Auteur Topic: Het ik wil zwanger worden/ben zwanger/ben zwanger geweest topic!  (gelezen 206353 keer)

Myrthe

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2625 Gepost op: 28 januari 2018, 21:08:45 »

Myrthe, gefeliciteerd! Wat ben jij vruchtbaar seg, hahaha :D Je had toch nog niet lang aangekondigd dat je voor een tweede kindje ging? Maar super fijn natuurlijk!
Hier niks te klagen inderdaad, ben mij er heel goed van bewust dat het ook anders kan en voel mij zeer gezegend dat ik direct zwanger raakte. Iets vlotter zelfs dan wij bedacht hadden, maar blijkbaar was mijn eisprong wat aan de late kant waardoor ik zelfs een maand eerder dan bedacht in verwachting raakte. Hoe bijzonder kan het lopen. Het kindje is zeer welkom

Fantillusion

• All it takes is faith and trust
    • Bekijk profiel
« Reactie #2626 Gepost op: 01 februari 2018, 09:26:02 »
Hi dames,

Hoe deden jullie dat op jullie werk?
Aangezien ik in de veiligheid werk heb ik met 7,5 week gemeld dat ik zwanger ben aangezien ik niet meer op straat mag werken.

Helaas voel ik mij de gehele dag door ontzettend misselijk en ben ik tegen half 12 zo ontiegelijk moe dat ik bijna als ware achter mijn bureau in slaap val.
Ik voel mij ontzettend schuldig tegen over mijn collega's om mij elke keer ziek te melden en daarom neem ik tegen de middag om 12 uur verlof voor de halve dag, zodat ik in de middag een paar uur kan uitrusten anders ben ik 'savonds niets waard en ga ik tegen 7 uur mijn bed in.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie omgaan met deze klachten op je werk en hoe ik in het vervolg misschien een andere keus kan maken in plaats van mijn verlofdagen opmaken. Wij willen namelijk in de mei vakantie ook nog op vakantie en ik ben bang dat ik straks geen verlof meer kan nemen als ik zo blijf doorgaan om elke week halve dagen verlof te nemen! :blush:

Wat lastig zeg dat het werken niet goed lukt! Ik zou eens met je werkgever gaan overleggen, misschien valt er iets te regelen met korter werken / tussendoor rusten. En anders heb je gewoon recht op ziekteverlof hoor, als je je niet goed voelt ben je ziek, of dat nou door zwangerschap komt of niet!
Ik heb er zelf gelukkig niet zo'n last van gehad; ik heb rustig kantoorwerk en kan ook thuiswerken dus ik kon het rustig aan doen.

Bij mijn vriend en mij begint het steeds meer te kriebelen. De kinderwens is er al lang, maar we hadden altijd het gevoel dat we het niet zouden redden qua tijd. Tegenwoordig zien we steeds meer mensen kinderen krijgen die beide werken en daar hebben we eens mee gebabbeld. Sindsdien hebben we er veel meer vertrouwen in en willen we er over een jaar gewoon voor gaan! Dit jaar gebruiken we nog om een spaarpotje te bouwen voor de baby en ook gewoon onszelf erop voor te bereiden, want het is geen pakje boter. :)

Leuk om er al zo mee bezig te zijn! En sparen is zeker verstandig inderdaad :) zoveel nodig voor zo'n klein mensje!

Aurora ik hoop dat het goed gaat! Misschien ben je al wel moeder! Zo spannend :D
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be

Aurora Borealis

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2627 Gepost op: 01 februari 2018, 16:10:46 »
Nog geen mama, nog eventjes geduld. We zijn echt aan het aftellen  :bounce:

Cranberry

• **
  • seni seviyorum.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2628 Gepost op: 05 februari 2018, 11:56:22 »
Ah wat spannend aurora!! Heel veel plezier en succes alvast!!

Aurora Borealis

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2629 Gepost op: 05 februari 2018, 19:26:03 »
Dank u :D heel spannend ja! Het komt zo dichtbij  :bounce:

Cranberry

• **
  • seni seviyorum.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2630 Gepost op: 11 februari 2018, 10:16:12 »
Aurora, hoe gaat het nu? Ondertussen al jullie kruimel mogen ontmoeten?!

Orchidea

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2631 Gepost op: 12 februari 2018, 14:49:27 »
Hi dames, even een korte update.

Vorige week een gesprek gehad met mijn leidinggevende, wie eerst ontzettend blij voor me was met mijn zwangerschap. Op dit moment dus niet zo meer. Ik heb aangegeven dat ik halve dagen wilde werken aangezien het anders voor mij op het moment dus echt niet te doen was i.v.m zwangerschapskwaaltjes. Mijn leidinggevende gaf ook aan dat bij werknemers van de gemeente het UWV niet geldend was en ik dus daar niet op hoefde te rekenen met mijn ''wensen'' voor mijn werk rooster van de aankomende maanden. Aankomende vrijdag heb ik een bezoekje bij de bedrijfsarts en kijken wat hij voor mij kan doen, ik zie het alleen ontzettend zwaar in aangezien er heel erg makkelijk gedaan word over de klachten.

Jammer dat in de periode waar ik ontzettend gelukkig zou moeten zijn er veel troubles zijn op mijn werk dat genieten er bijna niet meer in zit hierdoor!  :hamer:

Bedankt ook voor jullie berichtjes met tips, nu hopen dat ze bij mij op het werk ook mee willen helpen aan een toepassende oplossing

Fantillusion

• All it takes is faith and trust
    • Bekijk profiel
« Reactie #2632 Gepost op: 13 februari 2018, 10:00:36 »
Jeetje wat vervelend Orchidea! Hopelijk kan de bedrijfsarts toch iets voor je doen... ik zal duimen voor je!

Aurora is inmiddels vast al mama... zo spannend! :D
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be

PetShop

• Bekijk profiel
« Reactie #2633 Gepost op: Gisteren om 09:45:03 »
Ik ben ook heel erg benieuwd lijkt allemaal zo snel te gaan toen ik bijna ging bevallen was je nog maar net zwanger :)
Ik typ irritant heb dislexie en voorderest heb ik moeite met leestekens en zins opbouw.sorry