'essentiel est invisible pour les yeux.

ANTIMATTER

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 20 februari 2009, 16:02:57 »
Bij ons is het zo dat als je een keuzevak wilt doen je gemiddeld een 8 ofzo moet staan, omdat je veel uren erbij krijgt mag je je eige rooster maken zeg maar. Je kan dan zeggen oke, shit, mn keuzevak en eh natuurkunde is gelijk, nou dan ga ik vandaag naar mn keuzevak en morgen wel weer naar natuurkunde.

En ik zou gewoon natuurkunde gaan doen, als je het echt wilt doe het dan. Maar ik houd het toch bij C&M.

ANTIMATTER

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 20 februari 2009, 16:05:25 »

oké dankjullie =)
& upje

stel dat ik nou toch natuurkunde ga doen, en ik haal later voor mn examen een 6 of zelfs lager. Dan is het toch zoiezo heel moeilijk ingeloot te worden voor geneeskunde? want je moet om gelijk ingeloot te worden cum laude slagen..

ik moet voor keuzebegeleiding morgen 3 opleidingen opschrijven die me aanspreken, dus als jullie nog info, tips of whatever hebben, graag :D

- Je mag 1 keer meeloten bij een opleidingsoort.
- Je mag 3 (?) jaar achter elkaar meeloten.
- Eh bij geneeskunde is het zo dat als je gemiddeld een 8 staat met je examen dan wordt je gelijk doorgelaten ja. Maar omdat er ook mensen zijn die niet goed doen op school maar misschien wel goede dokters kunnen worden, hebben ze ook de mogelijkheid op je CV op te sturen zeg maar. En dan is een extra vak hebben, of vrijwilligerswerk hebben gedaan bij een bejaardehuis verrekt handig geweest hehe.