Auteur Topic: Algemeen anticonceptiepil topic - Lees éérst de beginpost!  (gelezen 6440676 keer)

Davillage

• Bekijk profiel
« Reactie #8300 Gepost op: 08 januari 2018, 16:35:38 »
up
Me gusta

Zebra

• Bekijk profiel
« Reactie #8301 Gepost op: 08 januari 2018, 16:56:12 »
Wauw, heb je stress? :')
Als je random begint wordt meestal aangeraden om je menstruatie af te wachten, dan ben je weer veilig als je weer begint met de pil slikken. Ik zou het er dus nog even niet op gokken.

Feuerwerk

• Bekijk profiel
« Reactie #8302 Gepost op: 08 januari 2018, 17:00:42 »
Wauw, heb je stress? :')
Als je random begint wordt meestal aangeraden om je menstruatie af te wachten, dan ben je weer veilig als je weer begint met de pil slikken. Ik zou het er dus nog even niet op gokken.

+ staat dat niet gewoon in de bijsluiter?
Above all, love each other deeply, because love covers over a multitude of sins.

kopjechino

• Global Moderator
  • phil tops
    • Bekijk profiel
« Reactie #8303 Gepost op: 08 januari 2018, 18:01:24 »
Lees je bijsluiter.
icecold like my drink

Davillage

• Bekijk profiel
« Reactie #8304 Gepost op: 08 januari 2018, 19:33:50 »
^ haha nou niet per se stress, maar ik wilde het wel even weten ja haha

nou in de bijsluiter staat alleen dat wanneer je op dag 2-5 van je menstruatie begint 7 dagen extra anticonceptie moet gebruiken, maar niet wanneer je lukraak begint en ik las overal wat anders haha dus daarom vroeg ik even!
Me gusta

kopjechino

• Global Moderator
  • phil tops
    • Bekijk profiel
« Reactie #8305 Gepost op: 08 januari 2018, 19:47:35 »
2-5 is hetzelfde als lukraak dus ik zou dat aanhouden.
icecold like my drink

Zebra

• Bekijk profiel
« Reactie #8306 Gepost op: 08 januari 2018, 19:52:19 »
^Nouja, dat is vrij vroeg in je cyclus en dan komen er nog een hoop pillen, halverwege niet. Ik weet niet als je hem later inneemt of het dan veilig is. Er zal niet voor niks 2 tot 5 dagen staan, denk niet dat je dat aan moet houden als je hem op dag 12 pas neemt. Dus dan zou ik je menstruatie afwachten.

Davillage

• Bekijk profiel
« Reactie #8307 Gepost op: 08 januari 2018, 19:53:41 »
^Nouja, dat is vrij vroeg in je cyclus en dan komen er nog een hoop pillen, halverwege niet. Ik weet niet als je hem later inneemt of het dan veilig is. Er zal niet voor niks 2 tot 5 dagen staan, denk niet dat je dat aan moet houden als je hem op dag 12 pas neemt. Dus dan zou ik je menstruatie afwachten.

ja als het goed is morgen of overmorgen ongesteld! dus ik kijk even. thanks!
Me gusta

Encore

• Life can be cruel, if you're a dreamer.
    • Bekijk profiel
« Reactie #8308 Gepost op: 08 januari 2018, 20:05:04 »
Nooit geweten dat je je strip mag verkorten. Ik zou dat als TS zijnde wel even nalezen in de bijsluiter, ik kan me namelijk voorstellen dat dat niet bij iedere pil mag.
Maar weer wat geleerd. :)

Ja, als je de reguliere slikt mag dat wel. Andere weet ik uiteraard niet, dus gewoon in de bijsluiter kijken is altijd het beste!

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #8309 Gepost op: 08 januari 2018, 20:06:29 »
ja als het goed is morgen of overmorgen ongesteld! dus ik kijk even. thanks!

Als je op de eerste dag van je menstruatie begint ben je meteen veilig. Anders duurt dat zeven dagen.
Bij de ''normale'' pil dan.

Davillage

• Bekijk profiel
« Reactie #8310 Gepost op: 08 januari 2018, 20:08:23 »
Als je op de eerste dag van je menstruatie begint ben je meteen veilig. Anders duurt dat zeven dagen.
Bij de ''normale'' pil dan.

ja die zeven dagen las ik vaak inderdaad, maar ik las ook vaak een hele strip + stopweek.
ik heb de ethinylestradiol/levenorgestel (als ik het zo goed spel hahaha)
Me gusta

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #8311 Gepost op: 08 januari 2018, 20:21:11 »
^ Zo moeilijk is het niet als je maar leest :')

Neem de eerste pil op de eerste dag van uw menstruatie. Dit is de eerste dag van uw cyclus – de dag waarop de bloeding begint. Neem de pil gemarkeerd voor die dag van de week (bijvoorbeeld, wanneer het dinsdag is wanneer uw menstruatie start, neemt u de pil gemerkt 12 dinsdag op de verpakking). Volg de richting van de pijl en ga door met het elke dag nemen van een pil tot de strip leeg is. Wanneer u op dag 2-5 van uw menstruatie begint, dient u ook een andere anticonceptiemethode te gebruiken, zoals het condoom, voor de eerste zeven pilgebruiksdagen, maar dit is alleen voor de eerste verpakking. U hoeft geen andere vorm van anticonceptie te gebruiken tijdens de pauze van zeven dagen, als u de 21 pillen correct heeft ingenomen en u met de volgende verpakking op tijd begint.

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #8312 Gepost op: 08 januari 2018, 20:24:54 »
Altijd als ik de bijsluiter lees word ik bang van de risico's op borstkanker...

Nc

Davillage

• Bekijk profiel
« Reactie #8313 Gepost op: 08 januari 2018, 20:37:03 »
^ Zo moeilijk is het niet als je maar leest :')

(...). U hoeft geen andere vorm van anticonceptie te gebruiken tijdens de pauze van zeven dagen, als u de 21 pillen correct heeft ingenomen en u met de volgende verpakking op tijd begint.

dit staat niet in mijn bijsluiter, thanks!
Me gusta

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #8314 Gepost op: 08 januari 2018, 22:40:40 »
^ Dan heb je dus een andere pil of niet goed gelezen. Als ik jouw merk intyp op google krijg ik deze bijsluiter

xstrawberriess

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8315 Gepost op: 09 januari 2018, 20:42:40 »
Hee dames,

Ik zie heel veel gemengde reacties over de betrouwbaarheid van de pil. De een zegt dat de pil na de stopweek in de 1e week nog NIET betrouwbaar is en de ander zegt weer dat de pil wel gewoon betrouwbaar is zèlfs in de stopweek.

Nu heb ik vorige week maandag (1 januari) mijn laatste pil gehad, ik ben donderdag (4 januari) ongesteld geworden en gister (8 januari) mijn pil weer genomen. Ik heb dus 6 pilloze dagen gehad (di t/m zo). Moet ik deze week nu nog seks hebben met condoom of is het zonder condoom ook veilig tegen zwangerschap?

Bedankt!
Sushi  ❤❤

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #8316 Gepost op: 09 januari 2018, 23:25:06 »
^ Even vooraf: welke pil heb je en wat zegt de bijsluiter?

Want moet je niet zeven pilloze dagen hebben en op dag acht weer beginnen?

Davillage

• Bekijk profiel
« Reactie #8317 Gepost op: 10 januari 2018, 11:08:31 »
in je stopweek ben je ook gewoon veilig :)
Me gusta

Davillage

• Bekijk profiel
« Reactie #8318 Gepost op: 10 januari 2018, 11:38:25 »
oke best raar, ben nu voor het eerst 'ongesteld' met de pil maar heb nu meer last van buikkrampen dan normaal  :blink:
Me gusta

Leo

• Where is Oscar?
    • Bekijk profiel
« Reactie #8319 Gepost op: 10 januari 2018, 16:47:03 »
oke best raar, ben nu voor het eerst 'ongesteld' met de pil maar heb nu meer last van buikkrampen dan normaal  :blink:

is best normaal hoor! De eerste maanden is altijd een aanpassing voor je lichaam :) Als het na een halfjaar niet verminderd is, kan je het best naar je dokter/gynaecoloog stappen
Wattpad
Yeah, I don't do teen drama

Davillage

• Bekijk profiel
« Reactie #8320 Gepost op: 10 januari 2018, 17:19:12 »
is best normaal hoor! De eerste maanden is altijd een aanpassing voor je lichaam :) Als het na een halfjaar niet verminderd is, kan je het best naar je dokter/gynaecoloog stappen

oke bedankt! ik voel me ook gewoon echt niet lekker haha. ik dacht nou het is nu een ander soort bloeding dus zal wel minder zijn maar man ben gewoon keihard ongesteld haha. ik zal even aankijken deze maanden!
Me gusta

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #8321 Gepost op: 10 januari 2018, 17:34:07 »
^ De eerste keer is het wel normaal - al moet ik zeggen dat het bij mij meteen al minder was en minder buikkrampen. Maar als het de tweede of derde keer nog zo is, dan is het misschien niet zo'n geschikt middel voor je.

demilovatox

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8322 Gepost op: 10 januari 2018, 20:54:05 »
Even een vraagje! Ik ga over minder dan een maand voor 3 maanden naar het buitenland. Ik ben van plan hier de pil door te slikken ivm hygiëne, maar ook voor het gemak. Normaal spreek ik mijn recept in op een antwoordapparaat van de dokter. Normaal krijg ik dan gewoon een doosje, met 3 strips. Dit keer heb ik dus 2 doosjes nodig, kan ik dit op het antwoordapparaat erbij zeggen of moet ik gewoon even met de doktersassistente bellen om dit door te geven?

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #8323 Gepost op: 10 januari 2018, 21:58:44 »
^ Ik dacht dat het normaal was om na twee recepten een jaar recept mee te krijgen.  :fieuw:  Ik zou gewoon de apotheek bellen en je situatie uitleggen.

kylez

• Bekijk profiel
« Reactie #8324 Gepost op: 13 januari 2018, 20:38:07 »
heeey,

ik had een vraagje;
Ik slik de pil best wel onregelmatig. Ik begon met de pil toen ik 16 was. (ik ben nu 20) en in die 4 jaar ben ik er soms ongeveer een halfjaar mee gestopt. Dus in de afgelopen 4 jaar heb ik dus ongeveer een jaar de pil geslikt, half jaar gestopt, weer een jaar genomen, weer een tijd gestopt etc etc. Nu slik ik de pil weer sinds april ongeveer en sinds juni heb ik de pil doorgeslikt (dus geen stopweken gehouden). Ik ben hier rond Oktober mee gestopt en besloot weer stopweken te houden, maar tot nu toe ben ik in m'n stopweek geen enkele keer ongesteld geworden, maar ik heb dus wel heel vaak doorbraakbloeding.
Nu heb ik een tijdje terug de morning after pil moeten slikken en een week daarna werd ik ongesteld (terwijl ik de pil wel slikte). Ik had dus geen doorbraakbloeding, maar gewoon echt menstruatie (dus incl moodswings, buikpijn etc)
Het lijkt mij het beste om met de pil te stoppen, omdat m'n lichaam volgens mij helemaal in de war is. Maar ik wil zodra de zomer begint wel weer aan de pil. Nu is mijn vraag: kan dit kwaad?
En advies is welkom haha

thanks alvast!
x