Auteur Topic: Perturbato's Verhalencontest =)  (gelezen 22860 keer)

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 29 december 2015, 22:16:56 »
MEEDOEN KAN NOG!

Hoi hoi!

De laatste dagen van 2015 zijn een feit, maar ik zou er graag nog een verhalenwedstrijd tussen gooien. Ik heb nog nooit een verhalenwedstrijd gehouden, maar wel zelf vaak aan meegedaan en ik vond het zelf altijd heel erg leuk! Ik hoop dat er hier ook enthousiastelingen voor zijn :)

~

deelnemers
- Strange frequencies [2,5]
- Iridescent [3,5]
- Northern [3,5]
- Alioqui [2,5]
~

01.
Vertel je verhaal vanuit een ongebruikelijke verteller (een dier, een klein kind, een voorwerp etc).
De verteller mag niet letterlijk naar voren komen, het moet uit je verhaal blijken wie of wat hij is.
Waar je verhaal verder over gaat, is volledig aan jou. Gebruik je fantasie! Think out of the box ;)

Max. aantal woorden: 600
Deadline: vrijdag 15 januari 00:00

02.
Jouw personage is beland in een levensgevaarlijke situatie. Hoe hij of zij daarop reageert, of het een happy of unhappy ending krijgt, wat de locatie is en de omstandigheden zijn, mag jij zelf bepalen. Er is geen woordenlimiet bij deze opdracht.
Ik ben benieuwd. Succes!

Deadline: vrijdag 5 februari 00:00

03.
Kies een muzieknummer uit. Luister naar de tekst, of gewoon naar de melodie, en schrijf op wat er in je opkomt. Maak een verhaal bij het liedje. Iets wat er volgens jou bij past, of waar het nummer over gaat. Post de link van het nummer bij je inzeinding.

Deadline: 28/02 00:00
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2016, 22:32:27 door Perturbato »
'It does not do to dwell on dreams and forget to live'

bloodyface

• Live a little
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 30 december 2015, 10:45:45 »
Ik wil graag meedoen! :D

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 30 december 2015, 11:31:12 »
Ik wil ook wel meedoen!

Mångata

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 december 2015, 11:54:33 »
Lijkt me leuk om een keer te proberen. Ik doe mee.

Alioqui

• I'm a daydreamer and a nightthinker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 30 december 2015, 19:44:44 »
Ik kijk eerst een beetje hoe alles in zijn werk gaat, en misschien dat ik dan meedoe :)
“Time flies when you're throwing watches.” Come to the dark side. We have cookies.
tumblrWattpad

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 04 januari 2016, 01:02:06 »
Ik hoop dat jullie allemaal een leuk nieuwjaar hebben gehad! :) om eerlijk te zijn was ik dit topic vergeten :blush: maar hopelijk kunnen jullie mij vergeven. Bij deze de eerste opdracht:

01.
Vertel je verhaal vanuit een ongebruikelijke verteller (een dier, een klein kind, een voorwerp etc).
De verteller mag niet letterlijk naar voren komen, het moet uit je verhaal blijken wie of wat hij is.
Waar je verhaal verder over gaat, is volledig aan jou. Gebruik je fantasie! Think out of the box ;)

Max. aantal woorden: 600
Deadline: vrijdag 15 januari 00:00

Als de deadline niet oké is hoor ik het wel!

bloodyface

• Live a little
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 12 januari 2016, 14:32:36 »
01:

Ken je dat gevoel? Dat gevoel dat je, zonder enige mededeling of zelfs maar een kleine aanwijzing, uit je vertrouwde, warme omgeving wordt weggerukt? Vreselijk, hè?
 Ik weet er alles van. Wanneer ik precies in mijn ‘huisje’ terechtkwam, dat weet ik niet. Opeens was ik er, en het was prima. Ik had een maatje om mee te chillen, het was warm en knus en ik kreeg lekker te eten. Het was niet veel, maar ik had het er geweldig naar mijn zin.
Tot Dat Moment kwam. Ik weet het nog precies. Het ene moment lag ik een beetje rustig op mijn duim te zuigen en plotseling begon de wereld om mij heen te schokken.  Daarna ging alles in een flits en nu zit ik hier. Het is koud, druk en mensen willen me allemaal ineens aanraken. Ik snap niet waarom. Ik ben bang. Ik begin te huilen, maar het schijnt ze niets te doen dat ik hier een mental breakdown heb. Integendeel, ze lachen en kijken me vertederd aan. Hou toch op. Ik wil naar huis.
Maar dan hoor ik het. Een hard gekrijs, afgewisseld met korte snikjes. Heb ik het goed? Is er nog iemand zo ongelukkig en alleen als ik ben? Voorzichtig waag ik een blik opzij. Ja hoor. Iets wat in mijn beleving nog het meest wegheeft van een bebloed varken, produceert dat achterlijke gekrijs.
 Op dat moment zie ik nóg iemand. Ik ken haar niet. Nog nooit gezien, echt. Maar ze kijkt naar mij en zodra onze blikken kruisen, weet ik dat ik hier goed zit.
 Deze mevrouw ziet eruit alsof ze precies weet hoe ik me voel, en als ik bij haar word gelegd vind ik het niet eens erg. Ze is warm en voelt een beetje als thuis. Zelfs als het krijsende varken, dat eindelijk een gewoon varken is geworden, naast me komt liggen en ik mijn plek moet delen, vind ik het nog steeds prima. Ik snap niet waarom. Ik wil toch naar huis? Ik had het toch prima daar? Waarom voel ik me hier dan zo misplaatst prettig?
 Ik denk dat de enige logische verklaring is dat ik droom. Ik ga wel gewoon weer slapen. Als ik wakker word is alles weer goed. Mijn ogen sluiten.

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2016, 16:49:02 »
Super dat jullie de opdracht al ingeleverd hebben ^ :)

Nog 3 dagen tot de deadline!

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 14 januari 2016, 19:18:39 »
Nog één dag! Hopelijk is de rest deze contest niet vergeten :fieuw:

Alioqui

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 14 januari 2016, 19:31:10 »
Niet vergeten, maar ik ga het sowieso niet redden XD. Is dit een contest met mensen die afvallen, of gaat het hier om een "oneindige" contest, waarbij je kunt kiezen met welke opdrachten je meedoet?
“Time flies when you're throwing watches.” Come to the dark side. We have cookies.
tumblrWattpad

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 14 januari 2016, 21:36:25 »
Je mag inderdaad zelf kiezen wanneer je meedoet, maar je krijgt wel punten natuurlijk, maar ik schop geen mensen de wedstrijd uit ^^

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 15 januari 2016, 20:52:45 »
De beoordeling/uitslag komt uiterlijk zondag erop te staan!

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 18 januari 2016, 00:05:20 »
(klein voorwoord: ik heb gekeken of jullie je gehouden hebben aan de opdracht, naar de originaliteit van jullie stuk, de schrijfstijl en hoe de zinnen gevormd zijn. Ik ben geen enorme kei in spelling, maar ook daar probeer ik op te letten  :smartass:)

UITSLAG

Strange frequencies:
Ten eerste, je hebt je goed aan de opdracht gehouden! Ik ben wel een beetje twijfelachtig wat betreft de hoofdpersoon in jouw verhaal (jong kind/huisdier?). Dat vind ik niet heel erg, het is eigenlijk ook wel knap dat het op verschillende manieren te interpreteren valt zonder verwarrend te worden.
Je wisselt lekker af in de lengte van je zinnen. Korte en lange, en dat leest prettig. Er zit een ritme in je schrijfstijl. Qua spelling zit het ook wel goed.
Wat ik een beetje mis, is helderheid. Het blijft allemaal erg oppervlakkig en raadselachtig. Dat is misschien ook een (onbewust) verleidelijke kant om op te gaan als je kijkt naar de opdracht, maar ik vind het toch een beetje jammer. Je verhaal gaat ook snel 'eerst was het zo, toen zo en daarna dat, en nu dit'. Als je snapt wat ik bedoel. Een verhaal, hoe klein dan ook, hoeft niet altijd verplicht een begin, middenstuk en eind te bevatten om goed of leesbaar te zijn. Probeer daarmee te expirementeren (of eerder, met de afwezigheid van die structuur).

Iridescent:

Jouw schrijfstijl verschilt al vanaf de eerste zin met die van Strange frequencies, wat leuk is om te zien. Jij geeft als het ware puzzelstukjes weg, die de lezer in elkaar moet zetten om zo achter het totaalplaatje te komen: de hoofdpersoon (een boek).
In de eerste alinea gebruik je heel veel "ik", maar eigenlijk stoort het me niet per se. Ik vind dat je een heel leuk verhaal hebt neergezet, er zit ook echt een verhaal in, de vicieuze cirkel van het leven van een bibliotheekboek. Er zit helderheid in die ik bij de andere inzending miste. Goed gedaan!
Je schrijft boeiend, en toch eenvoudig. Ik zou je adviseren om misschien te experimenteren met woordenschat. Je hoeft je stijl niet te veranderen, maar je zou er altijd van kunnen leren, toch?

Grammaticaal vind ik het stuk van Strange frequencies net iets overstijgen, maar toch gaat de eerste plaats naar Iridescent omdat ze echt een origineel en interessant stuk geleverd heeft. Proficiat! :)

Huidige tussenstand:
Iridescent: 3,5
Strange frequencies: 2,5

(0,5 voor het inleveren, 3 punten naar de eerste plaats en 2 naar de tweede.)

bloodyface

• Live a little
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 18 januari 2016, 11:25:51 »
Allereerst: Gefeliciteerd Iridescent!

Perturbato, Bedankt voor de feedback op mijn stukje, de volgende keer zal ik er zeker wat mee doen! Heb je al enig idee wanneer de tweede opdracht er op komt te staan? :)

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 18 januari 2016, 22:27:19 »
Dankjulliewel meiden! Ben een beetje onzeker over mijn feedback aangezien dit zowat de eerste keer is dat zoiets organiseer :) leuk dat jullie er iig wat aan hebben.

Bij deze ook meteen de tweede opdracht:

02.
Jouw personage is beland in een levensgevaarlijke situatie. Hoe hij of zij daarop reageert, of het een happy of unhappy ending krijgt, wat de locatie is en de omstandigheden zijn, mag jij zelf bepalen. Er is geen woordenlimiet bij deze opdracht.
Ik ben benieuwd. Succes!

Deadline: 05/02 00:00
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2016, 15:48:37 door Perturbato »

Northern

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 18 januari 2016, 23:04:45 »
Jaaa, leuk!! Ik hoopte stiekem al heel erg dat iemand een contest aan zou maken, nadat Do's contest stopte. Ik doe mee! :D
Sorryyy hahaha het was te veel werk om alles te beoordelen omdat iedereen mee wilde doen en ik niet echt een limiet had en ja :') daar ging het mis. Het koste enorm veel tijd en al mn tijd stopte ik grotendeels ook in onzin dingen maar maakt niet uit hahaha, vond het wel leuk om te doen trouwens!

Northern

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 18 januari 2016, 23:08:29 »
En i am in ofc ^^
(Als je nog mee kan doen)

Weet alleen niet of ik de eerst aankomende deadline haal maar iig met opdracht 3 doe ik mee! En opdracht 2 kijk ik nog wel eventjes :)

ALWAYS BE CALM, WRITE AND EAT PIZZA 🍕

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 18 januari 2016, 23:19:28 »
Haha Dodo leuk dat je meedoet! Ik zet je in het lijstje :)

En voor anderen (zal het ook in de BP zetten): meedoen kan nog altijd!

Northern

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 18 januari 2016, 23:29:28 »
Yaay

Alioqui

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 19 januari 2016, 15:37:35 »
Ik doe mee met deze opdracht! Als ik het niet redt, dan met de derde.

@Perturbato, ik zou ook een limiet op het aantal deelnemers zetten. Zo voorkom je dat je het topic niet bij kan houden, zoals dus bij Northern gebeurde :)
tumblrWattpad

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 19 januari 2016, 17:04:08 »
^ Leuk! :D
En dat zal ik wel doen zodra het wat drukker wordt, even kijken wat ik persoonlijk aan kan, en het is nog niet heel dringend nu denk ik zo  :P

Sopron

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 19 januari 2016, 17:48:10 »
Ik wil ook wel meedoen. Weet wel niet of ik deze deadline ga halen, aangezien ik midden in mijn kerstexamens zit, maar anders doe ik de volgende opdracht graag mee :D !

Er zit overigens een dt-fout in je opdracht: 'is beland', hoort zonder 'dt' te zijn en het hoort ook (un)happy ending te zijn (bron). Ik dacht: ik meld het even. (:

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 19 januari 2016, 18:08:41 »
Oeps  :blush:  dankjewel Sopron hihi! Leuk dat je mee wil doen :)

Northern

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 19 januari 2016, 18:38:48 »
Maakt niet uit joh! Ik zag die lijst van deelnemers toen ook en ik schrok best wel :') Het waren er zoveel, kan je nooit allemaal bijhouden.
iets van 40 uit mijn hoofd op een gegeven moment was dat echt idioot veel

lazyleafloveluf

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 19 januari 2016, 19:32:40 »
Ik doe graag mee als dat nog kan !!

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 19 januari 2016, 21:09:31 »
Ik doe graag mee als dat nog kan !!
Jasicher! :)

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 21 januari 2016, 15:47:38 »
Meiden,

Ik ga de deadline één week verschuiven. Het weekend van de 31e ben ik namelijk niet thuis, en dan zou het allemaal te lang duren met nakijken enzo.
Dus ipv zondag 31/01 wordt de nieuwe deadline vrijdag 5/02!

Eerstvragendandoen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 24 januari 2016, 21:27:29 »
en wat gaan we hiermee winnen ?  :bounce:

bloodyface

• Live a little
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 25 januari 2016, 18:00:05 »
nou
eh

niks? :')

Alioqui

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 25 januari 2016, 22:04:48 »
Ik wilde een heel spannend verhaal schrijven, dat is wat ik normaal gesproken doe. Maar het werd dit. Het heeft wel... Ehm.. Tja, het heeft wel iets? Ik weet het eigenlijk ook niet, haha.

*

En ze stond daar. Ze straalde met een gloed om haar heen, als een deken van maneschijn. Haar voeten zonken weg in de sneeuw, haar regenlaarzen werden nat. Sneeuwvlokjes rustten in haar haar, een pauze in hun reis naar de grond.

En ze stond daar maar. Starend naar hoe de zon ten onder ging, op weg naar een interessanter werelddeel om dat te verkennen met zijn zonnestralen. De maan kwam daarvoor in de plaats. Even mooi als de zon, maar totaal anders. Koud en afstandelijk, terwijl de zon warm en dichtbij was.

Een gelukzalige glimlach verscheen op haar gezicht. Een lichte bries liet haar haren mee zweven met de wind. En ze liet toe hoe de kou vat nam op haar lichaam, hoe ze langzaam bevroor. En op die manier de dood vond.

Ze deed niets, want dat kon ze niet. Ze moest buiten blijven, dat had de man haar opgedragen. En ze wilde hem niet teleurstellen.

Met een glimlach keek ik toe. Ik had haar in de macht. Want ik had de man in de macht, en zij deed alles wat de man zei. Haar vader. En zo kwam het, dat haar vader toekeek hoe zijn dochter doodvroor. Langzaam, maar zeker. Net zoals hij bij mijn dochter had gedaan.

Tevreden liep ik de vertrekken uit, terwijl de vader op zijn plek bleef staan. Voor eeuwig bevroren in de tijd.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2016, 13:31:00 door Alioqui »
tumblrWattpad

Northern

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 26 januari 2016, 20:36:11 »
de winst is de eer

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 28 januari 2016, 12:08:10 »
1 miljoen euro natuurlijk!  :wink2:

Weet iemand waar Iridescent is gebleven? (volgens mij is haar acc gedelete?) Ik heb een note van haar, maar ik kan mijn notes niet lezen :/

@Alioqui: leuk dat je alvast hebt ingeleverd! :D

Alioqui

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 28 januari 2016, 15:21:58 »
Iridescent heeft haar account verwijdert vanwege persoonlijke redenen, die ze liever niet op het internet heeft staan in verband met herkenning.
tumblrWattpad

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 28 januari 2016, 16:21:41 »
Aah oké, jammer!

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 03 februari 2016, 12:25:31 »
Kom op mensjes, geef mij leesvoer :D

Northern

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 05 februari 2016, 23:12:49 »
ik denk dat het deze opdracht niets meer wordt dus ik heb iets prachtigs geschreven kuch kuch  in een paar seconde (weet niet hoe de puntentelling werkt, maar in mijn contest toentertijd kon je als je iets had ingeleverd nog 0,5 punt krijgen) dus vandaar, ik waag de gok (:

Ze doen het expres. Ze vermoorden me. Mijn hele lichaam stribbelt tegen en wilt het liefst de andere kant op rennen. Terug het huis in, mijn veilige haven zonder zorgen. Het is vijf jaar geleden dat ik ooit een stap buiten heb gezet. Het zonlicht brand op mijn huid en de tranen stromen geluidloos over mijn wangen. Hij blijft mijn hand stevig vast houden. "Asljeblieft." Ik ben verstijfd, gedompeld in het gif van de buitenwereld en het voelt alsof ik stik. "Ik wil terug." Mijn ademhaling houd ik in om niet meer vergiftigd te worden dan ik nu al ben terwijl ik hier slechts twintig seconde sta. Het ritme van mijn hartslag gaat onregelmatig en met een hard ge-BONK BONK BONK. "Laat me los!" Een golf van wanhoop en doodsangst overspoeld me alsof het al mijn ribben in één keer breken kan. Zevenendertig seconde. Ik staar de dood aan en ik kan het niet. De kracht om mijn grootste angst te onder gaan, de buitenwereld, was een te overhaaste actie geweest onder druk. Zijn handdruk verslapt en ik vlucht voor mijn leven weer naar binnen. Vierenveertig seconde stond ik op de rand van de dood. "Nooit meer," zeg ik tegen mezelf.

Humble

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 06 februari 2016, 15:32:58 »
Als het nog kan, zou ik graag vanaf de volgende opdracht mee willen doen :D
Can I lay by your side, next to you, you. And make sure you’re alright?                      
I’ll take care of you. And I don’t want to be here if I can’t be with you tonight                              

Mars

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 07 februari 2016, 14:50:21 »
Het lijkt mij leuk om mee te doen, als dat nog kan (:
Hoe verdrietig je ook bent, onthoud altijd dit:      Ergens in de wereld stapt nu iemand met zijn blote voet op een legoblokje.

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 07 februari 2016, 21:23:22 »
UITSLAG

Alioqui:
Wat een verschrikkelijk verhaal, maar wat prachtig geschreven. De zinnen zijn zo kalm en sereen, en zo contrasterend met wat er eigenlijk gebeurt. De plotselinge verandering in perspectief breekt met het voorgaande, en ik vraag me af: wie is deze man met macht? Waarom is zijn dochter hetzelfde aangedaan? Je laat zo weinig los: een belangrijk ingrediënt voor het recept van spanning. ;)

Northern:

Als je dit in een paar seconden geschreven hebt zoals je zegt, dan... wauw. Oké, er zitten wat spelfouten in, géén alinea's en grammaticaal is het zeker niet perfect, maar de sterkte van het verhaal maakt dat wel goed. Het is heel origineel, en je hebt mijn aandacht van begin tot eind. Ik ben heel nieuwsgierig naar het achtergrondverhaal hierbij. In tegenstelling tot Alioqui heb jij wel een happy ending, maar dat valt te betwisten: hoe "happy" is het als de hoofdpersoon denkt dood te gaan
buitenshuis en zich dan maar altijd binnen opsluit? Interessant. ;)

De schrijfster die deze ronde wint heeft een verhaal geschetst over een heel bizarre situatie, en is erin geslaagd om hier tegelijkertijd een helder beeld bij te vormen. Congrats, Northern :)

Huidige tussenstand:
Northern: 3,5
Alioqui: 2,5

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 07 februari 2016, 21:24:59 »
En @Cyn & Mars, tuurlijk mogen jullie meedoen! Welkom :)

Northern

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 13 februari 2016, 16:13:13 »
Ik vind je commentaar echt leuk en fijn om te lezen! :D

Northern

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 13 februari 2016, 16:14:27 »
En wow dit had ik niet verwacht haha maar dankjewel <3

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 14 februari 2016, 22:18:32 »
Ik vind je commentaar echt leuk en fijn om te lezen! :D
Dankje Do  :kusje:

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 14 februari 2016, 22:28:52 »
Het heeft even geduurd... Ik hoop echt dat meer mensen nu wat gaan inleveren :)

03.
Kies een muzieknummer uit. Luister naar de tekst, of gewoon naar de melodie, en schrijf op wat er in je opkomt. Maak een verhaal bij het liedje. Iets wat er volgens jou bij past, of waar het nummer over gaat. Post de link van het nummer bij je inzending.

Deadline: 28/02 00:00
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2016, 22:32:48 door Perturbato »

Mars

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 14 februari 2016, 23:30:55 »
Leuk!

Ik ga mijn best doen
Hoe verdrietig je ook bent, onthoud altijd dit:      Ergens in de wereld stapt nu iemand met zijn blote voet op een legoblokje.

Alioqui

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 15 februari 2016, 15:10:46 »
Bedankt voor het commentaar! En leuke opdracht, ik zal kijken wat ik er van kan maken.
tumblrWattpad

bloodyface

• Live a little
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 16 februari 2016, 15:45:54 »
Leuk idee! Moet het persé een lied zijn met lyrics, of mag het ook instrumentaal zijn?

Northern

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 16 februari 2016, 18:34:30 »
oeh moeilijk, maar wel een leuke opdracht
Weet alleen niet of ik iets kan inleveren omdat ik het grootste deel van de tijd weg ben, ik ga mn best doen

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 16 februari 2016, 19:55:42 »
Leuk idee! Moet het persé een lied zijn met lyrics, of mag het ook instrumentaal zijn?
Nee hoor, dat hoeft niet per se :)

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 24 februari 2016, 23:32:24 »
Upjeeeeeeee

Mars

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 25 februari 2016, 20:55:20 »

Photograph

Jack gooit het kussen naar Anna. Het is half zeven en de zon komt op. Anna opent voorzichtig haar ogen en kijkt recht in het vrolijke gezicht van Jack. Een paar minuten later staan ze beide in pyjama in de woonkamer. Kasten worden open getrokken en potloden, scharen, vellen papier, alles wordt tevoorschijn gehaald. Niet veel later worden er spelletjes tevoorschijn gehaald en dan zitten ze samen te kwartetten. Een kwartier later gaat de tv aan en weer later staan ze samen rond de tafel te dansen en te zingen op het intro liedje van Alfred Jodocus Kwak. Het is inmiddels half negen en papa en mama komen naar beneden voor het ontbijt. Het is zondag, dus dat betekent croissantjes. Kleurpotloden moeten worden opgeruimd en de bakplaat wordt op tafel gezet. Jack en Anna mogen het deeg oprollen tot croissants waarna papa ze insmeert met eigeel.

Half tien staan ze aangekleed beneden en is het tijd om naar buiten te gaan. Er wordt aangebeld. Mick staat voor de deur en vraagt of Jack buiten komt spelen. Nog geen minuut later is Jack verdwenen en gaat Anna op pad. Ze gaat langs bij Sophie, Katie en heeft dan eindelijk geluk, want Emma is thuis.

Om één uur komen Jack en Anna even snel langs huis om een boterham te eten en een glas limonade te drinken. Tien minuten later staan ze weer buiten. Als het dan eenmaal vijf uur is en hun vriendjes en vriendinnetjes naar huis moeten om te eten, gaan ze samen naar buiten om nog even te voetballen of in de speeltuin te spelen tot het zes uur is en zij ook moeten eten. Om zeven uur wordt er alweer aangebeld. Joe en Sara staan voor de deur en vragen of Jack en Anna mee komen doen met verstoppertje. Bijna de hele straat is al opgetrommeld en Anna is als laatste buiten, dus zij moet de zoeker zijn. Er wordt een lantaarnpaal uitgekozen als buutplek en Anna begint met tellen. Een uur later worden Anna en Jack naar binnen geroepen. Het is tijd om naar bed te gaan, want morgen is weer een normale schooldag.

Ik draai de foto om en zie op de achterkant de namen staan van de kinderen uit de buurt. Voor en achternaam, mijn moeder had hier goed over nagedacht. De tijd tikt weg, terwijl ik terug denk aan die tijd en twijfel of ik de telefoon op moet pakken om Emma, Sophie en Sara op te bellen, maar wat denk ik daarmee te bereiken. Ik sta niet meer in het leven zoals ik toen stond. Lang leven de lol is veranderd in Lang leven het werk, want dan is er geld en kunnen we de huur weer betalen. Het is niet alsof we elkaar weer op gaan zoeken om verstoppertje te spelen en uren lang in bomen te klimmen of hutten te bouwen. Ik krijg de tijd er niet mee terug en dat zou ik ook niet willen.
Ik sla het fotoboek dicht en laat de herinnering een herinnering.

Mars

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 29 februari 2016, 19:31:55 »
Hallo, hallo,

Is hier nog leven?
Ik ben ook wel benieuwd naar andere stukjes eigenlijk haha.

Northern

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 01 maart 2016, 15:00:37 »
Ik had dus geen tijd^ en deze opdracht is nu al verlopen, maar de volgende opdracht doe ik wel weer mee!

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 03 maart 2016, 23:29:18 »
UITSLAG

Mars:
Ten eerste, bedankt om als enige toch nog iets in te leveren, hihi ;)
Ik heb je verhaal meteen gelezen met het liedje op de achtergrond, en ik vond het er meteen heel goed bij passen. (daarna heb ik nog alleen het liedje geluisterd en vooral daarbij naar de tekst gekeken. Wat ik leuk en verrassend vond was dat de tekst van het nummer zelf verder niet zoveel met jouw verhaal te maken heeft, het is best een ander verhaal, tof dat je er dus je eigen inspiratie op los hebt gelaten!) Het liedje heeft een wat triestige ondertoon in zich, en ondanks jouw verhaal eigenlijk best vrolijk klinkt, brengt het zo'n nostalgisch gevoel naar boven wat ook zeker een soort van verdrietig kantje heeft. Het deed me trouwens ook terugdenken aan mijn eigen jeugd, dat was wel leuk.
De laatste alinea maakt het hele stuk écht af, en geeft het ook kracht. Zo van, welcome to adulthood, it sucks. Goed gedaan!

De eerste plaats gaat - ik weet, echt een verrassing dit - naar Mars :lol:

Huidige tussenstand:
Mars: 3,5

-

Ik hoop wel dat er wat meer mensen actiever willen meedoen, want mijn motivatie zakt wel een beetje als ik telkens maar 1/2 inzendingen krijg  :cry: dus, kom op mensen, aan de slag!  :zwhip: (pls)
« Laatst bewerkt op: 03 maart 2016, 23:32:38 door Perturbato »

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 03 maart 2016, 23:33:28 »
(nieuwe opdracht komt nog voor 12 uur)

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 03 maart 2016, 23:59:19 »
04.
Je wordt wakker. Je bent niet thuis, niet in je vertrouwde omgeving, en zielsalleen. Het enige wat je weet is wie je bent en wat je laatste herinneringen zijn. Tell me what happens next...

Deadline: 27/03 00:00
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2016, 21:44:14 door Perturbato »

ShadowWolf

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 07 maart 2016, 02:00:54 »
Ik zou graag mee willen doen nog als dat zou kunnen :)

Mars

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 07 maart 2016, 10:41:50 »
Dankjewel voor de feedback, leuk om te horen wat je ervan vond (:

Ik ga proberen weer wat in te leveren volgende keer.

(Misschien moet je de deadline op 3, in plaats van 2 weken zetten, dan hebben mensen net iets meer tijd en krijg je misschien meer reacties)

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 08 maart 2016, 21:43:57 »
@Mars, dat is misschien wel een goed idee. Ik zal de deadline aanpassen :)
@Shadow, jaa natuurlijk! :D

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 16 maart 2016, 11:32:38 »
Nog anderhalve week!

ShadowWolf

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 26 maart 2016, 20:00:33 »
Ik heb al de hele week geen inspiratie, maar ik wilde toch wat insturen. Dus heb ik maar snel in een uurtje wat bedacht. Ik hoop dat het toch een beetje goed is. Als je hem goed leest en doorhebt voldoet het aan het onderwerp, maar daar zijn waarschijnlijk meerdere meningen over denk ik...  :blush: Hier komt 'ie:

Het voelt alsof ik stik. Mijn ademhaling is onregelmatig en ik heb het gevoel dat ik geen controle meer heb over mijn eigen lichaam. Mijn ogen willen niet open, alsof ik niet mag zien waar ik ben en wat er om me heen gebeurd. Ik voel niks, behalve dat het lijkt alsof mijn hart in mijn hoofd zit en daar als een gek tekeer gaat. Ik kan niet meer denken en een angstig gevoel bekruipt me. Ik probeer mijn gedachten terug te halen, uiteindelijk komen eenzame losse flarden herinneringen terug. Mijn naam, Rogue, is niet het enige wat me te binnenschiet. Een hoog grijs gebouw doemt op in mijn gedachten, ik gok een flat, boven me lacht een donkere hemel zonder sterren me tegemoet en in de verte zie ik gloeiende lantaarnpalen. Dan springt er opeens een zwarte gedaante van het gebouw af. Ik probeer te gillen, schreeuwen om help, maar ik kan het niet. Ik voel hoe de gedaante wacht op de gigantische impact die de frontale klap tussen de bodem en haar lichaam zal maken. Dat de grond steeds dichterbij komt. De koude windvlagen die om haar oren suizen en hoe haar haar voor haar ogen wappert. Ik voel hoe ze zich overgeeft aan de zwaartekracht en hoe haar gedachten wegvagen. Ik voel hoe zij die klap maakt, ik voel hoe zij uit gaat. Hoe ik uit ga. Maar dit keer ook echt, het voelt meer dan echt. Mijn vuur, dat al 16 jaar heeft gebrand, dooft. Ik ben uit het grootste spel dat er bestaat, ik heb verloren van mezelf.

Humble

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 27 maart 2016, 18:43:09 »
Ik weet niet precies wat dit is maar ik wilde iets inleveren

Met veel moeite gleden mijn oogleden omhoog. Het was alsof ze samen Atlas waren die het hemelgewelf een paar centimeter hoger moest houden. Net zoals de titaan stortten ook mijn oogleden meteen weer in onder het gewicht van de zwaartekracht gecombineerd met felle lichtbundels. Enkele pogingen – en minuten – later was de missie geslaagd. Het enige wat ik met mijn zicht en begrip waarnemen kon, was een wit plafond dat niet wit meer was. Het leek op een witte wolk waar de as van een uitbarstende vulkaan overheen was gestrooid. Bij het idee om mijn nek in beweging te brengen alleen al trok er een golf van misselijkheid door mijn maag. Ik probeerde een van mijn ledematen te bewegen. Na slechts één centimeter werd mijn lichaam gevuld met een helse pijn die letterlijk overal voelbaar was. Toen ik op adem was gekomen, probeerde ik mijn hersenen uit. Ook die deden zeer. Alle axonen en dendrieten deden hun werk niet meer, gevuld door de impulsen van pijn.
De afdrukken van zijn handen voelde ik nog op mijn huid staan.
Afbeeldingen en letters botsten tegen de rand van mijn hersenpan aan, maar er was geen eenduidigheid uit te halen. Man. Vuist. Zwart. Hout. Bed. Kleding. Hand. Naakt. Rood.
Rillingen trokken door me heen en ik besefte dat ik naakt was. Er lag zelfs geen stof over mijn lichaam heen. De pijn negerend bewoog ik mijn hoofd. Mijn blik gleed door de ruimte heen. Niets. Geen herkenning. Niets.
Plotseling klonk er gekraak. In mijn ooghoeken zag ik een beweging. Niet veel later voelde ik een druk op mijn lichaam.
En ik schreeuwde.
I’ll take care of you. And I don’t want to be here if I can’t be with you tonight                              

Mars

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 29 maart 2016, 12:23:47 »

Ik heb even snel wat in elkaar geflanst. Laten we zeggen dat ik er 30 minuten aan gewerkt heb.
Ik heb niet echt tijd gehad, maar vond het wel een leuke opdracht
en ik ben ook wel te laat met inleveren, maar ik hoop dat dat niet erg is.

Ik loop op een strand en voel de koude zee die af en toe mijn voeten verkoeld. Het volgende moment vlieg ik ineens boven die zee, aan een parachute hangend. Daarna trotseer ik de golven met een speedboot, samen met mijn beste vrienden. Langzaam vervaagt het strand en begint langzaam tot me door te dringen dat ik in bed lig te dromen. Ik wil mijn droom nog niet verlaten, maar ben toch ook wel benieuwd hoe laat het is. Voorzichtig open ik dan toch mijn ogen, maar ik moet moeite doen, want ze zitten vastgeplakt door de mascara. Dat ben ik er zeker vergeten af te halen gisteren. Ik kijk tegen een onbekende muur aan. Ik draai me om en langzaam dringt het tot me door dat ik niet in mijn eigen bed lig. Mijn mobiel ligt niet naast me en ik probeer terug te denken aan vannacht. Wat is er gebeurt, waar heb ik mijn mobiel neergelegd, hoe ben ik eigenlijk in bed beland en waar is mijn mobiel in hemelsnaam beland. Ik heb hem toch niet ergens laten liggen of laten vallen? Ik heb geen geld voor een nieuwe en wat moet ik zonder mobiel, in een onbekend huis?! Ik blijf liggen, lichtelijk in paniek, hopend op herinneringen die terug komen.
Gisteren was het vrijdag, ik ben naar college geweest en... Het komt weer bij me op. Ik ben een weekend weg met vrienden. Gisteren zijn we met de auto weggereden naar Limburg. Ik kan me nog herinneren dat we toen al begonnen met een biertje en eenmaal op locatie werd de hoeveelheid alcohol alleen maar meer..... Er was vodka, iets dat ik absoluut niet kan hebben en ik heb ervan gedronken.... We waren uitgegaan, met de bus ernaartoe.... Ik had mijn mobiel in mijn jaszak laten zitten, in de garderobe. Dat was niet slim.... Mijn jas, waar is die?
Ik ga in paniek rechtop zitten om de kamer te bekijken, maar heb daar direct spijt van. Er schiet een barstende pijn door mijn hoofd. Mijn jas ligt hier niet. Heb ik hem wel opgehaald in de garderobe? Mijn hand schiet uit naar mijn broek die naast mijn bed op de grond ligt. Het kaartje van de garderobe zit niet meer in mijn zak. Ondanks de pijn in mijn hoofd sta ik toch op. Ik heb mijn shirt van gisteren nog aan. Ik loop de kamer uit, de trap af, opzoek naar mijn jas. Beneden zie ik hem over een stoel hangen. Opgelucht ben ik pas op het moment dat ik mijn hand in mijn jaszak steek en mijn mobiel daaruit haal. Ik tik het scherm aan en zie dat het half twee is. Ik vind een berichtje in de groepsapp. Ze zijn al naar het meer,... daar ga ik ook naartoe, maar eerst water drinken,... heel veel water.

troubledminds

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 31 maart 2016, 10:32:20 »
hoii, ik wil graag weer beginnen met schrijven dus ik doe graag mee. Ik ben benieuwd naar de volgende opdracht!

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 03 april 2016, 22:38:47 »
Super die inzendingen! :D Ik ga zsm een uitslag plaatsen

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 04 april 2016, 22:54:22 »
UITSLAG

ShadowWolf:
Hele duistere insteek op de opdracht. Je hebt een hele directe schrijfstijl, als lezer weet je precies wat er gebeurt, maar toch houd je het verloop van het verhaal een mysterie. Je schrijft wel wat rommelig, kan zijn omdat je zoals je zelf al zei snel iets bedacht hebt. De zin "Een hoog grijs gebouw doemt op in mijn gedachten, ik gok een flat, boven me lacht een donkere hemel zonder sterren me tegemoet en in de verte zie ik gloeiende lantaarnpalen." leest niet zo lekker. Ik zou na 'ik gok een flat' een definitieve punt hebben gezet en een nieuwe zin zijn begonnen. Het sluit namelijk niet goed genoeg aan om één zin te vormen, tenzij je "en" had toegevoegd aan het laatste deel (EN boven me lacht een donkere hemel [...]). Ook het gebrek aan alinea's zwakt het geheel wat af.
Ik ben iig nieuwsgierig naar wat je nog meer kan; ik weet zeker dat als je wat meer moeite in je stuk steekt en het netjes afwerkt (herschrijf het desnoods nog een keer) het stukken beter kan dan dit.

Humble:
Ge-wel-dig. Ik heb dit stukje in één adem uitgelezen. Alleen al de tweede zin, waarin je verwijst naar de God die jouw oogleden symboliseren, vond ik geniaal gevonden. Heerlijk om te lezen. Je maakt echt mooie zinnen, en ze klinken zo moeiteloos, alsof ze zo uit je vingers gevlogen zijn.
In heel je stukje gebeurt eigenlijk vrij weinig, maar er zit zoveel kracht in. Ik ben echt nieuwsgierig naar het vervolg(-die-ik-nooit-krijgen-zal). Geen foutjes te bespeuren, echt, ik weet niet wat ik nog meer kan zeggen. Ik ken jouw schrijfstijl natuurlijk al, maar dit kwam behoorlijk als een verrassing, zulke stukken heb ik nog niet veel van je gelezen. I like it :)

Mars:
Vooruit, omdat je zo schattig bent zal ik je niet diskwalificeren voor het te laat-zijn. ;)
Laat ik gelijk met de deur in huis vallen: "Wat is er gebeurt, waar heb ik mijn mobiel neergelegd, hoe ben ik eigenlijk in bed beland en waar is mijn mobiel in hemelsnaam beland." Tweemaal in één zin vraag je je af waar je mobiel ligt, leest niet zo lekker.
Ik had eigenlijk het idee dat je hoofdpersonage in een cliché horrorfilm belandt was waarbij ze half ontvoerd was oid, maar die wending had me toch nog leuker geleken dan de anticlimax op het eind. Ook vind ik het jammer dat je zoveel weggeeft al halverwege het verhaal. Eerst weet ze niets meer, wat voor de lezer spanning opbouwt, maar een seconde later wordt alles tot in de puntjes vertelt. Beetje saai. En ook iets teveel (irrelevante) informatie bij elkaar (ze heeft geen geld voor een nieuwe telefoon, ze heeft haar shirt van gisteren nog aan, etc.) wat voor mijn idee niet veel toevoegt aan het verhaal. De laatste zin vond ik dan wel weer grappig. Maar toch een zwak stuk, en ik heb al beter van jou gezien. (;

Over de eerste plaats hoefde ik niet lang na te denken. Humble, je hebt de eerste plek verdient! De tweede plaats gaat naar ShadowWolf en als laatste eindigt Mars.

Huidige tussenstand:
Mars: 5
Humble: 3,5
ShadowWolf: 2,5

(0,5 voor het inleveren, 3 punten naar de eerste plaats, 2 naar de tweede en 1 naar de derde.)

ShadowWolf

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 04 april 2016, 23:12:32 »
Super bedankt voor het commentaar. Hier kan ik wel wat mee denk ik :). Ik zou er op letten bij mijn volgende stukje. ;)

Mars

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 06 april 2016, 12:45:47 »
Verdiende eerste plaats. Helemaal mee eens,
Goed stuk Cyn,

Humble

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 06 april 2016, 17:10:12 »
Aahw dankjewel! En dat terwijl ik het in zo'n korte tijd geschreven heb, eerste plaats had ik echt niet verwacht  :blush:
En dankjewel Marit :D

Ik ben benieuwd naar de nieuwe opdracht :fieuw:

Northern

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 06 april 2016, 18:10:34 »
omg ik vergeet dit telkens

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 06 april 2016, 23:06:13 »
O ja, nieuwe opdracht

uhm

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 06 april 2016, 23:12:12 »
05.
Als je beschikking had over een tijdmachine, waar zou je dan naartoe reizen? De toekomst? Het verleden? Baseer je verhaal op jouw antwoord. Je personage leeft niet in het nu, maar in een andere tijd. Noem in je stuk geen jaartallen, maar laat vanuit het verhaal duidelijk worden wanneer het (ongeveer) zich afspeelt.

Deadline: 27/04 00:00

Daenerys

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 07 april 2016, 20:05:44 »
Kan ik me bij dezen aanmelden om mee te doen? Mijn vingers gaan toch wel heel erg kriebelen van deze opdracht

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 08 april 2016, 21:02:27 »
Kan ik me bij dezen aanmelden om mee te doen? Mijn vingers gaan toch wel heel erg kriebelen van deze opdracht
Naturlich! :D

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 14 april 2016, 18:53:52 »
Als je nog geen inspiratie of wat dan ook had, hier wat sfeerbeelden om deze wat aan te wakkeren:

troubledminds

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 26 april 2016, 21:21:24 »
ik weet niet helemaal wat dit is, but we'll go with it
-----
Ongeduldig wachtte ik op de Pillen die het mogelijk zouden maken dat ik naar buiten kon. Ik had een AI geprogrammeerd om dingen voor mij te transporteren, maar blijkbaar lukte dat nog niet vlekkeloos. Plots hoorde ik een flauw zoemen in de verte. Dat is hem! Een zeer schone en witte AI zweefde de kamer binnen. Ik vroeg me af waarom we ze AI's noemden, want die Artifical Intelligence was allang niet meer belangrijk. Vroeger noemde men ze robots, wat ik een duidelijk betere term vond. Toen begon men slimme robots te ontwikkelen, die zelfstandig konden werken, totdat deze dreigden een gevaar voor de mens te worden. Nu werden de AI's beperkt in hun zelfstandigheid, maar de naam bleef hangen.
Terwijl ik de Pillen oppakte en doorslikte, zette ik de AI op vliegmodus. Sinds de nieuwe update kon hij mij ook volgen, wat hij nu ook deed. Ik had zin in een uurtje zon.
Fluitend liep ik naar buiten, bijna huppelend. Ik was zo tevreden met mijn woonplaats op het moment; het was op een warmer stukje met een waterbron dichtbij. Gelukkig werd een paar jaar geleden de Pillen uitgevonden, wat het mogelijk maakte om gewoon te ademen zoals je op aarde ook zou doen.
Met mijn AI vloog ik een stukje de rotsheuvel op, die bij mij in de buurt lag. Hier kwam ik graag om uit te rusten en na te denken. Op mijn commando breidde de AI zich uit en ging ik op mijn zij liggen. Ik kon me het leven niet anders voorstellen. Ik had verhalen gehoord over vroegere tijden en geruchten over plannen van de toekomst, maar niets concreets.
Uiteindelijk viel ik zo in slaap, dromend over andere tijden.

ShadowWolf

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 09 oktober 2016, 16:12:44 »
Sorry sorry sorry dat ik niet meer reageerde. Er was iets fout met mijn mail en daarom kon ik mijn wachtwoord niet achterhalen. Ik weet niet of deze wedstrijd nog bezig is, maar ik wildevhet toch nog even zeggen...