Auteur Topic: Kort kapsel  (gelezen 11635 keer)

BellyBag

• Bekijk profiel
« Gepost op: 03 februari 2013, 15:36:36 »
Hoi,

Ik ga 25cm van mijn haar doneren aan Stichting Haarwens en moet een kort kapsel uitzoeken, maar vind het nogal moeilijk. Mijn haar is nu steil, maar ik heb nooit kort haar gehad, dus misschien krijgt het enorme slag als ik het af knip... moeilijk inschatten dus!

Hebben jullie misschien plaatjes van korte kapsels die aan een aantal dingen voldoen:
- geen pony
- geen steiltang voor nodig
- liefst zo min mogelijk vette haarproducten voor nodig

En nog een vraagje: krijg je met een kort kapsel niet snel een "matje"? Want dat vind ik echt verschrikkelijk :')

Tandpasta

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 03 februari 2013, 15:52:06 »
Hoi! Ik heb nu een jaartje dit kapsel en het bevalt me heel goed. Als je de achterkant gewoon bijhoud krijg je geen matje en je hebt niet zoveel vette producten nodig. Ik doe er bijv. alleen wat volume mousse in na het douchen. (:

I'm awake when I'm alive and I'll sleep when I'm dead.

Voldemort.

• Avada Kedavra
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03 februari 2013, 15:52:49 »
Korte bob?

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 03 februari 2013, 15:53:06 »
Jaaa een pixie cut doen!

Fides

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 03 februari 2013, 15:59:58 »
Wil je het helemaal kort of tot net boven de schouders ofzo? :)
Lend me your eyes, I can change what you see

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 03 februari 2013, 16:20:53 »
Ik wil ook 25 cm gaan doneren, maar ik laat het gewoon wat langer groeien omdat ik krullen heb en een kort kapsel (dus boven de schouders) mij gewoon niet staat.
no standing - only dancing || travel blog || vegan + travel instagram

BellyBag

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 03 februari 2013, 16:33:50 »
Ik heb niet zo'n duidelijke foto, maar het is nu iets langer dan op onderstaande foto. Ik heb laagjes (de bovenste lagen zijn dus niet lang genoeg om te doneren).

BellyBag

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 03 februari 2013, 16:35:36 »
Hoi! Ik heb nu een jaartje dit kapsel en het bevalt me heel goed. Als je de achterkant gewoon bijhoud krijg je geen matje en je hebt niet zoveel vette producten nodig. Ik doe er bijv. alleen wat volume mousse in na het douchen. (:

Leuk kapsel!
Wel prettig dat je er niet allerlei stylingtools en producten voor nodig hebt. Mijn haar is wel vrij zwaar, zou zoiets dan ook kunnen?

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 03 februari 2013, 17:32:09 »
Ik heb niet zo'n duidelijke foto, maar het is nu iets langer dan op onderstaande foto. Ik heb laagjes (de bovenste lagen zijn dus niet lang genoeg om te doneren).

Wil je het echt perse nu doneren of vind je het ook goed om langer nog door te sparen? Ik zou namelijk ook je kortere laagjes langer laten groeien, volgensmij moet dat zelfs, omdat de pluk anders niet "dik" genoeg is. Ik weet het niet zeker hoor.
no standing - only dancing || travel blog || vegan + travel instagram

BellyBag

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 04 februari 2013, 11:35:18 »
^
Ik heb erg dik haar, dus als ik de onderste lagen doneer is het nog steeds veel ;)
En de bovenste lagen zijn behoorlijk kort, als ik die wil doneren moet ik nog een half jaar tot een jaar wachten, dat is wel erg lang.

Rachel

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 04 februari 2013, 14:43:37 »
zoiets?

BellyBag

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 04 februari 2013, 15:09:26 »
^
Ik wil geen pony ;)

@irreplaceable
Mag echt kort. Ik denk dat tot net boven mijn schouders me heel jong laat lijken!

BellyBag

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 04 februari 2013, 16:35:31 »
Nog tips voor kapsels?

Rianne0000

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 04 februari 2013, 16:41:03 »
Wat super! Ik heb het vorig jaar ook gedoneerd. Ik had toen ook net of op mn schouders.
Ik heb toen een boblijn-recht geknipt en lange lagen erin! Het is echt supermakkelijk, en als je eens een keer krullen ofzo in wilt kan dat zo!
Ik denk dat dat bij jou wel heel mooi zal staan. Er zal dan misschien een beetje slag in zitten..

Hopelijk heb je hier wat aan! X
~

BellyBag

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 04 februari 2013, 20:14:31 »
Wat super! Ik heb het vorig jaar ook gedoneerd. Ik had toen ook net of op mn schouders.
Ik heb toen een boblijn-recht geknipt en lange lagen erin! Het is echt supermakkelijk, en als je eens een keer krullen ofzo in wilt kan dat zo!
Ik denk dat dat bij jou wel heel mooi zal staan. Er zal dan misschien een beetje slag in zitten..

Bedankt voor de tip!

Nog ideeën voor écht kort haar? :)

BellyBag

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 05 februari 2013, 11:24:53 »

Nog een vraagje, heb jij bij Stichting Haarwensen gedoneerd, of bij de Haarstichting?
Bij die eerste moet het 25cm zijn (alleen voor kinderen die kaal zijn door kanker) en bij de Haarstichting 20cm (voor alle mensen met haarproblemen).
Wat zou je me adviseren?

ROFL

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 05 februari 2013, 13:10:08 »
Ik heb ook vrij kort haar, nog net boven mijn schouders. Ik heb er super veel laagjes in laten knippen zodat het gewoon vol valt zonder al te veel styling producten. Wat ik het leuke vind aan wat korter haar hebben is dat je lekker kunt klooien met wax etc. Een fijne paste/wax is Tigi Bedhead Manipulator, ruikt echt super lekker en verstevigd je haar enzo wel maar wordt dus niet hard. En je kan er leuke plukjes mee maken. Je hebt ook niet veel nodig.
Parlez-vous een beetje Henk? #teamciteer

Mphor

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 05 februari 2013, 13:20:59 »
Wat goed dat je het gaat doneren! Ik vind dat echt heel goed van je :)
maar iig, Emma Watson kort? Ik vind dat het er bij haar enorm op vooruit is gegaan.

Pumpkinlungs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 05 februari 2013, 14:43:34 »
omggg jy spoort ni da jy dat doet

BellyBag

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 05 februari 2013, 14:48:31 »
Wat goed dat je het gaat doneren! Ik vind dat echt heel goed van je :)
maar iig, Emma Watson kort? Ik vind dat het er bij haar enorm op vooruit is gegaan.
Dat staat mij denk ik niet, het mag iets langer blijven. Dat van haar is 2cm ofzo, dat is iets te kort voor mij ^.^

BellyBag

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 05 februari 2013, 16:29:23 »
Hm ik ben bij 2 kappers geweest die verbonden zijn met Stichting Haarwensen, maar ze gaven me verschillende adviezen...
De één zei dat het prima lang genoeg was. De ander zei dat het "misschien nét lang genoeg" is, maar dat de vlecht te dun is als ik alleen de onderste lagen wil doneren.

Straks laat ik het bij die eerste knippen en dan blijkt dat het toch te kort is om te doneren :S

nefelibata

• We've got holes but we carry on.
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 05 februari 2013, 16:30:22 »
Ik zou nog wachten. Als je je haar nou laat groeien tot juni ofzo? Dan is het zo'n 5 tot 10 cm langer en kun je het lekker kort doen voor de zomer.
Verkooptopic: http://forum.girlscene.nl/forum/verkoop/ik-raak-mn-baan-kwijt-en-heb-geld-nodig-help-me-309043.0.html  --- “Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 05 februari 2013, 16:30:58 »
^ Dan zou ik wachten voor de zekerheid! Of nog ergens anders advies vragen, bij de stichting zelf bijvoorbeeld.

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 05 februari 2013, 16:32:12 »

BellyBag

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 05 februari 2013, 16:51:41 »
^ Dan zou ik wachten voor de zekerheid! Of nog ergens anders advies vragen, bij de stichting zelf bijvoorbeeld.
De stichting heeft helaas maar één vestiging (die ver weg is), en telefonisch vragen of mijn haar lang genoeg is heeft geen zin vrees ik :P Ik kan nog wel even wachten, maar tot de zomer vind ik te lang. Ik heb het al een hele tijd laten groeien, dus er zit geen model meer in zegmaar. Dus het moet er wel zeer binnenkort af :')
Dat plaatje kan ik overigens niet zien, heb je een betere link?

brokenmirror

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 05 februari 2013, 16:53:20 »
Ik heb er geen verstand van maar ik vind het echt goed dat je dat doet! EEn meisje uit mijn klas had echt mooi heel lang haar. En ze ging het afknippen dus ik zei tegen haar, doe het dan aan zo'n haarwens stichting. Zegt ze, nee hun doen toch ook niks voor mij. Echt wtf?

lapolie

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 05 februari 2013, 17:06:35 »
hoezo niet? ik vind het juist heel dapper en iets moois dat ze dat doet. ik zou het niet durven
jy=jij, ni=niet, da=dat :)
prayingcircleforevaandharry

Genevieve

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 05 februari 2013, 17:11:15 »
Echt heel dapper van je dat je, je haar wilt doneren. Plaatjes van beroemde mensen hier neerposten heeft ook niet echt heel veel zin. die mensen die komen net uit de kapperstoel iedere keer wanneer er een foto werd gemaakt. en ik neem aan dat je niet zo veel stylingsproducten nodig wilt hebben of een uur eerder op te  staan voordat je weg moet. Heeft niemand van je school,werk ik weet niet hoe oud je bent geen kort kapsel? je kan altijd even kijken. of loop bij een kapper langs, ze kunnen je wel advies geven?

Succes!
The only thing we have to fear is fear itself.. And spiders, Fuck spiders

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 05 februari 2013, 17:12:11 »
De stichting heeft helaas maar één vestiging (die ver weg is), en telefonisch vragen of mijn haar lang genoeg is heeft geen zin vrees ik :P Ik kan nog wel even wachten, maar tot de zomer vind ik te lang. Ik heb het al een hele tijd laten groeien, dus er zit geen model meer in zegmaar. Dus het moet er wel zeer binnenkort af :')
Dat plaatje kan ik overigens niet zien, heb je een betere link?

Bellen kan toch wel? En dan even een mailtje doen met een foto.
En over dat plaatje, bij mij doet hij het gewoon dus ik heb geen beter link sorry!

withsannex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 05 februari 2013, 17:46:35 »
Als je kort haar wilt, moet ik er bij zeggen dat je eigenlijk wel haar producten moet gebruiken. Het ziet er wel leuk uit zonder haar producten, maar wanneer je het krachtig over laten wilt komen kun je dat wel het beste gebruiken.
Ik heb zelf ook altijd kort haar gehad, maar als je geen matje wilt dat krijg je ook niet gauw hoor want alles groeit mee ;)
Misschien zijn dit nog leuke kapsels:

Voor dit kapsel hierboven heb je niet veel haar producten voor nodig, alleen even door je haar kammen/borstelen en het zit weer goed. En geen pony!

Ook voor dit kapsel heb je eigenlijk niet veel haar producten nodig, tenzij je het precies wilt zoals ze het op de foto heeft. Dan kun je wax of gel (moet je maar bij je kapper vragen) gebruiken om het er zo uit te laten zien! :)

Heel veel succes! xxx

BellyBag

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 05 februari 2013, 19:16:50 »
@Gwenn
Ik ben 20, maar word altijd jonger ingeschat. Dus zou er graag wat ouder uitzien met een kort kapsel ;) Ik ken niet zo veel vrouwen met kort haar (behalve vrouwen van 50+) en ook niemand die het gedoneerd heeft.

@withsannex
Dat bovenste kapsel is misschien wel leuk :) Het onderste van Emma Watson vind ik te kort voor mezelf.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #31 Gepost op: 05 februari 2013, 19:22:47 »
Indien je bedoelt 'jij spoort niet dat je dat doet', waarom niet? Het is juist geweldig dat ze dit doet, ben blij dat er nog mensen zijn die zoiets over hebben voor mensen die het moeilijk hebben.

inspi voor je:

Genevieve

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 05 februari 2013, 19:55:32 »
Oke, ik heb even op internet rondgekeken,

Dit is dan wel weer wat langer,

Het is allemaal niet echt kort, maar ja, de keuze is aan jou!
The only thing we have to fear is fear itself.. And spiders, Fuck spiders

BellyBag

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 06 februari 2013, 10:17:57 »
Indien je bedoelt 'jij spoort niet dat je dat doet', waarom niet? Het is juist geweldig dat ze dit doet, ben blij dat er nog mensen zijn die zoiets over hebben voor mensen die het moeilijk hebben.

inspi voor je:

Die vind ik erg leuk!

p.s. ik heb contact gehad met Stichting Haarwensen, en laagjes mocht gewoon! Alleen de kortste laag moet 20cm zijn. Dat betekent dat een groot deel gewoon geschikt is :D
Ik heb morgen de afspraak staan en ben nu al zenuwachtig haha xD

xMichelle

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 06 februari 2013, 16:01:57 »
Ik vind het echt supertof dat jij je haar wilt doneren voor stichting haarwensen, maar denk aub 3 keer na voordat je de schaar erin zet.
Ik heb mijn haar een paar jaar geleden ook in een kort model laten knippen à la Emma Watson, en ik heb er echt gruwelijk veel spijt van gehad.
Ik weet niet wat voor een 'soort' haar je hebt, maar als je heel erg dik haar hebt, dan zou ik je een kort kapsel echt afraden. Het oogt dan echt heel gauw ouderwets en oubollig.
Als je wat dunner haar hebt kan het wel ontzettend mooi zitten, dan blijft het meestal wat beter in model etc.
Maar ik waarschuw je alleen maar even, want ik heb er echt ontzettend veel spijt van gehad dat ik mijn haar had afgeknipt.

janoskians

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 06 februari 2013, 16:14:02 »
http://i1123.photobucket.com/albums/l559/glamww/katherine-heigl-izzie-stevens-blond-kort-haar-bob-kapsel.jpg

Weet niet of de link het doet ! En ik wil f zeggen dat ik het super goed vind dat jij haar doneert!!

(hoe moet je normale foto toevoegen)
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2013, 16:18:35 door That girl »

BellyBag

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 06 februari 2013, 17:37:08 »
Ik vind het echt supertof dat jij je haar wilt doneren voor stichting haarwensen, maar denk aub 3 keer na voordat je de schaar erin zet.
Ik heb mijn haar een paar jaar geleden ook in een kort model laten knippen à la Emma Watson, en ik heb er echt gruwelijk veel spijt van gehad.
Ik weet niet wat voor een 'soort' haar je hebt, maar als je heel erg dik haar hebt, dan zou ik je een kort kapsel echt afraden. Het oogt dan echt heel gauw ouderwets en oubollig.
Als je wat dunner haar hebt kan het wel ontzettend mooi zitten, dan blijft het meestal wat beter in model etc.
Maar ik waarschuw je alleen maar even, want ik heb er echt ontzettend veel spijt van gehad dat ik mijn haar had afgeknipt.
Ik heb wel dik haar, maar ik ga naar een hele goede kapper, dus die knipt het echt niet in een slecht model ;)

Supercalifragilistic

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 06 februari 2013, 18:32:02 »
http://i1123.photobucket.com/albums/l559/glamww/katherine-heigl-izzie-stevens-blond-kort-haar-bob-kapsel.jpg

Weet niet of de link het doet ! En ik wil f zeggen dat ik het super goed vind dat jij haar doneert!!

(hoe moet je normale foto toevoegen)
[img ]linkfoto [/img ] Zonder de spaties.

OT: Echt gaat dat je het gaat doneren. Ik kan er niet tegen om zolang te moeten wachten. Ik wil altijd iets nieuws met mijn haar en geverfd haar mag dus ook niet :x Maar echt geweldig dat jij het wel kan.  :aanbid:
Supercalifragilisticexpialidocious~!
People build up walls, not to keep others out, but to see who cares enough to break them down.

BellyBag

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 07 februari 2013, 16:44:45 »
Voor:
Na:

De vlecht was enórm dik, de kapster was er verbaasd over!

QueenB.

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 07 februari 2013, 16:55:48 »
Omg ik krijg kippenvel bij het idee dat mijn haar eraf zou worden geknipt haha.
Maar echt super goed van je dat jij het wel doet! En je nieuwe kapsel is echt heel mooi!
~

Tonnys

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 07 februari 2013, 17:04:11 »
Gaaf dat je dit hebt gedaan!  :aanbid:
Je nieuwe kapsel is mooi geworden! Misschien moet ik er ook eens over nadenken..  :)
Think positive. Exercise daily. Eat healthy. Work hard. Stay Strong. Worry less. Dance more. Love often. Be Happy.

BellyBag

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 07 februari 2013, 18:50:45 »
Dankjewel :D

Mijn haar was niet extreem lang, ongeveer 32cm vanaf de haarlijn in mijn nek. Je moet eens een meetlint langs je haar leggen, 25cm valt best mee! :)

livelifelove

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 08 februari 2013, 19:48:54 »
Ik heb het vorig jaar ook gedaan!
Het is nu al weer een stukje aangegroeit,
en laat het nu weer lang groeien, maar misschien dat ik daarna weer de schaar erin laat zetten!
Het moment van knippen was wel raar, en dat het zo kort was, maar toch heb ik er geen spijt van gehad!
Vond het fijn om iets te kunnen betekenen voor die mensen (:

ROFL

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 08 februari 2013, 19:57:46 »
Goed gedaan!
Parlez-vous een beetje Henk? #teamciteer

Nathaliefull

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 03 maart 2013, 21:51:29 »
Ik heb het donderdag ook gedoneerd aan stichting haarwensen, ik zei gewoon tegen de kapper maak er maar wat van en nu heb ik dus een bob :D

Nathaliefull

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 03 maart 2013, 21:52:41 »
Voor:
Na:

De vlecht was enórm dik, de kapster was er verbaasd over!

Ja dat dus! ik heb echt precies hetzelfde haha :D

Nathaliefull

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 03 maart 2013, 21:53:34 »
[img ]linkfoto [/img ] Zonder de spaties.

OT: Echt gaat dat je het gaat doneren. Ik kan er niet tegen om zolang te moeten wachten. Ik wil altijd iets nieuws met mijn haar en geverfd haar mag dus ook niet :x Maar echt geweldig dat jij het wel kan.  :aanbid:

Geverfd haar mag wel hoor, mijn haar was ook geverfd

Pumpkinlungs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 03 maart 2013, 22:22:18 »
er is echt geen enkel topic waar jij wél iets zinnigs aan toevoegt.
wrm moet jy overal mee bemoeie? spreek voor jezelf dan idioot  :blush:

S.

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 03 maart 2013, 22:25:41 »
Ik heb nog nooit zo'n dom varken als jou meegemaakt. Wat ben jij een randdebiel zeg.

OT: Ik vind het super van je dat je dit hebt gedaan, mooi kapsel heb je er inderdaad ook aan overgehouden! Respect.

LaVey

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 03 maart 2013, 23:25:45 »

judging youuuuuuuu.

alanslater

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 23 december 2020, 13:38:26 »
Wat stoer dat je je haar hebt gedoneerd, dat is echt erg lief van je. Zelf zou ik mijn haar ook graag doneren maar ik heb daar veel te weinig haar voor en het groeit ook maar niet. Ik heb zelf ook gedacht om haarstukken te gaan gebruiken maar mijn kapper zegt dat dat niet kan omdat mijn haar te dun is dus dan zouden ze er te snel weer uit glijden. Nu gebruik ik sinds begin dit jaar haarvezels van https://www.imperio-haarvezels.nl/. Dat bedekt mijn dunne plekken goed en nu lijkt mijn haar een stuk voller dan dat het was.
« Laatst bewerkt op: 23 december 2020, 15:11:45 door alanslater »