Auteur Topic: De pil  (gelezen 6321833 keer)

animalforever

• Gast
« Reactie #1850 Gepost op: 24 januari 2013, 17:15:36 »
Ik heb altijd 7 dagen geen pil, ik snap niet wat je er anders aan kan doen? Je kan hem inkorten, maar dat doe ik niet zo elke week.

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #1851 Gepost op: 24 januari 2013, 17:57:25 »
-

Lees je bijsluiter! Daar staat bij mij precíes in hoe of wat, in welke week en wat je moet doen of had moeten doen. Bij mijn pil staat (ongeveer, niet letterlijk maar wel zelfde manier) 'pil in de eerste week vergeten, neem hem zo snel mogelijk in, als je niet meer dan één pil vergeten bent ben je veilig'. Bij 2e week zelfde, en bij 3e moet je nog iets anders doen (zoals geen stopweek houden). Als je twijfelt, bel de huisarts eventjes, zij kunnen je zo betrouwbaar advies geven en constateren of je veilig was of niet, en kunnen je ook aanraden of je alsnog een test moet doen of niet. Oh en het is niet eng ofzo omdat het hun werk is. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar als het mijn pil was geweest ben je gewoon veilig! :)

manon

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1852 Gepost op: 24 januari 2013, 18:55:44 »
iemand misschien ook een reactie op mijn bericht?  :angel:

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #1853 Gepost op: 24 januari 2013, 18:57:14 »
-

Ik weet het niet zeker, in principe ben je met 'waterige diarree' binnen 3-4 uur na het innemen van je pil niet veilig, maar in jouw geval twijfel ik eigenlijk. Het beste kun je even de apotheek bellen denk ik!

username

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1854 Gepost op: 24 januari 2013, 19:15:33 »
Ik heb altijd 7 dagen geen pil, ik snap niet wat je er anders aan kan doen? Je kan hem inkorten, maar dat doe ik niet zo elke week.

Nou als ik bijvoorbeeld maandag de laatste slik, slik ik ook weer 's maandags de eerste. Maar volgens mij kan dat ook geen kwaad. Waren gewoon vraagjes uit nieuwsgierigheid :)

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #1855 Gepost op: 24 januari 2013, 22:45:06 »
ik heb nu Ethinylestradiol/Levonogestrel 0,03/0,15 mg
Precies dezelfde als dat ik heb. Ik heb zelf nergens last van, maar ieder lichaam is anders.

Een lichtere pil kan ik je niet aanraden, wel zijn er pillen met andere hormonen. Maak gewoon eens een afspraak met je huisarts vanwege je klachten en vraag dan om een pil met andere hormonen omdat je lichaam deze hormonen niet prettig lijkt te vinden.
Wat je ook kunt doen is overstappen op een andere vorm van anticonceptie, je moet dan alleen wel goed opletten wanneer je dat laat doen omdat je anders enige tijd onbeschermd kunt zijn. Kijk hoe dan ook goed in je bijsluiter hoe het zit met overstappen zodra je een andere pil hebt.
hallo dames,
ik heb eergister (dinsdag) netjes mijn pil ingenomen, maar heb binnen een uur daarna een soort van last gehad van diarree, ik zal er maar even heel open over praten, maar ik weet dus niet of het diarree was. laten we zeggen dat het veel lucht en bijna geen "vloeistof" ( paar druppels poep dus.. ) heb de volgende dag weer netjes mijn pil ingenomen en dezelfde dag ( woensdag dus) seks gehad zonder condoom. had er niet bij nagedacht dat de pil dus wellicht niet zou werken..(DOM) hij is niet in mij klaargekomen en vrijdag is de laatste dag van deze strip, dus het gebeurde in de 3e week.. moet ik me zorgen maken?
sorry voor mijn diarree verhaal maar ik weet het anders niet te verwoorden en zo begrijpen jullie de situatie het beste haha!
Diarree moet echt heel waterig zijn en binnen 4 uur na het innemen van de pil zijn als het invloed zou kunnen hebben op de pil. Je bent dus gewoon veilig.
Stel je hebt net je stopweek gehad, maar je vergeet de pil de eerste dag dat je alweer moest beginnen en begint dan eentje later. Ben je dan nog safe?

En hoe doen jullie altijd je stopweken trouwens. Gewoon echt 7 dagen niks of de dag dat je m voor t laatst had gewoon weer? Of maakt dat niet uit?
Tenzij je bedoelt dat je dan na 8 dagen 2 tegelijk pakt ben je dan niet meer safe.
Ik doe zelf altijd 7 dagen omdat dat makkelijker is met het pakken (beginnen op een maandag en eindigen op een zondag, precies zoals m'n strip loopt), maar vroeger pakte ik de eerste pil op het moment dat ik ongesteld werd (3 of 4 dagen na het begin van de stopweek), maar dat werkte minder handig.
Maakt niet uit voor de veiligheid. Het inkorten van je stopweek maakt je stopweek niet minder veilig, verlengen wel.
Wees blij met wie je bent, er is geen ander zoals jij

Polyethylene

• starálfur
    • Bekijk profiel
« Reactie #1856 Gepost op: 24 januari 2013, 22:53:36 »
Precies dezelfde als dat ik heb. Ik heb zelf nergens last van, maar ieder lichaam is anders.

Een lichtere pil kan ik je niet aanraden, wel zijn er pillen met andere hormonen. Maak gewoon eens een afspraak met je huisarts vanwege je klachten en vraag dan om een pil met andere hormonen omdat je lichaam deze hormonen niet prettig lijkt te vinden.
Wat je ook kunt doen is overstappen op een andere vorm van anticonceptie, je moet dan alleen wel goed opletten wanneer je dat laat doen omdat je anders enige tijd onbeschermd kunt zijn. Kijk hoe dan ook goed in je bijsluiter hoe het zit met overstappen zodra je een andere pil hebt.

Dat is niet helemaal waar. Ik heb zelf de microgynon 30 (die dus), microgynon 50 en yasmin geprobeerd en uiteindelijk ben ik bij qlaira uitgekomen. Die werkt voor mij tot nu toe het beste en ik durf ook eigenlijk niets anders meer te gebruiken, omdat ik bang ben dat ik dan weer elke maand ontzettend ziek zal zijn. Dus een zwaardere pil garandeert echt niet voor het wegnemen van de wat zwaardere klachten, ook al lijkt dat logisch. Microgynon 50 was ook echt verschrikkelijk voor mijn lichaam omdat die weer wat zwaarder is.
plastic // How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot. Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd.

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #1857 Gepost op: 24 januari 2013, 23:06:33 »
Dat is niet helemaal waar. Ik heb zelf de microgynon 30 (die dus), microgynon 50 en yasmin geprobeerd en uiteindelijk ben ik bij qlaira uitgekomen. Die werkt voor mij tot nu toe het beste en ik durf ook eigenlijk niets anders meer te gebruiken, omdat ik bang ben dat ik dan weer elke maand ontzettend ziek zal zijn. Dus een zwaardere pil garandeert echt niet voor het wegnemen van de wat zwaardere klachten, ook al lijkt dat logisch. Microgynon 50 was ook echt verschrikkelijk voor mijn lichaam omdat die weer wat zwaarder is.
Ik snap niet waarom de stap van de 30 naar de 50 werd gemaakt (vanwege de bijwerkingen).
Het garandeert het inderdaad niet, maar persoonlijk zou ik sowieso overstappen naar een ander hormoon en dan het liefste ook zo laag mogelijk.

Polyethylene

• starálfur
    • Bekijk profiel
« Reactie #1858 Gepost op: 25 januari 2013, 17:12:49 »
Ik snap niet waarom de stap van de 30 naar de 50 werd gemaakt (vanwege de bijwerkingen).
Het garandeert het inderdaad niet, maar persoonlijk zou ik sowieso overstappen naar een ander hormoon en dan het liefste ook zo laag mogelijk.
Omdat de 30 niet werkte bij mij. De dokter dacht dat een hogere dosering hormonen misschien wel werkte maar daar werd ik na een paar pillen al ziek van :')
plastic // How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot. Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd.

animalforever

• Gast
« Reactie #1859 Gepost op: 25 januari 2013, 18:32:05 »
Nou als ik bijvoorbeeld maandag de laatste slik, slik ik ook weer 's maandags de eerste. Maar volgens mij kan dat ook geen kwaad. Waren gewoon vraagjes uit nieuwsgierigheid :)

Jij hebt dus standaard een stopweek van 6 dagen? Van dinsdag tot zondag zeg maar (of zijn het er dan 5? xd) Anyways, zolang de stopweek niet langer is dan 7 dagen is het goed.

TheHeartNeverLies

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1860 Gepost op: 25 januari 2013, 19:32:02 »

Dank jullie :) Ik had de dokter al gebeld maar de assistente nam me totaal niet serieus en zei dat ze aanraadde de bijsluiter niet te lezen. Laat van de week even mijn moeder bellen, huisarts neemt mij namelijk nooit echt serieus.

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #1861 Gepost op: 25 januari 2013, 19:35:21 »
Dank jullie :) Ik had de dokter al gebeld maar de assistente nam me totaal niet serieus en zei dat ze aanraadde de bijsluiter niet te lezen. Laat van de week even mijn moeder bellen, huisarts neemt mij namelijk nooit echt serieus.
Persoonlijk zou ik dan op zoek gaan naar een andere huisarts. Ik vind namelijk dat een huisarts je serieus moet nemen.

debby

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1862 Gepost op: 27 januari 2013, 13:19:00 »
In de eerste week van mijn pil strip ben ik twee pillen vergeten en allebei niet binnen 12 uur in kunnen nemen.
Nu dacht ik te begrijpen dat ik dan 7 dagen niet veilig ben.
Maar nu is het zo dat ik de de strip voor deze streep ook een aantal pillen ben vergeten (maar omdat ik toen single was trok ik me er niet veel van aan -dom-) en ik me stopweek een paar dagen eerder had in gelast.

situatie is nu dus zo dat ik vorige maand paar x ben vergten, toen een kleine week eerder ongesteld ben geworden en nu de eerste week. twee pillen ben vergeten en niet op tijd weer ingenomen

hoelang zou ik nu niet veillig zijn?

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #1863 Gepost op: 27 januari 2013, 13:43:24 »
In de eerste week van mijn pil strip ben ik twee pillen vergeten en allebei niet binnen 12 uur in kunnen nemen.
Nu dacht ik te begrijpen dat ik dan 7 dagen niet veilig ben.
Maar nu is het zo dat ik de de strip voor deze streep ook een aantal pillen ben vergeten (maar omdat ik toen single was trok ik me er niet veel van aan -dom-) en ik me stopweek een paar dagen eerder had in gelast.

situatie is nu dus zo dat ik vorige maand paar x ben vergten, toen een kleine week eerder ongesteld ben geworden en nu de eerste week. twee pillen ben vergeten en niet op tijd weer ingenomen

hoelang zou ik nu niet veillig zijn?
Ik denk een week, maar ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen. Bel dus voor de zekerheid je huisarts.

Christy

• Bekijk profiel
« Reactie #1864 Gepost op: 27 januari 2013, 19:49:09 »
Ik ben nu sinds een tijdje weer aan de pil, gister was ik klaar met mijn eerste strip maar ik ben er dus 4 vergeten. Wat kan ik hier verder nog aan doen? Niks toch? Ik zal de volgende keren wel een herinnering in m'n telefoon zetten ofzo.
Don't live the same year 75 times and call it a life

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #1865 Gepost op: 27 januari 2013, 19:53:17 »
Ik ben nu sinds een tijdje weer aan de pil, gister was ik klaar met mijn eerste strip maar ik ben er dus 4 vergeten. Wat kan ik hier verder nog aan doen? Niks toch? Ik zal de volgende keren wel een herinnering in m'n telefoon zetten ofzo.
Of je ze nou wel of niet alsnog hebt ingenomen, nu kun je er niks meer aan doen. In het vervolg goed slikken is mijn advies.
Zorg wel dat je stopweek niet langer duurt dan 7 dagen.

Christy

• Bekijk profiel
« Reactie #1866 Gepost op: 27 januari 2013, 23:01:29 »
^ Moet ik nu persé een stopweek houden? Ik slik het liefst even door.

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #1867 Gepost op: 27 januari 2013, 23:05:17 »
^ Moet ik nu persé een stopweek houden? Ik slik het liefst even door.
Het probleem is dat als je doorslikt je niet zeker weet of je veilig bent als je zo veel pillen bent vergeten en niet alsnog hebt ingenomen.

Christy

• Bekijk profiel
« Reactie #1868 Gepost op: 27 januari 2013, 23:14:14 »
^ Hmm, nou ja, ik doe het wel gewoon. Ik heb geen vast vriendje dus ben op dit moment niet seksueel actief. Als dat volgende week ofzo wel gebeurt bestaan er gelukkig nog condooms. Thanks voor je reactie.

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #1869 Gepost op: 27 januari 2013, 23:17:52 »
^ Hmm, nou ja, ik doe het wel gewoon. Ik heb geen vast vriendje dus ben op dit moment niet seksueel actief. Als dat volgende week ofzo wel gebeurt bestaan er gelukkig nog condooms. Thanks voor je reactie.
Je hebt kans dat je dan een doorbraakbloeding gaat krijgen vanwege dat je zo slecht hebt geslikt.

Lois

• Bekijk profiel
« Reactie #1870 Gepost op: 28 januari 2013, 14:46:06 »
Ik heb m'n pil 3 keer doorgeslikt en nu heb ik dus een doorbraakbloeding.
Ik lees op internet dat je dat het beste kan stoppen met de pil omdat je lichaam de behoefte heeft ongesteld te worden.
Wat doen jullie als dat gebeurd? Want ben pas net met een nieuwe strip begonnen

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #1871 Gepost op: 28 januari 2013, 15:47:13 »
Ik heb m'n pil 3 keer doorgeslikt en nu heb ik dus een doorbraakbloeding.
Ik lees op internet dat je dat het beste kan stoppen met de pil omdat je lichaam de behoefte heeft ongesteld te worden.
Wat doen jullie als dat gebeurd? Want ben pas net met een nieuwe strip begonnen
Ik slik dan door tot de eerste zondag omdat dat makkelijker is met het nemen van de pil voor mij.
Een doorbraakbloeding beïnvloed de veiligheid niet, maar het is voor jezelf handiger als je dan de stopweek doet omdat je anders tijdens je stopweek misschien niet of nauwelijks ongesteld raakt (zeker als die 1 week later is).

Lois

• Bekijk profiel
« Reactie #1872 Gepost op: 28 januari 2013, 16:01:15 »
Ik slik dan door tot de eerste zondag omdat dat makkelijker is met het nemen van de pil voor mij.
Een doorbraakbloeding beïnvloed de veiligheid niet, maar het is voor jezelf handiger als je dan de stopweek doet omdat je anders tijdens je stopweek misschien niet of nauwelijks ongesteld raakt (zeker als die 1 week later is).
Oke top! Ben ik dan wel veilig als ik nu mijn stopweek inlas en over 7 dagen dus weer met een nieuwe strip begin?

Hoiloel

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1873 Gepost op: 28 januari 2013, 16:17:42 »
Heej meiden, vraagje, want internet maakt me een beetje aan het twijfelen.
Ik slik de Ethinylestradiol Sandoz 0,03 / 0,15 mg .
Dat is dus de goedkope versie van de Microgynon 30.(toch?).
Nu lees ik op internet zooveel slechte ervaringen en mensen die allerlei bijwerkingen kregen, terwijl hij voor mij gewoon goed werkt.
Nu zijn er ook mensen bij die zeggen dat dit goedkopere product minder effectief is(gebaseerd op, i dunno). Is dit zo? Beschermt deze pil dan minder goed, of is dat kletspraat?

Want if so, dan wil ik een andere pil  :fieuw:

Citroen

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1874 Gepost op: 28 januari 2013, 16:33:35 »
Heej meiden, vraagje, want internet maakt me een beetje aan het twijfelen.
Ik slik de Ethinylestradiol Sandoz 0,03 / 0,15 mg .
Dat is dus de goedkope versie van de Microgynon 30.(toch?).
Nu lees ik op internet zooveel slechte ervaringen en mensen die allerlei bijwerkingen kregen, terwijl hij voor mij gewoon goed werkt.
Nu zijn er ook mensen bij die zeggen dat dit goedkopere product minder effectief is(gebaseerd op, i dunno). Is dit zo? Beschermt deze pil dan minder goed, of is dat kletspraat?

Want if so, dan wil ik een andere pil  :fieuw:

Dit is complete onzin ! Alle medicatie die op de markt wordt gebracht wordt eerst getest en moet aan allerlei regels voldoen. Als deze niet goed zou zijn, zou deze ook niet op de markt zijn. Als je de pil gewoon regelmatig slikt en niet vergeet, hoef jij je nergens druk om te maken ..  B)