Hoii iedereen,
ik ben van 82 kg naar 69,9 kg gegaan (en ben nogsteeds aan het afvallen) en wou een beetje mijn ideeen geven van een gezond voedingspatroon en gezond afvallen!! In het begin dacht ik ook altijd dat je bv alleen maar een appel, wat sla en een paar nootjes mocht eten als je op dieet bent en je 2 uur cardio moet doen per dag, maar natuurlijk word je dit na een tijdje beu en stop je ermee. Ik ben hier wel een paar kg mee afgevallen, maar ik voelde me nooit goed en het afvallen was gewoon niet leuk. Op een gegeven moment vond ik op instagram een pagina over fitness, met name over afvallen en spiergroei etc. (ik weet niet of ik die pagina mag delen maar het is sarahdufflifestyleandfitness) en hierdoor besefte ik echt dat afvallen veel meer is dan wat ik eerst deed. Ik ben ook gestopt met cardio en ben begonnen met krachttraining, heel zware zelfs (dit raad ik echt aan!!!) en heb Myfitnesspal gedownload om mijn eten bij te houden. Ik heb eerst uitgerekend hoeveel ik mag eten als ik mijn gewicht wil behouden, en dat is 2300 kcal. Ik heb hier dan -400 afgedaan en ik eet nu 1900 kcal. Myfitnesspal geeft je ook hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten mag/moet eten. Stel dat je wilt afvallen, zou ik eerst berekenen hoeveel kcal je mag eten als je je gewicht wil behouden en dan hiervan 300-500 kcal afdoen. Ook moet je ervoor zorgen dat je eiwitten hoog blijven zodat je iig geen spier verliest. Als je wil aankomen in spiermassa doe je hetzelfde, maar doe je ipv -300/500 kcal, +300/500 kcal. Idk of dit eigenlijk nieuw nieuws is maar ik wou het gewoon delen haha. En ik raad jullie zeker aan om op die instagram te kijken, die is zo informatief en heeft mn ogen echt geopend!!