UITSLAG
ShadowWolf:Hele duistere insteek op de opdracht. Je hebt een hele directe schrijfstijl, als lezer weet je precies wat er gebeurt, maar toch houd je het verloop van het verhaal een mysterie. Je schrijft wel wat rommelig, kan zijn omdat je zoals je zelf al zei snel iets bedacht hebt. De zin
"Een hoog grijs gebouw doemt op in mijn gedachten, ik gok een flat, boven me lacht een donkere hemel zonder sterren me tegemoet en in de verte zie ik gloeiende lantaarnpalen." leest niet zo lekker. Ik zou na 'ik gok een flat' een definitieve punt hebben gezet en een nieuwe zin zijn begonnen. Het sluit namelijk niet goed genoeg aan om één zin te vormen, tenzij je
"en" had toegevoegd aan het laatste deel (EN boven me lacht een donkere hemel [...]). Ook het gebrek aan alinea's zwakt het geheel wat af.
Ik ben iig nieuwsgierig naar wat je nog meer kan; ik weet zeker dat als je wat meer moeite in je stuk steekt en het netjes afwerkt (herschrijf het desnoods nog een keer) het stukken beter kan dan dit.
Humble:Ge-wel-dig. Ik heb dit stukje in één adem uitgelezen. Alleen al de tweede zin, waarin je verwijst naar de God die jouw oogleden symboliseren, vond ik geniaal gevonden. Heerlijk om te lezen. Je maakt echt mooie zinnen, en ze klinken zo moeiteloos, alsof ze zo uit je vingers gevlogen zijn.
In heel je stukje gebeurt eigenlijk vrij weinig, maar er zit zoveel kracht in. Ik ben echt nieuwsgierig naar het vervolg(-die-ik-nooit-krijgen-zal). Geen foutjes te bespeuren, echt, ik weet niet wat ik nog meer kan zeggen. Ik ken jouw schrijfstijl natuurlijk al, maar dit kwam behoorlijk als een verrassing, zulke stukken heb ik nog niet veel van je gelezen. I like it
Mars:Vooruit, omdat je zo schattig bent zal ik je niet diskwalificeren voor het te laat-zijn.

Laat ik gelijk met de deur in huis vallen:
"Wat is er gebeurt, waar heb ik mijn mobiel neergelegd, hoe ben ik eigenlijk in bed beland en waar is mijn mobiel in hemelsnaam beland." Tweemaal in één zin vraag je je af waar je mobiel ligt, leest niet zo lekker.
Ik had eigenlijk het idee dat je hoofdpersonage in een cliché horrorfilm belandt was waarbij ze half ontvoerd was oid, maar die wending had me toch nog leuker geleken dan de anticlimax op het eind. Ook vind ik het jammer dat je zoveel weggeeft al halverwege het verhaal. Eerst weet ze niets meer, wat voor de lezer spanning opbouwt, maar een seconde later wordt alles tot in de puntjes vertelt. Beetje saai. En ook iets teveel (irrelevante) informatie bij elkaar (ze heeft geen geld voor een nieuwe telefoon, ze heeft haar shirt van gisteren nog aan, etc.) wat voor mijn idee niet veel toevoegt aan het verhaal. De laatste zin vond ik dan wel weer grappig. Maar toch een zwak stuk, en ik heb al beter van jou gezien. (;
Over de eerste plaats hoefde ik niet lang na te denken.
Humble, je hebt de eerste plek verdient! De tweede plaats gaat naar
ShadowWolf en als laatste eindigt
Mars.
Huidige tussenstand:Mars: 5
Humble: 3,5Northern: 3,5
Iridescent: 3,5
ShadowWolf: 2,5Alioqui: 2,5
Strange frequencies: 2,5
(0,5 voor het inleveren, 3 punten naar de eerste plaats, 2 naar de tweede en 1 naar de derde.)