Auteur Topic: Het ik wil zwanger worden/ben zwanger/ben zwanger geweest topic!  (gelezen 201983 keer)

PetShop

• Bekijk profiel
« Reactie #2575 Gepost op: 27 november 2017, 20:44:22 »
mooi is dat he :bounce:  Ik vergeet het nooit meer weet nog dat ze met dat ding over me buik ging ik al voor dat ze wat zij er over het al zag en ik was zo blij (huilen) .

Ik typ irritant heb dislexie en voorderest heb ik moeite met leestekens en zins opbouw.sorry

Subclavia

• Bekijk profiel
« Reactie #2576 Gepost op: 27 november 2017, 21:47:12 »
Zalig gevoel he die 1e echo! En elke keer weer uitkijken naar de volgende. Op de 12w echo zie je ook al een echt mensje, heel bijzonder.

Mijn eierstokken gaan alweer rammelen haha.
Ons meisje zit sinds vorige week donderdag alleen op haar poep én haar 2e tandje is er ook al!! Het gaat toch zo snel

Aurora Borealis

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2577 Gepost op: 28 november 2017, 13:47:05 »
^^ veel te snel zul je bedoelen :D

Super fijn die eerste echo's, inderdaad. Nu nog steeds, maar ik herinner mij echo op 8 weken en 12 weken toch wel als het bijzonderst. Op 16 weken was het precies een alien xD hahah. Intussen al 2x 3D fotootje gehad van de mini, ook super leuk om zo al een idee van gezichtje te hebben <3

Subclavia

• Bekijk profiel
« Reactie #2578 Gepost op: 30 november 2017, 11:23:21 »
Speciaal he die 3D echo's. Ik heb op 13w een geslachtsbepaling laten doen bij een prectecho bureau en kheb daar ook een 3Dtje van. Alsook ik bij de gyn enkele keren een 3Dtje meekreeg van haar gezichtje. Ik herken ze er toch niet in. Ze zitten ook verwrongen he in je buik. Eens ze geboren worden zijn nog nog even lekker opgezwollen en veranderen elke dag :)

PetShop

• Bekijk profiel
« Reactie #2579 Gepost op: 01 december 2017, 20:33:22 »
Mijn zoontje had hele dikken ogen en een punt hoofdje(maar ik vond hem prachtig hoor ) En met de dagen erna veranderde hij zo vlug hij is elke maand bijna een kilo aangekomen :bounce:
Ik typ irritant heb dislexie en voorderest heb ik moeite met leestekens en zins opbouw.sorry

Cranberry

• **
  • seni seviyorum.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2580 Gepost op: 05 december 2017, 10:38:35 »
@Aurora, Ah lief! Ik hoop ook dat we snel in de mogelijkheid zijn om lekker samen uit huis te gaan enzo.

Hoe gaat het met alle zwangere dames?

Aurora Borealis

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2581 Gepost op: 05 december 2017, 22:36:08 »
Ach ja, ik zie wel hoe ons kindje eruit ziet als het geboren wordt. Ik heb al 3D-echo's gezien van een kindje waar ik soms oppas en ik vind dat je hem daar super hard in herkent.

Hier intussen bijna 29 weken, het mag voor mij wel wat vooruit gaan nu, en anderzijds ook weer niet. Zo spannend dat het nu zo dichtbij komt. We zijn nog van plan om de bovenste verdieping te verven en behangen, we gaan nog gas trekken om onze mazouttank te kunnen verwijderen en op die manier chauffage en sanitair wat beter te voorzien, zodat we kindje met warm water in een warme ruimte kunnen wassen. Gaat nu ook, maar we kunnen op dit moment enkel warm water of chauffage voorzien, er klopt iets niet helemaal. En dan plaatsen we een aparte thermostaat om de badkamer snel te verwarmen etc. Dus als je dan denkt aaaaaah dat moet allemaal in orde geraken voor de komst van de mini, dan is nog maar 10 weken te gaan zo weinig!

En voor kindje zelf moet ik nog de briefomslagen schrijven, dan in januari geboortesuiker in doosje plaatsen, park/box nog installeren, verzorgingstafel ga ik morgen tweede verflaag geven, en de kleertjes moet ik allemaal nog uit wassen.

Fantillusion

• All it takes is faith and trust
    • Bekijk profiel
« Reactie #2582 Gepost op: 08 december 2017, 10:07:11 »
Hee meiden, sorry dat ik zo lang niet hier ben geweest, ik zit gewoon bijna nooit meer achter een computer. Als ik straks ga werken zal ik wel wat actiever worden haha  :fieuw:

Undefeated, van harte gefeliciteerd, want fijn dat het toch gelukt is, en bijzonder he, zo'n eerste echo!!

Aurora. wat gaat het inmiddels hard. Heel herkenbaar dat je denkt nu mag het wel opschieten, en dat je tegelijk nog zóóveel moet/wilt doen! Maar het komt allemaal wel!

En wat zijn de kindjes die waren geboren inmiddels al groot zeg!

Julia is inmiddels ook al 7 weken! Het is een heel tevreden baby'tje, af en toe wat krampjes maar niet heel heftig. Ze drinkt heel veel en groeit hard. Het enige wat ik wel echt lastig vind is dat ze nog steeds suuuper onregelmatig drinkt. Soms zit er 3 u tussen, soms maar 1. We zijn aan het oefenen met de fles, ze drinkt er wel wat uit, maar niet heel veel en niet heel makkelijk. Dus ik kan voor m'n gevoel nog echt niet lang van huis (nooit langer dan 2 uurtjes weggeweest tot nu toe). Hopelijk gaat dat als ik weer moet werken wel goed, maar ja, dat duurt nog 5 weken gelukkig!
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be

Aurora Borealis

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2583 Gepost op: 13 december 2017, 13:17:15 »
Gaat inderdaad snel, oh jij moet wel snel opnieuw aan het werk. Kolf je dan af om haar zo aan het flesje te leren wennen of? Lijkt me inderdaad wel lastig om dan eens weg te gaan. Maar anderzijds zou ik denk ik wel gewoon bv geven bij mijn familie thuis en daar dan wel wat langer dan 2 uurtjes zitten. Maar dat is hoe ik er nu over denk, geen idee hoe het mij allemaal gaat liggen eens het zover is he.

Mijn vriend is nu de kinderkamer aan het verven, zo blij dat hij dat allemaal wilt doen! Ik had graag geholpen, maar met dit weer een raam openzetten om te verluchten, is niet zo aangenaam. Ik help wel waar ik kan: de muren afwassen, afplakken met tape, werkmateriaal klaarzetten en opruimen etc. Maar ik ben zo snel moe van de kleine dingetjes. Nu ja, misschien doe ik iets teveel kleine dingetjes, teveel om goed te zijn. Dus ik moet ook maar eens aan mezelf denken, maar lastig als ik dan zie dat vriend ook graag eens 'op zijn gemak' zou zitten en dat hij nu druk in de weer is voor de kamer. Op zich is die kinderkamer niet om meteen in gebruik te nemen (behalve voor een kleerkast), want kindje gaat eerst nog bij ons slapen op de kamer en nadien de kamer naast onze kamer. Die is wel al helemaal geverfd. Maar fijn om te weten dat we niet als hier al een kindje rondloopt, nog al dat werk moeten doen voor als het groot genoeg is om naar een eigen kamer met éénpersoonsbed te gaan.

Fantillusion

• Bekijk profiel
« Reactie #2584 Gepost op: 14 december 2017, 10:18:20 »
Ja, ik kolf inderdaad af, dat ga ik straks op mijn werk ook doen. Ik bedoelde dat ik nog nooit zonder baby langer dan 2 uurtjes weg was geweest, we zijn mét haar inderdaad wel langer weggeweest hoor! :)  Bij familie thuis enzo haar gewoon gevoed. En zelfs in de auto (geparkeerd natuurlijk) als we bijv. bij een winkel geweest waren wat te lang duurde of halverwege de autorit naar mijn ouders (is 2 uur rijden).

Denk goed aan jezelf he! Tuurlijk is het voor je vriend wel druk om veel te doen, maar hij is niet zwanger en hij hoeft ook niet te bevallen :P dus het is logisch dat er van de praktische taken wat meer dingen op hem neerkomen. Zorg goed voor jezelf!
En ik snap inderdaad het gevoel dat je toch graag alles af hebt, ook al heb je het nog niet nodig, dan hoef je er niet meer mee bezig als de baby er is.

Aurora Borealis

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2585 Gepost op: 14 december 2017, 14:27:32 »
Ah op die manier! Klinkt al veel logischer :D

Ja, je hebt gelijk, maar ik kan het zo moeilijk loslaten. Net ook nog veel zitten schoonmaken, maar vanavond niet koken, gaan we frietjes halen in 't frituur  :aanbid: Heb ik nog eens zin in :D

Aurora Borealis

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2586 Gepost op: 23 december 2017, 21:13:10 »
Hoe is het hier met iedereen? En met de kleine kapoenen?

Hier aftellen hoor, nog minder dan 8 weken! Donderdag 32 weken echo gehad. Kindje ligt nog steeds in stuit, volgens gynaecoloog is de kans klein dat het zichzelf nog gaat draaien (heeft nog weinig ruimte) en is de kans op keizersnede vrij groot. Op zich zit ik daar niet echt mee in, het zal komen zoals het komt. Op 35 weken gaat ze ligging nog eens checken en dan beslissen over bevallingsdatum, indien het keizersnede wordt.
Nu volop bezig met suikerbonen en kleertjes uitwassen en strijken enz. Vind ik wel fijn om te doen, maakt het allemaal echt ^^
Kindje weegt nu 1,8 kg en wordt na 40weken geschat op gewicht van 3,2 a 3,4 kilo. Ideaal lijkt mij ^^ Indien keizersnede weekje vroeger en dat zal het iets minder wegen misschien, maar zoveel zal dat niet verschillen.

Pennelope,

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2587 Gepost op: 01 januari 2018, 19:49:56 »
Nog meer lotgenoten die zwanger willen worden?  :blush:

Aurora Borealis

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2588 Gepost op: 01 januari 2018, 21:36:57 »
Hier intussen zwanger, maar ook wel een wegje afgelegd, Pennelope. Ben je al lang gestopt met de pil?

Myrthe

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2589 Gepost op: 02 januari 2018, 08:33:40 »
Wij gaan voor een tweede kindje. Onze meisje is nu  10 mnd, en we genieten enorm <3!

Fantillusion

• Bekijk profiel
« Reactie #2590 Gepost op: 02 januari 2018, 14:31:41 »
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Aurora, het komt nu echt dichtbij he! Inmiddels denk ik bijna de volgende echo? Jammer als het een keizersnede moet worden, maar het lijkt me wel fijn als je dat dan nu bijna zeker weet, dat je je er een beetje op kunt voorbereiden. Heel veel succes met de laatste loodjes!

Myrthe, wat leuk dat jullie voor een tweede gaan!

Hier gaat het wel goed. Julia is nu bijna 11 weken (wow, wat vliegt de tijd!) en ze doet het nog steeds super. Alleen in de avonden is ze tegenwoordig heel veel aan het huilen. Hopelijk is dat een periode die snel voorbij gaat.
Verder ben ik met kerst tante geworden van een neefje! Hij kwam een beetje te vroeg en met een spoedkeizersnee, maar gelukkig gaat het met hem en mijn zus nu wel goed!

Aurora Borealis

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2591 Gepost op: 07 januari 2018, 18:11:14 »
Myrthe, super fijn dat jullie voor een tweede kindje gaan! Was het bij jullie eerste snel raak? Hopelijk loopt het allemaal vlot :)

Fantillusion, dat moet spannend geweest zijn voor je zus. Gelukkig is alles oké met hen!
11 januari opnieuw echo, dan 35 weken en dan zullen we definitief te horen krijgen wat het wordt. Klopt, als we het weten kunnen we er ons op voorbereiden. Hier in België heb je bijvoorbeeld niet automatisch kraamzorg, maar owv de kans op een keizersnede heb ik dit wel aangevraagd. Zodat mijn vriend niet te erg belast wordt en wanneer hij opnieuw moet gaan werken, dat ik dan wel nog iemand heb om op terug te vallen. Ik hoop voor jou dat de huilperiode snel voorbij is.

Orchidea

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2592 Gepost op: 08 januari 2018, 09:24:35 »

Ik heb al een tijdje niets van me laten horen. Druk bezig geweest met de verhuizing naar een nieuw huis enz  :blush:

Maar ik mag ook met trots zeggen dat ik inmiddels 8 weken zwanger ben van onze kleine uk!

Feuerwerk

• Bekijk profiel
« Reactie #2593 Gepost op: 08 januari 2018, 09:30:55 »
^Gefeliciteerd!
Above all, love each other deeply, because love covers over a multitude of sins.

Myrthe

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2594 Gepost op: 09 januari 2018, 10:38:26 »
Orchidea
Van harte gefeliciteerd met het kleine wondertje wat in je groeit, wat bijzonder!

Myrthe

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2595 Gepost op: 10 januari 2018, 08:56:05 »
Hier was het gelijk de eerste keer raak, dus mazzel mee gehad. Wie weet gaat het dit maal ook zo vlot, we gaan het zien :).

Myrthe

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2596 Gepost op: 10 januari 2018, 17:21:03 »
Ik heb vandaag een baan aangeboden gekregen, daar ben ik heel blij mee. Na 10 maanden was ik er wel aan toe om weer aan de slag te gaan. Ben wel benieuwd hoe dat met de zwangerschap gaan zal, als het zover is, het is best een pittige doelgroep, maar dat zien we dan wel weer.

Fantillusion

• Bekijk profiel
« Reactie #2597 Gepost op: 12 januari 2018, 15:06:16 »
Van harte gefeliciteerd Orchidea!! Spannend! Heb je al een echo gehad? :)

Aurora, hoe was de 35 weken echo? Het komt nu echt dichtbij voor je, spannend hoor! Voel je je een beetje voorbereid?

Myrthe, gefeliciteerd met je baan! Hopelijk is het allemaal goed te combineren straks.

Ik heb vandaag mijn eerste werkdag weer (ja, wat ik dan op GS doe weet ik ook niet  :blush: ) Heel gek om weer aan de slag te moeten, Julia achter te laten en vooral heel spannend hoe het allemaal gaat met haar.

Aurora Borealis

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2598 Gepost op: 14 januari 2018, 17:11:04 »
Fantillusion, hoe zijn de laatste dagen verlopen? Niet teveel heimwee gehad naar je dochtertje?

Orchidea, gefeliciteerd! Fijn dat je in een nieuw huis woont, helemaal klaar om er als gezinnetje te wonen dan? :)

Myrthe, werk jij in de sociale sector? Is dit je eerste job sinds je kindje is geboren? Hopelijk loopt het allemaal goed! :)

Hier ziet het er echt wel naar uit nu dat het een keizersnede wordt. Kindje heeft nog steeds geen zin om zich te draaien en ik zie het nu ook niet meer gebeuren. Tzal op de mama lijken, ik lag ook in stuit, ik ben ook via een keizersnede ter wereld gekomen :p Of ik mij voorbereid voel? Goei vraag, ik weet het eigenlijk niet goed. Ik denk het wel? Maar anderzijds weet ik niet op wat ik me voorbereid, zal sowieso allemaal heel nieuw zijn he. Maar op zich staat het meeste wel al in orde thuis, nog niet 100% maar zo goed als. De komende weken nog wat de spulletjes op de juiste plek zetten etc, maar komt goed. Het mag er nu wel gaan komen, mijn lichaam ziet af, maar ach, niets abnormaals xD Ik heb ook meer en meer last van mijn bekken, wat niet zo fijn is, maar anderzijds ben ik blij dat ik het niet te vroeg in mijn zwangerschap al had. Dan had ik wel rugpijn, maar nu stap ik moeilijker en zak ik makkelijk door mijn benen. But it's all worth it <3

Myrthe

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2599 Gepost op: 15 januari 2018, 19:41:44 »
Aurora, Ik werk in de sociale sector, naschoolse opvang voor kinderen met gedrags en ontwikkelingsproblematiek. Ik heb wel gewerkt, een paar uur per week, maar daarbij nam ik mijn dochtertje altijd mee. Dit is mijn eerste opleidinggerelateerde baan, na mijn afstuderen in 2016 heb ik altijd kleine dingetjes op mij genomen. Tijdens de zwangerschap heb ik ook maar 4 tot 8 uurtjes per week gewerkt. Ik ga nu 21 uur id week werken, toch wel een heel verschil :).
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2018, 08:11:23 door Myrthe »