Auteur Topic: Martine Appel Fotografie  (gelezen 5042 keer)

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 05 juni 2014, 23:10:58 »
Na lang twijfelen heb ik toch maar besloten een topic aan te maken.

Vanaf november 2013 ben ik in het bezit van mijn Nikon D3100 met 18-55 lens. Ik vind het erg leuk om foto's te maken alleen doe ik het naar mijn mening te weinig ;)

Van de foto's die ik toch maak zou ik graag jullie mening willen weten met wat er verbeterd zou kunnen worden.

Eerst nog wat over mezelf voor de foto's komen:
Ik ben Martine en ben achtien jaar. Heb net mijn havo examen gedaan en ga volgend jaar CMD studeren in Den Haag. Fotograferen doe ik dus als hobby net als paardrijden en dansen.
Nu dan toch maar de foto's:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Ook vind ik het leuk om wat te doen met photoshop:
11.

12.

13.

Laat weten wat je er van vindt en wat beter kan. <3
« Laatst bewerkt op: 01 mei 2015, 18:25:35 door TheOneThatGotAway »

Amicitia

• **
  • Hello Darkness, my old friend
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 06 juni 2014, 16:23:46 »
6 t-m 10 vind ik erg leuk en spreken me ook aan. De rest doet het hem op de een of andere manier niet zo voor mij. Misschien kun je eens proberen om het model scherp te stellen en de achtergrond vervagen? Of wat meer met het licht spelen?

Lush

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 juni 2014, 17:25:47 »
Ik ben het met FightLikeABeast eens! Ik vind wel dat door de rode kleur van je logo je ogen snel daar naartoe getrokken worden.. Misschien zwart-wit maken? Verder is t logo wel heel cool trouwens en je gephotoshopte foto's zijn ook heel knap gemaakt! :)

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 juni 2014, 23:40:31 »
Thanks voor de tips.

Ik heb het Logo nu zwart wit gemaakt, maar ik vraag me af of het nou echt heel veel zal uitmaken

14.

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2014, 01:23:52 »
Zelf portret :D
Toen ik de foto's had genomen had ik niet gedacht dat er een goede foto bij zat, maar na een paar uur photoshop is dit er toch uitgekomen :')
15

Selfportrait by xMartJuH, on Flickr

ohhhsmilee_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 15 juni 2014, 20:05:58 »

erg leuke foto's, zelf niet mijn stijl maar vind het wel leuk vooral de eerste foto! probeer eens wat met licht of andere kleuren bewerking!

Thanks voor de tips.

Ik heb het Logo nu zwart wit gemaakt, maar ik vraag me af of het nou echt heel veel zal uitmaken

14.

nu had ik daarover nog een vraagje over het logo... hoe doen jullie dat allemaal zo'n logo invoegen zeg maar is daar een app voor of via de computer? :$

flowerchild

• Don't hate what you don't understand.
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2014, 19:31:27 »
Ik vind die foto met het paard en die met die sleutels het mooist. :)
Ook is het leuk om te zien dat er echt over de achtergrond van je foto's is nagedacht.
Als tip heb ik dat het misschien handig is om na te denken WAAROM je een foto maakt. Want ik vind het persoonlijk het mooist als een foto een bepaald verhaal heeft, en mensen aan het denken zet.

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 23 juni 2014, 16:14:03 »
erg leuke foto's, zelf niet mijn stijl maar vind het wel leuk vooral de eerste foto! probeer eens wat met licht of andere kleuren bewerking!

nu had ik daarover nog een vraagje over het logo... hoe doen jullie dat allemaal zo'n logo invoegen zeg maar is daar een app voor of via de computer? :$

Ik gebruik daarvoor lightroom. Ik importeer eerst al mijn foto's kies de beste uit bewerk ze een beetje en dan exporteer ik ze waarna lightroom er dan zelf mijn logo op zet.

Ik vind die foto met het paard en die met die sleutels het mooist. :)
Ook is het leuk om te zien dat er echt over de achtergrond van je foto's is nagedacht.
Als tip heb ik dat het misschien handig is om na te denken WAAROM je een foto maakt. Want ik vind het persoonlijk het mooist als een foto een bepaald verhaal heeft, en mensen aan het denken zet.

Dankje voor je feedback ik zal er op letten!

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 24 juni 2014, 23:37:28 »
16

Love Candles by xMartJuH, on Flickr

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 28 juni 2014, 21:13:00 »
Heb vandaag mijn nieuwe lens gekregen, ben er helemaal verliefd op!!!  :bounce:

17

Red flower by xMartJuH, on Flickr
18

Flowers by xMartJuH, on Flickr
19

Amazing by xMartJuH, on Flickr

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 06 juli 2014, 23:21:27 »
up

Beau

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 07 juli 2014, 10:34:27 »
1. Ik zie dat bijna al je foto's van voren zijn genomen probeer wat meerdere dingen uit op de foto.

2. Ik vind ook dat er heel weinig diepte te zien is op de foto. Je kan door simpele instellingen op je camera het model scherpte geven en je achtergrond wordt daardoor een stuk waziger (stuur me maar een bericht als je wilt weten hoe).
(Voorbeeld 1. http://i.imgur.com/bmtTypW.png
2. http://i.imgur.com/ecPT1D3.png)

3. Ga eens wat meer verdiepen op fotobewerkingen. Ik vind je foto's te saai om naar te kijken, als je er een leuk effect overheen gooit kan je meer je eigen style laten uitkomen en worden je foto's mooier met sfeer (ook hier kan ik je bij helpen).

Ik hoop dat je met deze 3 tips al weer wat verder uit de voeten kan komen! :)

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 14 juli 2014, 23:21:56 »
Photomanipulation:

20.
The Water Witch by xMartJuH, on Flickr

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 14 juli 2014, 23:24:53 »
1. Ik zie dat bijna al je foto's van voren zijn genomen probeer wat meerdere dingen uit op de foto.

2. Ik vind ook dat er heel weinig diepte te zien is op de foto. Je kan door simpele instellingen op je camera het model scherpte geven en je achtergrond wordt daardoor een stuk waziger (stuur me maar een bericht als je wilt weten hoe).
(Voorbeeld 1. http://i.imgur.com/bmtTypW.png
2. http://i.imgur.com/ecPT1D3.png)

3. Ga eens wat meer verdiepen op fotobewerkingen. Ik vind je foto's te saai om naar te kijken, als je er een leuk effect overheen gooit kan je meer je eigen style laten uitkomen en worden je foto's mooier met sfeer (ook hier kan ik je bij helpen).

Ik hoop dat je met deze 3 tips al weer wat verder uit de voeten kan komen! :)

Heey, bedankt voor je advies.

Ik zal op puntje 1 gaan letten!
Punt 2 probeer ik ook al zo veel mogelijk toe te passen. Maar mij kitlens ging gewoon niet verder dan diafragma 3,5-5,6. Maar sinds kort heb ik de 50mm lens, dus nu zal het geen probleem worden om meer scherpte diepte te creƫren.
Ik ben wel erg op zoek naar mijn eigen style. Het lijkt me leuk als je me daar zij bij kunnen helpen!!

lancer

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 14 juli 2014, 23:40:31 »
Nummer 20 is prachtig! Heel knap gemaakt!

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 14 juli 2014, 23:52:47 »
21.

22.

23.

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 22 juli 2014, 14:32:27 »
Er zaten twee libelle's in de tuin en had toevalig net mijn camera bij de hand. Dit is er uitgekomen:

24.

25.

26.

« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2014, 22:10:31 door TheOneThatGotAway »

Eeyore

• Be nice or leave.
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 23 juli 2014, 22:10:26 »
Ik vind 3 heel mooi! Misschien een idee om die foto zo te maken zodat het effect wat dramatischer wordt?
The ocean gets its saltiness from the tears of misunderstood sharks who just want to cuddle
Tumblr | Blog

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 12 augustus 2014, 23:03:13 »
2 weken geleden had ik een fotoshoot met een meisje van een ander forum. Dit zijn een paar van de foto's

27.

28.

29.

30.

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 24 augustus 2014, 10:38:27 »
Up

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 18 oktober 2014, 15:09:27 »
31.
Liza by xMartJuH, on Flickr
32.
33.
34.

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 20 oktober 2014, 13:18:42 »
Heeft iemand misschien feedback?

Misaki

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 20 oktober 2014, 13:45:50 »
Ik vind de portretfoto's erg mooi en helder! Ook een mooi gebruik van licht bij 31 t/m 33. 34 is misschien iets aan de donkere kant, maar dat past ook wel weer bij de foto. Maar eigenlijk niks op aan te merken :)
Eventually the most important person in your life is yourself. Don't abandon yourself.

Femkex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 20 oktober 2014, 13:47:04 »
Heel mooi! Mag ik vragen welke lens je nu hebt?
Ga zo door!

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 20 oktober 2014, 15:04:35 »
Thanks!
In eerste instantie wou ik bij de laatste paar foto's een duistere sfeer eraan geven. Maar het model was daar niet echt comfortabel bij.

Ik gebruik de nikkor 50mm f1.8 lens. Geweldige lens, maakt erg mooie foto's!

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 24 januari 2015, 21:12:04 »
Ik heb een week geleden een fotostudio set gekocht. Gister heb ik die uitgeprobeerd met mijn vriendin.
De resultaten:

35.
Sanne (4 of 4) by xMartJuH, on Flickr

36.
Sanne (3 of 4) by xMartJuH, on Flickr

37.
Sanne (2 of 4) by xMartJuH, on Flickr

38.
Sanne (1 of 4) by xMartJuH, on Flickr

Posterus

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 24 januari 2015, 21:14:45 »
Mooie foto's van Sanne! Lekker spontaan
Misschien kan je nog even kijken naar de kleur in haar gezicht, hij lijkt wat onatuurlijk kwa kleuren
Drawn by the light

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 01 mei 2015, 18:33:45 »
Alweer een tijdje heb ik een shoot met een vriendin om wat uit te proberen met mijn studio qua belichting enzo,

Ik vind voor een eerste keer de foto's zeer mooi geworden!!

39.
DSC_0158 by xMartJuH, on Flickr
40.
DSC_0161 by xMartJuH, on Flickr
41.
DSC_01362 by xMartJuH, on Flickr

Soesoe

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 04 mei 2015, 13:27:22 »
Ik vind het zo mooi hoe je in je topic terug ziet dat je letterlijk met elke fotoshoot groeit. Je fotografie begon met mehh.. saaie foto's, geen bijzondere compositie, weinig diepte in de foto (komt waarschijnlijk door de lens) en als je verder scrolt zie je je foto's steeds interessanter worden. Vooral je laatste portretten in de studio zijn geweldig! Doorgaan zo.

Mag ik vragen welke studioset je hebt gekocht?

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 04 mei 2015, 23:46:52 »
Ik vind het zo mooi hoe je in je topic terug ziet dat je letterlijk met elke fotoshoot groeit. Je fotografie begon met mehh.. saaie foto's, geen bijzondere compositie, weinig diepte in de foto (komt waarschijnlijk door de lens) en als je verder scrolt zie je je foto's steeds interessanter worden. Vooral je laatste portretten in de studio zijn geweldig! Doorgaan zo.

Mag ik vragen welke studioset je hebt gekocht?

Dankje!!!!!!!!!

Ik heb deze set gekocht: https://www.vidaxl.nl/p/160108/fotostudio-set-met-witdoek-3-daglichtlampen-en-reflectorset
Het zijn geen flitsers, want wou ze ook gebruiken voor videos. Maar voor mij werken ze. :)

KittehPwn

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 15 mei 2015, 11:54:00 »
Heeft iemand misschien feedback?

Ik vind je fotografie zelf erg goed! Als tip zou ik kunnen zeggen: probeer jezelf wat meer te ontwikkelen in de aansturing van je model en kijk naar hoe haar lichaamsverhoudingen overkomen. Vind foto #33 en #34 iets minder charmant door de houdingen van het model. Bij #33 is haar armspier te gespannen waardoor er een 'bobbel' op haar arm komt. En bij #34 lijkt het alsof ze geen/ een korte nek heeft door de hoek van de foto en haar rechter hand (voor de kijkers links) een 'klauw'.
Zelf doe ik dit door na het maken van een aantal foto's ze terug te kijken met het model, als je het zelf niet direct ziet, valt het de ander vaak wel op. Zo kan je ook foto's met ongelukkige hand, etc. nog proberen over te doen als de rest wel precies was wat je zocht.  :goodman:

Liisaanee

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 09 juni 2015, 15:14:28 »
Hele gave foto's!

sunshine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 21 juni 2015, 20:27:04 »
Je nieuwe lens geeft echt een mooier effect. In je eerste post vond ik de foto's wat saai maar ze lijken steeds professioneler!

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 13 december 2017, 21:23:07 »
Ik kick dit topic maar weer eens omhoog. Ben nu al een aantal jaar casual aan het fotograveren, met wat fotoshoots met vrienden.

Heb een tijdje geleden ook een shoot gedaan met mijn beste vriendin, maar laatst pas de tijd gehad om ze te bewerken. Ik vind het leuk om ze aan jullie te laten zien.

42
Nadesh 1 by Martine Appel, on Flickr

43
Nadesh 9 by Martine Appel, on Flickr

44
Nadesh 12 by Martine Appel, on Flickr

45
Nadesh 3 by Martine Appel, on Flickr