Auteur Topic: Het algemene topic voor studeren in het buitenland & meer #2  (gelezen 30979 keer)

CALEDONIA.

• Gast
« Gepost op: 17 januari 2016, 17:16:27 »
Omdat het vorige topic op een mysterieuze wijze is verdwenen, hier een nieuwe!

Stel hier je vragen als je informatie wilt over studeren/stages in het buitenland. Deel je tips, handige sites etc!

Handige sites en organisaties:
Education First, www.ef.nl
InterLanguage, www.interlanguage.nl
Travel Active, www.travelactive.nl
WEP (World Education Program) www.wep.org
Youth For Understanding, www.yfu.nl

« Laatst bewerkt op: 17 januari 2016, 19:57:29 door CALEDONIA. »

Lot

• **
  • Figure my heart out.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2016, 19:22:34 »
Aah ik kon het andere topic inderdaad al niet meer vinden..

Over een maand zit ik in Canada aaah  :D
Ooooh Canada    

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2016, 22:04:30 »
Ik was hem laatst inderdaad ook al aan het zoeken maar kon hem nergens vinden. Over 1 week naar India !  :bounce:

Lot

• **
  • Figure my heart out.
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2016, 22:27:11 »
^ Wow India, nice ! :) Waar ga je precies heen & wat ga je doen?
Ooooh Canada    

Belleeee

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2016, 00:46:12 »
Ik was hem laatst inderdaad ook al aan het zoeken maar kon hem nergens vinden. Over 1 week naar India !  :bounce:

Hee ik ga ook naar india binnenkort voor mijn stage! waar ga je heen? ben wel benieuwd naar je ervaring straks :D

edit: trouwens, ik weet al waar je zit Delhi toch? ben alsnog benieuwd naar hoe je het ervaart kan ik mezelf ook een beetje voorbereiden op de cultuurshock haha
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2016, 13:05:21 door Belleeee »

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2016, 08:29:06 »
Succes allemaal, en maak veel foto's!! Dat is echt mijn advies. Geniet ervan en maak foto's want je vergeet alles heel snel, het wordt na die tijd snel een 'blur'.
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 18 januari 2016, 19:52:34 »
^ Wow India, nice ! :) Waar ga je precies heen & wat ga je doen?
Ik ga naar New Delhi. Hier ga ik voor een bedrijf onderzoek doen naar export mogelijkheden. :)

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 18 januari 2016, 19:53:18 »
Hee ik ga ook naar india binnenkort voor mijn stage! waar ga je heen? ben wel benieuwd naar je ervaring straks :D

edit: trouwens, ik weet al waar je zit Delhi toch? ben alsnog benieuwd naar hoe je het ervaart kan ik mezelf ook een beetje voorbereiden op de cultuurshock haha
Ik zal regelmatig hier wat posten :) Bij mijn vorige stage ook gedaan ! Bij vragen mag je me altijd noten!

Pudding

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 18 januari 2016, 19:54:43 »
Nog 6 weekjes en dan begint mijn buitenlandse stage. Super eng maar ook veel zin in :D

Pudding

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 18 januari 2016, 20:47:46 »
-
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2016, 21:06:22 door Wispeltuurtje »

Awesomesauce

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 21 januari 2016, 14:42:06 »
Hee dames,

Ik doe de opleiding: leidinggevende travel & hospitality op het albeda college. Toen ik deze opleiding startte mochten we overal heen voor stage en nu opeens mogen we nog maar naar 5 landen en je moet ook nog eens met 5 studenten erheen. School geeft aan dat dit te maken heeft met voorgaande jaren en dat ze je moeten beoordelen op je stage. Nu heb ik morgen een gesprek met de onderwijsleider dat ik dit onzin vindt omdat meerdere scholen stages in het buitenland aanbieden en er genoeg mensen alleen naar het buitenland gaan. Ik wil graag naar Amerika en nu mag dit dus niet en ik wil aangeven dat dit heel normaal is om in je eentje te gaan en dat je alles via skype kan bespreken. Heeft iemand misschien ervaring hiermee dat jouw school het niet goed vindt en je uiteindelijk toch mocht gaan.

Iedere tip is welkom :bounce:

liefs

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 21 januari 2016, 19:08:15 »
^ Mijn school deed ook erg moeilijk over mijn bestemming. Niet perse omdat het niet mocht, maar omdat ze het niet kende en dus liever niet hadden. Ik ben 3 maanden bezig geweest met ze overtuigen om toch te gaan. Dus laten zien wat voor stage ik had gevonden, waar ik dan zou verblijven etc. etc. Vooral niet opgeven en even doorzetten!!
Hoi

xLoraine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 22 januari 2016, 15:43:26 »
Hello ik meld mij aan! Ik heb een stage in Londen en nu twijfel ik of er heen moet gaan omdat housing zoeken super moeilijk is! En extreem duuur! Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb ook eventueel een optie in NL maar weet het gewoon even niet. Wil mijzelf ook niet in problemen werken.

Pioneer

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 22 januari 2016, 21:03:26 »
Precies een maand geleden kwam ik terug van een semester in Amerika. Voelt nog steeds gek om weer in Nederland te zijn. Ik kan niet wachten om weer te gaan reizen.

Pioneer

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 22 januari 2016, 21:04:39 »
Hello ik meld mij aan! Ik heb een stage in Londen en nu twijfel ik of er heen moet gaan omdat housing zoeken super moeilijk is! En extreem duuur! Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb ook eventueel een optie in NL maar weet het gewoon even niet. Wil mijzelf ook niet in problemen werken.
Ik zou je niet tegen laten houden door het feit dat het daar moeilijk is om een kamer te vinden. Als het je droom is, ga er dan voor. Je vindt uiteindelijk echt wel een kamer. De eerste week/weken kun je altijd in een hostel verblijven en vanuit daar een kamer zoeken!

xLoraine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 23 januari 2016, 09:31:43 »
Ik zou je niet tegen laten houden door het feit dat het daar moeilijk is om een kamer te vinden. Als het je droom is, ga er dan voor. Je vindt uiteindelijk echt wel een kamer. De eerste week/weken kun je altijd in een hostel verblijven en vanuit daar een kamer zoeken!

Ah leuk waar in de VS was je?! Jaa misschien wel maar blijf zoveel twijfels hebben:(! Ook bang om alleen te zijn/voelen :l en is echt extreem duur.

Pioneer

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 23 januari 2016, 13:35:51 »
Ah leuk waar in de VS was je?! Jaa misschien wel maar blijf zoveel twijfels hebben:(! Ook bang om alleen te zijn/voelen :l en is echt extreem duur.
Ik heb een semester in San Francisco gestudeerd! Ik had in het begin ook veel twijfels, maar ik ben zo blij dat ik uiteindelijk toch gegaan ben. Het was voor mij ook extreem duur (studeren in de duurste stad van Amerika was echt een fantastisch idee, not) en ik heb daardoor geld moeten bijlenen bij DUO, maar het was echt de beste tijd van mijn leven en een ontzettend toffe ervaring.
Londen is gelukkig dichtbij Nederland, dus als je je alleen voelt kun je gemakkelijk een weekendje terug gaan. En mensen kunnen je natuurlijk ook makkelijk op komen zoeken :)

monkeh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 24 januari 2016, 13:41:13 »
Hey iedereen!

Ik ben voor mijn school op zoek naar een stage (work experience) in het buitenland (verplicht deel van het tweetalig vwo, ik zit in het 5e jaar). De enige eis is dat er Engels wordt gesproken op de werkplek. Ik moet er in eind April 2016 heen, 2 of 3 weken lang en vind het enorm lastig om een werkplek te vinden. Ik heb heel veel bedrijven gecontact maar het heeft niets opgeleverd. De meeste mensen uit mijn klas krijgen een werkplek + hostfamily door middel van familie of vrienden die ze in het buitenland hebben. Helaas, zelfs na het delen van berichten op social media etc, heeft ook dit voor mij niets opgeleverd.

Dus kwam ik op het idee om hier aan jullie te vragen of jullie misschien familie of vrienden in het buitenland hebben die mij er mee zouden kunnen helpen om een werkplek te vinden en die het misschien ook leuk zouden vinden om voor 2/3 weken mij in huis te hebben. Ik ben echt ten einde raad en sta overal voor open!

Wie kan mij helpen? Graag een note sturen of reactie op dit bericht :)

Bedankt alvast

Arianaaaa

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 25 januari 2016, 21:29:47 »
Hey,
Ik wil heel erg graag naar high school gaan in het buitenland. Ik heb het idee al een jaartje of 2 en wilde altijd naar Amerika gaan, maar nu lijkt Brazilië mij ook heel erg leuk... Het is volgens mij niet zo'n heel populaire bestemming en kan er dus ook niet zo heel veel blogs over vinden. Ik vind het echt een heel moeilijke keuze haha iemand ervaring met high school op deze bestemmingen? :)

Pencil

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 26 januari 2016, 11:10:24 »
Ik ben druk bezig met de laatste dingetjes voor mijn applicatie, en wat een drama. Ik ben echt bang dat het niet gaat lukken

Zanna

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 26 januari 2016, 13:24:43 »
Aah ik kon het andere topic inderdaad al niet meer vinden..

Over een maand zit ik in Canada aaah  :D

Hé leuk! Waar in Canada? :) zelf ga ik deze zomer 3 weken immersieprogramma volgen aan de universiteit in Montreal :D

Lot

• **
  • Figure my heart out.
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 28 januari 2016, 15:19:29 »
Hé leuk! Waar in Canada? :) zelf ga ik deze zomer 3 weken immersieprogramma volgen aan de universiteit in Montreal :D

Ah leuk, ik ben in Montreal geweest en vond het echt een hele leuke stad ! :)  Ik ga zelf naar Toronto, heb al eerder een half jaar daar in de buurt gestudeerd en heb er familie en vrienden wonen dus heb er heeel veel zin in  :D
Ooooh Canada    

Cranberry

• **
  • seni seviyorum.
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 02 februari 2016, 11:50:39 »
Ik vertrek eind deze maand naar Finland voor mijn stage!

Pencil

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 02 februari 2016, 22:37:54 »
Ik heb mijn applicaties ingeleverd voor 2 uni's in Canada, nu duimen

Fluuuffy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 03 februari 2016, 12:17:09 »
Ik vertrek eind deze maand naar Finland voor mijn stage!

Wat gaaf! Wat voor stage ga je daar lopen?

Ik ga zelf na de zomer een semester in Finland studeren  :bounce:

LiveLoveLaugh♥

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 03 februari 2016, 12:36:27 »
Ik zou heel graag een opleiding willen gaan doen in het buitenland waarbij je ook talen leert.. Maar heb totaal geen ervaring met de scholen daar en de opleidingen. Iemand hier wel?

Pomegranate

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 09 februari 2016, 13:05:09 »
Ik vroeg me af of hier iemand ervaring heeft met een studie in een land waar je gratis kan studeren, bijv. Zweden of Denemarken en hoe dat is bevallen.

BlondAmsterdam

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 09 februari 2016, 17:09:48 »
Ik vroeg me af of hier iemand ervaring heeft met een studie in een land waar je gratis kan studeren, bijv. Zweden of Denemarken en hoe dat is bevallen.

Als je dat wil moet je volgens mij die taal vloeiend spreken.

Pomegranate

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 09 februari 2016, 17:54:12 »
Oh nee dat bedoelde ik niet, sommige bieden internationale studies aan zeg maar waar gewoon Engels wordt gesproken in de lessen.

Panacea

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 09 februari 2016, 18:44:36 »
Als je dat wil moet je volgens mij die taal vloeiend spreken.
Hoeft volgens mij niet. Je kan ook Engelstalige studies volgen.
Ik heb via Erasmus in Zweden gestudeerd (en moest dus Nederlands collegegeld betalen), maar er zaten ook mensen die niet via uitwisseling waren en die hoefden inderdaad geen collegegeld te betalen. In Zweden gold dat trouwens alleen voor Europese studenten.
Feit is wel dat je in Zweden wel gratis kan studeren, maar levensonderhoud erg duur is en kamerhuur ook aan de hoge kant.
I now walk into the wild Instagram

Cranberry

• **
  • seni seviyorum.
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 10 februari 2016, 00:16:11 »
Wat gaaf! Wat voor stage ga je daar lopen?

Ik ga zelf na de zomer een semester in Finland studeren  :bounce:

Ik ga daar stage lopen met kinderen met een beperking! Ik ben echt heel benieuwd en heb er zoveel zin in! Wat ga jij studeren daar?

Lluvia

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 10 februari 2016, 08:00:47 »
Lol ik was helemaal Amerika gek maar ineens ben ik helemaal omgedraaid naar Spanje/Portugal.
Ben nu aan het kijken voor taalreizen daar :D

xElle

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 10 februari 2016, 09:36:40 »
Ik vertrek morgen voor een stage naar Zuid-Afrika voor een half jaar!  :aanbid: 

Poca

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 25 februari 2016, 18:38:33 »
Heeft er iemand ervaring met het schrijven van een scriptie terwijl je in het buitenland zat? Dat is voor mij eigenlijk de enige manier om naar het buitenland te gaan zobder uitloop, iets wat ik echt niet wil. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Look for the bare necessities, the simple bare necessities, forget about your worries and your strife.

Studentje-1

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 26 april 2016, 15:28:14 »
edit mod: niet toegestaan
« Laatst bewerkt op: 27 april 2016, 12:28:11 door Falathiel »

Poca

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 27 april 2016, 22:43:16 »
Ik ga vanaf februari een half jaar in Denemarken studeren, op een Erasmus uitwisseling! Heb er nu al heel veel zin in haha.
Look for the bare necessities, the simple bare necessities, forget about your worries and your strife.

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 28 april 2016, 06:05:53 »
Ik zag in het vorige bericht dat je aan het denken was om ook je scriptie in het buitenland te doen. Hier nog plannen voor?

Poca

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 28 april 2016, 12:36:59 »
Ik zag in het vorige bericht dat je aan het denken was om ook je scriptie in het buitenland te doen. Hier nog plannen voor?

Ik heb uiteindelijk met mijn examencommissie kunnen regelen dat ik mijn scriptie het semester voordat ik naar het buitenland ga kan schrijven. Zo hoef ik dus in Denemarken alleen maar vakken te volgen (wat wel handig is aangezien ik voor mijn scriptie archiefmateriaal nodig heb en ik natuurlijk geen Deens kan) en heb ik hopelijk ook geen uitloop.

Lot

• **
  • Figure my heart out.
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 28 april 2016, 19:58:21 »
Ik heb mijn applicaties ingeleverd voor 2 uni's in Canada, nu duimen

Welke universiteiten :) ? Ik heb aan de University of Waterloo gestudeerd en schrijf nu mijn thesis bij de University of Toronto!
Ooooh Canada    

Lot

• **
  • Figure my heart out.
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 28 april 2016, 19:59:28 »
Heeft er iemand ervaring met het schrijven van een scriptie terwijl je in het buitenland zat? Dat is voor mij eigenlijk de enige manier om naar het buitenland te gaan zobder uitloop, iets wat ik echt niet wil. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik! Ik loop stage in een lab in Canada en schrijf hier dus ook mijn thesis, je mag me noten als je wil :)
Ooooh Canada    

Peacebone

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 28 april 2016, 21:20:33 »
Ik heb de kans om volgend semester in Aberdeen in Schotland te studeren, maar ik twijfel heel erg of ik wil gaan... Ik wilde namelijk héél erg graag naar Canada of Amerika maar dit gaat helaas niet meer, dus Schotland is zeg maar mijn laatste optie. Is iemand hier misschien geweest, die me kan overhalen en vertellen hoe leuk het is?
There's a party in my head and no one is invited

Seraya

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 29 april 2016, 22:42:19 »
Ik ga volgend jaar naar Australië of Nieuw-Zeeland voor een halfjaar stage. Afhankelijk van waar mijn bemiddelingsbureau mij plaatst. Zo'n zin in!

Jingle

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 30 april 2016, 13:22:08 »
Ik ben toegelaten voor mijn masterstudie in zowel Noorwegen als Zweden. Uni-systemen vond ik niet lastig te begrijpen en je kunt vaak ook gratis taal-lessen volgen op de universiteit omdat je gratis onderwijs hebt. Hoge kosten voor gewoon leven zijn natuurlijk wel waar, maar via international housing is het wonen vaak al goedkoper en je spaart natuurlijk 2000 euro collegegeld uit dat je weer in eten en leven kan stoppen.

Weet nog niet of ik echt ga, though. Mijn half jaartje uitwisseling naar de Verenigde Staten was wel echt prachtig en daar zou ik zo graag helemaal gaan studeren. Financieel is dat alleen echt niet mogelijk, helaas.

littlebird

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 30 april 2016, 13:25:57 »

Nog geen ervaring, maar ik ga zelf naar Schotland, the University of Aberdeen. Daar wordt ook al je college geld door de overheid betaald!

BlondAmsterdam

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 30 april 2016, 13:28:28 »
^ Is het dan zo dat alle colleges in het Noors of Zweeds worden gegeven of in het Engels?

Jingle

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 30 april 2016, 14:10:45 »
^ Is het dan zo dat alle colleges in het Noors of Zweeds worden gegeven of in het Engels?
Als je het tegen mij hebt; hangt van je studie af. Ik heb nul ervaring met zowel de Noorse als Zweedse talen, dus mij leek het niet slim om een universitaire master in een van die talen te gaan doen. Heb zelf een volledig Engelstalige master gekozen, en daar is een best breed aanbod voor.

BlondAmsterdam

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 30 april 2016, 14:16:25 »
Als je het tegen mij hebt; hangt van je studie af. Ik heb nul ervaring met zowel de Noorse als Zweedse talen, dus mij leek het niet slim om een universitaire master in een van die talen te gaan doen. Heb zelf een volledig Engelstalige master gekozen, en daar is een best breed aanbod voor.

Ja, mijn reactie was voor jou bedoelt inderdaad.
Bedankt in ieder geval. Ik hou deze informatie in mijn achterhoofd  :)

Jingle

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 30 april 2016, 14:20:28 »
Ja, mijn reactie was voor jou bedoelt inderdaad.
Bedankt in ieder geval. Ik hou deze informatie in mijn achterhoofd  :)
Graag gedaan hoor! :)  Uiteindelijk kun je het best zelf wat onderzoek doen, en serieus gaan kijken naar de kosten. Goeie universiteiten in die twee landen zijn in elk geval in Uppsala, Lund, en Oslo. Qua kosten denk ik echt dat het nog wel redelijk te doen is omdat je geen schoolgeld uitgeeft en je een compensatie voor het niet gebruiken van je studentenreisproduct aan kan vragen (96 euro per maand), maar je moet wel inleveren op bepaalde sociale zaken als je het niet te bont wil maken. Alcohol of gezellig elke week uit eten gaan gaat je namelijk echt heel veel kosten.

Lemme know als je nog meer vragen hebt, en als je echt serieus iets aan het overwegen bent! :)

BlondAmsterdam

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 30 april 2016, 14:41:55 »
Graag gedaan hoor! :)  Uiteindelijk kun je het best zelf wat onderzoek doen, en serieus gaan kijken naar de kosten. Goeie universiteiten in die twee landen zijn in elk geval in Uppsala, Lund, en Oslo. Qua kosten denk ik echt dat het nog wel redelijk te doen is omdat je geen schoolgeld uitgeeft en je een compensatie voor het niet gebruiken van je studentenreisproduct aan kan vragen (96 euro per maand), maar je moet wel inleveren op bepaalde sociale zaken als je het niet te bont wil maken. Alcohol of gezellig elke week uit eten gaan gaat je namelijk echt heel veel kosten.

Lemme know als je nog meer vragen hebt, en als je echt serieus iets aan het overwegen bent! :)

Tja ik moet eerst maar is mijn middelbare school diploma halen dit jaar en daarna aan mijn bachelor beginnen in Nederland, maar ik ben zeker geïnteresseerd in mijn master volgen in het buitenland. Mocht je besluiten om inderdaad je master ergens in Scandinavië te gaan volgen ben ik erg benieuwd wat je er van vindt!

Lestrade

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 30 april 2016, 16:57:57 »
Ik ben aangenomen voor een master in Zweden, en ga dus (als alles goed gaat) vanaf augustus daar wonen/studeren! Het is een tweejarige master. Ik wil dit eigenlijk al zo'n twee jaar dus het is heel gaaf dat het nu ook daadwerkelijk gaat gebeuren.

Jingle

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 30 april 2016, 17:20:35 »
Tof Lestrade! Welke uni?

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 02 mei 2016, 06:08:58 »
Ik ga volgend jaar naar Australië of Nieuw-Zeeland voor een halfjaar stage. Afhankelijk van waar mijn bemiddelingsbureau mij plaatst. Zo'n zin in!
Als je de keuze hebt zou ik zeker voor Nieuw-Zeeland kiezen !

Moonlight

• Ave Atque Vale.
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 02 mei 2016, 15:55:39 »
Welke studies volgen jullie eigenlijk?
Pretty girls don't know the things that I know

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 04 mei 2016, 13:44:01 »
Ik doe bedrijfskunde

Aesthetics

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 04 mei 2016, 14:07:18 »
Is er iemand die een ICT opleiding volgt en een minor heeft gevolgd in het buitenland? Zo ja, waar en welke minor?

Ik weet nog niet zo goed wat ik wil en waar ik heen wil, maar wil wel graag naar het buitenland. :')
Because no one can catch the motherfucking fox.

Seraya

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 04 mei 2016, 16:09:13 »
Als je de keuze hebt zou ik zeker voor Nieuw-Zeeland kiezen !

Ik heb geen voorkeur opgegeven, omdat het mij allebei geweldig lijkt! Wat spreekt jou zo aan over NZ?

Lot

• **
  • Figure my heart out.
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 04 mei 2016, 20:46:06 »

Psychologie/neuroscience
Ooooh Canada    

Poca

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 04 mei 2016, 22:49:57 »
Ik studeer geschiedenis.

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 05 mei 2016, 05:52:35 »
Ik heb geen voorkeur opgegeven, omdat het mij allebei geweldig lijkt! Wat spreekt jou zo aan over NZ?
Ben er zelf voor een half jaar geweest. Voordeel vond ik dat de afstanden veel kleiner zijn. In Australië zit je meestal in Sydney en Melbourne en kan je voor de rest niet echt ergens heen (buiten reizen met het vliegtuig dan). In Nieuw Zeeland kan je veel makkelijker een auto huren en overal heen rijden. Zat zelf in Auckland, en heb in de weekenden het hele noorder eiland kunnen zien.
Verder zijn de mensen (vond ik) veel vriendelijker en opener. Australiërs zijn wat norser in het algemeen.

Lestrade

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 06 mei 2016, 23:44:26 »
Tof Lestrade! Welke uni?
Linköping University! :)

Ik heb een vraag voor mensen die al in het buitenland studeren: wat voor verzekeringen hebben jullie afgesloten en waar?

Belleeee

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 07 mei 2016, 09:57:17 »

Ik heb een vraag voor mensen die al in het buitenland studeren: wat voor verzekeringen hebben jullie afgesloten en waar?

ik heb een doorlopende reisverzekering afgesloten bij fbto. ik zou aanraden om het doorlopend te doen, weet niet voor hoelang je gaat maar voor mij was het goedkoper in ieder geval.

Pioneer

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 08 mei 2016, 10:25:21 »

Je moet sowieso een reisverzekering afsluiten (ik was zelf gratis verzekerd via school) en het is ook wel handig om even te checken hoe het zit met je zorgverzekering in het buitenland!

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 13 mei 2016, 12:18:54 »
Niet zo zeer over studeren in het buitenland, maar meer over het terugkomen. Ik ben op dit moment nog op stage in het buitenland, maar heb voor volgend jaar ook een kamer nodig. Nu merk ik dat er al veel kamers worden aangeboden, maarja al die kijkavonden kan ik natuurlijk niet heen. Hoe doen jullie dit?

Pencil

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 13 mei 2016, 12:49:39 »
Ik ben hier al zo lang niet geweest, ik weet niet of ik het al gemaild heb, maar ik ga naar Canada, Halifax, ik heb al een welkomstmail maar nog geen bevestiging, dus daar ga ik binnenkort maar eens achteraan mailen :)

Lestrade

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 16 mei 2016, 13:05:00 »
Heeft iemand ervaring met verzekeringen als je langer dan een jaar weggaat? Want ik heb inderdaad wel naar die reisverzekeringen zitten kijken, maar bijvoorbeeld bij FBTO geldt hij niet als je langer dan een jaar in het buitenland woont. HEb wel naar de Globetrotterverzekering van Allianz gekeken maar dan ben je zo 700 euro kwijt, dat lijkt me wel erg veel. Ik zat eraan te denken om me gewoon in Zweden te verzekeren, maar dan moeten ze me wel een persoonsnummer geven en ik weet niet helemaal zeker of dat direct gaat lukken..

Lot

• **
  • Figure my heart out.
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 16 mei 2016, 17:36:39 »
Niet zo zeer over studeren in het buitenland, maar meer over het terugkomen. Ik ben op dit moment nog op stage in het buitenland, maar heb voor volgend jaar ook een kamer nodig. Nu merk ik dat er al veel kamers worden aangeboden, maarja al die kijkavonden kan ik natuurlijk niet heen. Hoe doen jullie dit?

Ja ik heb dus hetzelfde probleem.. Opzich is het wel zo dat de meeste kamers die ik nu voorbij zie komen, al vanaf deze maand of vanaf juni/juli beschikbaar zijn. Ik denk dat zodra ik kamers voor augustus/september zie, ik gewoon maar ga reageren en de situatie uitleg dat ik tm half augustus in het buitenland zit & hooopelijk zijn er mensen die het oke vinden om te skypen oid in plaats van dat ik naar de kijkavond kom..
Ooooh Canada    

Tessa

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 17 mei 2016, 02:32:36 »
Hoi allemaal! Ik zit nu al 2 maanden in Nieuw Zeeland voor stage en heb het erg naar mijn zin! Iedereen staat heel erg open voor contact en het Engels gaat me veel makkelijker af dan ik had verwacht. Ik woon in een studentenhuis met alleen maar locals. Ben aan deze stage gekomen viaviavia, het is helaas onbetaald maar door stufi, OV vergoeding, bijdrage van ouders en spaargeld kom ik wel prima rond. Ik deel een slaapkamer met een ander meisje die bijna altijd bij dr vriend slaapt waardoor ik maar omgerekend 200 euro per maand aan huur betaal :) Ik woon in Christchurch (zuider eiland) en ga idd lekker in de weekenden op pad of leuke dingen doen met mijn huisgenootjes. Ik mis iedereen wel heel erg en het is zo gek dat je van alles voorbij ziet komen op Facebook waar je niet bij kunt zijn... Echter zou ik dit voor geen goud willen missen! Echt een aanrader :)

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 17 mei 2016, 06:00:26 »
Ja ik heb dus hetzelfde probleem.. Opzich is het wel zo dat de meeste kamers die ik nu voorbij zie komen, al vanaf deze maand of vanaf juni/juli beschikbaar zijn. Ik denk dat zodra ik kamers voor augustus/september zie, ik gewoon maar ga reageren en de situatie uitleg dat ik tm half augustus in het buitenland zit & hooopelijk zijn er mensen die het oke vinden om te skypen oid in plaats van dat ik naar de kijkavond kom..
Ik heb 1 kijkavond gepland  :bounce:
Op bijna alle kamers waar ik nu op reageer is de kijkavond begin juni. Ik kom half juni terug. Maar gelukkig was er ook 1 huis (waar het op de chat al heel erg mee klikte) die zeiden van ja, je lijkt ons wel tof. Anders kom ik de week dat je terugkomt even langs! Echt zo fijn !  :bounce: Hoop echt dat ik die kamer krijg!

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 17 mei 2016, 06:01:20 »
Hoi allemaal! Ik zit nu al 2 maanden in Nieuw Zeeland voor stage en heb het erg naar mijn zin! Iedereen staat heel erg open voor contact en het Engels gaat me veel makkelijker af dan ik had verwacht. Ik woon in een studentenhuis met alleen maar locals. Ben aan deze stage gekomen viaviavia, het is helaas onbetaald maar door stufi, OV vergoeding, bijdrage van ouders en spaargeld kom ik wel prima rond. Ik deel een slaapkamer met een ander meisje die bijna altijd bij dr vriend slaapt waardoor ik maar omgerekend 200 euro per maand aan huur betaal :) Ik woon in Christchurch (zuider eiland) en ga idd lekker in de weekenden op pad of leuke dingen doen met mijn huisgenootjes. Ik mis iedereen wel heel erg en het is zo gek dat je van alles voorbij ziet komen op Facebook waar je niet bij kunt zijn... Echter zou ik dit voor geen goud willen missen! Echt een aanrader :)
Ah leuk ! Ik ben vorig jaar ook voor een half jaar in NZ geweest (Auckland). Ben je ook nog van plan te gaan reizen daar?

Lot

• **
  • Figure my heart out.
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 18 mei 2016, 16:59:02 »
Ik heb 1 kijkavond gepland  :bounce:
Op bijna alle kamers waar ik nu op reageer is de kijkavond begin juni. Ik kom half juni terug. Maar gelukkig was er ook 1 huis (waar het op de chat al heel erg mee klikte) die zeiden van ja, je lijkt ons wel tof. Anders kom ik de week dat je terugkomt even langs! Echt zo fijn !  :bounce: Hoop echt dat ik die kamer krijg!

Ah dat is echt fijn :) Ik kom dus pas half augustus terug en heb al vanaf eind augustus een kamer nodig. En ik ga ook nog is in Utrecht studeren, vgm is het daar sowieso al moeilijk om een kamer te vinden & nu dus al helemaal..
Ooooh Canada    

Panacea

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 18 mei 2016, 18:23:32 »
Heeft iemand ervaring met verzekeringen als je langer dan een jaar weggaat? Want ik heb inderdaad wel naar die reisverzekeringen zitten kijken, maar bijvoorbeeld bij FBTO geldt hij niet als je langer dan een jaar in het buitenland woont. HEb wel naar de Globetrotterverzekering van Allianz gekeken maar dan ben je zo 700 euro kwijt, dat lijkt me wel erg veel. Ik zat eraan te denken om me gewoon in Zweden te verzekeren, maar dan moeten ze me wel een persoonsnummer geven en ik weet niet helemaal zeker of dat direct gaat lukken..
Als je langer dan een jaar naar Zweden gaat is het niet moeilijk om een persoonsnummer te krijgen volgens mij :).
I now walk into the wild Instagram

Tessa

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 18 mei 2016, 23:02:41 »
Ah leuk ! Ik ben vorig jaar ook voor een half jaar in NZ geweest (Auckland). Ben je ook nog van plan te gaan reizen daar?

Ik ben al 2 lange weekenden weg geweest. Het eerste weekend (pasen + extra vrij gevraagd dus 6,5 dag) ben ik naar Wellington gevlogen en van daar uit naar Taupo, Rotuora, Hot water beach, Cathedral Cove, nog 2 andere stranden waar ik de naam even van kwijt ben en Tongariro geweest. Was heel gaaf! Tongariro crossing was echt super, we hadden ook super lekker weer :) tweede weekend ben ik naar Nelson, Abel Tasman en Nelson Lakes geweest (4 dagen). Ik ben nog van plan om op zn minst 2 andere weekend trips te doen en ik sluit af met 10 dagen reizen door Nieuw Zeeland en 4 weken door Australië (tussen Brisbane en Cairns, waar het in Augustus nog lekker weer is :))

Echt heel veel zin om weer op pad te gaan! Wat was jou favoriete plek? :)

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 19 mei 2016, 06:38:29 »
Ik ben al 2 lange weekenden weg geweest. Het eerste weekend (pasen + extra vrij gevraagd dus 6,5 dag) ben ik naar Wellington gevlogen en van daar uit naar Taupo, Rotuora, Hot water beach, Cathedral Cove, nog 2 andere stranden waar ik de naam even van kwijt ben en Tongariro geweest. Was heel gaaf! Tongariro crossing was echt super, we hadden ook super lekker weer :) tweede weekend ben ik naar Nelson, Abel Tasman en Nelson Lakes geweest (4 dagen). Ik ben nog van plan om op zn minst 2 andere weekend trips te doen en ik sluit af met 10 dagen reizen door Nieuw Zeeland en 4 weken door Australië (tussen Brisbane en Cairns, waar het in Augustus nog lekker weer is :))

Echt heel veel zin om weer op pad te gaan! Wat was jou favoriete plek? :)
Ik baal zo dat ik de tongariro niet heb kunnen doen. 1e weekend was ik ziek, longontsteking  :angry2: en tweede weekend was het te koud.. pff...
Ik vond Abal Tasman heel gaaf ! Maar mijn favoriete plekken zijn denk ik toch Tauranga (Noorder-Eiland) en Milford Sounds op het zuider.

Tessa

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 19 mei 2016, 22:44:44 »
Ik baal zo dat ik de tongariro niet heb kunnen doen. 1e weekend was ik ziek, longontsteking  :angry2: en tweede weekend was het te koud.. pff...
Ik vond Abal Tasman heel gaaf ! Maar mijn favoriete plekken zijn denk ik toch Tauranga (Noorder-Eiland) en Milford Sounds op het zuider.

Ah balen! Het was zwaar (7 uur lopen) maar we hadden mooi weer en het uitzicht was het zeker waard (zie mijn profiel foto :)) Ik ga zeker naar Milford Sounds maar Tauranga gaat me waarschijnlijk niet lukken... Zo goedkoop zijn de vluchten nou ook weer niet :P

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 21 mei 2016, 16:42:13 »
Check OOMverzekeringen
Hoi

LisaLovegood

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 22 mei 2016, 21:25:23 »

Ik heb gewoon mijn nederlandse zorgverzekering, bij Zilveren Kruis, die kon ik gewoon meenemen naar het buitenland. Wel even telefonisch laten weten dat ik een jaar in het buitenland zou wonen, maar dat was het.
Verder heb ik ook een reisverzekering via Interpolis. Standaard is die voor een X aantal dagen, maar dat kunnen ze voor je verlengen tot max 366 dagen. Daarna kun je hem gewoon nog een keer verlengen als je in de tussentijd gewoon maar een keer thuiskomt al is het voor een weekend. Beetje vreemd maar ik moet daar straks in September ook achteraan, of hier een verzekering nemen dat kan natuurlijk ook nog. Aangezien ik de intentie heb om hier te gaan werken en wonen etc.

Ik zit nog wel binnen Europa, in de UK, dat zou misschien wel een verschil kunnen maken waarom het voor mij zo makkelijk was, misschien is het buiten de EU anders. Maar jij blijft ook binnen de EU toch?
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2016, 21:32:21 door LisaLovegood »

Lestrade

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 22 mei 2016, 21:59:47 »
Ik heb gewoon mijn nederlandse zorgverzekering, bij Zilveren Kruis, die kon ik gewoon meenemen naar het buitenland. Wel even telefonisch laten weten dat ik een jaar in het buitenland zou wonen, maar dat was het.
Verder heb ik ook een reisverzekering via Interpolis. Standaard is die voor een X aantal dagen, maar dat kunnen ze voor je verlengen tot max 366 dagen. Daarna kun je hem gewoon nog een keer verlengen als je in de tussentijd gewoon maar een keer thuiskomt al is het voor een weekend. Beetje vreemd maar ik moet daar straks in September ook achteraan, of hier een verzekering nemen dat kan natuurlijk ook nog. Aangezien ik de intentie heb om hier te gaan werken en wonen etc.

Ik zit nog wel binnen Europa, in de UK, dat zou misschien wel een verschil kunnen maken waarom het voor mij zo makkelijk was, misschien is het buiten de EU anders. Maar jij blijft ook binnen de EU toch?
Dankje voor je reactie! Ik blijf inderdaad ook binnen de EU. Moet inderdaad even qua ziektekostenverzekering, in principe moet ik hem aanhouden zolang ik enkel studeer, als je ook gaat werken vervalt hij echter wel. Maar als ik ga werken heb ik als het goed is weer zorgrechten in Zweden dus dat zou oké moeten zijn. Ik heb al meer naar gewone reisverzekeringen gekeken maar die zijn alelmaal niet geldig als je je uitschrijft in Nederland. Heb nu inderdaad naar OOMverzekeringen gekeken, en ik denk dat ik daar tijdelijk een verzekering neem, en dan zodra ik in Zweden het kan regelen kan ik er daar één nemen.

Geheime Ziel

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: 23 mei 2016, 17:19:10 »
Heeft er iemand ervaring met studeren in Londen en/of cursus volgen? Ik zit eraan te denken om dat te gaan doen voor een paar maanden. Ik vind engels toch wel echt belangrijk en het lijkt mij ook gewoon super interessant om even niet in Nederland te studeren. Wat meer ervaring opdoen in Londen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring!

Pencil

• Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 27 mei 2016, 23:04:14 »
Vraagje, ik ga voor een half jaar naar het buitenland, heeft iemand tips over bankrekeningen/creditcards? Is het slim om een bankrekening te openen in
Canada, ivm exchange rates?

Lot

• **
  • Figure my heart out.
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 29 mei 2016, 05:38:30 »
Vraagje, ik ga voor een half jaar naar het buitenland, heeft iemand tips over bankrekeningen/creditcards? Is het slim om een bankrekening te openen in

Ik woon in Canada en ik heb geen Canadese bankrekening. Het is slim om een creditcard te nemen (als je die nog niet had), want hier wordt echt heel veel met creditcard betaald. Met mijn normale rabobank betaalpas kan ik niet pinnen in winkels (volgens de Rabobank kan het wel, maar een paar Nederlandse meiden waar ik vorig jaar mee woonde hadden precies hetzelfde probleem). Wel kan je met je betaalpas gewoon pinnen bij een pinautomaat, er komt alleen wel nog een paar dollar extra bovenop voor servicekosten dus ik pin meestal gewoon een groot bedrag in een keer.

Als je nog vragen hebt over Canada mag je me altijd noten haha :)
Ooooh Canada    

Pioneer

• Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 29 mei 2016, 10:01:00 »
Toen ik een halfjaar studeerde in Amerika, heb ik geen Amerikaanse bankrekening geopend. Ik kreeg namelijk maandelijks geld (studiefinanciering, lening) binnen op mijn Nederlandse rekening. Dat bedrag maandelijks overboeken naar een Amerikaanse rekening, is een duur grapje.
Een creditcard heb je wel echt nodig.

Pencil

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 29 mei 2016, 18:24:50 »
Ik woon in Canada en ik heb geen Canadese bankrekening. Het is slim om een creditcard te nemen (als je die nog niet had), want hier wordt echt heel veel met creditcard betaald. Met mijn normale rabobank betaalpas kan ik niet pinnen in winkels (volgens de Rabobank kan het wel, maar een paar Nederlandse meiden waar ik vorig jaar mee woonde hadden precies hetzelfde probleem). Wel kan je met je betaalpas gewoon pinnen bij een pinautomaat, er komt alleen wel nog een paar dollar extra bovenop voor servicekosten dus ik pin meestal gewoon een groot bedrag in een keer.

Als je nog vragen hebt over Canada mag je me altijd noten haha :)

Dankjewel voor je reactie en zal ik zeker doen! :D

@Impericon: jij ook bedankt voor je reactie :)
Ga sowieso maar even een creditcard aanvragen binnenkort.

Expergefactor

• *
  • Grey wolf
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 30 mei 2016, 09:49:02 »
Als je in het buitenland wil studeren, moet dit dan geregeld worden via de school/uni ofzo waar je nu bij zit? Of kan je dit allemaal zelf doen?

Ik ben nu een jaar aan het werken maar denk er wel over om na mijn contract te studeren in het buitenland als dat kan :')

Sacha

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 30 mei 2016, 12:55:59 »
Is er ook een topic voor werken in het buitenland?  :blush:
Anyway ik heb binnenkort mijn laatste sollicitatie gesprek, als die ook goed gaat heb ik een baan in Boekarest! Ik vind het echt super spannend, hoop echt dat ik aangenomen word... Iemand hier ervaring mee?

Seraya

• Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 01 juni 2016, 15:35:33 »
Binnenkort sollicitatiegesprek met een organisatie in Nieuw-Zeeland voor een stage :)

Lot

• **
  • Figure my heart out.
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: 01 juni 2016, 16:24:00 »
Als je in het buitenland wil studeren, moet dit dan geregeld worden via de school/uni ofzo waar je nu bij zit? Of kan je dit allemaal zelf doen?

Ik ben nu een jaar aan het werken maar denk er wel over om na mijn contract te studeren in het buitenland als dat kan :')

Kan allebei. Als je buiten Europa gaat studeren is het meestal slimmer om via een Nederlandse universiteit te gaan (dus als exchange semester oid), aangezien het dan veel goedkoper is (als in - het kan tienduizenden euro's/dollars in een jaar schelen).
Ooooh Canada    

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 02 juni 2016, 19:54:19 »
Is er ook een topic voor werken in het buitenland?  :blush:
Anyway ik heb binnenkort mijn laatste sollicitatie gesprek, als die ook goed gaat heb ik een baan in Boekarest! Ik vind het echt super spannend, hoop echt dat ik aangenomen word... Iemand hier ervaring mee?

Ja! Toevallig ben ik die een tijdje terug gestart: http://forum.girlscene.nl/forum/school/na-je-studie-naar-het-buitenland-voor-een-baan-410422.0.html

Ben erg benieuwd wat voor werk je in Boekarest gaat doen als je aangenomen wordt en hoe je hele proces van start tot gesprek is verlopen! :)
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

LisaLovegood

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 17 juni 2016, 18:29:35 »

Dit kun je allemaal zelf doen.
Voor een master (in de UK) kun je bijvoorbeeld naar een externe organisatie zoals Go4Master of Kilroy (aus, uk, us en meer). Zij kunnen je helpen met de application. Maar je kunt je ook gewoon zelf aanmelden via de universiteit waar je naartoe wil. Het lijkt vaak ingewikkelder dan het is. En als je iets niet snapt kun je altijd contact zoeken met de international office van die universiteit.

Seagold

• Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 30 juni 2016, 14:46:27 »
Over twee maanden naar Zuid-Afrika stage lopen! Heb er normaal gesproken echt superveel zin in, maar nu krijg ik opeens een benauwend gevoel. Ik moet nog zoveel regelen en ik heb zo weinig tijd! Ben er totaal nog niet klaar voor en schiet nu echt in de stress, terwijl ik ook nog bezig met met mijn tentamens. Ik werk ook nog eens veel in de vakantie en ga nog een paar daagjes weg, heb praktijkexamen met de auto.. Panieeek
We built this Schmidty on Tootsie Rolls

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: 30 juli 2016, 11:05:52 »
Iemand ervaring met zijn master in het buitenland volgen?
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: 01 augustus 2016, 16:53:31 »
Hallo! Ik ga vanaf september tot december een aantal maanden in het buitenland studeren. Nu woon ik gewoon in Groningen en laat ik mijn kamer onderverhuren. Nu vroeg ik mij af wat ik nu allemaal moet regelen. Ik blijf dus ongeveer 4 maanden weg, maar weet niet zo goed wat ik dan met mijn stufi moet gaan doen. Stopzetten of gewoon door laten lopen? OV moet ik sowieso toch stopzetten?

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 01 augustus 2016, 19:20:28 »
Hallo! Ik ga vanaf september tot december een aantal maanden in het buitenland studeren. Nu woon ik gewoon in Groningen en laat ik mijn kamer onderverhuren. Nu vroeg ik mij af wat ik nu allemaal moet regelen. Ik blijf dus ongeveer 4 maanden weg, maar weet niet zo goed wat ik dan met mijn stufi moet gaan doen. Stopzetten of gewoon door laten lopen? OV moet ik sowieso toch stopzetten?
Stufi gewoon laten doorlopen. Dat geld zal je hard nodig hebben. OV kan je een vergoeding voor aanvragen die rond de 100 euro per maand zit.

Taylor

• Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 03 augustus 2016, 18:08:58 »
Ik ga vrijdag weg voor mijn semester in Amerika! Ik blijf dan ongeveer 4 maanden, school begint de 22ste en er is nog een soort introductieweek. Ik ben nu vooral heel zenuwachtig en gestrest tho :')

Lot

• **
  • Figure my heart out.
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 03 augustus 2016, 19:32:45 »
Ik kom volgende week zaterdag weer terug in Nederland na een half jaar Canada.. heb er heel erg gemengde gevoelens over haha. Maaar ik begin wel eind deze maand aan m'n nieuwe studie en daar heb ik heel veel zin in :)
Ooooh Canada    

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 23 augustus 2016, 15:05:44 »
^Ooooh ik wil ook zó ontzettend graag naar Canada :(:(:( Ben zo jaloers! Hoe heb je het gehad? Welke stad zat je?

Seraya

• Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 27 augustus 2016, 21:29:36 »
Zojuist mijn visum aangevraagd, hoop dat ik snel goedkeuring krijg zonder medische testen o.i.d.!

Lot

• **
  • Figure my heart out.
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 28 augustus 2016, 12:41:51 »
^Ooooh ik wil ook zó ontzettend graag naar Canada :(:(:( Ben zo jaloers! Hoe heb je het gehad? Welke stad zat je?

Als ik jou was zou ik sowieso gaan! Canada is echt geweldig, ik ben van plan om er na m'n studie permanent te gaan wonen :) Ik ben er nu twee keer geweest, eerste keer woonde ik in Waterloo, tweede keer in Toronto. Enige nadeel aan Canada zijn de winters haha, vorige winter was het -30. Volgensmij is het trouwens ook best makkelijk om er een tijdelijk werkvisum te krijgen, heb een aantal Nederlanders daar ontmoet die er gewoon aan het rondreizen en aan het werken waren.
Ooooh Canada    

Seraya

• Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 03 september 2016, 13:58:26 »
Visum is binnen, vliegticket is binnen! Nog een paar maandjes wachten en dan mag ik.

Seagold

• Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 05 september 2016, 14:27:17 »
Hey meiden, ik zit momenteel voor stage in het buitenland. Ik ben helemaal alleen in een voor mij vreemd land en voel me ook best wel eenzaam soms. Het lijkt me dat iemand hier vast wel ervaring mee heeft en ik zou graag tegen iemand willen klagen of mijn ervaringen delen. Dus, iemand die zich vrijwillig aanbiedt als klaagpaal?
We built this Schmidty on Tootsie Rolls

Kapitein Alfred

• Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 05 september 2016, 14:48:06 »
Hey meiden, ik zit momenteel voor stage in het buitenland. Ik ben helemaal alleen in een voor mij vreemd land en voel me ook best wel eenzaam soms. Het lijkt me dat iemand hier vast wel ervaring mee heeft en ik zou graag tegen iemand willen klagen of mijn ervaringen delen. Dus, iemand die zich vrijwillig aanbiedt als klaagpaal?
Ik ben bijna gespecialeerd in in het buitenland zijn en heb zelfs ervaring in het begeleiden van studenten die in het buitenland zitten (oké verwacht er niet te veel van, maar ik weet wel dingen, vooral ook uit eigen ervaring) dus je mag mij altijd een note sturen! :)
 Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. // KLIK HIER OM EEN FOTO VAN MIJ TE ZIEN IK BEN ECHT KNAP

Vannie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 11 september 2016, 15:20:40 »
Ik heb mezelf bijna voor mijn kop geslagen omdat ik voor een stage (in Nederland, ik heb het heel erg naar mijn zin gehad, maar baal stiekem toch een beetje) heb gekozen in plaats van exchange... Bijna iedereen die ik ken zit nu in het buitenland en ik hier, dus dan maar op exchange tijdens mijn master  :fieuw:
You haven't seen the best of me, I'm still working on my masterpiece.

Aylluna

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 20 september 2016, 12:37:58 »
Hi allemaal! Ik moet over een half jaar afstuderen en wil dit graag in het buitenland doen.. Ik ben vorig jaar voor een minor ook al 3 maanden naar Indonesië geweest en dit is mij goed bevallen, en heb weer die drang om weg te gaan! Ik vroeg mij af of hier mensen zijn die afgestudeerd zijn in het buitenland (heb met name interesse in Amerika/Australië) en hoe jullie dat geregeld hebben! Vanuit mijn school zijn er niet veel suggesties en moet je eigenlijk zelf alles regelen qua bedrijf/huisvesting. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen hiermee of dat jullie het bijvoorbeeld via een stage bemiddelingsbureau hebben geregeld, en hoe jullie het ervaren hebben qua mensen ontmoeten enz.. (want je gaat toch alleen natuurlijk)
Dus ik dacht misschien zitten hier mensen die me kunnen helpen :)

Indestructible

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 24 september 2016, 00:58:55 »
Ik wil misschien op stage in het buitenland. Maar is dat niet eenzaam? Want als je fulltime met je stage bezig bent, hoe en waar maak je dan vrienden?
reviewandswatch.wordpress.com

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 24 september 2016, 02:17:46 »
Ik wil misschien op stage in het buitenland. Maar is dat niet eenzaam? Want als je fulltime met je stage bezig bent, hoe en waar maak je dan vrienden?
Hetzelfde als dat je vrienden maakt in Nederland. In de kroeg, bij het sporten, etc. Ligt natuurlijk ook een beetje aan het land waar je heen gaat. In sommige landen zul je makkelijker vrienden maken dan in andere, mede door bijvoorbeeld een taalbarriere.

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 26 september 2016, 17:10:20 »

Vroeg ik mij dus ook af. Ik ga volgend semester 6 maanden in Spanje stagelopen en vraag mij echt af wat ik daar elk weekend ga doen, want werk door de week gewoon fulltime.

serenavanderwoodsen

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 26 september 2016, 23:22:05 »
Dag Allen! Zijn er op het moment toevallig meiden die in Freiburg (Duitsland) studeren? Ik merk dat het allemaal nog heel onwennig is, vooral omdat de Erasmus activiteiten en school pas over een week beginnen. Gelukkig heb ik toffe huisgenootjes en contact met een klasgenootje. Maar toch..
If you have good thoughts they will shine out of your face like sunbeams and you will always look lovely - Roald Dahl

Indestructible

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 28 september 2016, 14:55:43 »
Vroeg ik mij dus ook af. Ik ga volgend semester 6 maanden in Spanje stagelopen en vraag mij echt af wat ik daar elk weekend ga doen, want werk door de week gewoon fulltime.

Precies.. Daarnaast is mij afgeraden om in het weekend een bijbaan te nemen en dat je gewoon moet genieten daar en leuke dingen moet doen. Maarja met wie? xd
reviewandswatch.wordpress.com

LisaLovegood

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 28 september 2016, 18:18:10 »
Precies.. Daarnaast is mij afgeraden om in het weekend een bijbaan te nemen en dat je gewoon moet genieten daar en leuke dingen moet doen. Maarja met wie? xd

Je zou bij een sportteam kunnen gaan, en via daar mensen ontmoeten. Verder natuurlijk collega's en andere stagiaires en misschien is er wel een ESN organisatie daar in de buurt. Dan zou je altijd kunnen kijken, hoewel dat meer voor Erasmus studenten is, of je daarbij mee kunt lopen met leuke dingen doen. Maar je bent vast niet de enige stagiaire of buitenlander daar toch? (meestal niet)

Christy

• Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 29 september 2016, 14:09:47 »

Ik weet helemaal hoe je je voelt, ik heb me ook heel vaak eenzaam gevoeld tijdens mijn buitenland stage. Je mag me noten als je wilt :)
Don't live the same year 75 times and call it a life

Christy

• Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 29 september 2016, 14:12:02 »

Toen ik stage liep in het buitenland had ik ook niet erg veel tijd om mensen te leren kennen. Gelukkig waren er nog 3 andere stagiaires waar ik mee omging en buiten stage om mee afsprak. Als je zelf je accommodatie moet regelen, zou ik kijken of het mogelijk is met andere internationale studenten te delen. Zo leer je namelijk wel mensen kennen. Ook zijn er tegenwoordig heel veel Facebook pagina's waar je mensen kunt leren kennen!

swiftie

• Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 30 september 2016, 13:06:52 »
Ik moet in januari naar het buitenland voor 15 weken, maar moet alles maar zelf zien te regelen.. Dus tot nu toe nog niks gevonden. Ik wil een Food Marketing stage gaan doen! :D
timing is everything.

MadameChérie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 22 oktober 2016, 17:21:52 »
Heeft iemand ervaring met EF (Education First) in Los Angeles? (:

Glamorgana

• Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 23 oktober 2016, 18:12:45 »
^ Ik heb een aantal jaar een korte cursus van EF in Santa Barbara gedaan, en ik heb toen ook mensen gesproken die in LA met EF waren, zij waren toen erg positief! Is al wel een aantal jaar geleden alleen
"Many actors, I've read, are introverts, and many introverts, when socializing, feel like actors."
- Jonathan Rauch

MadameChérie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 23 oktober 2016, 21:31:53 »
^

Oeeeeeh superleuk! Hoe vond jij het? Zit er zelf aan te denken om vier weken te gaan (in 2017), lijkt mij een supergave ervaring! (:

Glamorgana

• Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 25 oktober 2016, 12:06:22 »
Ik vond het echt heel leuk! Het was in 2008 (en toen was ik dus ook nog echt heel jong haha) en het was toen voor 2 weken. Er waren toen iig veel mogelijkheden ook voor excursions, en ik vond alles toen goed geregeld. LA ben ik toen niet met EF geweest, maar verder wel goede verhalen over gehoord. Santa Barbara kan ik je in ieder geval wel echt heel erg aanraden! Het is gewoon echt heel gezellig en het is een prachtige stad.
"Many actors, I've read, are introverts, and many introverts, when socializing, feel like actors."
- Jonathan Rauch

Christy

• Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 29 oktober 2016, 16:00:48 »
Heeft iemand ervaring met EF (Education First) in Los Angeles? (:

Ik ben met EF in Santa Barbara geweest, maar ken wel mensen die op EF in Los Angeles hebben gezeten. Ben zelf ook in Los Angeles geweest. Je mag me wel een privé berichtje sturen als je meer vragen hebt :)

Leslie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 16 november 2016, 15:01:46 »
Ik ga volgende week voor 3 maandjes naar Spanje met EF!
 '' Optimism is the faith that leads to achievement. Nothing can be done without hope and confidence.''

Seraya

• Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 16 november 2016, 18:57:31 »
Nog 2 maanden en dan ga ik naar Nieuw Zeeland!

Leslie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 17 november 2016, 11:08:20 »
Misschien is het een domme vraag maar tot welke leeftijd kun je dat eigenlijk doen? Want met een andere uitwisselingsorganisatie kon je t/m je 18e
EF heeft verschillende programma's. Ik heb ze even nagecheckt:

Middelbare scholieren
    Studenten en/of volwassenen
    Volwassenen en professionals
    Ondernemingen
 '' Optimism is the faith that leads to achievement. Nothing can be done without hope and confidence.''

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 17 november 2016, 15:57:05 »
Niet echt bij studeren in het buitenland. Maar wellicht dat jullie er toch ervaring mee hebben. Ik heb binnenkort een IETLS test voor mijn master. Iemand die ervaring heeft met een dergelijke test?

Pursuit of Happiness

• Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: 07 december 2016, 20:07:22 »
Iemand ervaring met de Chapman university in California, Loyola university in New Orleans of Emory university in Atlanta?

LisaLovegood

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: 13 december 2016, 12:46:12 »
Niet echt bij studeren in het buitenland. Maar wellicht dat jullie er toch ervaring mee hebben. Ik heb binnenkort een IETLS test voor mijn master. Iemand die ervaring heeft met een dergelijke test?

Ik heb in 2015 de IELTS Academic moeten doen, ook voor mijn master (in de UK).
Er staan geloof ik 3 of 4 tests online en er zijn oefeningen. Ik heb alles gedaan wat online stond, in 2 weken en had een band score 8.0 (9.0 is het hoogste).
De moeilijkste onderdelen zijn voornamelijk het schrijven en mondeling, kijk goed naar de voorbeelden wat ze vragen. Want dat is dus ook wat ze verwachten op de toets zelf. Die stijl en omschrijving van grafieken etc.
Het mondeling kun je misschien oefenen met vrienden uit het buitenland via Skype, ten minste dat is wat ik heb gedaan.

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: 14 december 2016, 23:40:12 »
Ik heb in 2015 de IELTS Academic moeten doen, ook voor mijn master (in de UK).
Er staan geloof ik 3 of 4 tests online en er zijn oefeningen. Ik heb alles gedaan wat online stond, in 2 weken en had een band score 8.0 (9.0 is het hoogste).
De moeilijkste onderdelen zijn voornamelijk het schrijven en mondeling, kijk goed naar de voorbeelden wat ze vragen. Want dat is dus ook wat ze verwachten op de toets zelf. Die stijl en omschrijving van grafieken etc.
Het mondeling kun je misschien oefenen met vrienden uit het buitenland via Skype, ten minste dat is wat ik heb gedaan.
Heb hem ondertussen al gehad, en de uitslag ook al. Ik ook 8.0 :) Vond het wel te doen. Luisteren had ik zelfs 9.0 voor. Schrijven was inderdaad wat moeilijker.

LisaLovegood

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: 15 december 2016, 16:01:15 »
Heb hem ondertussen al gehad, en de uitslag ook al. Ik ook 8.0 :) Vond het wel te doen. Luisteren had ik zelfs 9.0 voor. Schrijven was inderdaad wat moeilijker.

Ja luisteren en lezen zijn het makkelijkste.

Waar ga je heen voor een master? En wat voor master ga je doen?

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: 15 december 2016, 21:20:09 »
Ja luisteren en lezen zijn het makkelijkste.

Waar ga je heen voor een master? En wat voor master ga je doen?
Gewoon in Nederland, maar is een Engelstalige master. Ik ga International management doen.

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: 09 januari 2017, 17:20:20 »

Hoef je dan helemaal geen sollicitatiegesprek meer te doen?

Fee

• Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: 18 februari 2017, 17:32:13 »
Zijn hier ook meiden die een semester/jaar naar het buitenland zijn geweest met een organisatie zoals EF? Zoja, hoe hebben jullie dit gefinancierd?

Alvast bedankt  :)

Christy

• Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: 19 februari 2017, 15:32:40 »
Zijn hier ook meiden die een semester/jaar naar het buitenland zijn geweest met een organisatie zoals EF? Zoja, hoe hebben jullie dit gefinancierd?

Ik. Ik heb veel geld gespaard maar dat was alsnog niet genoeg dus mijn ouders hebben me ook ondersteund.

Kapitein Alfred

• Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: 19 februari 2017, 15:39:42 »

Ik ben met YFU gegaan en heb het geluk gehad dat mijn ouders het hebben betaald.

Ik weet niet of je high school wil doen, maar ik kan je dan in ieder geval aan raden om ook eens bij andere organisaties te kijken (vooral non-profit organisaties!!!!) want die zijn vaak veel goedkoper, aangezien het er bij die organisaties (zoals YFU) niet om gaat dat een grote baas een mooie auto kan rijden, maar dat jongeren er wat van leren wanneer ze voor een langere tijd in het buitenland verblijven.
 Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. // KLIK HIER OM EEN FOTO VAN MIJ TE ZIEN IK BEN ECHT KNAP

Seraya

• Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: 19 februari 2017, 22:46:03 »
Ik zit momenteel in Nieuw Zeeland voor een stage. Het is dan wel een afstuderen, maar lijkt er wel een beetje op :)

Lexi

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: 20 februari 2017, 15:13:53 »
Hoe hebben jullie het financieel geregeld? Ik ben van plan me aan te melden voor veel scholarships en dan hopen dat ik voor eentje wordt toegelaten. Heb je meer kans om aangenomen te worden als je punten hoger zijn? Ik studeer namelijk waarschijnlijk cum laude af (voor bachelor) en vraag me af of dat invloed heeft. Hebben jullie ook nog tips financieel?

LisaLovegood

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: 20 februari 2017, 18:16:33 »
Hoe hebben jullie het financieel geregeld? Ik ben van plan me aan te melden voor veel scholarships en dan hopen dat ik voor eentje wordt toegelaten. Heb je meer kans om aangenomen te worden als je punten hoger zijn? Ik studeer namelijk waarschijnlijk cum laude af (voor bachelor) en vraag me af of dat invloed heeft. Hebben jullie ook nog tips financieel?

Ligt er een beetje aan of je cijfers invloed hebben.
Voor een aantal beurzen in nederland is vooral afkomst belangrijk, zo is er iets voor mensen met frieze voorouders. Zelf heb ik ooit aangemeld voor een beurs VSB Fonds, maar volgensmij is het daar vooral belangrijk dat je of een zielig verhaal hebt, of een moeilijke achtergrond, of dat je een specifieke bepaalde reden hebt om voor een studie in het buitenland te kiezen. Ik viel buiten al deze categorieën dus dat werd hem niet helaas. Maar Nuffic heeft geloof ik een overzichtje van beurzen.

Verder financieel. Een lening bij duo, kijken of je in aanmerking komt voor OV-vergoeding via Duo, een lening bij je ouders, spaargeld, een bijbaantje tijdens je verdere studie.

flylikeabird

• We don't need no wings to fly.
    • Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: 11 april 2017, 11:42:52 »
Omdat ik echt niet weet wat ik volgend jaar wil, zat ik te denken om volgend jaar een study abroad semester te doen. Omdat ik mij dus uitschrijf heb ik geen recht op stufi (toch?). Ik zat te denken om naar een community College te gaan in Amerika en kwam bij de organisatie Kilroy terecht. Ik zou dan het spring semester gaan, zodat ik eerst nog wat extra geld kan verdienen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Sometimes you gotta fall before you fly

Ongelooflijk

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: 29 mei 2017, 13:29:59 »
Mijn vader zit te overwegen om te emigreren naar Amerika, ik wil zeker weten mee. Alleen zit ik met een probleem, ik wil nog naar school gaan natuurlijk. Ik doe nu niveau 2, ik ga het sowieso afmaken maar wat raden jullie mij aan dan qua school? Tot die tijd zou ik eigenlijk dus niveau 3 moeten gaan doen of iets anders wat jullie mij echt aanraden. (Ik wil zorg ingaan)

Lahav

• Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: 04 juni 2017, 20:06:31 »
^ Als je naar de VS gaat, dan kan je toch gewoon naar de middelbare school? Ik neem dat je vmbo-niveau 2 doet? Als je niveau 2 mbo doet, dan kan je naar college. Wijst zichzelf wel als je daar bent, je hoeft er nu niets extra's voor te doen.

primadonna

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: 13 augustus 2017, 01:04:54 »
Upje! Hoe financieren jullie je studie? Ik wil mij aanmelden voor een universiteit in het buitenland, maar de kosten zijn mega hoog. De Tuition fees a €10.00 pj kan ik lenen dm van een studielening daar, maar de Living expenses a €10.00 pj niet. Mijn familie kan niet financieel helpen en ik heb ook niet echt de mogelijkheid om veel te sparen. Hoe doen jullie dit? Is het mogelijk om een lening van de bank te krijgen hiervoor? Nadat ik afgestudeerd ben is de kans op een baan wel heel groot, maar ik zie dat je voor een lening overal een vaste baan moet hebben.

LisaLovegood

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: 14 augustus 2017, 17:22:15 »
Upje! Hoe financieren jullie je studie? Ik wil mij aanmelden voor een universiteit in het buitenland, maar de kosten zijn mega hoog. De Tuition fees a €10.00 pj kan ik lenen dm van een studielening daar, maar de Living expenses a €10.00 pj niet. Mijn familie kan niet financieel helpen en ik heb ook niet echt de mogelijkheid om veel te sparen. Hoe doen jullie dit? Is het mogelijk om een lening van de bank te krijgen hiervoor? Nadat ik afgestudeerd ben is de kans op een baan wel heel groot, maar ik zie dat je voor een lening overal een vaste baan moet hebben.

Ik neem aan dat je 10.000 per jaar bedoelt?

Doe wat research naar beurzen (Wilweg.nl heeft daar een overzicht van).
Verder kun je kijken of je in aanmerking komt voor een lening via DUO (dat is max 800 per maand geloof ik), eventuele OV vergoeding (ja dit kun je nog steeds krijgen voor bepaalde studies in het buitenland) en een Erasmus beurs (mits je in de EU blijft).

Verder zul je in jouw geval moeten sparen tot je weg gaat. Je zou een baantje kunnen vinden daar, maar dan gaat je zorgverzekering die je vanuit Nederland moet regelen wel stijl omhoog (tenzij je zwart werkt ofcourse).

Je kunt natuurlijk ook kijken of dezelfde opleiding te vinden is in een land waar het collegegeld niet zo hoog is.

Kapitein Alfred

• Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: 06 september 2017, 17:03:06 »
Ik ben 5 jaar geleden alweer (jeeeez tijd gaat snel) na mijn middelbare school een jaar op uitwisseling geweest in Zweden met Youth For Understanding (YFU, wordt ook in het begintopic genoemd).

Heb daar echt een megaleuke tijd gehad! Ik zat in een heel lief gastgezin en ging naar de middelbare school daar. En het schoolsysteem daar is echt superchill want heb allemaal leuke vakken kunnen kiezen (muziek, fotografie, filosofie, etc.) waardoor het niet echt als 'school' voelde.

Ik kan het echt iedereen aanraden want het is gewoon een hele vette manier om een andere cultuur te leren kennen. En ook een hele 'veilige' manier, want je hebt gewoon een organisatie achter je staan die je helpen in de moeilijkere tijden (of als het niet klikt met je gastgezin bijv.). Dat is ook wel iets waar YFU voor staat, het is geen organisatie die gewoon geld wil innen en dat is het. Het is helemaal non-profit en grotendeels gerund door vrijwilligers.

Ze hebben ook collegeprogramma's in een aantal landen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Cupcake

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: 12 oktober 2017, 21:53:58 »
Ik zou volgend jaar graag een hbo opleiding in België te gaan volgen. Hoe kan je dit het best regelen met financiën? Krijg je nog studiefinanciering? Zijn er meer mensen die een studie volgen in België?

Feuerwerk

• Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: 12 oktober 2017, 22:22:25 »
Ik zou volgend jaar graag een hbo opleiding in België te gaan volgen. Hoe kan je dit het best regelen met financiën? Krijg je nog studiefinanciering? Zijn er meer mensen die een studie volgen in België?

Ik studeer in België, maar dan wel aan de universiteit! Ik krijg een aanvullende beurs en ov-vergoeding.
Above all, love each other deeply, because love covers over a multitude of sins.

KillerQueen

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: 15 december 2017, 23:02:24 »
Aaahhh, ik wilde even delen dat ik vandaag te horen heb gekregen dat ik aankomend schooljaar een semester in Singapore mag volgen, aan de Nanyang Technological University!! :bounce:

Iemand ervaringen met studeren in Singapore? :fieuw:

hotlineshawty

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: 10 januari 2018, 16:48:35 »
Iemand ervaring met voorbereidingscursussen voor het Cambridge examen in Engeland zelf? :)

marlinia

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: 22 januari 2018, 19:42:16 »
Hi iedereen,
Ik zit in een dilemma.
Ik wil graag in het buitenland studeren en ik moet me uiterlijk volgende week aanmelden.
Ik moet een top 3 doorgeven. Op plek 3 staat University of Conneticut.
Ik twijfel echter voor mijn plek 1 en 2 tussen University of Florida in Gainesville of University of British Columbia in Vancouver.
Ik vind het zo lastig!
Het voordeel aan UBC is dat daar housing in principe geregeld is, er zijn kamers beschikbaar op campus. Dat vind ik een groot voordeel omdat je dan niet zelf nog je housing hoeft te regelen, en tegen problemen aanloopt m.b.t. betrouwbaarheid etc.
In Florida moet je wel zelf je housing regelen.
Florida en Vancouver lijken me allebei super gaaf. Heeft iemand advies of ervaringen?

KittyMix

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: 17 februari 2018, 19:17:21 »
Oke aangezien ik geen tijd (en eigenlijk ook geen zin) heb om 6 pagina's terug te lezen, hier maar een vraag die waarschijnlijk al gesteld is. Ik doe volgend jaar eindexamen en zit heel erg te denken aan een tussenjaar in Amerika. Ik ben een vroege leerling dus ik neem waarschijnlijk sowieso een tussenjaar om de leeftijdsgrens een beetje te verkleinen. Maar mijn vraag hier is: is mijn vraag: Wie heeft er ervaring met college in Amerika of wie wil het ook gaan doen? En wat zijn jullie tips hierin?

Xjes Mij

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: 23 februari 2018, 14:02:10 »
Ik ben afgelopen jaar afgestudeerd aan de opleiding HRM. Nu wil ik ontzettend graag naar het buitenland toe voor een tijdje. Mijn hart zegt Canada. Daarnaast lijkt Zuid-Korea ook wel interessant. Heeft iemand tips?

Helloitsme:))))

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: 24 april 2018, 10:57:04 »
Hii iedereen,
Ik zit er aan te denken om een semester te doen in het buitenland aan de middelbare school. Ik heb al contact gehad met organisatie en er is plek. Ik wil dit graag doen en mijn ouders lijkt het ook heel leuk. Ik heb natuurlijk nog niet gezegd dat het doorgaat, want ik zit met een probleempje. Het kost rond de 8000 en aangezien dat erg veel is voor ons ben ik opzoek naar meiden die dit ook hebben gedaan en hoe ze dit gefinancierd hebben (d.m.v. beurzen)
Verder vraag ik me ook af of je het anders misschien allemaal zelf kan regelen i.p.v. met een bureau.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Julia

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: 24 april 2018, 16:56:03 »
Hey!
Zelf heb ik een high school jaar gedaan in de VS drie jaar geleden. Goed dat je al geïnformeerd hebt bij een organisatie!
Om een kort antwoord op je vraag te geven, beurzen voor high school exchanges bestaan niet. Zelf heb ik het geld bij elkaar gekregen door te sparen en ik had het geluk dat mijn moeder veel mee kon en wilde betalen. Je ouders kunnen wel in aanmerking komen voor dubbele kinderbijslag, als je nog geen 18 bent tenminste, dat scheelt ong. 1000 euro. Maar een high school jaar of semester blijft heel prijzig.

Een goedkopere optie is op uitwisseling of op stage gaan via mbo, hbo of uni. Als je bijvoorbeeld op de uni of het HBO zit en in je 3e of 4e jaar op exchange wil, dan zijn daar wel beurzen voor, bijvoorbeeld de Erasmus exchange beurs. Als je op stage gaat krijg je vaak stagevergoeding, wat een groot deel van de kosten dekt. Maar deze opties zijn natuurlijk wel heel anders dan high school.
Als je echt naar high school wil dan kan je bijvoorbeeld kijken naar de Rotary.
Destijds ben ik er achter gekomen dat de Rotary goedkopere high school programma's aanbied, iets van 2000 euro uit mijn hoofd, maar dan moet je wel al langere tijd lid zijn van de Rotary en je hebt geen invloed op het land waar je heen gaat.
Daarnaast heb je het United World College, dat is een programma van 2 jaar en je kan over de hele wereld terecht komen. Hier zijn de kosten afhankelijk van het inkomen van je ouders en er gaat een strenge selectie vooraf aan het programma, dus lang niet iedereen die zich aanmeld mag meedoen. Bovendien woon je op campus in tegenstelling tot de meeste high school uitwisselingen waar je bij een gastgezin woont.
Wat ik je verder mee wil geven is dat de kosten van een high school programma afhangen van het land waar je heen wilt. Europese landen zijn goedkoper dan bijvoorbeeld VS, Australië en Nieuw Zeeland, met sparen kan je dan een heel eind komen. Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar als je 15 of 16 bent dan zou ik nog een jaartje wachten en geld sparen.
Dan het antwoord op de vraag of je het ook zonder bureau kan regelen. In theorie kan dit, maar persoonlijk zou ik het niet doen. De belangrijkste reden hiervoor is het vinden van een gastgezin. Als je een gezin kent in het land waar je heen wilt is het een optie om het zelf te regelen, maar dat vraagt ook veel geregel van dat gezin. Zij zullen namelijk een school voor jou moeten zoeken en dit is nog wel pittig omdat veel scholen in het buitenland niet staan te springen om buitenlandse studenten, want voor die studenten krijgen ze meestal geen subsidie. Het voordeel van een organisatie is dat zij een gastgezin vinden en screenen, zodat je sws goed terecht komt. Als er gedurende het jaar/semester problemen zijn waardoor je niet bij dat gastgezin kan blijven, dan regelt de organisatie een vervangend gastgezin. Daarnaast heeft een organisatie vaak goede contacten met scholen waardoor ze jou sneller toelaten en je gastgezin wordt niet zo erg  belast. Ook helpt een organisatie met het aanvragen van een visum als je niet binnen de EU blijft. Een visum aanvraag is behoorlijk veel gedoe, een organisatie doet een groot deel van de visum aanvraag voor je en helpt je met het deel dat je zelf moet doen. Ik weet toevallig dat je voor Amerika makkelijker een visum krijgt als je via een organisatie gaat, omdat het Amerikaanse consulaat ervaring heeft met de organisaties en in die zin een soort vertrouwen in hun heeft.
De conclusie is dat het wel kan zonder organisatie, maar alleen als je een gastgezin kent en vertrouwd en veel tijd kunt stoppen in het zoeken naar een school en het regelen van een visum. Ik zou het zelf nooit zonder organisatie doen, veel te veel risico dat iets niet lukt of niet goed gaat met het regelen of gedurende het jaar en dan zit je met de gebakken peren.
Als je verder nog iets wil weten vertel ik het je graag. Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar welk land je wil, Amerika?

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: 24 april 2018, 23:11:57 »
Hey!
Zelf heb ik een high school jaar gedaan in de VS drie jaar geleden. Goed dat je al geïnformeerd hebt bij een organisatie!
Om een kort antwoord op je vraag te geven, beurzen voor high school exchanges bestaan niet. Zelf heb ik het geld bij elkaar gekregen door te sparen en ik had het geluk dat mijn moeder veel mee kon en wilde betalen. Je ouders kunnen wel in aanmerking komen voor dubbele kinderbijslag, als je nog geen 18 bent tenminste, dat scheelt ong. 1000 euro. Maar een high school jaar of semester blijft heel prijzig.

Een goedkopere optie is op uitwisseling of op stage gaan via mbo, hbo of uni. Als je bijvoorbeeld op de uni of het HBO zit en in je 3e of 4e jaar op exchange wil, dan zijn daar wel beurzen voor, bijvoorbeeld de Erasmus exchange beurs. Als je op stage gaat krijg je vaak stagevergoeding, wat een groot deel van de kosten dekt. Maar deze opties zijn natuurlijk wel heel anders dan high school.
Als je echt naar high school wil dan kan je bijvoorbeeld kijken naar de Rotary.
Destijds ben ik er achter gekomen dat de Rotary goedkopere high school programma's aanbied, iets van 2000 euro uit mijn hoofd, maar dan moet je wel al langere tijd lid zijn van de Rotary en je hebt geen invloed op het land waar je heen gaat.
Daarnaast heb je het United World College, dat is een programma van 2 jaar en je kan over de hele wereld terecht komen. Hier zijn de kosten afhankelijk van het inkomen van je ouders en er gaat een strenge selectie vooraf aan het programma, dus lang niet iedereen die zich aanmeld mag meedoen. Bovendien woon je op campus in tegenstelling tot de meeste high school uitwisselingen waar je bij een gastgezin woont.
Wat ik je verder mee wil geven is dat de kosten van een high school programma afhangen van het land waar je heen wilt. Europese landen zijn goedkoper dan bijvoorbeeld VS, Australië en Nieuw Zeeland, met sparen kan je dan een heel eind komen. Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar als je 15 of 16 bent dan zou ik nog een jaartje wachten en geld sparen.
Dan het antwoord op de vraag of je het ook zonder bureau kan regelen. In theorie kan dit, maar persoonlijk zou ik het niet doen. De belangrijkste reden hiervoor is het vinden van een gastgezin. Als je een gezin kent in het land waar je heen wilt is het een optie om het zelf te regelen, maar dat vraagt ook veel geregel van dat gezin. Zij zullen namelijk een school voor jou moeten zoeken en dit is nog wel pittig omdat veel scholen in het buitenland niet staan te springen om buitenlandse studenten, want voor die studenten krijgen ze meestal geen subsidie. Het voordeel van een organisatie is dat zij een gastgezin vinden en screenen, zodat je sws goed terecht komt. Als er gedurende het jaar/semester problemen zijn waardoor je niet bij dat gastgezin kan blijven, dan regelt de organisatie een vervangend gastgezin. Daarnaast heeft een organisatie vaak goede contacten met scholen waardoor ze jou sneller toelaten en je gastgezin wordt niet zo erg  belast. Ook helpt een organisatie met het aanvragen van een visum als je niet binnen de EU blijft. Een visum aanvraag is behoorlijk veel gedoe, een organisatie doet een groot deel van de visum aanvraag voor je en helpt je met het deel dat je zelf moet doen. Ik weet toevallig dat je voor Amerika makkelijker een visum krijgt als je via een organisatie gaat, omdat het Amerikaanse consulaat ervaring heeft met de organisaties en in die zin een soort vertrouwen in hun heeft.
De conclusie is dat het wel kan zonder organisatie, maar alleen als je een gastgezin kent en vertrouwd en veel tijd kunt stoppen in het zoeken naar een school en het regelen van een visum. Ik zou het zelf nooit zonder organisatie doen, veel te veel risico dat iets niet lukt of niet goed gaat met het regelen of gedurende het jaar en dan zit je met de gebakken peren.
Als je verder nog iets wil weten vertel ik het je graag. Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar welk land je wil, Amerika?
Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord! Van UWC had ik al gehoord alleen ik ben te laat met inschrijven daarvoor. Bij Rotary kan ik evt. wel nog even kijken. Ik wil graag naar Ecuador, ik heb daar ook familie vandaar dat ik dacht om het zelf te regelen. Ik weet alleen niet of het alsnog veel geregel is en of het veel zou schelen in de kosten. Wat denk jij?

Julia

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: 25 april 2018, 18:21:26 »
Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord! Van UWC had ik al gehoord alleen ik ben te laat met inschrijven daarvoor. Bij Rotary kan ik evt. wel nog even kijken. Ik wil graag naar Ecuador, ik heb daar ook familie vandaar dat ik dacht om het zelf te regelen. Ik weet alleen niet of het alsnog veel geregel is en of het veel zou schelen in de kosten. Wat denk jij?

Tja, lastig te zeggen of het veel geregel is, ik heb geen idee wat het toelatingsbeleid van scholen in Equador is en ik heb dus ook geen flauw benul of het lastig is om een visum te krijgen. Maar het zal zeker goedkoper zijn dan via een organisatie. Je grootste kosten posten zullen visum en vliegticket zijn. Misschien dat je ook nog wat geld aan je familie wilt geven, omdat zij je onderhouden daar. Dus ik zou zo'n 2000 tot 3000 euro rekenen. Ik zou gewoon is een balletje opgooien bij je familie, zij weten vast beter of het haalbaar is om het zelf te regelen.

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: 26 april 2018, 08:51:17 »
Tja, lastig te zeggen of het veel geregel is, ik heb geen idee wat het toelatingsbeleid van scholen in Equador is en ik heb dus ook geen flauw benul of het lastig is om een visum te krijgen. Maar het zal zeker goedkoper zijn dan via een organisatie. Je grootste kosten posten zullen visum en vliegticket zijn. Misschien dat je ook nog wat geld aan je familie wilt geven, omdat zij je onderhouden daar. Dus ik zou zo'n 2000 tot 3000 euro rekenen. Ik zou gewoon is een balletje opgooien bij je familie, zij weten vast beter of het haalbaar is om het zelf te regelen.
Oké, dankjewel!

Dawn

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #150 Gepost op: 04 mei 2018, 19:26:00 »
Hoi iedereen,

Volgend jaar studeer ik als het goed is af op mijn MBO-opleiding niveau 4.
Nu wil ik graag hierna in het buitenland gaan studeren (waarschijnlijk in Europa, ik zat te denken aan Engeland, Schotland, Spanje, Denemarken of Zweden)

Ik zoek mensen die hier ervaring mee hebben.

Xx

Taehyung

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: 04 mei 2018, 21:04:50 »
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar deze website heeft heel veel informatie: https://education.kilroyworld.nl/nieuws/2017/05/met-mbo-in-het-buitenland-studeren. Als je dus in Engeland of buiten Europa wilt gaan studeren moet je dus een HBO-diploma hebben, dit is wel iets om op te letten.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #152 Gepost op: 05 mei 2018, 13:53:58 »
Hoi iedereen,

Volgend jaar studeer ik als het goed is af op mijn MBO-opleiding niveau 4.
Nu wil ik graag hierna in het buitenland gaan studeren (waarschijnlijk in Europa, ik zat te denken aan Engeland, Schotland, Spanje, Denemarken of Zweden)

Ik zoek mensen die hier ervaring mee hebben.

Xx

Topic samengevoegd met algemeen topic en geen idee.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: 05 mei 2018, 13:55:08 »
Hii iedereen,
Ik zit er aan te denken om een semester te doen in het buitenland aan de middelbare school. Ik heb al contact gehad met organisatie en er is plek. Ik wil dit graag doen en mijn ouders lijkt het ook heel leuk. Ik heb natuurlijk nog niet gezegd dat het doorgaat, want ik zit met een probleempje. Het kost rond de 8000 en aangezien dat erg veel is voor ons ben ik opzoek naar meiden die dit ook hebben gedaan en hoe ze dit gefinancierd hebben (d.m.v. beurzen)
Verder vraag ik me ook af of je het anders misschien allemaal zelf kan regelen i.p.v. met een bureau.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Topic samengevoegd met algemeen topic.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Suikerspin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #154 Gepost op: 05 juni 2018, 22:13:24 »
Hey!
Ik heb een vraagje, volgend jaar ga ik naar de 6e en neem waarschijnlijk daarna een tussenjaar.
Nu voel ik er heel weinig voor om, na dat tussenjaar, te studeren in Nederland. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het volgen van een volledige studie in het buitenland en mogelijk ook op verschillende plekken hebben gestudeerd dus bijv. 1e 2 jaar in ene land en de andere 2 jaar studie afgerond in ander land (dus niet bachelor op de ene plek master ergens anders maar echt de bachelor op verschillende plekken > geen idee of dit überhaupt kan :bounce: ) Zoja zou ik graag horen hoe je dit hebt geregeld/hoe aansluitende scholen gevonden etc.?

Wonder

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: 06 juni 2018, 10:38:46 »
Hey yall!

Ik ga in september een half jaar stagelopen in België en vroeg me af hoe het zit met de kosten van het openbaar vervoer. Mijn stagebedrijf zit best wel ff van het centrum vandaan, dus moet ik elke dag met de bus (ik kan geen kamer vinden buiten het centrum). Ik zit nog te twijfelen tussen een aantal steden, maar Brussel, Antwerpen, Luik en Hasselt zijn nu op het oog. Iemand enig idee hoe het daar zit met het openbaar vervoer?

Adore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #156 Gepost op: 07 juni 2018, 01:04:14 »
^ Ik zou niet weten hoe het met het ov in België zit maar weet je wel dat je je studentenov om kan zetten in een ov-vergoeding? Dan krijg je 91 euro per maand ipv je studentenov!

Hatseflats

• Bekijk profiel
« Reactie #157 Gepost op: 10 juli 2018, 17:52:09 »
Hey yall!

Ik ga in september een half jaar stagelopen in België en vroeg me af hoe het zit met de kosten van het openbaar vervoer. Mijn stagebedrijf zit best wel ff van het centrum vandaan, dus moet ik elke dag met de bus (ik kan geen kamer vinden buiten het centrum). Ik zit nog te twijfelen tussen een aantal steden, maar Brussel, Antwerpen, Luik en Hasselt zijn nu op het oog. Iemand enig idee hoe het daar zit met het openbaar vervoer?

Hey, ik studeer in Leuven, en ik heb een buspas van de KUL. Dus misschien kan je ook in je stad een buspas van de uni krijgen? Voor de trein heb je een campuskaart, dan is treinreizen op bepaalde trajecten ook heel goedkoop
You were given this life because you are strong enough to live it.

Rosalie van den Berg

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #158 Gepost op: 09 september 2018, 15:12:42 »
Hi, ik wil in februari voor een half jaar in Duitsland stage lopen, omdat ik de Duitse taal wil leren en ik de cultuur boeiend vind. Mijn school doet er een beetje laks over om me te helpen en ze hebben ook geen studenten van mijn opleiding die voorheen stage hadden gelopen in Duitsland. Ik zit eraan te denken om een stagebemiddelingsbureau in te schakelen, mijn vraag is of iemand daar ervaring mee heeft en hoeveel zoiets kost.
Wolf13

quuinn

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #159 Gepost op: 02 oktober 2018, 00:02:02 »
HI GIRLS! Ik loop momenteel stage in LOS ANGELES (Beverly Hills om precies te zijn)  B)
Ik film mijn tijd hier en plaats vlogs en andere video's op Youtube.
https://www.youtube.com/channel/UCa4BOpPBY8T_a3tCyz6_lQg Dit is mijn kanaal. Ik zou het superleuk vinden als je even abonneert <3
Als iemand vragen heeft over mijn stage in LA of over mijn studie (media en entertainment management) let me know in de comments op mn Youtube kanaal! XOXO

« Reactie #160 Gepost op: 08 oktober 2018, 17:41:31 »
Heyy Girlss!!!!

Ik heb de laatste tijden in mijn gedachtes om na mijn behaalde havo diploma naar Amerika te gaan voor een high school exchange year. Dit is een hele grote droom van mij.
Maar als ik op een high school exchange year wil gaan kost dat heel veel geld. Ongeveer 12 duizend euro. Ik was van plan om een lening aan te vragen en dat ik de geleende geld weer terug betaal wanneer ik weer terug ben van Amerika.
Mijn probleem is dus nu zeg maar nadat ik terug ben van mijn uitwisselingsjaar wil ik dan gaan studeren aan de hoge school, maar dat kost namelijk ook geld. Ik weet zeg maar nu niet wat ik moet doenn???

HELPPP:(

vagueh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #161 Gepost op: 18 november 2018, 17:19:42 »
Ik ga binnenkort voor een jaar naar de VS om daar te studeren op een uni en ik word zo KNEITERGEK van die hele visa procedure.  :angry2:

reusel

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #162 Gepost op: 18 januari 2019, 12:04:40 »
Sinds vorige week studeer ik in het buitenland. Ik heb nog geen heimwee maar wel iets anders waar ik tegenaan loop: verveling.Mijn lestijden zijn pas laat in de middag/avond waardoor de hele ochtend vrij te besteden is. Daarnaast bestaat het weekend uit drie dagen. Mijn klasgenoten zijn leuk en in de avonden heb ik vaak wel wat te doen, zoals met deze klasgenoten uitgaan. Mijn huisgenoten zie ik eigenlijk bijna nooit. Het gaat vooral om de tijd totdat school begint en de weekenden. Ik zal zo nu en dan wel een dag met klasgenoten wat afspreken, maar vaak is dit ook pas avonds en ik voel me bezwaard om elke vrije dag te vragen wat zij gaan doen. Tot nu toe ben ik wel eens gaan sporten, de omgeving verkennen of gaan winkelen, maar ook voor dit geldt: ik vind het leuker met anderen dan alleen. Ik vind het moeilijk om mezelf bezig te houden en voel me buiten schooltijd daarom ook vaak alleen. Ik ben benieuwd of mensen (met ervaringen met een buitenlandminor) hier tips voor hebben.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2019, 12:44:42 door kopjechino »

Shift

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #163 Gepost op: 18 januari 2019, 12:12:30 »
Sinds vorige week studeer ik in het buitenland. Ik heb geen heimwee maar loop wel tegen wat anders aan: verveling.

Mijn lestijden zijn pas laat in de middag/avond waardoor de hele ochtend vrij te besteden is. Daarnaast bestaat het weekend uit drie dagen. Mijn klasgenoten zijn leuk en enkele dagen per week ga ik bv. met hen uit. Mijn huisgenoten zie ik vrijwel nooit.

Het gaat vooral om de tijd totdat school begint en de weekenden. Ik zal zo nu en dan wel eens wat afspreken met klasgenoten bv., maar voel me ook bezwaard om elke vrije dag te vragen wat zij doen. Tot nu toe ben ik wel eens gaan sporten, winkelen of de omgeving verkennen, maar hiermee vul je ook geen dag en is samen ook leuker dan alleen. Ik vind het moeilijk mezelf bezig te houden aangezien ik veel mensen om me heen gewend ben en voel me hierdoor ook vaak alleen. Ik ben vaak aan het "wachten" tot school begint.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en of jullie hier misschien tips voor hebben!

_loveisintheair

• Bekijk profiel
« Reactie #164 Gepost op: 27 januari 2019, 18:27:15 »
Hoi allemaal! Zijn er hier meiden die ervaring hebben met stage/studeren in Azië (Indonesië, India, Thailand of Vietnam bijvoorbeeld...) ? Hoeveel waren jullie ongeveer kwijt? Ik wil +/- 3 a 4 maanden stage gaan lopen, waarschijnlijk in Indonesië, maar weet echt niet wat ik me voor moet stellen bij de kosten...

Sandeenni

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #165 Gepost op: 29 januari 2019, 16:28:45 »

Hoi iedereen!

Ik ben van plan om deze zomer een taalcursus in Spanje te gaan doen met EF. Ik hoor daar allerlei leuke verhalen over, maar het is wel enorm duur. Weten jullie misschien een andere leuke en goede organisatie waarmee je veel goedkoper uit bent, maar waarbij je wel wat leert in 2 á 3 weken?

Alleria

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #166 Gepost op: 09 juni 2019, 18:17:27 »
Hoi! Ik heb een vraagje over studeren in Duitsland :) Ik zat namelijk te kijken op daad naar hbo studies, maar alles wat mij interessant lijkt is erg duur (~700€ per maand). Klopt dit? De studies zitten wel in Berlijn, misschien heeft dat ermee te maken? Ik was namelijk op zoek naar media studies. Dit is één waar ik bijvoorbeeld naar keek; https://www.daad.de/deutschland/studienangebote/studiengang/en/?a=detail&id=g910912&q=&degree=24&subjects%5B146%5D=1&courselanguage=&locations=Berlin&universities%5B2%5D=1&admissionsemester=&sort=name&page=4

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #167 Gepost op: 09 juni 2019, 18:53:58 »
Hoi! Ik heb een vraagje over studeren in Duitsland :)
Is het niet wat je betaald per semester misschien? Ik zou ze gewoon een mail sturen, alleen zo weet je het zeker :)
Hoi